Mens houdt toch je waffel eens dicht voor een paar minuten!
+33
Cow
Peanut
ProudMom
Burgemeester Irene
Parisienne
redd
Alex
tienie31
Minx
Bolleke
Caro
Caribbeanlover
Lejow
June
Inge
Lady1984
Susan
Caroow
Fiwen
bolus26
Blair
silly-one
Guusje
xxjojootjexx
Rumble
Ilovethe90s
Sjaantje
SoGood
Linnie1985
Elliot
Ibbeltje
Steep
Antibes
37 plaatsers
Pagina 6 van 9
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Mens houdt toch je waffel eens dicht voor een paar minuten!
Mijn nichtje noemt mij Taantie, ik hoop dat ze dat nog heel lang blijft doen
Onze gesprekken gaan ook zo:
Ik: Heb jij een lekker koekje?
Nichtje: Nei
Ik: Is het geen lekker koekie?
Nichtje: Ja
Ik: Mag ik ook een happie van jouw koekie?
Ik: ooo lekker koekie
Nichtje: Mooooooooiiiiii.
Heel pedagogisch verantwoord zoals ik praat. Ik doe het wel alleen als ik ook echt met haar aan het praten is, en niet de hele tijd, daar erger ik mezelf ook aan.
Onze gesprekken gaan ook zo:
Ik: Heb jij een lekker koekje?
Nichtje: Nei
Ik: Is het geen lekker koekie?
Ik: Mag ik ook een happie van jouw koekie?
Ik: ooo lekker koekie
Nichtje: Mooooooooiiiiii.
Heel pedagogisch verantwoord zoals ik praat. Ik doe het wel alleen als ik ook echt met haar aan het praten is, en niet de hele tijd, daar erger ik mezelf ook aan.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Fiwen schreef:Ohw en even ontopic:
Ik ben het verre van eens hoe mijn schoonzus en zwager hun kinderen opvoeden maar no-way dat ik me daar druk om ga maken of er iets van ga zeggen. Zolang ze mijn kind niet zo behandelen vind ik het allemaal prima (mits het geen kindermishandeling is natuurlijk).
Ik denk oprecht dat jouw schoonmoeder geen idee heeft dat de manier waarop ze met haar kleinkinderen om gaat niet gewenst is (als het al niet gewenst is, je schoonzusje heeft er blijkbaar weinig last van) En ik denk dat ze het beste met haar kleinkinderen voor heeft dus dat ze zich ook naar hen toe gedraagt met de beste bedoelingen.
Ik vind trouwen wel dat als zij wil dat ze haar U noemen dat ze dat ook mag eisen, het is aan de persoon in kwestie om te bepalen hoe ze aangesproken wil worden. Komop als Silly-One haar neeftje tot tranen toe mag dwingen haar bij haar echte naam te noemen dan mag een oma toch ook op een vriendelijke manier haar kleinkinderen leren om u te zeggen... (of ben ik nou gek?)
Hier ben ik het ook volledig mee eens. Van kinds af aan leren dat je tegen ouderen "u" zegt, met de tijd als de kinderen wat ouder zijn kan de oudere vanzelf wel aangeven of deze met u of met je aangesproken wil worden.
Het zelfde als wat er al eerder in het topic voorkwam is dat kinderen gecorrigeerd worden als ze "wat" zeggen.
Hoe vaak ik dat zelf niet tegen ben gekomen, wat? of huh dan spreek ik ze op dezelfde manier aan wat? of huh. Ik zeg daar gerust wat van, ik ben zelf namelijk niet zo opgevoed. Het is bij sommigen echt een gebrek in de opvoeding.
tienie31- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Jeetje wat een reacties op SO. Als het jochie zijn OUDERS nu zeggen dat hij aan het uittesten is, en zij vinden het een goed plan om grenzen aan te geven, wie zijn jullie dan om SO daar zo op te veroordelen?? Je hebt ook kleine ettertjes kinderen met vervelend gedrag naast al jullie schattige kinderen die gewoon af en toe moeten weten dat niet alles wat ze zeggen leuk is.
Lady1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10
Lady1984 schreef:Jeetje wat een reacties op SO. Als het jochie zijn OUDERS nu zeggen dat hij aan het uittesten is, en zij vinden het een goed plan om grenzen aan te geven, wie zijn jullie dan om SO daar zo op te veroordelen?? Je hebt ookkleine ettertjeskinderen met vervelend gedrag naast al jullie schattige kinderen die gewoon af en toe moeten weten dat niet alles wat ze zeggen leuk is.
Het kind is voor de rest haar oogappeltje, dus dat het een ettertje is zal wel loslopen.
Dat de ouders het zelf zeggen is voor mij ook niet echt een doorslaggevend argument, het gebeurt wel vaker dat andere ouders iets doen of vinden wat ik niet snap.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
ook ik moet zeggen dat ik van je post schrik SO. Mijn neefje kort mijn naam ook af hoewel die weet wat mijn volledige naam is. Ik vind het alleen maar leuk.
En ook wij zijn het niet eens met de manier waarop mijn schoonzusje + vriend hun kinderen opvoeden maar wij houden gewoon onze mond. Dat is hun manier en als hun het zo willen doen tja, hebben wij alleen maar een voorbeeld hoe wij het absoluut niet willen doen. Natuurlijk heb ik ook wel eens mijn ergernissen en die spui ik dan hier of tegen mijn man maar dat ik bij elke akkefietje een topic open nou nee.
CBL de negatieve energie die je in al je ergernissen steekt kan je toch veel beter in iets mooi`s/positiefs steken.
En ook wij zijn het niet eens met de manier waarop mijn schoonzusje + vriend hun kinderen opvoeden maar wij houden gewoon onze mond. Dat is hun manier en als hun het zo willen doen tja, hebben wij alleen maar een voorbeeld hoe wij het absoluut niet willen doen. Natuurlijk heb ik ook wel eens mijn ergernissen en die spui ik dan hier of tegen mijn man maar dat ik bij elke akkefietje een topic open nou nee.
CBL de negatieve energie die je in al je ergernissen steekt kan je toch veel beter in iets mooi`s/positiefs steken.
Gast- Gast
Fiwen schreef:Ohw en even ontopic:
Ik ben het verre van eens hoe mijn schoonzus en zwager hun kinderen opvoeden maar no-way dat ik me daar druk om ga maken of er iets van ga zeggen. Zolang ze mijn kind niet zo behandelen vind ik het allemaal prima (mits het geen kindermishandeling is natuurlijk).
Ik denk oprecht dat jouw schoonmoeder geen idee heeft dat de manier waarop ze met haar kleinkinderen om gaat niet gewenst is (als het al niet gewenst is, je schoonzusje heeft er blijkbaar weinig last van) En ik denk dat ze het beste met haar kleinkinderen voor heeft dus dat ze zich ook naar hen toe gedraagt met de beste bedoelingen.
Ik vind trouwen wel dat als zij wil dat ze haar U noemen dat ze dat ook mag eisen, het is aan de persoon in kwestie om te bepalen hoe ze aangesproken wil worden. Komop als Silly-One haar neeftje tot tranen toe mag dwingen haar bij haar echte naam te noemen dan mag een oma toch ook op een vriendelijke manier haar kleinkinderen leren om u te zeggen... (of ben ik nou gek?)
Zij kan dat wel willen, maar zolang de kids dat niet doen heeft ze pech, ze kan niet altijd haar zin krijgen. Ze eist ontzettend veel aandacht van ze op en krijgt dat ook of neemt dat gewoon als ze het misschien niet eens willen. Dan wil ze ook nog eens dat ze ''u'' gaan zeggen, zo werkt het niet hoor dat ze alles naar haar hand wil krijgen. Zoals ik al zei is het aan mijn schoonzus, vindt zij het niet nodig, dan zij het zo en heeft mijn schoonmoeder maar pech, jammer dan! En nee dat mag zij niet eisen, nogmaals alweer het zijn haar kleinkids, niet haar kinderen, zij heeft niet het recht om dat te eisen. Ze kan het hooguit vragen, meer niet!
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Jemig silly-one...ik zou zegen: pick your battles...
Gast- Gast
Goh, ik zeg de aam van mijn vriend ook weleens expres verkeerd, koosnaampje heet dat. Gelukkig heeft hij me nog niet tot tranen toe willen roeren zodat ik zijn nam goed zeg.
Ik heb ooit een leraar gehad die het wel leuk vond om iedereen hele andere namen te geven. Even voor de goede orde, ik hete R.osina, hij noemde mij R.egina. Dat soort grapjes. Dat je dán er iets van zegt, vind ik niet meer dan logisch. Maar een kind tot tranen toe roeren en dwingen en pushen alleen omdat hij je nama verkeerd zegt, gaat te ver. Te eerste is het niet jouw kind en ten tweede... het is een kind. Die doet het in zijn spel. Het enige wat je nu bereikt hebt is dat dat kind waarschijnlijk een soort angst ontwikkeld heeft om jouw naam verkeerd te zeggen, want als het tot huilens toe moet gaan, ga je mijns inziens veel te ver en ga je zelf nog wel 20 méér grenzen over dan dat je neefje ging, door je naam verkeerd te zeggen.
Ik heb ooit een leraar gehad die het wel leuk vond om iedereen hele andere namen te geven. Even voor de goede orde, ik hete R.osina, hij noemde mij R.egina. Dat soort grapjes. Dat je dán er iets van zegt, vind ik niet meer dan logisch. Maar een kind tot tranen toe roeren en dwingen en pushen alleen omdat hij je nama verkeerd zegt, gaat te ver. Te eerste is het niet jouw kind en ten tweede... het is een kind. Die doet het in zijn spel. Het enige wat je nu bereikt hebt is dat dat kind waarschijnlijk een soort angst ontwikkeld heeft om jouw naam verkeerd te zeggen, want als het tot huilens toe moet gaan, ga je mijns inziens veel te ver en ga je zelf nog wel 20 méér grenzen over dan dat je neefje ging, door je naam verkeerd te zeggen.
Gast- Gast
Maar niemand weet wat verder de context is. Als hij haar echt aan het uittesten is (en ik neem aan dat de ouders daar dan in andere situaties ook ervaring mee hebben) dan mag ze daar toch iets van zeggen? Wat ze eigenlijk dus deed is hem ook een andere naam geven. Dit vond hij niet leuk, moest huilen, maar hij snapte het daarna wel. Je kan je afvragen of je dit al mag verwachten van een klein jochie, maar het resultaat was dat het wel werkte. Ze sloeg of vernederde hem niet. Hij moest gewoon huilen. Niet leuk, even verdrietig, maar die tranen is hij na 5 minuten als het allemaal opgelost is ook wel weer vergeten. Of denk ik nu echt te simpel? Dat je dat voor je eigen kinderen zo'n oplossing niet wenst, daar kan ik inkomen. Maar echt schokkend en dat iedereen daar dan over valt dat snap ik dan weer niet zo goed.
Lady1984- Fluisteraar
Caribbeanlover schreef:Lejow schreef:Caribbeanlover schreef:silly-one schreef:Caribbeanlover schreef:Die kids moeten helemaal niks, zij bepaald dat niet dat kan mijn schoonzus heel goed voor ze doen. Net alsof je geen respect hebt als je geen ''u'' zegt.
Het woordje u is een stukje respect. En als je schoonmoeder wil dat de kleinkinderen u tegen haar zeggen, dan zullen de kleinkinderen dat ook moeten leren. Het is bij ons thuis heel gemakkelijk, daar waar de kinderen komen ( en zo denken we er allemaal over) aan de regels van dat huis hebben de kinderen zich te houden. Dat weten wij, dat weten de kleinkinderen. Als ze bij opa en oma zijn weten ze hoe ze zich moeten gedragen en daarin zijn het mijn ouders die bepalen wat wel en niet mag. Mijn zussen steunen mijn ouders daarin in.
Zoals ik al zei, heeft zij dat niet te bepalen. Willen/zeggen de kids dat niet, dan maar niet dan lukt het haar toch niet dat ze dat wel zeggen klaar!
Ach, sorry, was ik toch even vergeten dat alleen jouw mening de juiste is zeg...
Tuuuuuuuuurlijk reageer je tussen al die post voor SO alleen op mij, echt wat voor jou chapeau Lejow!
Ehm ja, over die hele discussie van SO heb ik namelijk niet zoveel te zeggen. En volgens mij is het nog altijd niet verplicht om op iedereen te reageren.
Je spreekt jezelf nogal tegen alleen nu. Zij mag wel eisen dat ze met haar juiste voornaam aangesproken wordt, maar je schoonmoeder mag niet eisen dat ze met u wordt aangesproken?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
tienie31 schreef:Fiwen schreef:Ohw en even ontopic:
Hier ben ik het ook volledig mee eens. Van kinds af aan leren dat je tegen ouderen "u" zegt, met de tijd als de kinderen wat ouder zijn kan de oudere vanzelf wel aangeven of deze met u of met je aangesproken wil worden.
Het zelfde als wat er al eerder in het topic voorkwam is dat kinderen gecorrigeerd worden als ze "wat" zeggen.
Hoe vaak ik dat zelf niet tegen ben gekomen, wat? of huh dan spreek ik ze op dezelfde manier aan wat? of huh. Ik zeg daar gerust wat van, ik ben zelf namelijk niet zo opgevoed. Het is bij sommigen echt een gebrek in de opvoeding.
Nou dan heeft mijn man een gebrek in zijn opvoeding gehad en dat zeg ik dan ook altijd. Hij zegt vaak ''WAT'' en ik zeg dan ''wat zeg je?''. De opvoeding van een vrouw die zonodig met u aangesproken wil worden.....................ja een heel goed voorbeeld die vrouw .
Maar ja, ze weet toch niet veel en presteert het al ver in de 60 om nog steeds ''enigste'' te zeggen zo weinig weet ze!
Als kids dat zeggen, dan snap ik het. Ik zei het vroeger ook, maar toen mijn moeder zei dat dat niet een woord is heb ik het afgeleerd. Kijk, wat betreft opvoeding heb ik toch een betere gehad dat mijn man.
Soms denk vraag ik mij wel eens af hoe mijn man en zijn zus hun kinderen kunnen zijn. Beide zijn vrij loyaal en hun ouders zo krenterig als de pest!
Caribbeanlover- Ratel
Lejow schreef:Caribbeanlover schreef:Lejow schreef:Caribbeanlover schreef:silly-one schreef:Caribbeanlover schreef:Die kids moeten helemaal niks, zij bepaald dat niet dat kan mijn schoonzus heel goed voor ze doen. Net alsof je geen respect hebt als je geen ''u'' zegt.
Het woordje u is een stukje respect. En als je schoonmoeder wil dat de kleinkinderen u tegen haar zeggen, dan zullen de kleinkinderen dat ook moeten leren. Het is bij ons thuis heel gemakkelijk, daar waar de kinderen komen ( en zo denken we er allemaal over) aan de regels van dat huis hebben de kinderen zich te houden. Dat weten wij, dat weten de kleinkinderen. Als ze bij opa en oma zijn weten ze hoe ze zich moeten gedragen en daarin zijn het mijn ouders die bepalen wat wel en niet mag. Mijn zussen steunen mijn ouders daarin in.
Zoals ik al zei, heeft zij dat niet te bepalen. Willen/zeggen de kids dat niet, dan maar niet dan lukt het haar toch niet dat ze dat wel zeggen klaar!
Ach, sorry, was ik toch even vergeten dat alleen jouw mening de juiste is zeg...
Tuuuuuuuuurlijk reageer je tussen al die post voor SO alleen op mij, echt wat voor jou chapeau Lejow!
Ehm ja, over die hele discussie van SO heb ik namelijk niet zoveel te zeggen. En volgens mij is het nog altijd niet verplicht om op iedereen te reageren.
Je spreekt jezelf nogal tegen alleen nu. Zij mag wel eisen dat ze met haar juiste voornaam aangesproken wordt, maar je schoonmoeder mag niet eisen dat ze met u wordt aangesproken?
Een naam en hoe noem je dat Lejow, de manier waarop je iemand aanspreekt is heel wat anders. Iemand heeft een naam zodat men op die naam ook aangesproken wordt. Je zegt niet '' he hallo u''.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:
Zij kan dat wel willen, maar zolang de kids dat niet doen heeft ze pech, ze kan niet altijd haar zin krijgen. Ze eist ontzettend veel aandacht van ze op en krijgt dat ook of neemt dat gewoon als ze het misschien niet eens willen. Dan wil ze ook nog eens dat ze ''u'' gaan zeggen, zo werkt het niet hoor dat ze alles naar haar hand wil krijgen. Zoals ik al zei is het aan mijn schoonzus, vindt zij het niet nodig, dan zij het zo en heeft mijn schoonmoeder maar pech, jammer dan! En nee dat mag zij niet eisen, nogmaals alweer het zijn haar kleinkids, niet haar kinderen, zij heeft niet het recht om dat te eisen. Ze kan het hooguit vragen, meer niet!
Laat ik het dan zo zeggen: als mijn moeder zou willen dat J. haar zou aanspreken met u (als ze straks ouder is) dan vind ik het niet meer dan logisch dat ik als moeder zijnde er voor zorg dat mijn kind ook daadwerkelijk u zegt. En dan mag mijn moeder haar gerust corrigeren. Ik vind het echt heel normaal dat iemand zelf mag bepalen of ze met u of jij aangesproken wordt. Daarin hebben kinderen (en volwassenen net zo goed) gewoon niks te willen. Dat is een kwestie van respect.
En gezien je andere reacties denk ik heel eerlijk dat jouw schoonmoeder toch niks goed kan doen in jouw ogen... Wat ze ook zou doen en hoe ze ook met haar kleinkinderen om zou gaan.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Lady1984 schreef:Maar niemand weet wat verder de context is. Als hij haar echt aan het uittesten is (en ik neem aan dat de ouders daar dan in andere situaties ook ervaring mee hebben) dan mag ze daar toch iets van zeggen? Wat ze eigenlijk dus deed is hem ook een andere naam geven. Dit vond hij niet leuk, moest huilen, maar hij snapte het daarna wel. Je kan je afvragen of je dit al mag verwachten van een klein jochie, maar het resultaat was dat het wel werkte. Ze sloeg of vernederde hem niet. Hij moest gewoon huilen. Niet leuk, even verdrietig, maar die tranen is hij na 5 minuten als het allemaal opgelost is ook wel weer vergeten. Of denk ik nu echt te simpel? Dat je dat voor je eigen kinderen zo'n oplossing niet wenst, daar kan ik inkomen. Maar echt schokkend en dat iedereen daar dan over valt dat snap ik dan weer niet zo goed.
Hier ben ik het mee eens.
Lejow- Lady Post-a-lot
Caribbeanlover schreef:Lejow schreef:Caribbeanlover schreef:Lejow schreef:Caribbeanlover schreef:silly-one schreef:Caribbeanlover schreef:Die kids moeten helemaal niks, zij bepaald dat niet dat kan mijn schoonzus heel goed voor ze doen. Net alsof je geen respect hebt als je geen ''u'' zegt.
Een naam en hoe noem je dat Lejow, de manier waarop je iemand aanspreekt is heel wat anders. Iemand heeft een naam zodat men op die naam ook aangesproken wordt. Je zegt niet '' he hallo u''.
Nee, je meent t...
Verder eens met wat Fiwen zegt, iemand heeft zelf de keuze om aangesproken te willen worden met u of jij. En de rest heeft dat te respecteren. Beleefdheidsnormen ook wel genoemd.
Ik zal B ook leren dat ze oudere mensen aanspreekt met u, en als ze wat ouder is en het begrijpt en ze krijgt van mensen te horen dat ze ook wel je mag zeggen, dan mag ze die mensen ook met je aanspreken.
(buiten de mensen die ik zelf ook met je aanspreek, zoals mijn ouders).
Lejow- Lady Post-a-lot
Het is een forum, je weet nooit wat de context is en je moet altijd afgaan op wat er geschreven wordt. In dit geval vind ik, afgaand op wat er geschreven wordt, dat silly-one overdreven heeft gereageerd.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Lejow schreef:Caribbeanlover schreef:Lejow schreef:Caribbeanlover schreef:Lejow schreef:Caribbeanlover schreef:silly-one schreef:Caribbeanlover schreef:Die kids moeten helemaal niks, zij bepaald dat niet dat kan mijn schoonzus heel goed voor ze doen. Net alsof je geen respect hebt als je geen ''u'' zegt.
Nee, je meent t...
Verder eens met wat Fiwen zegt, iemand heeft zelf de keuze om aangesproken te willen worden met u of jij. En de rest heeft dat te respecteren. Beleefdheidsnormen ook wel genoemd.
Ik zal B ook leren dat ze oudere mensen aanspreekt met u, en als ze wat ouder is en het begrijpt en ze krijgt van mensen te horen dat ze ook wel je mag zeggen, dan mag ze die mensen ook met je aanspreken.
(buiten de mensen die ik zelf ook met je aanspreek, zoals mijn ouders).
Jou kind krijgt een goede opvoeding haha
tienie31- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Dus, omdat ze zo weinig weet en nog 'enigste' gebruikt mag ze niet graag willen dat ze met u aangesproken wordt? Rare beredenering..Caribbeanlover schreef:tienie31 schreef:Fiwen schreef:Ohw en even ontopic:
Nou dan heeft mijn man een gebrek in zijn opvoeding gehad en dat zeg ik dan ook altijd. Hij zegt vaak ''WAT'' en ik zeg dan ''wat zeg je?''. De opvoeding van een vrouw die zonodig met u aangesproken wil worden.....................ja een heel goed voorbeeld die vrouw .
Maar ja, ze weet toch niet veel en presteert het al ver in de 60 om nog steeds ''enigste'' te zeggen zo weinig weet ze!
Als kids dat zeggen, dan snap ik het. Ik zei het vroeger ook, maar toen mijn moeder zei dat dat niet een woord is heb ik het afgeleerd. Kijk, wat betreft opvoeding heb ik toch een betere gehad dat mijn man.
Soms denk vraag ik mij wel eens af hoe mijn man en zijn zus hun kinderen kunnen zijn. Beide zijn vrij loyaal en hun ouders zo krenterig als de pest!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Achja, CBL weet het verschil tussen 'me' en 'mijn' ook nog altijd niet zo goed dus hoeft ze over het al dan niet juiste taalgebruik van een ander, wat mij betreft, niet zo hoog van de toren te blazen.
Gast- Gast
Susan schreef:Het is een forum, je weet nooit wat de context is en je moet altijd afgaan op wat er geschreven wordt. In dit geval vind ik, afgaand op wat er geschreven wordt, dat silly-one overdreven heeft gereageerd.
Dat is ook zo. Maar als iemand begint met 'tot tranen toe geroerd' en 'dat arme kind' en meer in die trant, dan denk ik, nou nou de meeste kinderen die ik ken die huilen wel eens hoor.
En iedereen zijn mening natuurlijk!
Lady1984- Fluisteraar
Klopt.. CBL's grammatica-gebruik rammelt ook nog steeds aan alle kanten.Maple schreef:Achja, CBL weet het verschil tussen 'me' en 'mijn' ook nog altijd niet zo goed dus hoeft ze over het al dan niet juiste taalgebruik van een ander, wat mij betreft, niet zo hoog van de toren te blazen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Dat gezeik over je en u. In anderen landen is het alleen maar je en u bestaat niet. Er zijn maar weinig landen die u gebruiken.
Dan kan mijn schoonmoeder dat wel willen, bij mij hoeft ze daar niet mee aan te komen hoor, ik bepaald nog altijd zelf hoe ik iemand aanspreek.
Dat ik niet goed ben in taal dat vinden jullie, maar dat je als volwassenen niet eens weet dat enigste geen woord is, is gewoon dom. Het woord ''me'' kan soms wel, alleen ik weet niet altijd wanneer.............wat maakt dat nou een reet uit zeg!
Dan kan mijn schoonmoeder dat wel willen, bij mij hoeft ze daar niet mee aan te komen hoor, ik bepaald nog altijd zelf hoe ik iemand aanspreek.
Dat ik niet goed ben in taal dat vinden jullie, maar dat je als volwassenen niet eens weet dat enigste geen woord is, is gewoon dom. Het woord ''me'' kan soms wel, alleen ik weet niet altijd wanneer.............wat maakt dat nou een reet uit zeg!
Caribbeanlover- Ratel
Ik vraag me wel af hoe je een kind leert om u te zeggen? Mijn zoon zegt dan altijd: wat zeg je u?
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Dat gezeik over je en u. In anderen landen is het alleen maar je en u bestaat niet. Er zijn maar weinig landen die u gebruiken.
Maar we wonen nou eenmaal in Nederland en hier hebben we wel 'je' en 'u' en je kunt wel vinden dat het onzin is en dat je zelf wel bepaald hoe je iemand aanspreekt maar ik vind het een gebrek aan respect als je mensen die graag aangesproken worden met 'u' gewoon 'je' blijft noemen.
Fiwen- Kletskop
yvonne schreef:
Ik vraag me wel af hoe je een kind leert om u te zeggen? Mijn zoon zegt dan altijd: wat zeg je u?
Blijven herhalen, ik vind het al heel netjes hoe hij het zegt hoor! Komt vanzelf wel goed.
Fiwen- Kletskop
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Welke zal ik toch eens kopen...
» Vrouw kiest tóch voor middelmatig
» Toch weer betalen voor ID-kaart
» Wat zou je graag nog eens doen, maar is meer voor kinderen?
» Kijk eens wat ik heb gekregen voor mijn kleine kabouter!!!
» Vrouw kiest tóch voor middelmatig
» Toch weer betalen voor ID-kaart
» Wat zou je graag nog eens doen, maar is meer voor kinderen?
» Kijk eens wat ik heb gekregen voor mijn kleine kabouter!!!
Pagina 6 van 9
Permissies van dit forum: