Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger worden na miskraam.

+20
Annemoontje
yes1984
Flip Fluitketel
Amber-
mystery mom
Snoes
Sofie
nillis
Happydobby
mzcharlotte
Linnie1985
Jasmine
Weegschaal
Muppetje
Makamba
Sweet33
Muis
Tummy
Filoria
Twellie
24 plaatsers

Pagina 14 van 17 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Ga naar beneden

Zwanger worden na miskraam. - Pagina 14 Empty Re: Zwanger worden na miskraam.

Bericht  Sofie wo 30 jan 2013 - 7:39

Miss G schreef:Sofie: 6e miskraam? Jeetje zeg.. heb er even geen woorden voor hug
Mijn eerste 2 zwangerschappen waren miskramen. Daarna kreeg ik een dochter. Mijn vierde zwangerschap was ik zwanger van een tweeling. De ene werd een miskraam en de andere zat in mijn eileider, die moest verwijderd worden. Daarna nog 3 miskramen.

Twellie schreef:Wat erg Sofie!

Is dat dan weer heel recent geweest? Is het elke keer rond dezelfde termijn of verschillend?
Niet afgelopen weekend, maar die daarvoor. De laatste 3 keer rond de 5 weken. De andere keren tussen de 6 en 9 weken.

Het is nu wel bewezen dat IUI niet nodig is, want ik ben de laatste keer spontaan zwanger geworden. :cheering:
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Weegschaal wo 30 jan 2013 - 8:53

@ Sofie; Jeetje zeg, alweer een miskraam Zwanger worden na miskraam. - Pagina 14 1371890812. En dan toch weer zo optimistisch blijven, al kan ik me voorstellen dat met IUI in het vooruitzicht er wel opluchting is dat het toch weer spontaan gelukt is. Hoe voel jij je onder al die teleurstellingen, heb je wel nog goede hoop dat het ooit gaat lukken? Dikke Zwanger worden na miskraam. - Pagina 14 699888ook weer voor jou!

@ firda; Wie weet kunnen ze het wel in 1 keer doen, laat je idd maar goed voorlichten. Vervelend dat je zo twijfelt over de behandeling, hoop dat je met goede uitleg van een arts een beslissing kunt maken.

@ Miss G; Fijn dat je nu duidelijkheid hebt, maar het blijft zeker wel verdrietig. Goed dat je positief probeert te blijven, al is dat zeker niet altijd even makkelijk!

Deze keer doen ze bij het vruchtje een karyotypering, dit houdt in dat ze gaan kijken of het vruchtje afwijkingen had. Als dit zo is hebben we een reden voor de miskraam, anders moet de oorzaak toch bij mij gezocht worden. En daar gaan we dus voor naar Belgie, in Nederland doen ze niet aan behandelingen. Dit onderzoek op het vruchtje wordt normaal niet gedaan, het is in het kader van een studie. Ik ben heel benieuwd naar de uitslag.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Twellie wo 30 jan 2013 - 10:08

Fijn dat er 'iets' gebeurt, Weegschaal, dat er gezocht wordt naar een oorzaak.

Als er iets uitkomt, betekent dat dan dat jullie genen niet matchen? Het gewone genonderzoek op afwijkingen zal je al wel gehad hebben of niet? Ik had dat tenminste na twee miskramen al en daarbij werd volgens mij alleen gezocht naar individuele afwijkingen en niet naar de combinatie.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Twellie wo 30 jan 2013 - 10:08

En wanneer kun je de uitslag verwachten? Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Weegschaal wo 30 jan 2013 - 10:59

Als ze iets vinden is het een toevallige chromosomenfout, niks erfelijks dus. Bij onze karyotyperingen zijn naar erfelijke chromosomenfouten gekeken. Volgens mij is apart bekijken van de stellen al genoeg om te kijken of er een evt genfout is, hoeven ze niet te matchen zeg maar. Als er nu een afwijking is heeft de natuur gewoon zijn werk gedaan. En dan is het best aannemelijk dat dit de vorige keren ook zo was. De theorie van te lang/makkelijk innestelbaar baarmoederslijmvlies is net wetenschappelijk bewezen. Het is dan een kwestie van blijven proberen tot een gezonde bevruchte eicel innestelt.
De uitslag laat 6-12 weken op zich wachten. We hebben over 10 weken een afspraak in Leiden, hoop het dan te horen!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  nillis do 31 jan 2013 - 2:13

@ Sofie, jeetje wat naar Zwanger worden na miskraam. - Pagina 14 699888dan is ook het enige positieve dat je wel spontaan zwanger bent geworden. veel sterkte en fijn om even wat van je te lezen.

@ MisG, was het vruchtje al weg? of moet je ook nog een curettage

@ Firda, ik wilde juist geen pillen, maar gelijk een curettage. Wij kwamen met 9 weken erachte dat het fout zat en het vruchtje was al gestopt met 5 weken, dus al 4 weken zo in mijn buik. Ik wilde er graag vanaf en had geen zin om thuis te wachten totdat het op gang komt en gewoon werken kan in mijn werk ook niet. Ik ben blij met mijn curettage geweest. Was nog nooit onder narcose geweest, maar heb nergens last van gehad, alleen wat vermoeid, maar dat was na 3 weken over.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Miss G do 31 jan 2013 - 5:21

Nillis: nee het vruchtje was al weg. Dus hoef gelukkig geen curretage oid.
Daarna nog een gesprek gehad met de gynacoloog, die zei ook gewoon domme pech. En ik kreeg zelfs de vraag of ik wel echt positief getest had omdat het er zo 'schoon' uit zag.. toen ik vertelde dat ik ook mee deed met moeders voor moeders had ie zoiets van ja dan ben je echt zwanger. Ik vond dat zo raar, maar dat bedacht ik me later pas..
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Bericht  Weegschaal do 31 jan 2013 - 5:31

@ Miss G; Rare opmerkingen van je gyn! Na mijn spontane miskraam zag alles er ook gelijk weer schoon uit, dan heeft je lichaam gewoon goed zijn werk gedaan.

Ik heb vandaag weer gewerkt, was weer fijn. Bloedverlies is ook echt minimaal, al weet ik uit ervaring dat het kan stoppen en later weer terug kan komen. Ik ga morgen een weekendje weg met een aantal vrienden waarvan 2 zwangeren. Even slikken, maar dat is nou eenmaal mijn realiteit.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jasmine do 31 jan 2013 - 6:09

Weegschaal: hug vind het heel naar om te lezen, zoals jij het benoemt dat het 'jouw realiteit' is. Ja, het is nu eenmaal zo en je kunt er niks aan veranderen, maar dat maakt het niet minder moeilijk natuurlijk. Je wilt al zo lang, zo graag een kindje Sad . Ik hoop dat je toch nog een beetje van je weekend kunt genieten.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Filoria do 31 jan 2013 - 7:58

Weegschaal: had in het 2012 topic al gereageerd, maar was de knuffel vergeten! Zwanger worden na miskraam. - Pagina 14 699888

Sofie: o meid, wat ontzettend naar! Je klinkt gelaten, maar het moet zo moeilijk zijn dit! Hoe is je man eronder? Lief dat je ons op de hoogte houdt. Dat van mensen die vragen waar de tweede blijft heb ik ook. Vraagt jouw dochter ook zelf al om een broertje of zusje?

Tomas vroeg net wat hij kon horen en zien toen hij in mijn buik zat. Dus ik vertelde dat hij mij en zijn vader dan kon horen en dat hij onze stemmen herkende toen hij uit mijn buik kwam. Toen zei hij:

''Als er nog een keer een baby in jouw buik komt, dan ga ik heel veel met jou praten. En als de baby dan uit je buik komt herkent hij mijn stem''

Echt, mijn hart smolt. Maar ik word er ook wel verdrietig van, van dat soort gesprekken.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Snoes do 31 jan 2013 - 8:01

Sofie, jeetje wat een naar nieuws zeg Zwanger worden na miskraam. - Pagina 14 699888

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Flip Fluitketel do 31 jan 2013 - 9:19

Sofie Wat naar om te lezen dat je weer een mk hebt gehad! Sterkte!

Weegschaal Hopelijk kan je nog een beetje van het weekendje weg genieten!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Weegschaal do 31 jan 2013 - 10:26

Filoria schreef:
Tomas vroeg net wat hij kon horen en zien toen hij in mijn buik zat. Dus ik vertelde dat hij mij en zijn vader dan kon horen en dat hij onze stemmen herkende toen hij uit mijn buik kwam. Toen zei hij:

''Als er nog een keer een baby in jouw buik komt, dan ga ik heel veel met jou praten. En als de baby dan uit je buik komt herkent hij mijn stem''

Echt, mijn hart smolt. Maar ik word er ook wel verdrietig van, van dat soort gesprekken.

Wat ontzettend lief zeg! Kan me voorstellen dat je dat emotioneel maakt, hoop zo dat binnenkort jullie grootste wens in vervulling mag gaan Zwanger worden na miskraam. - Pagina 14 699888
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Weegschaal do 31 jan 2013 - 10:30

Jasmine schreef:Weegschaal: Zwanger worden na miskraam. - Pagina 14 699888 vind het heel naar om te lezen, zoals jij het benoemt dat het 'jouw realiteit' is. Ja, het is nu eenmaal zo en je kunt er niks aan veranderen, maar dat maakt het niet minder moeilijk natuurlijk. Je wilt al zo lang, zo graag een kindje Zwanger worden na miskraam. - Pagina 14 1371890812 . Ik hoop dat je toch nog een beetje van je weekend kunt genieten.

Komt goed hoor Jasmine! Het zijn lieve meiden die veel begrip hebben voor onze situatie, voor zover mogelijk. Ik fantaseer gewoon lekker met ze mee, we roepen al dat er volgend jaar 3 baby's bij zijn! En als ik een momentje voor mezelf nodig heb of er even niet over wil praten kan ik dit ook zeggen.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  mzcharlotte vr 1 feb 2013 - 5:02

Ik meld me hier maar weer officieel aan.

Het gaat op zich eigenlijk best goed, maar dat komt vooral om alle steunbetuigenissen. Dat is echt overweldigend, echt heel fijn. Dit maal zijn er ook geen cliché's mijn kant op gesmeten. Begrijp me niet verkeerd, het doet echt ontzettend veel pijn en verdriet en misschien komt er nog wel weer een klap volgende week, maar vooralsnog gaat het best aardig. Ik voel me sinds gisteren ook niet meer zwanger. Ik heb wel steken die lijken op bandenpijn, denk ik, maar ik associeer het ook niet meer met zwanger zijn. Ik heb geen valse hoop meer. Aankomend weekend schrijf ik alle vragen die wij hebben voor de gyn op en dan bespreken we dat na de curretage. Mijn man heeft er veel moeite mee, hij vindt het hartverscheurend om mij zo te zien en weet zich eigenlijk geen houding te geven. We zijn weer keihard op onze bek gegaan, maar krabbelen weer overeind.

@ Sofie: Wat naar om je verhaal te lezen. Ik vind het heel vervelend voor je Zwanger worden na miskraam. - Pagina 14 699888

@ Filoria: Wat lief dat T dat zo zegt, maar ook wel even confronterend lijkt me.

@ MissG en firda: Hoe is het met jullie? Een beetje van de klap(pen) bekomen?

@ Muurvlindertje: Wat heb jij ook een heftig verhaal. Wat verschrikkelijk dat je dat mee hebt moeten maken. Zwanger worden na miskraam. - Pagina 14 699888

@ Weegschaal: Je benoemt het realistisch, zo zie ik het eigenlijk ook wel. Dit is nu gewoon mijn realiteit. Je kunt jezelf ook geen contact met je vriendinnen ontzeggen, omdat ze heel confronterend wél een gezinnetje hebben. Ik ga morgen ook op kraamvisite, hoewel die vriendin eigenlijk wilde verplaatsen om mij te "sparen". Het is heel lief en ik heb het zelf ook overwogen, maar je moet toch wel door. We kunnen niet blijven zwelgen in verdriet of zelfmedelijden. Het blijft confronterend, verdrietig en naar, maar uiteindelijk blijft het wereldbolletje toch draaien. Serieus, jouw benadering is mijn voorbeeld en inspiratie. Zwanger worden na miskraam. - Pagina 14 699888Ik hoop dat je van je weekend geniet!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Sofie vr 1 feb 2013 - 6:41

Weegschaal: Met de keer vindt ik het moeilijker worden. Vorig jaar na de operatie had ik zoiets van mijn tijd komt nog wel. Maar na weer 3 miskramen heb ik zoiets van nu is het mijn beurt.
Ik heb ergens wel het gevoel dat het ooit nog is gaat lukken, het is immer al eens gelukt bij onze dochter.
Ik ben ook heel benieuwd naar de uitslag bij jullie. Wanneer krijgen jullie die? Lees het al. Mogen jullie in de tussentijd doorgaan met zwanger worden?

Nillis: Dank je wel!
Hoe gaat het met jou?

MissG: Wat een vreemde opmerking van de gynaecoloog.

Filoria: Mijn man vindt het erg merk ik aan hem, maar hij praat er niet over en wil er liever ook niet over praten. Dat vindt ik wel jammer.
Ik word gek van die vragen. Mensen weten van een deel van mijn miskramen en buitenbaarmoederlijke zwangerschap en het dan toch nog vragen.
Mijn dochter gaat het nu wel meer door krijgen. Woensdag waren wij op kraamvisite bij Jetje van het forum en daarna vroeg ze in de auto wanneer onze baby komt. Ze heeft een vriendinnetje die steeds vraagt waar haar zusje is, want dat meisje heeft een jonger zusje. En daarna vraagt ze er ook wel naar.
Ah wat lief van T. I love you
Zie in je onderschrift dat je met clomid bent begonnen. Krijg je ook echo's tussendoor?

Mzcharlotte: Fijn wat van je te lezen. Fijn dat het best goed gaat. Heel veel sterkte voor jou en je man. Wanneer heb je de curretage? Heb je na je eerste miskraam ook een curretage gehad?

Ik zit al weer op dag 14 van mijn cyclus en volgens mij komen mijn vruchtbare dagen eraan. Heb de laatste maanden echt inzicht in mijn cyclus gekregen qua afscheiding. Ik vermoed dat mijn eisprong rechts gaat zijn deze maand (de kant waar ik geen eileider meer heb), dus hopen dat het klopt wat er gezegd wordt. Na een jaar zou de eileider aan de andere kant de follikel op moeten vangen.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mzcharlotte za 2 feb 2013 - 4:21

@ Sofie: Nee, bij de eerste was ik helemaal schoon na de spontane miskraam, dus maandag wordt de eerste keer.

Althans, ik begin nu ineens bloed te verliezen en maandag zou ik worden opgenomen. Het plan is nu maar gewoon naar de opname te gaan en te laten weten wat er aan de hand is.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Snoes za 2 feb 2013 - 9:02

Sterkte voor maandag, MzCharlotte hug

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  nillis zo 3 feb 2013 - 21:50

@mzcharlotte, als je dit nog leest heel veel succes vandaag en ik begon ook van te voren wel te bloeden, maar verloor het vruchtje nog niet.

@ Sofie, knap hoor hoe je er nog in staat en veel succes weer deze ronde. Met mij gaat het goed. ik voel me veel beter bij deze zwangerschap als de vorige keer, maar dat hoeft natuurlijk nog niets te zeggen. We zullen het woensdag zien en dan kan het daarna altijd nog misgaan, maar ben benieuwd of er iets zit. ben in ieder geval meer beroerd dan dat ik bij beide keren ben geweest.

@ Snoes, sterkte vandaag.

@ weegschaal, hoe gaat het bij jou en hoe was het weekendje weg?
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Bericht  firda zo 3 feb 2013 - 22:40

Goedemorgen,

Afgelopen vrijdag bij de vk geweest. Er zijn geen vleesbomen meer te zien.
De baarmoeder lijkt ook al kleiner, maar ze vond er nog wel een onrustig gedeelte er in zittten. Vandaar dat ik vandaag ook naar de gyn moet. Om 15.30 moeten we er zijn, ik ben benieuwd wat hij er over te zeggen te heeft..

Ik moet wel zeggen dat ze me vrijdag gerust gesteld heeft, het loopt volgend het proces en er is eigenlijk niks raars te zien. Maar voor de zekerheid even naar de gyn.

Het hoofdstuk lijkt langzaam te sluiten en daar ben ik blij om..

Sorry even ego..

liefs!

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Bericht  Weegschaal ma 4 feb 2013 - 4:17

@ mzcharlotte; Wat lief dat je zegt mij als inspiratie te zien.. Al heb ik ook zeker mijn dipjes en zie ik het af en toe niet meer zitten. Maar niet teveel terug kijken en in het nu te leven helpt mij echt heel goed. Hoe gaat het nu met je, blijf je wel wat bloed verliezen? Hoop dat je volgende week schoon mag zijn!

@ Sofie; Het is potverdorie nu ook eens onze tijd! Maar fijn dat je er toch ook nog wel vertrouwen hebt, zonder vertrouwen is het ook echt niet vol te houden. Ik hoop dan ook echt dat jouw andere eileider het op mag vangen!
Ik heb zelf de keus gemaakt er gewoon voor te blijven gaan, geen pauze in te lassen. Er moeten nu ook geen onderzoeken gedaan worden waarvoor ik niet zwanger mag zijn. Als er uit de karyotypering komt dat het vruchtje gezond was en ik op dat moment weer zwanger ben, weet ik dan wel zeker dat het weer een miskraam gaat worden. Maar dat kan er dan ook nog wel bij denk ik dan op dit moment. Wachten vind ik dan op dit moment moeilijker, hoe raar dat misschien ook klinkt.

@ firda; Hoe was het bij de gyn?

Mijn weekendje weg was erg gezellig. Wel is gisteren de oma van mijn man overleden, op zijn verjaardag. Beetje dubbel wel, al hebben we er allemaal vrede mee gezien de hoge leeftijd. Vandaag een zwangerschapstest gedaan, knalpositief. Zal dus toch echt nog wel even geduld moeten hebben voordat het hcg weg is, zoals de andere keren ook het geval was.

Ik ben net gebeld over het onderzoek naar het vruchtje (karyotypering). Ze kunnen niet duidelijk de cellen van het vruchtje lokaliseren. Ze hebben wat ze dachten dat het was onderzocht, maar omdat dit ook vrouwelijk was weten ze nu niet of ze naar mijn dna kijken. Nu gaan ze zondag wat bloed bij mij prikken, zodat ze dit kunnen uitsluiten. Als het echt van het vruchtje was is uit de sneltest iig niets gekomen, dit is op veel voorkomende oorzaken. Ze gaan dan uitgebreider onderzoek doen wat wel iets langer op zich laat wachten. En als het dus van het vruchtje was, was het dus een meisje. Iets wat me toch emotioneel maakt, het geslacht weten maakt het iets tastbaarder.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sofie ma 4 feb 2013 - 6:39

Mzcharlotte: Ik ben heel benieuwd hoe het vandaag is gegaan. Hoop dat alles goed is gegaan. hug

Nillis: Dank je wel!
Ik duim voor je woensdag. Spannend is het he? Kan ik mij nog wel herinneren na mijn eerste 2 miskramen en ik zwanger was van mijn dochter.

Firda: Hoe was het bij de gynaecoloog?

Weegschaal: Als ik geen vertrouwen meer zou hebben dan is het niet meer te doen. Ik vind het nu soms al heel erg moeilijk. Ergens heb ik het gevoel dat het ooit nog eens gaat lukken, hopelijk heel snel. Ja het wordt idd. onze tijd. Jullie zijn toch ook al zo'n 2 jaar bezig?
Ik snap je gevoel wel. Ik zou ook niet kunnen wachten. Hebben wij ook niet gedaan met de onderzoeken 4 jaar terug.
Nog gefeliciteerd met je man. Gecondoleerd met je man zijn oma.
Hopelijk is het hcg snel uit je lichaam.
Wanneer krijg je de uitslag na het bloed prikken? Idd. het geslacht weten maakt het tastbaarder.

Mijn eisprong is geweest. En dat al op dag 14. :cheering: Dat heb ik al in geen tijden meer gehad. Dus hopelijk een goed teken. Toen ik zwanger raakte van mijn dochter had ik een cyclus van 15 dagen. De andere keren dat ik zwanger raakte had ik een langere cyclus.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Snoes ma 4 feb 2013 - 7:34

Weegschaal, gefeliciteerd nog met je man zijn verjaardag en heel tegenstrijdig gecondoleerd met het verlies van zijn oma.

Sofie, krijg je nu nog steeds Clomid of is deze cyclus zonder?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Weegschaal wo 6 feb 2013 - 15:03

Heb nu echt even een dipje. Op facebook veel happy berichten van zwangeren en vanavond naar een verjaardag van een zwangere vriendin geweest waar het HET gespreksonderwerp was. Ik gun het iedereen van harte, maar wat zou het draaglijker zijn als ik niet continue met zwangeren geconfronteerd word...

Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  nillis wo 6 feb 2013 - 21:17

@ weegschaal, Zwanger worden na miskraam. - Pagina 14 699888 Zwanger worden na miskraam. - Pagina 14 699888wat moet dat moeilijk zijn en kan me voorstellen dat als je weet dat het een meisje was dat het veel tastbaarder is en nog moeilijker maakt. Hopelijk komt het snel goed bij jullie.

@ Sofie, hopelijk is het een goed teken. Veel succes.

@ Mzcharlotte, hoe gaat het bij jou?

@ all, hier dus gisteren een goede echo gehad. We hebben een hartje horen kloppen en mogen nu 28 febr. naar de vk voor een intake en echo. Ben dan 10 weken vind het nu al spannend.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 14 van 17 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: