Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwanger worden na ks

+6
mickey
Juutjepetuutje
Star007
Cupcake
Annemie
_Mashimaro_
10 plaatsers

Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty zwanger worden na ks

Bericht  _Mashimaro_ ma 11 jun 2012 - 8:37

Binnenkort willen we voor een 2e gaan, maar hoe zit het met het zwanger worden na een ks?

Ik ben bang dat mijn litteken pijn gaat doen o.i.d. Embarassed
Hoe heb je dit ervaren bij een 2e/3e/.. zwangerschap?
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  Annemie ma 11 jun 2012 - 8:42

Ik lees mee,al is voor mij de keizersnede alweer 2 jaar geleden.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  Cupcake ma 11 jun 2012 - 8:51

ook ik lees mee. Ik heb er na een jaar of 2 nog steeds last van, pijnlijke momenten.
Ben bang dat bij evt volgende zwangerschap de snee het flink te verduren krijgt qua trekken enz
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  Annemie ma 11 jun 2012 - 8:56

Cupcake schreef:ook ik lees mee. Ik heb er na een jaar of 2 nog steeds last van, pijnlijke momenten.
Ben bang dat bij evt volgende zwangerschap de snee het flink te verduren krijgt qua trekken enz

Ja,daar ben ik ook weleens bang voor.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  Star007 ma 11 jun 2012 - 9:02

Wij willen ook binnenkort voor een 2e gaan. Ik ben ook bang dat het pijn gaat doen. Soms zwelt het litteken aan de buitenkant zelfs wat op en trekt het van binnen..laat staan als mijn baarmoeder gaat groeien Rolling Eyes .

Maargoed het kriebelt alweer zo erg, dat ik niet eens zoveel nadenk over eventuele pijn door de ks bij D.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  _Mashimaro_ ma 11 jun 2012 - 9:08

Very Happy Ik ben dus niet de enige die er zo over denkt Very Happy
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  Juutjepetuutje ma 11 jun 2012 - 9:08

Ik ben nog niet zo lang zwanger dus over echt uitrekken kan ik nog niet veel zeggen, wel had ik al vrij snel in deze zwangerschap (maar ook in de zwangerschap hiervoor, die eindigde in een mk) een heel branderig gevoel in en rondom het litteken.. ik ben heel benieuwd hoe dit verder zal gaan, of het erger wordt enzo.. het is niet heel pijnlijk maar gewoon irritant.
Ben ook wel benieuwd naar andere ervaringen...
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  mickey ma 11 jun 2012 - 9:09

Mijn vriend wilt voorlopig nog niet, en het mag van de gyn ook eigenlijk niet het eerste jaar, dus ik hoef er nog niet over na te denken. Maar toch ben ik er af en toe wel een beetje "zenuwachtig" voor, kan het niet goed omschrijven wat het is. Ik heb totaal geen last van het litteken, ben ook nog niet ongesteld geweest (maar ik slik de Cerazette pil, waardoor menstruatie kan uitblijven en heb tot 5 maanden bv gegeven). Maar toch kan ik erover piekeren hoe het bij een tweede zal gaan. Zal ik dan weer een keizersnede krijgen? Krijg ik last van het litteken? Enz. enz.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  Star007 ma 11 jun 2012 - 9:14

@Mickey: Wat betreft een jaar wachten; In het formuliertje, dat ik van het zh mee kreeg, stond dat het verstandig is om een jaar niet zwanger te worden. Bij de controle van de Gyn, vertelde ze dat ik in ieder geval een halfjaar niet zwanger moest worden. Daar zijn de adviezen dus best wisselend in. Wij gaan er gewoon mooi tussenin zitten hahah Laughing En ach , als het bij de 2e weer 8 maanden gaat duren, dan is er helemaal geen probleem..
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  mickey ma 11 jun 2012 - 9:20

Hier heeft het met een onregelmatige cyclus ongeveer een half jaar geduurd, dus dat ging nog vrij vlot Wink Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere. Bovendien is mijn vriend er nog niet over uit óf hij überhaupt een tweede wil, maar ik hoop het natuurlijk wel! en ik denk ook wel dat ik hem zover krijg Laughing
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  Knillis ma 11 jun 2012 - 9:26

Ik heb bij mijn zoontje een keizersnede gehad en ben bij mijn dochtertje gewoon normaal bevallen.

Ik had voordat ik voor de 2e keer zwanger werd geen last van mijn litteken, alleen een beetje een doof gevoel. Tijdens de zwangerschap nergens last van gehad, geen pijn van het litteken bij het groter worden van de buik. Wij hadden vanuit het ziekenhuis ook het advies meegekregen om minimaal een jaar te wachten en hebben dit ook gedaan, ik ben toen mijn zoontje 14 maanden was weer zwanger geworden.

Tijdens de zwangerschap dus geen gekke dingen, wel heel erg opgezien tegen de bevalling (was heel bang dat het weer een keizersnede zou worden) maar dit bleek achteraf nergens voor nodig, heb een bevalling volgens het boekje gehad. Ook tijdens de bevalling totaal geen last gehad van het litteken. Het enige waar ze bij mij moeilijk over deden was over het zetten van een ruggeprik, dit wilden ze liever niet omdat de enige manier waarop ze konden controleren of het met het litteken allemaal goed ging, was aan mij vragen of ik ergens pijn voelde. Maar goed ik wilde ook geen ruggeprik dus dat scheelt sowieso.

Tijdens de bevalling heb ik er trouwens geen seconde over nagedacht dat het zou kunnen scheuren o.i.d., had toen wel wat anders aan mijn hoofd Wink

Kortom: hier alleen maar een positieve ervaring, zo positief dat we zelfs binnenkort voor een 3e willen gaan Very Happy
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  Happydobby ma 11 jun 2012 - 9:27

Volgens mijn gyn kon ik direct zwanger raken, maakte volgens hem niks uit. Eerlijk gezegd ben ik niet bang voor een zwangerschap maar wel voor de bevalling. ik ga binnenkort een gesprek aanvragen hiervoor. ik wil een geplande ks anders ben ik bang dat M alleen blijft.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  Cupcake ma 11 jun 2012 - 17:49

Happydobby schreef:Volgens mijn gyn kon ik direct zwanger raken, maakte volgens hem niks uit. Eerlijk gezegd ben ik niet bang voor een zwangerschap maar wel voor de bevalling. ik ga binnenkort een gesprek aanvragen hiervoor. ik wil een geplande ks anders ben ik bang dat M alleen blijft.

Dit is ook mijn gedachte. Ik heb zeer riscant einde van zwangerschap gehad.
Vervroegde spoed ks. Bij verandering weer
en als ik tegen aanrecht sta pijn. Ook voel ik er wel eens trekkende
druk op. Ben bang dat ks scheurt. Heb dan ook liever weer ks dan natuurlijke
bevalling zonder prik.
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  SparklingEyes ma 11 jun 2012 - 17:55

Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap totaal geen last gehad van mijn litteken. Er heeft wel ruim een jaar tussen de zwangerschappen gezeten.

En ik had echt een giga buik haha smile
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  SparklingEyes ma 11 jun 2012 - 17:59

Cupcake schreef:
Happydobby schreef:Volgens mijn gyn kon ik direct zwanger raken, maakte volgens hem niks uit. Eerlijk gezegd ben ik niet bang voor een zwangerschap maar wel voor de bevalling. ik ga binnenkort een gesprek aanvragen hiervoor. ik wil een geplande ks anders ben ik bang dat M alleen blijft.

Dit is ook mijn gedachte. Ik heb zeer riscant einde van zwangerschap gehad.
Vervroegde spoed ks. Bij verandering weer
en als ik tegen aanrecht sta pijn. Ook voel ik er wel eens trekkende
druk op. Ben bang dat ks scheurt. Heb dan ook liever weer ks dan natuurlijke
bevalling zonder prik.

Ik heb bij de tweede ook een keizersnee gehad, omdat ik het niet aandurfde. N. paste niet door het geboortekanaal en omdat t groter bleek, durfde ik het niet aan.

Weet dat ze vaak heel standvastig zijn in het niet zomaar doen van een keizersnee. Zet voor je naar de gyn gaat al je bezwaren / onderbouwing op papier en praat er een aantal keer over. Spreek ook een termijn af waarna je definitief de keus maakt. Bij mij heeft het tot 7,5 maand geduurd en dat gaf best wat stress, omdat ik niet steeds wist wat er nou ging gebeuren.

Ze deden bij mij ook erg moeilijk, maar heb het wel gekregen uiteindelijk ( en later excuus van de gyn, want ze hadden hem normaal ingeschat, terwijl het dus een bonk van kind bleek te zijn, nog groter dan zijn broer...)
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 18:15

Ik ben nu voor de tweede keer zwanger na een ks. Ik maak me niet zoveel zorgen over het litteken tijdens de zwangerschap, maar ben wel heel bang voor de bevalling. Alle doemscenario's schieten door mijn hoofd (wat als het litteken opengaat, wat als deze ook weer niet lijkt te passen). Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Mijn angsten bespreek ik rond de 20 weken zwangerschap met de gyn.

Maar fysiek voel ik nog niks aan mijn litteken, ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik zelden tot nooit last heb van het litteken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  SparklingEyes ma 11 jun 2012 - 18:19

Jetje schreef:Ik ben nu voor de tweede keer zwanger na een ks. Ik maak me niet zoveel zorgen over het litteken tijdens de zwangerschap, maar ben wel heel bang voor de bevalling. Alle doemscenario's schieten door mijn hoofd (wat als het litteken opengaat, wat als deze ook weer niet lijkt te passen). Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Mijn angsten bespreek ik rond de 20 weken zwangerschap met de gyn.

Maar fysiek voel ik nog niks aan mijn litteken, ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik zelden tot nooit last heb van het litteken.

Dan pas?!?!?! Wij hebben van het begin af aan alles besproken met de gyn en de vk! Ik snap echt niet dat er gezegd wordt ' dat bespreken we dan wel' ...
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  Jazzlyn ma 11 jun 2012 - 21:26

Ik heb nooit wat gevoeld van mijn keizersnede tijdens mijn tweede zwangerschap. Het herstel van de tweede ks ging zelfs veel beter (wond was geniet) en mijn litteken is nog mooier geworden zwanger worden na ks 3079029344

Wel adviseren ze om pas na een jaar weer zwanger te gaan worden en niet eerder.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 23:53

SparklingEyes schreef:
Jetje schreef:Ik ben nu voor de tweede keer zwanger na een ks. Ik maak me niet zoveel zorgen over het litteken tijdens de zwangerschap, maar ben wel heel bang voor de bevalling. Alle doemscenario's schieten door mijn hoofd (wat als het litteken opengaat, wat als deze ook weer niet lijkt te passen). Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Mijn angsten bespreek ik rond de 20 weken zwangerschap met de gyn.

Maar fysiek voel ik nog niks aan mijn litteken, ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik zelden tot nooit last heb van het litteken.

Dan pas?!?!?! Wij hebben van het begin af aan alles besproken met de gyn en de vk! Ik snap echt niet dat er gezegd wordt ' dat bespreken we dan wel' ...

Op zich vind ik dat nog niet zo erg, mijn grootste 'angst' voor nu is nog steeds dat het mis gaat. Dus tegen de tijd dat ik 20 weken ben, ben ik daar ook wel aan toe. Nu wil ik ook nog niet aan bevallen denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden na ks Empty Re: zwanger worden na ks

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum