Mens houdt toch je waffel eens dicht voor een paar minuten!
+33
Cow
Peanut
ProudMom
Burgemeester Irene
Parisienne
redd
Alex
tienie31
Minx
Bolleke
Caro
Caribbeanlover
Lejow
June
Inge
Lady1984
Susan
Caroow
Fiwen
bolus26
Blair
silly-one
Guusje
xxjojootjexx
Rumble
Ilovethe90s
Sjaantje
SoGood
Linnie1985
Elliot
Ibbeltje
Steep
Antibes
37 plaatsers
Pagina 5 van 9
Pagina 5 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Mens houdt toch je waffel eens dicht voor een paar minuten!
Omc, elke post maakt het nog erger. Ik kan er niet wakker van liggen als kinderen mij***noemen. Daar zit toch geen kwaad in... Arme kind in tranen terwijl hij geen idee heeft wat ie fout doet. Vind dat je als volwassenen jouw gevoel gescheiden moet kunnen houden. Dat kind is niet verantwoordelijk voor jouw verleden en terug pesten vind ik echt te ver gaan en niet de manier. Leg het dan gewoon uit.silly-one schreef:Reva schreef:
Idd zeg, diep triest. Dus omdat jij vroeger gepest bent met je naam, gedraag je je nu zo tegen een jong kind? Chique. Oog om oog, tand om tand bij een kind tot tranen toe, om een naam. Schaamteloos.
Blijkbaar snappen jullie mijn standpunt echt niet. Ik ben nu ineens de grote boze tante! Ik ben zielig en ik heb dat manneke pijn gedaan. Nou ik kan zeggen dat het echt niet zo is! Maar het komt op jullie pedagogische verantwoorden mensen anders over. Tja, soms is pedagogische even hard zijn voor de kinderen.
Laatst aangepast door Smikkell op do 6 dec 2012 - 10:51; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik vind het niks met pedagogisch verantwoord te maken hebben, ik vind juist dat je op zo'n moment veel te veel je emoties en je jeugdervaringen laat meespelen en helemaal niet zo pedagogisch bezig bent. Als het om mijn kind ging had ik er ook echt niet aan meegewerkt om dat zo hard aan te pakken, ik had je dan alleen maar ontzettend lichtgeraakt gevonden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
silly-one schreef:Caribbeanlover schreef:Die kids moeten helemaal niks, zij bepaald dat niet dat kan mijn schoonzus heel goed voor ze doen. Net alsof je geen respect hebt als je geen ''u'' zegt.
Het woordje u is een stukje respect. En als je schoonmoeder wil dat de kleinkinderen u tegen haar zeggen, dan zullen de kleinkinderen dat ook moeten leren. Het is bij ons thuis heel gemakkelijk, daar waar de kinderen komen ( en zo denken we er allemaal over) aan de regels van dat huis hebben de kinderen zich te houden. Dat weten wij, dat weten de kleinkinderen. Als ze bij opa en oma zijn weten ze hoe ze zich moeten gedragen en daarin zijn het mijn ouders die bepalen wat wel en niet mag. Mijn zussen steunen mijn ouders daarin in.
Zoals ik al zei, heeft zij dat niet te bepalen. Willen/zeggen de kids dat niet, dan maar niet dan lukt het haar toch niet dat ze dat wel zeggen klaar!
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Babydoll schreef:Je gedraagt je als een juf ipv een tante. Laat die kinderen toch een beetje lol hebben, jij weet zelf dat je een vrouw bent, dus wat is het probleem. Als het nou een volwassene was geweest die je liep te treiteren kon ik het nog wel begrijpen, maar een kind? Nah, dat gaat er bij mij niet in. Jouw keuze inderdaad, geloof me dat dit kind het nog heel lang gaat herinneren hoe zijn tante hem tot huilen toe heeft gedwongen haar naam goed uit te spreken.
Buiten dat, zoveel verschil zit er écht niet in Fransje, hier heet ook iemand FRANS, en wij korten het altijd af in Fransje, en hij is toch écht een man.
Mijn broer wordt ook heel vaak Fransje of Franske genoemd inderdaad. Toch echt een man van 25.
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij, Silly, dat is het. Je hoeft niet met de grote meute mee hoor, ga vooral zo door als jij je daar goed bij voelt, maar ik vind het echt compleet overtrokken en dat is dan wel mijn standpunt waar ik bij blijf. Ik kan me echt niet voorstellen dat jij je zo druk loopt te maken daarom. Ik vind het nog eerder schattig dan treiteren, maar goed.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Jullie denken er duidelijk anders over. Ik heb altijd geleerd om mensen met hun eigen naam aan te spreken, omdat dat de naam is die ze van hun ouders hebben gekregen. Of omdat het een naam is die ze zelf gekozen hebben. Ik ben hierin inderdaad even een juf geweest, met daarin de steun van de ouders van het kind. Het enige wat wij wilde, was dat hij mij aansprak met mijn naam. Ik kort zijn naam ook niet af! Gelukkig is dat manneke steeds door het dolle als hij mijn motor ziet staan, want dat weet hij dat ik er weer ben. Bij feestje komt hij altijd als eerste na mij toe gerend, dus veel schade zal hij er niet van hebben gehad. De band die we hebben is nog steeds goed.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Caribbeanlover schreef:silly-one schreef:Caribbeanlover schreef:Die kids moeten helemaal niks, zij bepaald dat niet dat kan mijn schoonzus heel goed voor ze doen. Net alsof je geen respect hebt als je geen ''u'' zegt.
Het woordje u is een stukje respect. En als je schoonmoeder wil dat de kleinkinderen u tegen haar zeggen, dan zullen de kleinkinderen dat ook moeten leren. Het is bij ons thuis heel gemakkelijk, daar waar de kinderen komen ( en zo denken we er allemaal over) aan de regels van dat huis hebben de kinderen zich te houden. Dat weten wij, dat weten de kleinkinderen. Als ze bij opa en oma zijn weten ze hoe ze zich moeten gedragen en daarin zijn het mijn ouders die bepalen wat wel en niet mag. Mijn zussen steunen mijn ouders daarin in.
Zoals ik al zei, heeft zij dat niet te bepalen. Willen/zeggen de kids dat niet, dan maar niet dan lukt het haar toch niet dat ze dat wel zeggen klaar!
Ach, sorry, was ik toch even vergeten dat alleen jouw mening de juiste is zeg...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Nou, dat is dan mooi voor jou, silly-one, dat de ouders er zo in meegingen. Eerlijk gezegd had ik alleen gedacht: get a grip.
Susan- Lady Post-a-lot
silly-one schreef:Jullie denken er duidelijk anders over. Ik heb altijd geleerd om mensen met hun eigen naam aan te spreken, omdat dat de naam is die ze van hun ouders hebben gekregen. Of omdat het een naam is die ze zelf gekozen hebben. Ik ben hierin inderdaad even een juf geweest, met daarin de steun van de ouders van het kind. Het enige wat wij wilde, was dat hij mij aansprak met mijn naam. Ik kort zijn naam ook niet af! Gelukkig is dat manneke steeds door het dolle als hij mijn motor ziet staan, want dat weet hij dat ik er weer ben. Bij feestje komt hij altijd als eerste na mij toe gerend, dus veel schade zal hij er niet van hebben gehad. De band die we hebben is nog steeds goed.
Nou hulde!
Gast- Gast
June schreef:
Mijn broer wordt ook heel vaak Fransje of Franske genoemd inderdaad. Toch echt een man van 25.
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij, Silly, dat is het. Je hoeft niet met de grote meute mee hoor, ga vooral zo door als jij je daar goed bij voelt, maar ik vind het echt compleet overtrokken en dat is dan wel mijn standpunt waar ik bij blijf. Ik kan me echt niet voorstellen dat jij je zo druk loopt te maken daarom. Ik vind het nog eerder schattig dan treiteren, maar goed.
Als hij het echt onbewust deed was het ook wel schattig, maar op andere momenten deed hij het echt om te kijken hoe ver hij kon gaan. Gaf mijn zus en zwager ook aan. Dus het was op dat moment echt even een standpunt die wij drieën wilde maken naar hem toe. Ik blijf erbij zeggen, als zijn ouders er niet bij waren geweest had ik het niet gedaan. We hebben het samen gedaan.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Misschien moet je er eens over praten met een psycholoog, als het je zo hoog zit.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Omc, elke post maakt het nog erger. Ik kan er niet wakker van liggen als kinderen mij Mickey Mous noemen. Daar zit toch geen kwaad in... Arme kind in tranen terwijl hij geen idee heeft wat ie fout doet. Vind dat je als volwassenen jouw gevoel gescheiden moet kunnen houden. Dat kind is niet verantwoordelijk voor jouw verleden en terug pesten vind ik echt te ver gaan en niet de manier. Leg het dan gewoon uit.
Mijn dochter spreekt dat nog steeds niet goed uit en maakt er (onbewust) Pickey Mouse van, dan kan je je lol helemaal op, als je daar niet tegen kan.
Susan- Lady Post-a-lot
Silly one, ik ben het voor een groot deel met je eens. Dat je vroeger gepest bent met je naam is niet leuk en ik snap wel dat je nu als Fransje aangesproken wil worden en niet als Frans wat logisch is. Korten vrienden ofzo je naam nooit af dan?
Je neefje wist het dondersgoed en ik vind het terecht hoe je hebt gehandeld hoor. Dat hij ging huilen dat doet hij zelf moet hij maar luisteren!
Snap alleen niet waarom hij jouw oogappeltje is, eentje die je naam weigerd goed te zeggen.
Ouders geven hun kids niet voor niks een naam met het idee dat men ze ook zo aanspreekt. Dat afkorten ed vind ik dan maar dom!
Je neefje wist het dondersgoed en ik vind het terecht hoe je hebt gehandeld hoor. Dat hij ging huilen dat doet hij zelf moet hij maar luisteren!
Snap alleen niet waarom hij jouw oogappeltje is, eentje die je naam weigerd goed te zeggen.
Ouders geven hun kids niet voor niks een naam met het idee dat men ze ook zo aanspreekt. Dat afkorten ed vind ik dan maar dom!
Caribbeanlover- Ratel
Lejow schreef:Caribbeanlover schreef:silly-one schreef:Caribbeanlover schreef:Die kids moeten helemaal niks, zij bepaald dat niet dat kan mijn schoonzus heel goed voor ze doen. Net alsof je geen respect hebt als je geen ''u'' zegt.
Ach, sorry, was ik toch even vergeten dat alleen jouw mening de juiste is zeg...
Tuuuuuuuuurlijk reageer je tussen al die post voor SO alleen op mij, echt wat voor jou chapeau Lejow!
Caribbeanlover- Ratel
CBL.. onze grote kindervriend!
Overigens kan ik er ook echt met mijn hoofd niet bij over de actie van silly-one. Fijn dat het voor jou goed voelt en dat de band tussen jullie gewoon nog prima is, maar het strookt echt heel erg tegen mijn visie van opvoeden in.
Overigens kan ik er ook echt met mijn hoofd niet bij over de actie van silly-one. Fijn dat het voor jou goed voelt en dat de band tussen jullie gewoon nog prima is, maar het strookt echt heel erg tegen mijn visie van opvoeden in.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Caribbeanlover schreef:Silly one, ik ben het voor een groot deel met je eens. Dat je vroeger gepest bent met je naam is niet leuk en ik snap wel dat je nu als Fransje aangesproken wil worden en niet als Frans wat logisch is. Korten vrienden ofzo je naam nooit af dan?
Gast- Gast
Ik vind dat je wel erg strenge grenzen hebt. Ik snap je zus ook niet. Ze laat iemand haar kind pesten tot hij weet waar de grens is. Mijn hemel. Je kan dat toch gewoon negeren tot de lol er vanaf is?
Gast- Gast
yvonne schreef:Ik vind dat je wel erg strenge grenzen hebt. Ik snap je zus ook niet. Ze laat iemand haar kind pesten tot hij weet waar de grens is. Mijn hemel. Je kan dat toch gewoon negeren tot de lol er vanaf is?
Ik zei mijn broer of zus toch wel wat anders. Familie of geen familie, ik laat mijn kind echt niet zo behandelen om ZOIETS kleins. Ik vraag me dan ook serieus af wie het kind in dit verhaal is.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Het is toch gewoon een afkorting?
Als je mijn naam afkort dan heb ik ook een mannennaam, moet ik me nou zorgen maken als iemand me zo noemt?
Als je mijn naam afkort dan heb ik ook een mannennaam, moet ik me nou zorgen maken als iemand me zo noemt?
Gast- Gast
Wow, ik ben gewoon echt geschokt. Zo ga je niet met een kind om. Als mijn broer en/of zussen mijn dochter zo zouden behandelen zouden ze toch echt met mij te maken krijgen.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
geschokt klinkt wel heel erg gelijk hoor;)
ik denk dat het voorval op zich wel meegevallen heeft maar het verhaal en reden erachter vind ik wel behoorlijk overtrokken. het ´´terugpesten´´ klinkt zo wel gemeen.
@cbl bijzonder hoe je hier op reageerd aangezien je schoonmoeder zich nergens mee mag bemoeien en geen ´u´ aan mag leren en zij wel haar neefje op een negatieve manier mag corrigeren. en het feit dat je niet snapt dat iemand zn oogappeltje is ondanks dat hij iets vervelends gedaan heeft verbaast me eigenlijk alleen maar nog meer. Je houdt toch ook gelijk niet meer van je hond als hij een keer op de mat piest.
ik denk dat het voorval op zich wel meegevallen heeft maar het verhaal en reden erachter vind ik wel behoorlijk overtrokken. het ´´terugpesten´´ klinkt zo wel gemeen.
@cbl bijzonder hoe je hier op reageerd aangezien je schoonmoeder zich nergens mee mag bemoeien en geen ´u´ aan mag leren en zij wel haar neefje op een negatieve manier mag corrigeren. en het feit dat je niet snapt dat iemand zn oogappeltje is ondanks dat hij iets vervelends gedaan heeft verbaast me eigenlijk alleen maar nog meer. Je houdt toch ook gelijk niet meer van je hond als hij een keer op de mat piest.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Nogmaals, kinderen zullen toch een eigen wil hebben en die ook gauw houden. Mijn schoonmoeder heeft dat ook dmv zoveel aandacht te vragen en tegen alles wat ze doen wat tegen ze te zeggen. Zolang zij dat blijft doen, mogen mijn nichtjes net zo goed doen wat zij willen.
Willen zij geen ''u'' zeggen, tja dan houdt dat op en heeft zij pech, jammer dan! Ouders zijn er om kids op te voeden, niet de grootouders, daarvoor zijn het ook de ouders.
Zolang mijn schoonzus het niet nodig vind dat ze ''u'' zeggen heeft mijn schoonmoeder daar niks over te zeggen. De ouders zijn de baas nou eenmaal!
Willen zij geen ''u'' zeggen, tja dan houdt dat op en heeft zij pech, jammer dan! Ouders zijn er om kids op te voeden, niet de grootouders, daarvoor zijn het ook de ouders.
Zolang mijn schoonzus het niet nodig vind dat ze ''u'' zeggen heeft mijn schoonmoeder daar niks over te zeggen. De ouders zijn de baas nou eenmaal!
Caribbeanlover- Ratel
bolus26 schreef:geschokt klinkt wel heel erg gelijk hoor;)
Ik heb nooit gezegd dat ze zich nergens mee mag bemoeien, maar ze doet het nou eenmaal TE vaak. Af en toe en ook wat zeggen tegen ze is echt niet erg, maar continu samen met dat steeds oppakken van ze gaat gewoon te ver!
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Silly one, ik ben het voor een groot deel met je eens. Dat je vroeger gepest bent met je naam is niet leuk en ik snap wel dat je nu als Fransje aangesproken wil worden en niet als Frans wat logisch is. Korten vrienden ofzo je naam nooit af dan?
Ik snap deze uitspraak niet helemaal
Dus als jou kind iets verkeerd doet of je naam verkeerd uitspreekt is het en rot kind en niet je oogappel meer?
tienie31- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
[quote="tienie31"]
Ohhh dan zijn wij wel heel dom bezig... Dochter heet officieel J.ulia, roepnaam is J.uultje maar ik noem haar meestal J.uul en ze noemt zichzelf J.et
Maar ik corrigeer mijn neefjes dan weer niet (tot tranen toe) als ze me tante Bea noemen omdat ze mijn naam niet goed kunnen uitspreken.
Caribbeanlover schreef:
Ohhh dan zijn wij wel heel dom bezig... Dochter heet officieel J.ulia, roepnaam is J.uultje maar ik noem haar meestal J.uul en ze noemt zichzelf J.et
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ohw en even ontopic:
Ik ben het verre van eens hoe mijn schoonzus en zwager hun kinderen opvoeden maar no-way dat ik me daar druk om ga maken of er iets van ga zeggen. Zolang ze mijn kind niet zo behandelen vind ik het allemaal prima (mits het geen kindermishandeling is natuurlijk).
Ik denk oprecht dat jouw schoonmoeder geen idee heeft dat de manier waarop ze met haar kleinkinderen om gaat niet gewenst is (als het al niet gewenst is, je schoonzusje heeft er blijkbaar weinig last van) En ik denk dat ze het beste met haar kleinkinderen voor heeft dus dat ze zich ook naar hen toe gedraagt met de beste bedoelingen.
Ik vind trouwen wel dat als zij wil dat ze haar U noemen dat ze dat ook mag eisen, het is aan de persoon in kwestie om te bepalen hoe ze aangesproken wil worden. Komop als Silly-One haar neeftje tot tranen toe mag dwingen haar bij haar echte naam te noemen dan mag een oma toch ook op een vriendelijke manier haar kleinkinderen leren om u te zeggen... (of ben ik nou gek?)
Ik ben het verre van eens hoe mijn schoonzus en zwager hun kinderen opvoeden maar no-way dat ik me daar druk om ga maken of er iets van ga zeggen. Zolang ze mijn kind niet zo behandelen vind ik het allemaal prima (mits het geen kindermishandeling is natuurlijk).
Ik denk oprecht dat jouw schoonmoeder geen idee heeft dat de manier waarop ze met haar kleinkinderen om gaat niet gewenst is (als het al niet gewenst is, je schoonzusje heeft er blijkbaar weinig last van) En ik denk dat ze het beste met haar kleinkinderen voor heeft dus dat ze zich ook naar hen toe gedraagt met de beste bedoelingen.
Ik vind trouwen wel dat als zij wil dat ze haar U noemen dat ze dat ook mag eisen, het is aan de persoon in kwestie om te bepalen hoe ze aangesproken wil worden. Komop als Silly-One haar neeftje tot tranen toe mag dwingen haar bij haar echte naam te noemen dan mag een oma toch ook op een vriendelijke manier haar kleinkinderen leren om u te zeggen... (of ben ik nou gek?)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Pagina 5 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Wat zou je graag nog eens doen, maar is meer voor kinderen?
» Toch weer betalen voor ID-kaart
» Vrouw kiest tóch voor middelmatig
» Kijk eens wat ik heb gekregen voor mijn kleine kabouter!!!
» Nog 49 minuten...
» Toch weer betalen voor ID-kaart
» Vrouw kiest tóch voor middelmatig
» Kijk eens wat ik heb gekregen voor mijn kleine kabouter!!!
» Nog 49 minuten...
Pagina 5 van 9
Permissies van dit forum: