Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvaltopic nummer triljoen

+35
blauwwitrood
Summerlovin
Sunshine
Sushi
*Lookie*
Fortissimo
May
Aagje!
peach
Penny Blossom
Lejow
Tiana
bluppie
artificialfunk
sawasdee
SDL
silly-one
Elliot
Reeza
Minx
Suus
applestar
Sam
Liz
Jeanette
Pannetoet
madam
Sorrento
Tullow
Jilke
_Lana_
Lousanne
Parel
Rebecca
Marin
39 plaatsers

Pagina 3 van 18 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 3 Empty Re: Afvaltopic nummer triljoen

Bericht  Jilke di 16 okt 2012 - 19:46

Ik ben begonnen met suikervrij (of nu nog even suikerarm) te eten. Moet goed kijken welke dingen ik moet vervangen, dat is best een hoop namelijk. Hing echt met suiker aan elkaar. Wil beginnen met de toegevoegde suikers, dus wel gewoon de natuurlijke suikers. Maar lastig is het wel, kom nu niet verder dan brood met appelstroop haha.

Had ook gedroogde abrikozen in huis gehaald, als tussendoortje. Schijnt niet slecht te zijn en je eet er niet veel van. Moet erg aan de smaak wennen, dus dat laatste klopt wel Laughing
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  blauwwitrood di 16 okt 2012 - 20:29

@Jilke: brood met (magere) vleeswaren een optie? Daar zit iig geen suiker in Wink Afkicken van suiker is moeilijk, maar na een paar dagen wordt het beter, is even doorzetten. Succes!

@Liv: wat goed dat je je in kunt houden als je uit eten gaat! Ik kan dat niet zo goed, ben nogal een toetjes-fan, dus dat gaat nooit goed in een restaurant Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 3 1578173417

Hier is het gister goed gegaan, nadat ik maandag flink de mist in ging op een verjaardag. Vandaag weer een nieuwe dag, hopelijk gaat het weer zo goed. Ga waarsch bij een vriendin lunchen, dus altijd afwachten wat een ander in huis heeft.

Wat dat betreft eet ik liever thuis, dan heb ik keuze in mijn eigen gezonde dingen.. En lekkere dingen haal ik bewust niet in huis, dan kan ik het ook niet opeten Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 3 253468018 Want open of niet, het blijft moeilijk om er dan vanaf te blijven.

Succes weer vandaag dames!!

Oh ja, ik weeg wel dagelijks, dat is voor mij een stimulans. Vanmorgen was er 400gr af, dus dat stimuleert mij weer Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 3 561177
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jilke di 16 okt 2012 - 20:35

Nou dat dacht ik ook inderdaad Blauwwitrood. Kipfilet is mager beleg, maar zit dus blijkbaar wel suiker in. Terwijl pindakaas niet mager is, maar er volgens de ingredientenlijst geen suiker in zit?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  Gast di 16 okt 2012 - 20:43

Bwr, we hebben niet eens een toetje op. Ik zit nu nog echt vol, terwijl ik niet overdreven veel op heb. Ik vind het ook "vervelend" om bij een ander te eten. Dan neem je toch snel iets minder gezonds.

Jilke, ik kan je niet helpen wat betreft de suikers. Ik kijk daar eigenlijk nooit naar.

Gast
Gast

Bericht  Suus di 16 okt 2012 - 20:49

Het ging gisteren goed tot er onverwachts een vriendin langs kwam Laughing Ze had een zakje m&m's meegenomen en het smaakte goed... Wink Verder wel goed gegeten hoor.

Vandaag ben ik vrij en dat vind ik altijd de lastigste dagen. Ik heb weinig in huis, alleen dropjes en die mag ik toch al niet.

Toch bijzonder, ik mag vanwege mijn bloeddruk geen drop eten en hoewel ik drop heerlijk vind, kan ik hier goed vanaf blijven. Maar als ik chips en chocola in huis zou hebben, zou ik er niet vanaf kunnen blijven, terwijl dat natuurlijk ook niet goed is voor je gezondheid...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jeanette di 16 okt 2012 - 22:50

Goed bezig Jilke! Very Happy Misschien is deze site iets voor je? Is een site dat gaat over eten zonder suiker; http://suikerwijzer.nl/

Suus; Heel herkenbaar! Nu ben ik er al even vanaf gebleven, maar wanneer ik aan een reep chocolade begin, moet ie ook echt op, hij roept me dan gewoon haha!

Ik heb gisteren en eergisteren helemaal niks gesnoept! :cheering: En mijn kast ligt nog wel vol met allerlei lekkers. Ik ben stiekem wel een beetje trots Embarassed Maar van het weekend ga ik meerdere keren uit eten, dus dat wordt zondigen ben ik bang! :nopompom:
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Jilke di 16 okt 2012 - 23:13

Heb op de site gekeken, en ben dus vandaag onbewust de fout al ingegaan. Heb voor vanavond burrito's. De tortilla's zijn oke. Maar in de kruidenmix zit geen suiker volgens de ingredientenlijst. Alleen druivensuiker. En ik dacht..oh das fruitsuikers, dus dat is niet erg. Wel dus, net zo slecht als normale suiker.

Hmmm maar goed, dat weet ik nu dus ook weer.

Wel netjes speltbrood gegeten (scheen ook gezonder te zijn), vanmorgen dus met kipfilet en appelstroop. Daarnet 1 met gekookt ei. Das al heel wat, vergeleken met normaal de boterhammen pasta.

Zo langzamerhand sluipt het er vast wel in, de suikervrije gewoonten. Moet nu alleen enorm zoeken steeds en echt overal lijkt wel suiker in te zitten. En die etiketten naaien je ook! (sorry voor het woord)
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  Minx di 16 okt 2012 - 23:36

@ jeanette dat ken ik met die repen, ik mag vanaf nu weer alleen maar extra pure choco. En dan echt minimaal ik reageer er zo heftig op Sad. Maar ja is ergens ook wel fijn want buikpijn elke ochtend en eigenlijk de hele dag door is gewoon niet leuk.

@ jilke je word er vanzelf handig in. Zoals ik in het andere topic ook al aangaf kruiden zijn zo belangrijk. Ik kook eigenlijk altijd zonder pakjes en zakjes. Misschien is het kookboek van koken met karin dan wel iets voor jou. Zelf ben ik meer van het googlen. Die site die hier boven aangegeven staat vind ik dan ook helemaal geweldig Very Happy. De tips om bv brownies te maken zonder suiker vind ik al helemaal leuk Very Happy.

Merk dat ik echt weer moeite heb met afkicken. Deze week is ook een rare week voor mij. Ik zit werkloos thuis. Nou ja werkloos ik heb nog steeds mijn bijbaantje maar dat is maar een paar uurtjes per week. En de rest ben ik op zoek naar werk. Deze week heb ik een waarneming waardoor ik ineens drie volledige dagen aan het werk ben. Erg leuk alleen voor je ritme is het echt een drama. Merk dat ik daar erg veel moeite mee heb. Straks als ik een vaste baan of een langere waarneming heb dan moet het wat makkelijker gaan. Dan heb je gewoon een vast ritme. En als het goed is ook een beetje meer geld zodat ik nog gezonder kan gaan eten. Het liefste zou ik alles zelf maken maar dat lukt nog niet. Ook het genoeg groente en fruit eten is er weer een beetje bij ingeschoten.

Ohw ja nog even over het koken zonder pakjes en zakjes, je kan ineens veel sneller door de winkel heen. JE kan echt super veel gangpaden over slaan. Ik maak normaal gesproken dus alles zelf. Nu had ik vorig jaar een keer weinig tijd en had bedacht een stamppotje te maken met flink wat verse groentes en voor het gemak aardappelpuree uit een pakje. Nou ik heb me echt helemaal suf gezocht naar de puree. Moest het uiteindelijk vragen haha. In het begin kost het even wat meer tijd maar daarna gaat het zo veel sneller.

Ik denk dat de meesten mijn eet/leefpatroon wat ik wil uiteindelijk vrij extreem gaan vinden. Ik merk alleen aan mijn lichaam dat ik dat nodig heb. Ik heb aanleg om dik te worden en krijg ook vrij snel klachten. Als ik ergens niet op zit te wachten zijn dat dichtgeslibde aders of diabetes. Natuurlijk kan ik niet in de toekomst kijken maar ik kan er wel van alles aan proberen te doen. Gelukkig steunt mijn vriend me hier in. Hij is inmiddels zo'n 7 kg kwijt en dat is echt mooi. Nu ik nog Very Happy
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Rebecca wo 17 okt 2012 - 2:20

Wat goed _Liv, dat je je in hebt kunnen houden!

Ik ben weer goed bezig vandaag, ga mezelf zo wel even 'kwellen', ik ga koekjes bakken voor een verjaardagscadeautje in het weekend, en als dan straks het hele huis daarnaar ruikt! Maar ik ga niet snoepen!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 4:55

Rebecca, heb je de koekjes kunnen laten liggen?

Minx, je moet een eetpatroon nemen wat bij je past. Je kent je eigen lichaam het beste, maar zorg wel dat je lichaam alles binnen krijgt.

Jilke, het is inderdaad lastig om de goede producten te vinden.

Jeanette, super! Al twee dagen niet gesnoept! Ik ben gister ook uiteten geweest en heb ik verhouding minder gegeten. En toch zat ik lekker vol.

Suus, ik vind het ook moeilijk als ik vrij ben. Dan ga ik "op zoek" naar lekker eten. Dat is ook echt mijn valkuil. Laat mij maar werken.

Vanmiddag met mijn vriend de stad in geweest en lekker geluncht. Ik heb een ceasarsalade op. Ik vind salades vaak lekker. Zometeen moet ik alleen eten, maar denk dat ik voor een broodje ga. Ik ben echt een broodeter.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 5:45

Jilke je kunt ook kipfilet zelf bakken 's avonds en dan in plakjes snijden en de dag erop op je brood doen Very Happy .. Geen suiker en een stuk frisser dan van die slappe plakjes uit een pakje.

Gast
Gast

Bericht  silly-one wo 17 okt 2012 - 7:45

Nu je dit zegt Punk'd. Het kan eigenlijk met heel veel vlees

Afgelopen week een keer beenham gemaakt en dat wat over was gewoon op mijn brood gebruikt.
Gisteren gehaktbrood in de oven gemaakt en dat wat over vandaag op brood gedaan. Hierdoor weet je eigenlijk ook beter wat je eet.

Vandaag ben ik goed bezig geweest. Niet gesnoept en gezond gegeten. Nu volhouden en hopelijk krijg ik er wat af.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Jilke wo 17 okt 2012 - 9:19

En bv krieltjes, das toch ook suikervrij? Of is daar weer wat aan toegevoegd?
Stokbrood?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  Parel wo 17 okt 2012 - 19:29

Stokbrood heeft wel echt heel veel koolhydraten/calorieën, sowieso brood. Als je het met mate eet gaat het wel natuurlijk, maar eigenlijk moet je het minimaliseren wil je echt afvallen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Parel wo 17 okt 2012 - 19:35

Oh en nog even over het eten van sushi (tenminste dat is het bij een Japanner toch?), ik zag laatst dat een gewone portie sushi 1700 kcal bevat! :shock: Daar schrok ik serieus heel erg van, het leek me zo gezond.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Parel wo 17 okt 2012 - 19:36

Jilke, krieltjes kan je zelf ook maken van gewone aardappelen.
Schillen, zelf in blokjes snijden, 5min voorkoken et voilà!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 20:04

Parel, ik hou niet van sushi, haha! Ik heb bij de Japanner wat andere dingen op. Ik hou gewoon niet van vis.

Vandaag een dagje met mijn moeder de stad in. Voorlopig even de laatste keer buiten de deur eten.

Gast
Gast

Bericht  Parel wo 17 okt 2012 - 20:12

Ik vind sushi ook verschrikkelijk haha, fijn dat je dat deelt. Zeker tegenwoordig lijk ik de enige die het niks vindt.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 20:15

Haha! Dat idee heb ik ook. Het lijkt wel of iedereen sushi lekker vindt behalve ik. Maar nu heb ik nog iand gevonden. Wink

Gast
Gast

Bericht  Suus do 18 okt 2012 - 1:48

Haha, ik vind sushi ook verschrikkelijk! Wink

Ik heb vanochtend gewerkt en ben nu vrij. Heb nu al moeite om niet naar de kast te lopen, want ik weet dat daar een heerlijke reep chocola ligt die ik gisteren heb gekregen...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  applestar do 18 okt 2012 - 1:58

Ik sluit mij hier ook aan!
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  Lousanne do 18 okt 2012 - 2:04

Ik vind het wel typisch om te zien dat steeds dezelfde mensen zich bij afvaltopics aansluiten (zoals ik_zelf, applestar, en nog wel meer) volgensmij hebben jullie al in veel afvaltopics gezeten.. Werken die topics dan toch niet zo goed, of bloedden die topics dood op een gegeven moment of?
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 6:07

Vanmiddag heerlijk met mijn moeder geluncht. Ik ben voor de carpaccio gegaan. Vandaag veel gelopen in de stad en het aller belangrijkte: ik ben goed geslaagd! Ik heb sokken, basisshirts, een jurk, een vest, een bolero en een ketting gekocht. Een aantal dingen had ik echt nodig.

Gast
Gast

Bericht  applestar do 18 okt 2012 - 6:29

Lousanne schreef:Ik vind het wel typisch om te zien dat steeds dezelfde mensen zich bij afvaltopics aansluiten (zoals ik_zelf, applestar, en nog wel meer) volgensmij hebben jullie al in veel afvaltopics gezeten.. Werken die topics dan toch niet zo goed, of bloedden die topics dood op een gegeven moment of?

Of gewoon de gezelligheidAfvaltopic nummer triljoen - Pagina 3 827601

Nee even serieus.

Ik denk dat we er met zijn alle wat strenger voor moet staan. Maar ik denk dat dat vooral ook ieder voorzich is.

Nu ikzelf al 9 kg kwijt ben, dacht ik, ik waag weer een poging om mee te schrijven in een afvaltopic

en het vorige topic heb ik bewust aan mij voorbij laten gaan. Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 3 2474380249
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  silly-one do 18 okt 2012 - 6:46

Ik heb er ook al in verschillende gezetten en het probleem waar ik vaak tegen aan liep, was dat het een groep werd die alleen op bepaalde mensen reageerde. Hierdoor vond ik het lastig om mee te blijven schrijven.

Vandaag lekker de hort op geweest met mijn moeder en mijn neefjes. Heel vermoeiend en eigenlijk heel normaal gegeten. Dus hopelijk is het voldoende voor vandaag. Sporten gaat vandaag niet lukken. Morgen ga ik weer terug naar mijn eigen huisje en als het lukt nog in de avond een potje gaan squashen of anders ga ik nog een rondje hardlopen.

Verder vond ik het wel een idee om voortaan mijn eigen 'vleeswaren' te gaan maken. Doordat ik hier o.a. las dat er zoveel suiker in vleeswaren zou zitten. Het wordt wel lastig om mooie dunnen plakjes af te snijden, maar als ik al zo de 'verborgen' suikers weet te vermijden dan kan het vast een hoop helpen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud