Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger worden na miskraam.

+41
koNijntje
Tummy
Parel
Filoria
Linnie1985
mystery mom
Purpleflower
Pussycat
slaatje
mzcharlotte
Snoes
Wennes
Mama Titty
Twellie
Bruintje Beer
Darius
liesje
Happydobby
SarahKey
meisje
Puzzle
L!ND@
Pien
Monnie
Puggle
Flower_L
Jasmine
Amber-
Makamba
Muppetje
Alyssa
lente
Lejow
kwak
Elmo
vlinder-19
Flip Fluitketel
Vlinderjoy
Viva
Weegschaal
Sofie
45 plaatsers

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwanger worden na miskraam. Empty Zwanger worden na miskraam.

Bericht  Sofie wo 25 jan 2012 - 0:09

Zijn er meiden die ook pas een miskraam hebben gehad en zin hebben om mee te kletsen over het opnieuw zwanger worden?

NaamLeeftijdenAantal *KindjeDatum (laatste) miskraamBijzonderheden
Lente25/2811e1 oktober 2011
Vlinderjoy24/2711e26 december 2011
Viva20/2112e27 december 2011
Sofie30/3142e27 december 2011EUG (2 januari 2012) - eileider verwijderd
Weegschaal27/2621e6 januari 2012
Kwak23/2412e15 januari 2012
Flip Fluitketel29/3712e17 januari 2012
Yasmine30/3522e16 februari 2012
Flower_L27/2922e

Laatst aangepast door Sofie op vr 16 maa 2012 - 7:55; in totaal 7 keer bewerkt
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na miskraam. Empty Re: Zwanger worden na miskraam.

Bericht  Weegschaal wo 25 jan 2012 - 0:24

Er zijn hier helaas wel meer meiden die net een miskraam hebben gehad idd. Met vragen weet ik ze te vinden in de andere topics, maar ik vind het wel leuk om er ook in een apart topic over te praten. Omdat wij toch ook weer tegen andere dingen aanlopen.

Ik ben 26 en mijn man ook. Sinds mrt 2011 zijn wij bezig zwanger te worden. Ik kreeg na het stoppen met de pil gelijk een mooie cyclus en werd de 5e ronde zwanger. Bij de eerste echo met 7 wkn 5 dng zagen ze dat de ontwikkeling al met 5 wkn gestopt was. Even hierna begon de miskraam spontaan. Mijn cyclus was hierna verlengd, maar gelukkig was ik de 3e ronde al weer zwanger ( het leek veeeeeel langer te duren Wink ). Met 7 wkn een hartje zien kloppen, leek alleen wat minder ver te zijn. Met 8 wkn kreeg ik weer bloedverlies. Het zette niet goed door en ik kreeg 1,5 week later een curettage. Nu ben ik bijna 3 weken verder. Sinds gisteren weer rood bloedverlies, op de controle echo was gelukkig te zien dat ik wel goed schoon ben.

Het ergste vind ik de onzekerheid. Die miskramen gooien mijn hele cyclus door de war, ik kan niet meer op mijn lichaam vertrouwen. Verder wil ik niets liever dan zo snel mogelijk weer zwanger worden, maar tegelijkertijd ben ik toch bang voor een nieuwe zwangerschap; zal het dan wel goed gaan...
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Viva wo 25 jan 2012 - 0:32

Ik wil hier wel meekletsen, als het bij te houden valt!

Ik ben 20 mijn man is 21.
We hebben een dochtertje, zij was een mooie verrassing.
We proberen sinds juli 2011 zwanger te worden (Jan en feb 2011 ook geprobeerd).
Ik heb op 22 dec een termijnecho gehad waarop te zien was dat het hartje niet meer klopte.
Die was nog maar net gestopt aangezien het kindje de grote had van 8,3 weken en ik was 8,4 toen.
De week erop pillen gekregen en na anderhalve week was ik schoon.

Ik heb nu vorige week mijn eisprong gehad, en nu afwachten wat volgende week ons brengt!
Overigens voel ik me absoluut niet zwanger, dus denk dat het niet raak is. (Al voelde ik het bij onze dochter ook niet).

(Trouwens, vanaf wanneer rekenen jullie deze cyclus? Ik heb onderin mijn cyclussen staan, maar reken je die nu vanaf het moment dat het kindje niet meer leefde, of dat ik die pillen kreeg en het vruchtje eruit kwam Ăłf toen ik helemaal schoon was?)
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Weegschaal wo 25 jan 2012 - 0:35

Viva; Ik heb de vorige keer gerekend vanaf de eerste dag rood bloedverlies. Deze keer reken ik vanaf de curettage.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Viva wo 25 jan 2012 - 0:40

Ok, dan reken ik dus de dag van de pillen als 1e dag. Was ook de 1e dag dat ik wat begon te verliezen.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sofie wo 25 jan 2012 - 0:41

Gezellig dat jullie mee willen kletsen Weegschaal en Viva! Very Happy

Weegschaal: Balen zeg dat je cyclus zo in de war is na de miskramen. Herken het helaas. Ik zit nu op dag 24 en nog geen eisprong gehad, dus weer een lange cyclus.
Die angst of het de volgende keer wel goed gaat ken ik ook. Na mijn eerste 2 miskramen had ik dat ook. Hier was 3 maal scheepsrecht en kregen we een mooie dochter.
Fijn dat alles schoon is!

Viva: Ik rekende mijn nieuwe cyclus op de dag dat ik de miskraam kreeg. Deze cyclus reken ik vanaf de dag dat het vruchtje en mijn eileider verwijderd zijn.
Spannend vorige week je eisprong. Hoop voor je dat het raak is!

Ik zit vandaag op dag 24. Gisteren nacontrole gehad bij de gynaecoloog en het HCG is uit mijn lichaam. Very Happy Als ik ongesteld ben geweest gaan we er weer voor.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Viva wo 25 jan 2012 - 0:48

Sofie, Misschien een stomme vraag, of een zo-op-google-te-vinden vraag.
Maar als jij nu nog maar 1 eileider hebt, produceert die dan elke cyclus 1 eitje of om de cyclus?
En wachten jullie tot je eerste menstruatie omdat het geadviseerd wordt of een andere reden?
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sofie wo 25 jan 2012 - 0:52

Viva: De eierstok aan de andere kant neemt de functie over. Niet meteen, maar wel binnen een jaar.
Het wordt geadviseerd om te wachten, dus dat doen we ook. Ik heb ook 3 wondjes op mijn buik van de operatie en die moeten ook goed genezen zijn voor ik weer zwanger wordt. Moet er zelf ook even nog niet aan denken om nu meteen al weer zwanger te zijn.

Laatst aangepast door Sofie op wo 25 jan 2012 - 3:23; in totaal 1 keer bewerkt
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Viva wo 25 jan 2012 - 0:58

Ah, oké. Zal je dan vermoedelijk soms een langere cyclus (geen ongesteldheid doordat er geen ei weg hoeft) hebben of soms een cyclus zonder eisprong?

En mijn vraag over het nu nog niet proberen was achteraf dom, ik had bij die vraag niet bedacht dat je dus ook een wond e.d. van je operatie hebt. Je zal nu dus ook nog wel even onder controle blijven of niet?
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sofie wo 25 jan 2012 - 1:14

In het begin kan je een eisprong hebben aan de andere kant, dus geen goede eisprong om zwanger te worden. Ik heb al een heel onregelmatige cyclus met hele lange cyclussen. Dus nu afwachten hoe mijn lijf het allemaal oppikt. Ben weer met zinktabletten begonnen, nu maar hopen dat het net zo goed werkt als de vorige keren, toen had ik een nette cyclus van 29 dagen.

Maakt niet uit. Meteen als ik weet dat ik zwanger ben moet ik de verloskundige bellen voor een echo met 5 weken.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Vlinderjoy wo 25 jan 2012 - 1:37

Ik wil hier ook wel mee kletsen.

Ik heb met 5,5 week een miskraam gehad. Gelukkig is deze helemaal natuurlijk verlopen.

Nu mn 1e menstruatie na de miskraam achter de rug dus we gaan er ook weer voor.

Maar wat weegschaal zegt snap ik zo goed. je wilt het liefst zo snel mogelijk weer zwanger zijn maar aan de andere kant ook de angst van als het dit keer maar goed gaat!
Vlinderjoy
Vlinderjoy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10

Bericht  Flip Fluitketel wo 25 jan 2012 - 1:39

Ik wil ook wel meekletsen...

Ik ben Flip fluitketel Wink 29jr en mijn man is 37jr. Samen hebben we een dochtertje van 15maanden een lekker vrolijk en eigenwijs ding (van wie zou ze het toch hebben).
28november had ik een positieve test in handen. 27december hadden wij een 1e echo met 8+2wkn hierop was een mooi kindje te zien met een kloppend hartje. 10januari intake VK hier konden ze het hartje niet vinden. Wat heel normaal was met een termijn van 10+2wkn zwangerschap, maar toch.....Bij onze dochter hadden we het hartje gehoord met 9+5wkn. Voor mijn geruststelling kreeg we diezelfde dag nog een echo. Op deze echo bleek dat ons kindje overleden was rond 9+1wkn. Wij besloten i.o.m. de VK een week af te wachten of het vanzelf op gang zou komen. Helaas was dit niet zo. 16 januari naar gyn geweest en 17januari heb ik het opgewekt d.m.v. vaginale pillen. Hierop is ons 'kindje geboren' om 17.30 s'middags. De 20e had ik nacontrole bij gyn en bleek nog niet alles weg te zijn ben diezelfde dag nog gecurreteerd. We hopen het nu een beetje af te kunnen sluiten na afgelopen vrijdag.

Ik zou het liefste gelijk weer voor een kindje willen gaan, mijn man wil het een tijdje laten rusten. Hoe zit dat bij jullie mannen?
En vanaf welke dag zou ik moeten rekenen vanaf dat ik het kindje verloor of vanaf de curretage? Persoonlijk denk ik zelf de curretage.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Sofie wo 25 jan 2012 - 2:02

Vlinderjoy: Fijn dat je al weer ongesteld bent geweest. Hebben jullie er lang over gedaan om zwanger te worden?

Flip Fluitketel: Pff, heftig zeg. Balen zeg dat je alsnog gecurreteerd moest worden. Is dat een beetje meegevallen? (Voor zover het mee kan vallen natuurlijk).
Mijn man wilde helemaal geen kindje meer na mijn laatste zwangerschap, maar nu hebben wij gisteren nacontrole gehad en is hij helemaal bijgedraaid. Hij had even tijd nodig. Ik zou je cyclus idd. rekenen vanaf de curretage.

Ik zal mijzelf ook nog even voorstellen... Ik ben 'Sofie' en ben 30 jaar. Mijn man is 31. Samen hebben wij een dochtertje van bijna 2 jaar en 3 maanden. Voor haar heb ik ook 2 miskramen gehad. Na de eerste was ik meteen weer zwanger en daarna ging het weer mis. Daarna wilden wij een cyclus afwachten en duurde het 3 maanden voor ik weer ongesteld werd en daarna was ik meteen weer zwanger en dat ging gelukkig goed.
De laatste keer kwam ik erachter dat ik zwanger was tijdens de miskraam. Ook had ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en is mijn eileider verwijderd. Ik was dus zwanger van een tweeling.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  vlinder-19 wo 25 jan 2012 - 2:52

Viva schreef:Sofie, Misschien een stomme vraag, of een zo-op-google-te-vinden vraag.
Maar als jij nu nog maar 1 eileider hebt, produceert die dan elke cyclus 1 eitje of om de cyclus?
En wachten jullie tot je eerste menstruatie omdat het geadviseerd wordt of een andere reden?

Je eileiders produceren de eitjes niet, dit doen je eierstokken. Mijn gyn zei keihard tegen me dat er nu wel rechts een eitje moet springen wil ik zwanger worden ivm geen eileider meer links. Een andere gyn zei dat mn eileider uiteindelijk de functie van de ander wel overneemt...maar of ik daar zo op vertrouw. Heb meer vertrouwen in mn gyn nu haha. Nu ik hoop heel erg dat ik nu elke maand rechts mn eisprong heb...dit is helaas niet te voorspellen.

Ik wil ook graag meeschrijven.
Ik ben vlinder19 27jr oud en mijn man is 31jr oud. Wij hebben een prachtige eigenwijze dochter van net 3.
We zijn rond april 2010 begonnen voor een 2e kindje. Ik raakte al vrij snel zwanger dit werd helaas een miskraam bij 5wk. hierna hele slechte cyclus en heel lang bloedverlies gehad. Uiteindelijk een operatie gehad omdat ik al 2jr ( sinds geboorte van onze dochter ) vage pijnklachten had in een oud litteken tijdens mn menstruatie. Er is toen uit mn buikholte een eug gehaald. Dit was echter zo raar en vreemd en eigenlijk onmogelijk dat ik afgelopen november in het umcg ben geopereerd om mn linkereilieder eruit te halen. Ook bleek ik veel endometriose aan de linkerkant te hebben, en rechts een grote cyste. Ik heb twee week geleden controle gehad en hier hebben we besproken dat ik nu eerst een half jaar mag proberen zwanger te raken. Mn cyclus is weer redelijk netjes...alleen begin ik al een paar dagen vantevoren lichtjes te vloeien voor het echt doorzet...dit vond de gyn nog wat appart. Maar we gaan het dus weer proberen, dus zit nu in ronde 1. Als het over een half jaar niet gelukt is ga ik aan de medicijnen om de endometriose tot rust te laten komen en dan nog operatie om de ergste haarden weg te branden.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Viva wo 25 jan 2012 - 4:12

Sofie, nou hopen dat je snel geneest, en weer goede cyclussen krijgt!

Vlinder, dat snap ik, maar de eitjes moeten wel door de eileider naar de baarmoeder.
Excuses, zie nu dat ik het verkeerd getypt heb!
Lijkt me heel rot die onzekerheid daarin.
Een vrouw met 2 eierstokken hoopt al elke maand zwanger te worden, maar bij jou en sofie is het nog wat complexer.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Vlinderjoy wo 25 jan 2012 - 6:01

@ Sofie, het was de 2e ronde raak. Nus dus afwachten hoe lang het nu duurt
Vlinderjoy
Vlinderjoy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10

Bericht  Sofie wo 25 jan 2012 - 6:18

Vlinder: Leuk dat je ook mee komt kletsen! Fijn dat je cyclus weer netjes is. Hoop voor je dat je snel weer zwanger mag zijn. Krijg jij ook weleens vragen nu je dochter wat ouder of er nog een kindje komt?
Was jij de weken na de operatie ook zo moe? En was je ook zo vergeetachtig? Hoe gaat het nu met de pijn bij je navel?

Viva: Ja dat hoop ik ook. Ben nu weer begonnen met zinktabletten en dat heeft de vorige keer goed geholpen, dus nu hopelijk ook.

Vlinderjoy: Fijn dat je zo snel zwanger was. Hoop dat het deze keer weer zo snel gaat en dat het nu wel goed mag gaan.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Elmo wo 25 jan 2012 - 6:27

hej dames,

Ik zou ook graag met jullie mee willen schrijven. Ben niet heel actief maar post zo af en toe iets..
Ik ben 30 jaar en mijn vriend ook.
Was 10 weken zwanger toen we er in november tijdens een echo bij de verloskundige achter kwamen dat het hartje niet meer klopte. Het kindje is gestopt met leven met 8,4 week.
Het is dus niet vanzelf 'los' gekomen waardoor ik later in die week een curretage heb gehad.

Ik was eigenlijk deze keer heel snel zwanger. Hoop dat dit nu ook weer het geval is.
Eigenlijk gelijk nadat het bloeden gestopt was zijn we erweer voor gegaan. Vandaag voor de tweede keer ongesteld geworden. Begin nu dus alweer aan de 3e cyclus na de curretage, wordt alweer ongeduldig..

vlinder-19, ik heb het ook dat ik al een paar dagen van te voren begin te vloeien voordat het echt doorzet.. behoorlijk irri is dat he..
Elmo
Elmo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 97
Registratiedatum : 30-06-11

Bericht  kwak wo 25 jan 2012 - 8:30

hoi dames!

ik weet niet of ik mee ga schrijven, ik ga ieder geval mee lezen omdat ik er niet te veel druk achter het zwanger worden wil zetten en omdat ik het soms nog lastig vind van mijn miskraam.

even snel voorstellen, ik ben kwak, 23 jr. 2 jaar Getrouwd, man 24 jr en een dochter D. van 14 maand.
een schat van een meid, mijn steun.
ik heb vorige week met een zwangerschap van precies 5 week een miskraam gehad.

Laatst aangepast door kwak op wo 25 jan 2012 - 8:52; in totaal 1 keer bewerkt
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 8:32

kwak, al 23 jaar getrouwd? Laughing

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 25 jan 2012 - 8:32

kwak schreef:hoi dames!

ik weet niet of ik mee ga schrijven, ik ga ieder geval mee lezen omdat ik er niet te veel druk achter het zwanger worden wil zetten en omdat ik het soms nog lastig vind van mijn miskraam.

even snel voorstellen, ik ben kwak, 23 jr getrouwd, 24 jr en een dochter D. van 14 maand.
een schat van een meid, mijn steun.
ik heb vorige week met een zwangerschap van precies 5 week een miskraam gehad.

Dat doe je knap laughcry

En sterkte Kwak!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Flip Fluitketel wo 25 jan 2012 - 8:50

@KWak Hoe gaat het nu met je? Heb je het ondertussen wel een plekje kunnen geven? Aan de ene kant wil ik het ook allemaal een beetje laten rusten en laten bezinken net zoals mijn man en wachten tot bijv 6maart dan heb ik een controleafspraak in het zkh. Maar aan de andere kant zou ik het liefst morgen weer zwanger willen zijn.

@ de meiden die bij de gynaecoloog zijn geweest voor de 'behandeling' met pillen of die een curretage hebben ondergaan moesten jullie nog terug op controle na het hele gebeuren? Ik heb volgende week een belafspraak en over 6wkn een controle afspraak.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  kwak wo 25 jan 2012 - 8:56

ik het het veranderd Wink ik was een punt vergeten haha!

FF: zolang niemand er over praat gaat het goed, ik denk er nog wel regelmatig aan maar het is goed zo.
Wij zijn eigenlijk gewoon weer begonnen met het zwanger worden, maar ik weet niet of het op korte termijn wil ivm mijn gezondheid wat niet helemaal gaat zoals het moet. Ik bestefte me van de week dat ik D. geen broertje of zusje kon geven voordat ze 2 word, dat had ik zo graag gewild en gehoopt.
jullie wachten tot na de controle?hoe is het met jou verder?ben je weer aan het werk?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 9:08

Ik ga ook meeschrijven, ik ben 27jaar, heb 2 kindjes van 3,5 en 1,5 jaar.
Ik heb in november een miskraam gehad met 5 weken en 2 dagen en afgelopen weekend heb ik een miskraam gehad met 5 weken.
Tenminste ik moet maandag nog terug naar de vk voor een echo, maar verwcht niks meer te zien, heb meer dan menstruatie bloed verloren, al heb ik nog wel gevoelige borsten en rare eetlust.

Gast
Gast

Bericht  Sofie wo 25 jan 2012 - 9:19

Elmo: Jammer dat je nog niet zwanger bent na de curretage. Hopelijk lukt het deze ronde. Kan mij voorstellen dat je ongeduldig bent.

Kwak: Sterkte!

Mama to be: Succes maandag!
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: