Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mens houdt toch je waffel eens dicht voor een paar minuten!

+33
Cow
Peanut
ProudMom
Burgemeester Irene
Parisienne
redd
Alex
tienie31
Minx
Bolleke
Caro
Caribbeanlover
Lejow
June
Inge
Lady1984
Susan
Caroow
Fiwen
bolus26
Blair
silly-one
Guusje
xxjojootjexx
Rumble
Ilovethe90s
Sjaantje
SoGood
Linnie1985
Elliot
Ibbeltje
Steep
Antibes
37 plaatsers

Pagina 4 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Mens houdt toch je waffel eens dicht voor een paar minuten! - Pagina 4 Empty Re: Mens houdt toch je waffel eens dicht voor een paar minuten!

Bericht  Susan ma 12 nov 2012 - 0:51

Hoe weet je nou dat hij dat expres deed, misschien vond hij het wel heel moeilijk om jouw naam goed uit te spreken. Als je het er nota bene tot tranen toe in moet stampen...
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mens houdt toch je waffel eens dicht voor een paar minuten! - Pagina 4 Empty Re: Mens houdt toch je waffel eens dicht voor een paar minuten!

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 0:54

Susan schreef:Hoe weet je nou dat hij dat expres deed, misschien vond hij het wel heel moeilijk om jouw naam goed uit te spreken. Als je het er nota bene tot tranen toe in moet stampen...
Hemel ja, ik dacht dat ik het niet goed gelezen had, maar wel dus.
Ik zou het echt niet tof vinden als mijn zus zo met mijn zoon om zou gaan. Het is meestal een fase dat kinderen expres dingen verkeerd zeggen, je kunt ze daarin verbeteren maar echt tot tranen toe? Dat zou mij te ver gaan..

Gast
Gast

Bericht  silly-one ma 12 nov 2012 - 0:58

Susan schreef:Hoe weet je nou dat hij dat expres deed, misschien vond hij het wel heel moeilijk om jouw naam goed uit te spreken. Als je het er nota bene tot tranen toe in moet stampen...

Omdat hij het 2 van de 10 keer wel goed deed. En ik had het er met mijn zus over gehad en die gaf ook aan dat hij het expres deed. Stukje kennis van het kind. Want hij zei ook vaak expres de naam van mijn andere zus tegen mij. Puur om te kijken hoe ver hij kon gaan.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Caribbeanlover ma 12 nov 2012 - 0:58

Silly one, daar ben ik het mee eens. Hij had niet hoeven janken en kinderen weten niet alles goed uit te spreken vooral namen en als ze moeilijk uit te spreken zijn of sowieso moeilijk en voor hun iig dan snap ik het wel.

Mijn schoonfamilie spreekt al jaren mijn naam niet goed uit, dat vind ik pas achterlijk. Dat volwassenen het niet eens kunnen, maar kids dat neem ik niet kwalijk. Als iemand de ''R'' in zijn/haar naam heeft kan dat voor kids moeilijk zijn dat snap ik wel, maar dat komt heus wel goed.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  June ma 12 nov 2012 - 0:59

Zelda schreef:
Hemel ja, ik dacht dat ik het niet goed gelezen had, maar wel dus.
Ik zou het echt niet tof vinden als mijn zus zo met mijn zoon om zou gaan. Het is meestal een fase dat kinderen expres dingen verkeerd zeggen, je kunt ze daarin verbeteren maar echt tot tranen toe? Dat zou mij te ver gaan..

Inderdaad. Als hij ging huilen, denk ik toch echt dat het gewoon niet lukte, in plaats van dat het expres was.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 1:00

silly-one schreef:

Omdat hij het 2 van de 10 keer wel goed deed. En ik had het er met mijn zus over gehad en die gaf ook aan dat hij het expres deed. Stukje kennis van het kind. Want hij zei ook vaak expres de naam van mijn andere zus tegen mij. Puur om te kijken hoe ver hij kon gaan.
Dat is toch niet jouw positie om zo ver te gaan dat het kind in tranen is?

Mijn zoon (nu ruim 3) zegt ook nog niet alles goed. Hij heeft een periode gehad dat hij achter alles een 'F' zei. Dus 'deken' werd 'dekuf'. Ik ga hem daar echt niet tot tranen toe erin stampen dat hij het goed moet zeggen. Corrigeren kan uiteraard, maar ik vind niet dat je te ver moet gaan.

Gast
Gast

Bericht  silly-one ma 12 nov 2012 - 1:00

Caribbeanlover schreef:Die kids moeten helemaal niks, zij bepaald dat niet dat kan mijn schoonzus heel goed voor ze doen. Net alsof je geen respect hebt als je geen ''u'' zegt.

Het woordje u is een stukje respect. En als je schoonmoeder wil dat de kleinkinderen u tegen haar zeggen, dan zullen de kleinkinderen dat ook moeten leren. Het is bij ons thuis heel gemakkelijk, daar waar de kinderen komen ( en zo denken we er allemaal over) aan de regels van dat huis hebben de kinderen zich te houden. Dat weten wij, dat weten de kleinkinderen. Als ze bij opa en oma zijn weten ze hoe ze zich moeten gedragen en daarin zijn het mijn ouders die bepalen wat wel en niet mag. Mijn zussen steunen mijn ouders daarin in.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 1:02

Caribbeanlover schreef:Silly one, daar ben ik het mee eens. Hij had niet hoeven janken en kinderen weten niet alles goed uit te spreken vooral namen en als ze moeilijk uit te spreken zijn of sowieso moeilijk en voor hun iig dan snap ik het wel.

What the hell laughcry

Gast
Gast

Bericht  silly-one ma 12 nov 2012 - 1:03

Zelda schreef:
silly-one schreef:

Dat is toch niet jouw positie om zo ver te gaan dat het kind in tranen is?

Mijn zoon (nu ruim 3) zegt ook nog niet alles goed. Hij heeft een periode gehad dat hij achter alles een 'F' zei. Dus 'deken' werd 'dekuf'. Ik ga hem daar echt niet tot tranen toe erin stampen dat hij het goed moet zeggen. Corrigeren kan uiteraard, maar ik vind niet dat je te ver moet gaan.

Ik heb het samen met mijn zus en zwager gedaan hé. Die hebben mij daarin gesteund, dat had ik eerder er ook al bij gezegd. En er is een verschil tussen de naam bewust veranderen dan een letter niet kunnen uitspreken. Dat hij het niet goed deed vanwege de letters dat accepteer ik nog wel. Daarin ben ik niet zo heel moeilijk, maar mijn naam is niet zo heel lastig en goed uitspreekbaar voor kinderen op een paar klankovergangen na. Hij veranderde mijn naam bewust.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 1:04

silly-one schreef:

Ik heb het samen met mijn zus en zwager gedaan hé. Die hebben mij daarin gesteund, dat had ik eerder er ook al bij gezegd. En er is een verschil tussen de naam bewust veranderen dan een letter niet kunnen uitspreken. Dat hij het niet goed deed vanwege de letters dat accepteer ik nog wel. Daarin ben ik niet zo heel moeilijk, maar mijn naam is niet zo heel lastig en goed uitspreekbaar voor kinderen op een paar klankovergangen na. Hij veranderde mijn naam bewust.
Mijn zoon deed dat ook bewust. Hij wist prima hoe hij die dingen goed kon uitspreken. Het was gewoon een fase, die ook weer overging. Ik denk niet dat je daar te streng op moet zijn. Maar goed, dat vind ik.

Gast
Gast

Bericht  silly-one ma 12 nov 2012 - 1:08

Ik zal het even uitleggen

Mijn eigen naam is F.ransje. Meneer maakte daar al maanden bewust tante F.rans van. Terwijl hij de eerste keer dat hij mij zag op een dag altijd netjes F.ransje zei. Ik heb een avond dat ik daar was en hij bewust 10 keer in een minuut tante F.rans zei gezegd dat ik zo niet heette en dat ik tante F.ransje was. Hij bleef uitdagen en uitdagen. Ik ben hem toen anders gaan noemen, nadat ik gedaan had alsof ik verdrietig was. Ik wist dus dat hij mijn naam goed kon uitspreken, maar het gewoon niet wilde. Ik ben hem toen naar zijn vader gaan noemen en dat vond hij niet leuk. Van mijn zus en zwager keer ik de steun en ook de uitleg naar hem toe dat het voor mij ook niet leuk was als ik anders werd genoemd. Hij vond het namelijk niet leuk dat ik hem naar zijn vader noemde. Daarover moest de kleine man huilen en heeft toen nog een paar keer duidelijk mijn eigen naam goed gezegd. Het waren tranen van verdriet, maar ook voor mij tranen van verdriet. Want het is niet leuk om altijd F.rans genoemd te worden, want ik ben toen ik klein was vaak genoeg uitgescholden voor jongen. Hij weet dat niet, maar hij weet wel mijn echte naam en kon deze ook uitspreken. Dat deed hij namelijk gewoon, maar niet altijd.
Dit heeft misschien 10 minuten geduurd, maar het was daarna wel duidelijk voor meneer en we zijn nog steeds grote vrienden. Laat ik wel even duidelijk zijn, als ik wist dat hij mij naam niet kon uitspreken had ik het niet gedaan en ik had het ook niet gedaan als ik mijn zus en zwager er niet bij had zitten. \

Edit: dat hij er tante F.lansje van maakte accepteer ik wel omdat hij nog moeite heeft met de het combineren van de /r/ klank.

Laatst aangepast door silly-one op ma 12 nov 2012 - 1:10; in totaal 1 keer bewerkt
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one ma 12 nov 2012 - 1:08

Zelda schreef:
silly-one schreef:

Mijn zoon deed dat ook bewust. Hij wist prima hoe hij die dingen goed kon uitspreken. Het was gewoon een fase, die ook weer overging. Ik denk niet dat je daar te streng op moet zijn. Maar goed, dat vind ik.

Het kan een fase zijn en dat accepteer ik ook wel, maar ik weet ook dat fase geen maanden duren.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Guusje ma 12 nov 2012 - 1:16

Ach mijn neefje (2 jaar) noemt me ook erg vaak tante Annie, en ligt dan helemaal dubbel omdat hij weet dat ik daarop reageer. Ik kan daar niet mee zitten, is toch uitdagen van kinderen etc. Ga hem daar niet in corrigeren ook al weet hij hoe ik echt heet. En al helemaal niet tot tranen toe, zou ik niet over m'n hart verkrijgen. Verkleinwoorden vind ik niks ergs aan, zolang je het alleen maar bij kinderen gebruikt. Als iemand bijvoorbeeld tegen mij zegt: "Ga jij je haartjes maar even wassen" dan krijg ik wel lichtelijk de kriebels Mens houdt toch je waffel eens dicht voor een paar minuten! - Pagina 4 253468018

Laatst aangepast door Guusje op ma 12 nov 2012 - 1:25; in totaal 1 keer bewerkt
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 1:16

silly-one schreef:Ik zal het even uitleggen

Mijn eigen naam is F.ransje. Meneer maakte daar al maanden bewust tante F.rans van. Terwijl hij de eerste keer dat hij mij zag op een dag altijd netjes F.ransje zei. Ik heb een avond dat ik daar was en hij bewust 10 keer in een minuut tante F.rans zei gezegd dat ik zo niet heette en dat ik tante F.ransje was. Hij bleef uitdagen en uitdagen. Ik ben hem toen anders gaan noemen, nadat ik gedaan had alsof ik verdrietig was. Ik wist dus dat hij mijn naam goed kon uitspreken, maar het gewoon niet wilde. Ik ben hem toen naar zijn vader gaan noemen en dat vond hij niet leuk. Van mijn zus en zwager keer ik de steun en ook de uitleg naar hem toe dat het voor mij ook niet leuk was als ik anders werd genoemd. Hij vond het namelijk niet leuk dat ik hem naar zijn vader noemde. Daarover moest de kleine man huilen en heeft toen nog een paar keer duidelijk mijn eigen naam goed gezegd. Het waren tranen van verdriet, maar ook voor mij tranen van verdriet. Want het is niet leuk om altijd F.rans genoemd te worden, want ik ben toen ik klein was vaak genoeg uitgescholden voor jongen. Hij weet dat niet, maar hij weet wel mijn echte naam en kon deze ook uitspreken. Dat deed hij namelijk gewoon, maar niet altijd.
Dit heeft misschien 10 minuten geduurd, maar het was daarna wel duidelijk voor meneer en we zijn nog steeds grote vrienden. Laat ik wel even duidelijk zijn, als ik wist dat hij mij naam niet kon uitspreken had ik het niet gedaan en ik had het ook niet gedaan als ik mijn zus en zwager er niet bij had zitten. \

Edit: dat hij er tante F.lansje van maakte accepteer ik wel omdat hij nog moeite heeft met de het combineren van de /r/ klank.

Ik vind dit echt een beetje kinderachtig. Laat dat ventje lekker Frans zeggen.

Gast
Gast

Bericht  silly-one ma 12 nov 2012 - 1:17

Harrison schreef:

Dan is het kinderachtig, maar zijn moeder stond er achter. Ik verklein zijn naam ook niet. Is ook een stukje grenzen aangeven.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Blair ma 12 nov 2012 - 1:18

Jeetje, hoe oud ben je. Mijn naam afgekort is ook écht niet leuk, maar als kinderen me zo noemen vind ik dat niet zo erg, volwassenen daarentegen ZIJN volwassen en wijs genoeg.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  June ma 12 nov 2012 - 1:20

Ik snap dat het voor jou een geschiedenis heeft Silly, maar ik vind je reactie echt ontzettend overdreven. Je zou het ook als een koosnaampje kunnen zien van hem aan jou, in plaats van zo negatief te doen. Hij heeft echt die associatie niet dat het een mannennaam is. Het is een kind hè.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 1:20

Harrison schreef:
silly-one schreef:Ik zal het even uitleggen

Idd zeg, diep triest. Dus omdat jij vroeger gepest bent met je naam, gedraag je je nu zo tegen een jong kind? Chique. Oog om oog, tand om tand bij een kind tot tranen toe, om een naam. Schaamteloos.

Gast
Gast

Bericht  silly-one ma 12 nov 2012 - 1:21

Babydoll schreef:Jeetje, hoe oud ben je. Mijn naam afgekort is ook écht niet leuk, maar als kinderen me zo noemen vind ik dat niet zo erg, volwassenen daarentegen ZIJN volwassen en wijs genoeg.

Oud en wijs genoeg om te weten dat ik dat NIET accepteer. Heel simpel mijn naam afgekort is een jongensnaam. Klaar! Daar kunnen jullie anders over denken, maar als je tot je 20ste wordt aangesproken dat je naam een jongens naam is, dan ben je daar op een gegeven moment klaar mee. Deze kleine man is echt mijn oogappeltje, mag een hoop maar moet ook weten hoe mijn naam is. Blijkbaar denk ik hier anders over, ben ik kort door de bocht en kinderachtig. Fijn, maar ik heb mijn standpunt en daar hou ik mij aan. Blijkbaar mag dat niet en moet ik meedoen met de grote groep en de sociaal gewenste antwoorden en gedrag van het forum. Helaas is de grote boze mensen wereld niet zo.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one ma 12 nov 2012 - 1:23

Reva schreef:

Idd zeg, diep triest. Dus omdat jij vroeger gepest bent met je naam, gedraag je je nu zo tegen een jong kind? Chique. Oog om oog, tand om tand bij een kind tot tranen toe, om een naam. Schaamteloos.

Blijkbaar snappen jullie mijn standpunt echt niet. Ik ben nu ineens de grote boze tante! Ik ben zielig en ik heb dat manneke pijn gedaan. Nou ik kan zeggen dat het echt niet zo is! Maar het komt op jullie pedagogische verantwoorden mensen anders over. Tja, soms is pedagogische even hard zijn voor de kinderen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 1:24

laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 1:25

Misschien ben ik een beetje kippig, maar dit is een waar gebeurd verhaal, Silly?

Gast
Gast

Bericht  Blair ma 12 nov 2012 - 1:26

Je gedraagt je als een juf ipv een tante. Laat die kinderen toch een beetje lol hebben, jij weet zelf dat je een vrouw bent, dus wat is het probleem. Als het nou een volwassene was geweest die je liep te treiteren kon ik het nog wel begrijpen, maar een kind? Nah, dat gaat er bij mij niet in. Jouw keuze inderdaad, geloof me dat dit kind het nog heel lang gaat herinneren hoe zijn tante hem tot huilen toe heeft gedwongen haar naam goed uit te spreken.

Buiten dat, zoveel verschil zit er écht niet in Fransje, hier heet ook iemand FRANS, en wij korten het altijd af in Fransje, en hij is toch écht een man.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Caribbeanlover ma 12 nov 2012 - 1:27

Zelda schreef:
Caribbeanlover schreef:Silly one, daar ben ik het mee eens. Hij had niet hoeven janken en kinderen weten niet alles goed uit te spreken vooral namen en als ze moeilijk uit te spreken zijn of sowieso moeilijk en voor hun iig dan snap ik het wel.

What the hell Mens houdt toch je waffel eens dicht voor een paar minuten! - Pagina 4 394967

Ik bedoel daarmee dat zij hem niet tot huilens toe had hoeven brengen. Goh dacht dat je dat wel begreep.Rolling Eyes

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 1:27

Dit heeft niks met pedagogisch zijn te maken. Jij neemt je verleden en je eigen frustratie mee in je handelen naar een onschuldig kind, daar neem ik mijn pedagogische pet niet voor af.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: