Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet!

+55
Bolleke
Sanne
_Jet
Evalynn
Lolly's
woezel
Jade
Lith
Aimee
Rush
*Lookie*
SoGood
Sophiee
Floor
Emmayes
Susan
CCC
Bloem86
Twellie
Fiwen
studiebol
Cupcake
Earane
Annie24
Tania
Flower_L
duckie
smooch
kwebbeltje
Creabea_28
kwak
Puggle
jena
strawberry
piertje
Slakje
Flip Fluitketel
Viva
meisjesmama
Thunder
Annemie
Sterrin_
Paper Crown
PapillonRose
Gizmo
Printje
Jezzie
Minx
hellowkitty
slaatje
Happydobby
Jasmine
SarahKey
Bruintje Beer
Parisienne
59 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet! - Pagina 2 Empty Re: Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet!

Bericht  Thunder do 15 nov 2012 - 6:44

Zelf was ik ook erg jong toen ik ze kreeg. Ik vind het geen probleem, al vind ik het bij kale baby's niet mooi.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet! - Pagina 2 Empty Re: Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet!

Bericht  Jasmine do 15 nov 2012 - 6:45

Het hangt ook wel van de oorbel af vind ik.

Vooral bij getinte kindjes vind ik een klein gouden knopje vaak best leuk staan. Maar als een kind van een jaar of 6 van die enorme fietswielen in d'r oren heeft, nee, dat vind ik dan weer té.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Susan do 15 nov 2012 - 6:58

Die enorme fietswielen vind ik ook niet mooi bij volwassenen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  meisjesmama do 15 nov 2012 - 7:01

Hier hadden we de afspraak dat ze er zelf om moet komen met 4 jaar kwam ze er regelmatig om.
Ze werden tegelijk geschoten en daarbij was hun grens 4 jaar en niet jonger.
Ook om wat ik hier al las dat het gaatje niet meer recht zit als je groter bent.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Slakje do 15 nov 2012 - 7:11

Ik vind het maar gevaarlijk die kleine bolletjes. Op het kdv bij ons is het ook verboden net zoals kettinkjes en armbandjes.

Ik vind het schattig, maar onnodig. Ik heb liever dat Louise, als ze groter is, zelf komt vragen of ze oorbelletjes mag, dan krijgt ze het voor kerst/verjaardag/goed rapport/...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Viva do 15 nov 2012 - 7:14

Onze dochter krijgt ze voor haar 4e verjaardag, dat weet ze al.
Ze weet dat het pijn zal doen, ben benieuwd hoe het zal gaan,
Dan krijgt ze overigens gewoon knopjes.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Flip Fluitketel do 15 nov 2012 - 7:18

J. krijgt ze hier nog niet vind dat niet echt nodig op die leeftijd. En als ze de keuze over een aantal jaar zelf kan maken en ze wil het dan dan mag ze van mij best oorbellen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Paper Crown do 15 nov 2012 - 7:19

Wat vinden jullie van jongens met oorbellen?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Slakje do 15 nov 2012 - 7:20

Mijn vriend had zo'n lelijke, blinkende, dikke diamand in zijn ene oor. BAH BAH BAH. Nu heeft hij een kleine stretch, vind ik veel mooier. Valt ook niet op (vind ik, anderen vinden het echt not done en heel lelijk).
Maar bij babyjongetjes vind ik het allemaal heel erg bah.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  piertje do 15 nov 2012 - 7:27

Ik vind het ook ordinair staan als kleine meisjes/ jongetjes al oorbellen hebben.
Als het bij je cultuur hoort, vind ik het wel wat hebben... maar dan vooral omdat het iets is dat je meekrijgt van je ouders, niet omdat ik het dan wel mooi vind staan.

Bij jongens vind ik het zo rond de pubertijd wel mooi, maar dan wel een klein ringetje of knopje (had mijn vriend toen ook). Als je eenmaal midden 20 bent, vind ik dat mannen hun oorbel uit moeten doen, dan staat het weer ordinair (ja ik weet het, beetje vreemde redenatie Laughing )
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 7:31

Paper Crown schreef:Wat vinden jullie van jongens met oorbellen?

Dat vind ik echt geen porem.

Gast
Gast

Bericht  strawberry do 15 nov 2012 - 7:32

Heel erg leuk. M. krijgt er eentje voor zijn 1e verjaardag.. cheers

Grapje.. Bij jongetjes vind ik het eerlijk gezegd niet zo leuk
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 7:33

HAHA Strawberry, dat had ik echt niks voor jou gevonden.

Gast
Gast

Bericht  Puggle do 15 nov 2012 - 7:34

Ik vind het leuk en zou het liefste l.oïs nu al oorbellen geven, maar dat doe ik nog niet natuurlijk. Zo te lezen ben ik dus de enige die het leuk vind.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  strawberry do 15 nov 2012 - 7:36

Puggle nee hoor je bent niet de enige.. Ik vind t ook heel schattig. En Y. had ze toen ze 1 werd. Had het het liefst toen ook al eerder gedaan.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  jena do 15 nov 2012 - 7:37

verschrikkelijk Mad
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Puggle do 15 nov 2012 - 7:38

strawberry schreef:Puggle nee hoor je bent niet de enige.. Ik vind t ook heel schattig. En Y. had ze toen ze 1 werd. Had het het liefst toen ook al eerder gedaan.

Gelukkig nog een fan Wink
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  kwak do 15 nov 2012 - 7:39

Parisienne schreef:Nee, N. heeft ze niet en krijgt ze voorlopig ook niet. Ik vind het niet mooi bij jonge kinderen. Ik zal erover nadenken op het moment dat ze er zelf naar vraagt, maar of het dan ook daadwerkelijk gebeurt is heel erg afhankelijk van haar leeftijd.
+1

ik kreeg ze toen ik 12 was, een cadeautje omdat ik 2 kiezen moest laten trekken voor een beugel.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Creabea_28 do 15 nov 2012 - 7:41

Het kan best schattig staan bij sommige kinderen, maar ik vind het persoonlijk nog niet echt nodig op zo'n jonge leeftijd. Ik vind het eerlijker om mijn kindje zelf de keuze te laten maken. Wie weet wil ze helemaal geen oorbellen. Zoals iemand anders ook al zei: ik vind het specialer als ze dit zelf kan vragen als cadeautje voor een mooi rapport/zwemdiploma/verjaardag enz. Op die manier is het haar eigen keuze.

Oorbellen voor jongetjes vind ik, zeker als de kindjes nog heel jong zijn, echt heel lelijk.
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 7:43

Ik heb zelf bij een juwelier gewerkt en wij schoten geen gaatjes onder de 6. Sowieso moet je bedenken dat het bij hele kleine kindjes erg moeilijk is om de gaatjes recht te krijgen, omdat ze zo beweeglijk zijn, schrikken en ze het begrip stilzitten gewoonweg nog niet kennen.

Ik vind het vaak wel heel mooi staan, dat wel, meestal ook niet ordinair. Maar ik zou het zelf nooit doen omdat ik het lichaam, wat van mijn kindje is en waar mijn kindje dus zélf zeggenschap over heeft, niet wil 'beschadigen', alleen omdat ik oorbellen toevallig mooi vind.

Gast
Gast

Bericht  kwebbeltje do 15 nov 2012 - 7:46

Ik zou het ook niet doen, vind dat je kind daar zelf een keuze in mag maken.

Bij een jongen vind ik het helemaal niks
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Bericht  smooch do 15 nov 2012 - 7:52

Puggle schreef:Ik vind het leuk en zou het liefste l.oïs nu al oorbellen geven, maar dat doe ik nog niet natuurlijk. Zo te lezen ben ik dus de enige die het leuk vind.

Haha, je bent niet de enige hoor.

Maar bij jongens vind ik het echt niet kunnen. Op latere leeftijd kan het wel leuk zijn vanaf een jaar of 16 ofzo. Mijn vriend heeft ook oorbellen maar draagt ze nu minder vaak, hij vind zich er nu wat te oud voor worden. Dat vind ik trouwens ook, soms vind ik het nog wel leuk staan.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  duckie do 15 nov 2012 - 8:01

hier krijgt ze voorlopig geen oorbellen, pas als ze er zelf over begint zullen we eens zien
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Flower_L do 15 nov 2012 - 8:05

Eucalypta schreef:
Paper Crown schreef:Nou nou.. Ordinair?! Hoezo ordinair? Dat vind ik zelf erg meevallen. Ordinair vind ik die kleine meisjes die meedoen met Toddlers & tiara's.

In mijn cultuur zijn oorbelletjes bij babies heel normaal. Mijn oma heeft ze bij mij geprikt. De foto's van 6 maanden van mij als baby heb ik al oorbellen haha:) goud met klein turkooise steentje. Stond me goed al zeg ik 't zelf.

Bij buitenlandse kindjes vind ik het wat anders. Er zijn veel landen waar dat inderdaad de gewoonte is. Bij Nederlandse kinderen zijn het toch vaak de Kimberleys en Samantha's enzo.

De gouden kettingnamen :-)

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Tania do 15 nov 2012 - 8:05

Ik vind het er echt niet uitzien bij baby's en hele kleine kindjes. Als M. oorbellen wil zal ze die heus wel krijgen maar pas op z'n vroegst als ze er zelf om vraagt en ze echt snapt wat er gaat gebeuren.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: