Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet!
+55
Bolleke
Sanne
_Jet
Evalynn
Lolly's
woezel
Jade
Lith
Aimee
Rush
*Lookie*
SoGood
Sophiee
Floor
Emmayes
Susan
CCC
Bloem86
Twellie
Fiwen
studiebol
Cupcake
Earane
Annie24
Tania
Flower_L
duckie
smooch
kwebbeltje
Creabea_28
kwak
Puggle
jena
strawberry
piertje
Slakje
Flip Fluitketel
Viva
meisjesmama
Thunder
Annemie
Sterrin_
Paper Crown
PapillonRose
Gizmo
Printje
Jezzie
Minx
hellowkitty
slaatje
Happydobby
Jasmine
SarahKey
Bruintje Beer
Parisienne
59 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet!
Mijn dochtertje wordt over 1,5 maand 1 jaar. Ik wil haar dus graag oorbellen geven maar merk dat de meningen hierover nogal verdeeld zijn.
Heeft jouw kindje oorbellen en met welke leeftijd heb je dat gedaan?
En voor de mama's van kinderen die het niet hebben wat is daarvoor jullie reden?
Heeft jouw kindje oorbellen en met welke leeftijd heb je dat gedaan?
En voor de mama's van kinderen die het niet hebben wat is daarvoor jullie reden?
hellowkitty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12
Re: Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet!
Nee, N. heeft ze niet en krijgt ze voorlopig ook niet. Ik vind het niet mooi bij jonge kinderen. Ik zal erover nadenken op het moment dat ze er zelf naar vraagt, maar of het dan ook daadwerkelijk gebeurt is heel erg afhankelijk van haar leeftijd.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
+1Parisienne schreef:Nee, N. heeft ze niet en krijgt ze voorlopig ook niet. Ik vind het niet mooi bij jonge kinderen. Ik zal erover nadenken op het moment dat ze er zelf naar vraagt, maar of het dan ook daadwerkelijk gebeurt is heel erg afhankelijk van haar leeftijd.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, ik vind het niet mooi staan bij kleine kindjes. Ik zie regelmatig bepaalde soort mensen die hun kindjes al zo jong piercen.
J. krijgt ze ook niet.
Het moet haar eigen keus zijn of ze ze wil of niet, niet de mijne.
Het moet haar eigen keus zijn of ze ze wil of niet, niet de mijne.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Mijn moeder liet het ons zelf bepalen en als ik een dochter zou krijgen zou ik wachten tot ze het zelf wil.
In de cultuur van mijn vriend is het wel heel normaal om binnen 3 maanden al oorbellen te laten schieten
In de cultuur van mijn vriend is het wel heel normaal om binnen 3 maanden al oorbellen te laten schieten
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind kindjes met oobelletjes echt afschuwelijk staan. Wat hierboven al gezegd word, ik zou de keus aan haar laten (als we een dochter zouden krijgen )
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Dat is dus ook wat ik om mij heen hoor terwijl anderen het wel leuk vinden.
Ik vind het wel mooi maar ben wel benieuwd wat jullie redens zijn.
Zelf vind ik het niet zielig omdat ze er nu nog niet veel van meekrijgt terwijl als ze ouder is en er dus zelf voor zou kiezen er veel kinderen na 1 oorbel wegrennen.
Zelf vind ik het niet zielig omdat ze er nu nog niet veel van meekrijgt terwijl als ze ouder is en er dus zelf voor zou kiezen er veel kinderen na 1 oorbel wegrennen.
hellowkitty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12
Hoe wij er nu over denken willen wij bij onze dochter rond haar 1e verjaardag gaatjes laten schieten. Mijn vriend en ik vinden het beide mooi.
Bij een kleine baby vind ik het minder mooi ook bij kale baby's vind ik het niet mooi staan.
Bij een kleine baby vind ik het minder mooi ook bij kale baby's vind ik het niet mooi staan.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Ik was laatste bij de juwelier om een cadeautje te kopen voor mijn moeder, toen was daar ook een meisje dat vrij jong al oorbellen had gehad en dat was echt een drama geweest. Juist omdat ze ze niet zelf kon verzorgen. Ik denk dat dat toch wel een voorwaarde moe zijn. Daarbij vind ik het ook een keuze die het kind zelf moet maken. Ondanks dat bijna alle vrouwen oorbellen hebben vind ik het wel iets waar je toch een keuze in moet hebben. Het blijft toch een soort van verminking. Je blijft het de rest van je leven zien.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
hellowkitty schreef:Dat is dus ook wat ik om mij heen hoor terwijl anderen het wel leuk vinden.
Bij mij werden ze tegelijk gedaan...ik was een jaar of 10 denk ik.
Ik vind het niet zo mooi staan bij kleine kindjes en zou ook wachten tot ze wat ouder is en er zelf om vraagt.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik vind het, meestal, vrij ordinair staan om bij kinderen onder de 4 jaar oorbellen te hebben.
Gast- Gast
slaatje schreef:Ik vind kindjes met oobelletjes echt afschuwelijk staan. Wat hierboven al gezegd word, ik zou de keus aan haar laten (als we een dochter zouden krijgen )
Hier hetzelfde, ik vind het een beetje goedkoop, weet ff geen beter woord.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Zo klein vind ik het écht niet kunnen. Zo'n kind heeft geen idee wat er gebeurt en het doet wél pijn. Plus dat ik het gevaarlijk vind voor echte kleintjes.
Die van mij heeft ze gekregen toen ze 6 werd, toen ging dat prima. Vanaf 4 had ik het ook goed gevonden, maar toen hoorde ik haar er niet over.
In mijn beleving hebben ook alleen kindjes met een beetje aso-ouders zo vroeg al oorbellen.
Die van mij heeft ze gekregen toen ze 6 werd, toen ging dat prima. Vanaf 4 had ik het ook goed gevonden, maar toen hoorde ik haar er niet over.
In mijn beleving hebben ook alleen kindjes met een beetje aso-ouders zo vroeg al oorbellen.
Gast- Gast
Oh en die smoes van wegrennen is onzin: jij wilt je kind dus iets laten aandoen waarvoor ze zelf zou wegrennen, maar ze is nog te klein dus kan ze niet wegrennen, dus doe je het nu maar?
Overigens schieten ze ze meestal tegelijk bij grotere kindjes en zijn er zat zaken waar ze onder de 4/6 jaar geen oorbellen schieten. En terecht.
En daarnaast is een kind van 6 prima in staat om te beredeneren dat het even pijn doet, en dat dat 2x moet, in de meeste gevallen. Mijn dochter kreeg ze ineens, maar dat had ook wel in 2x gekund (al was ik er niet bij toen ze oorbellen kreeg, dus ik heb het niet gezien)
Overigens schieten ze ze meestal tegelijk bij grotere kindjes en zijn er zat zaken waar ze onder de 4/6 jaar geen oorbellen schieten. En terecht.
En daarnaast is een kind van 6 prima in staat om te beredeneren dat het even pijn doet, en dat dat 2x moet, in de meeste gevallen. Mijn dochter kreeg ze ineens, maar dat had ook wel in 2x gekund (al was ik er niet bij toen ze oorbellen kreeg, dus ik heb het niet gezien)
Gast- Gast
Iets om mee rekening te houden: De oorlelletjes groeien natuurlijk nog. Dus er is een kans dat het geschoten gaatje na x aantal jaar niet meer in het midden zit.
Daarnaast zou ik het zelf echt pas vanaf een jaar of 6/7/8 bij eigen kinderen willen. Dat ze zelf de keuze kunnen maken, en het ook echt al een tijd willen.
Net als Euc heb ik er toch ook vaak wel aso-achtige associaties bij als ik kleine kindjes met oorbellen zie. Hetzelfde als jongens met Ă©Ă©n oorbel waar een steen(tje) in zit, brrr...
Daarnaast zou ik het zelf echt pas vanaf een jaar of 6/7/8 bij eigen kinderen willen. Dat ze zelf de keuze kunnen maken, en het ook echt al een tijd willen.
Net als Euc heb ik er toch ook vaak wel aso-achtige associaties bij als ik kleine kindjes met oorbellen zie. Hetzelfde als jongens met Ă©Ă©n oorbel waar een steen(tje) in zit, brrr...
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
A. mag van mij best oorbellen als ze wil, maar dan ook echt pas wanneer het uit haarzelf komt. Ik vind het niet 'horen' (weet even geen beter woord) om oorbellen bij baby's of hele jonge kinderen te zetten. Vind het ook niet echt leuk staan trouwens. Daarbij lijkt het me best zeer doen voor zo'n kindje, dat weet niet wat haar overkomt. Als ik dat nu bij A. zou doen denk ik dat ze heel hard zou gaan huilen en me aan zou kijken met een blik van 'mama, wat doe je me nu toch aan?'.
Op welke leeftijd ze dan wel oorbellen mag dat zien we wel. Ik denk wanneer ze er serieus over is en het een tijdje echt wil. Ik was er zelf bijvoorbeeld vroeg bij, al in groep 1. Maar ik wilde het echt en meer meisjes in de klas hadden ze. Nadat ik het een tijdje zeker wist mocht ik ze toen ook van mijn ouders. Ik denk dat ik het ook zo doe, en op welke leeftijd dat dan zal zijn dat geeft A. wel aan. Over meer dan een gaatje zal ik denk ik wel moeilijker doen trouwens, het mag denk ik wel, maar dan echt pas ergens op de middelbare school ofzo, mocht ze daar interesse in hebben.
Op welke leeftijd ze dan wel oorbellen mag dat zien we wel. Ik denk wanneer ze er serieus over is en het een tijdje echt wil. Ik was er zelf bijvoorbeeld vroeg bij, al in groep 1. Maar ik wilde het echt en meer meisjes in de klas hadden ze. Nadat ik het een tijdje zeker wist mocht ik ze toen ook van mijn ouders. Ik denk dat ik het ook zo doe, en op welke leeftijd dat dan zal zijn dat geeft A. wel aan. Over meer dan een gaatje zal ik denk ik wel moeilijker doen trouwens, het mag denk ik wel, maar dan echt pas ergens op de middelbare school ofzo, mocht ze daar interesse in hebben.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Nou nou.. Ordinair?! Hoezo ordinair? Dat vind ik zelf erg meevallen. Ordinair vind ik die kleine meisjes die meedoen met Toddlers & tiara's.
In mijn cultuur zijn oorbelletjes bij babies heel normaal. Mijn oma heeft ze bij mij geprikt. De foto's van 6 maanden van mij als baby heb ik al oorbellen haha:) goud met klein turkooise steentje. Stond me goed al zeg ik 't zelf.
In mijn cultuur zijn oorbelletjes bij babies heel normaal. Mijn oma heeft ze bij mij geprikt. De foto's van 6 maanden van mij als baby heb ik al oorbellen haha:) goud met klein turkooise steentje. Stond me goed al zeg ik 't zelf.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Hier had de oudste ze met ruim 3. Helaas maar 1, omdat ze dus idd de 2e niet meer wilde. Heb 'm wel laten zitten, en na een half jaar wilde ze de andere ook.
De jongsten zijn nu 1.5, en ergens zou ik het al willen, maar hier hebben ze ook al langer haar, en dan vind ik het toch mooier dan wanneer ze nog een 'babyhoofdje' hebben. Maar mijn man wil het liever nu nog niet. Bij hen zal het dus ook na hun 3e worden denk ik, en dan wel bij iemand waar ze er 2 tegelijk doen.
De jongsten zijn nu 1.5, en ergens zou ik het al willen, maar hier hebben ze ook al langer haar, en dan vind ik het toch mooier dan wanneer ze nog een 'babyhoofdje' hebben. Maar mijn man wil het liever nu nog niet. Bij hen zal het dus ook na hun 3e worden denk ik, en dan wel bij iemand waar ze er 2 tegelijk doen.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ten eerste vind ik het niet mooi en ten tweede zou ik veels te bang zijn dat ze er aan gaat lopen trekken ofzo en dat het oortje dan scheurt of ze de oorbel in haar keel krijgt. Weet niet of dat mogelijk is, maar dat lijkt me gewoon eng.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind het enorm ordinair staan (maar goed, dat is persoonlijke smaak). Verder zou ik het zielig vinden om mijn kind pijn te doen en zou ik als de dood zijn dat die knopjes blijven haken achter kleding, boxkleed, wandelwagen o.i.d. Ook vind ik het niet nodig om deze keuze voor mijn kind te maken; misschien wil ze wel helemaal geen gaatjes. En ik zou het nooit kunnen verteren als er ontstekingen komen en ik mijn kind moet vertellen dat ze nu geamputeerde oorlellen heeft omdat mama zo graag diamanten in haar oor wilde zien. (Ja, papa de dokter heeft een angst op zijn kind-> mij overgebracht!).
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Paper Crown schreef:Nou nou.. Ordinair?! Hoezo ordinair? Dat vind ik zelf erg meevallen. Ordinair vind ik die kleine meisjes die meedoen met Toddlers & tiara's.
Bij buitenlandse kindjes vind ik het wat anders. Er zijn veel landen waar dat inderdaad de gewoonte is. Bij Nederlandse kinderen zijn het toch vaak de Kimberleys en Samantha's enzo.
Gast- Gast
Ik ben het eens met Eucalypta.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Paper Crown schreef:Nou nou.. Ordinair?! Hoezo ordinair? Dat vind ik zelf erg meevallen. Ordinair vind ik die kleine meisjes die meedoen met Toddlers & tiara's.
Foto? ;-)
Ik was zelf 9 maanden en vond het ook heel schattig staan
Ik vind oorbellen bij kleine kindjes niet (altijd) ordinair.
Y. was net 1 toen ze oorbelletjes kreeg. Ze werden ook in 1x geschoten maar ze heeft geen kick gegeven.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Ik had ze ook al erg jong. Mijn vader heeft ze bij mij en mijn zussen geprikt. Dat is ons cultuur heel normaal.
Volgens mij was ik nog maar een paar weken oud. Dat zou ik zelf nooit doen bij zo'n kleine baby.
Maar ordinair, nee dat vind ik van niet.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?
» Waarom of waarom niet, geloof jij?
» Waarom een kind? Of waarom niet?
» Ik voel me niet happy en weet niet waarom
» Ach ja waarom ook niet...
» Waarom of waarom niet, geloof jij?
» Waarom een kind? Of waarom niet?
» Ik voel me niet happy en weet niet waarom
» Ach ja waarom ook niet...
Pagina 1 van 5
Permissies van dit forum: