Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvaltopic nummer triljoen

+35
blauwwitrood
Summerlovin
Sunshine
Sushi
*Lookie*
Fortissimo
May
Aagje!
peach
Penny Blossom
Lejow
Tiana
bluppie
artificialfunk
sawasdee
SDL
silly-one
Elliot
Reeza
Minx
Suus
applestar
Sam
Liz
Jeanette
Pannetoet
madam
Sorrento
Tullow
Jilke
_Lana_
Lousanne
Parel
Rebecca
Marin
39 plaatsers

Pagina 12 van 18 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 12 Empty Re: Afvaltopic nummer triljoen

Bericht  Liz vr 14 dec 2012 - 10:43

Wow wat zijn we ver gezakt meiden. Hoe is het met iedereen? Ik heb weer de flow te pakken, mede dankzij jullie aanmoedigingen, heel lief! Ik ben inmiddels 9 kilo kwijt, nog 1 kilo en dan heb ik mijn 1 januari doel gehaald. Ik ga ervoor Very Happy

@ silly-one; is de weegschaal nog steeds lief voor je? Wat goed dat je de Mariken loop gaat doen, ik heb in Nijmegen gewoond dus ken het smile.

@ ik-zelf: wat silly al zegt, je zou idd beter iets anders kunnen kiezen dan Kellogs ivm de suiker. Euroshopper heeft musli zonder toevoegingen (wel rozijnen) voor ongeveer 1 euro. Mijn vriend doet daar dan nog wat noten doorheen.

@ Minx: hoe gaat het met jou? Is het gelukt om je knop om te zetten? Ik vind het leuk om te lezen dat je zoveel verstand hebt van eten en bewegen. Je zou me veel kunnen leren smile
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sorrento vr 14 dec 2012 - 12:02

Lieve dames, ik ben verhuisd naar het andere topic. Heel veel succes allemaal!! :cheering:
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Bericht  madam vr 14 dec 2012 - 21:02

Hier gaat het redelijk goed.
Ik zit alleen in een winterdip, en heb steeds meer moeite om mijn bed uit te komen.
Ik blijf liggen tot het laatste moment waardoor ik mij super ga haasten en soms het ontbijt oversla Sad
Maar daar ga ik aankomende week verandering in brengen!
Ik wilde mij gaan wegen, maar de batterij van mij weegschaal was op.
Maar ik merk aan mij kleding/broeken dat ik de goede kant op ga.
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  silly-one vr 14 dec 2012 - 21:45

De weegschaal is nu wat minder lief, maar daarvoor heb ik ook de week in de maand niet mee.
Plus dat ik deze week 3 keer uit eten ben geweest, wat ook niet echt bevorderlijk is voor de lijn. Gelukkig blijf ik wel vrij stabiel. Daar ben ik wel heel blij om. De dagen dat ik thuis at, heb ik ook echt geprobeerd om een balans maaltijd te maken.
Donderdag vond ik het wel even minder, dus voordat ik ging werken ( hoef pas laat te beginnen) ben ik een klein rondje wezen hardlopen. Niet het rondje wat ik normaal loop, maar ik dacht beter iets dan niets.

Straks even boodschappen doen, ik heb al besloten om deze week weer in de ochtend met kwark te ontbijten i.p.v. met brood. Weer even een weekje opletten en dan komt het wel goed. De 75 met kerst ga ik denk ik niet halen, maar als ik in de 76 zit zal ik al blij zijn.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pannetoet za 15 dec 2012 - 12:09

Hmm..dat is even jammer! Kellogs zijn zo lekker! Ik heb net een nieuw pak aangebroken en ik ga hem niet weggooien, dat vind ik zonde maar ik ga maandag even bij de AH kijken voor crusli? en dan aanvullen met noten? Wat voor noten? Embarassed

Ik ben trouwesn wel goed bezig met fruit! De hele week dagelijks 1-2 mandarijntjes gegeten en af&toe een banaan. Helaas maar 1x gesport (maandag) en ik had meteen 3 dagen flinke spierpijn! Dus maandag ga ik weer en dan minder fanatiek haha : ik had bijna een uur op de loopband gelopen met een helling (stand 5..heuvelniveau? Denk ik) ik was zo lekker met 'family guy' aan het kijken dat ik eigenwijs doorliep :p

Madam: De tip tegen een winterdip: regelmatig sporten, zonnebankje en lekker op tijd slapen! Dat las ik vandaag ergens haha maar wel naar! Toch proberen om voldoende slaap te pakken en er gewoon uit gaan.. Als je smorgens de tijd hebt is voor jezelf ook fijner dan wanneer je je moet haasten.

Silly One: Vervelend dat je in je feestweek zit! Toch? Hallo snaaimomenten! Vreselijk.. Maar je bent dan altijd ietsje zwaarder dus daar moet je je even niets van aantrekken..of gewoon niet wegen :p Het id wel een goed teken dst je stabiel blijft!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  silly-one za 15 dec 2012 - 14:09

@ ik_zelf: even snel een reactie, beetje gaar van het snowboarden, plus het is bedtijd denk ik wel haha. Je kan beter muesli halen. De vlokkenachtige variant is dat. In cruseli zit ook weer meer suiker. Qua noten haal ik meestal macedamia mix. Daarin zitten verschillende noten de macedamia, cashewnoten, walnoten.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one zo 16 dec 2012 - 1:25

Zo, zal nu even wat uitgebreider reageren.

@ madam: ik heb zelf geen ervaring met een winterdip, maar wel met een emotionele dip. Ik merkte eigenlijk dat ik meer energie kreeg door dingen te gaan doen. Sporten ( maar dat ik doe ik al vrij veel), maar ook leuke dingen ondernemen. Ik had het laatst ook en eigenlijk totaal geen zin om te gaan, maar door te gaan kreeg ik zelf weer meer energie.

@ Ik_zelf: zoals ik vannacht al type is museli beter, daarin zitten minder toegevoegde suikers. Dan bedoel ik dus dat van het plaatje hieronder. Ik heb hem zelf een keer gevonden in een natuurwinkel, nu zelf bij de supermarkt gehaald. Helaas zitten daar rozijnen in. Ben ik wat minder van, maar ja niks aan te doen. Cruesli wordt gemaakt met honing en dan in de oven geroosterd, dus daarin zitten gelijk weer ( natuurlijke) suikers.
Trouwens lekker bezig geweest op de loopband. Ik ga zelf liever buiten hardlopen ( heb een hekel aan de fitness), maar een uur lopen is niet niks. Zeker niet als je een lichte helling hebt.
Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 12 Muesli

@ Liz: ik ken de Mariken loop ook, woon al jaren in N.ijmegen en ik moest altijd tennissen op de dag dat de loop er was. Op het sportcentrum, maar die gemeenschappelijke warming-up echt niet dat ik daar aan mee ga doen haha. Ik wacht wel op mijn moment van starten haha.

Zo, ik ben nu zelf helemaal gaar. Gisteren 3 uur wezen snowboarden in landgraaf. Nu zit je meer in de lift dan dat je op de piste staat, maar het was toch zeker leuk. Op het einde ook wat sprongetjes geprobeerd te maken en zo. Ik lag dus ook veel te laat in bed en nu ben ik gruwelijk gaar. Zeker ook omdat ik om 11.45 met iemand ben wezen squashen. Dus mijn sport heb ik voor dit weekend wel gehad. Het enige jammere is dat we vannacht om 12 uur nog langs de burger king zijn gereden, maar ja we hadden alle 3 honger. Plus we moesten nog anderhalf uur naar huis rijden.
Het leuke gisteren trouwens was ook, dat de skibroek die ik vorig jaar gekocht heb, nu te ruim zat Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 12 281626781. Ik ga nog geen nieuwe kopen, maar ik merkte wel duidelijk een verschil, van de wintersport moet ik er dus een legging onder, anders zakt te broek teveel af haha.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  artificialfunk zo 16 dec 2012 - 1:55

Wat zijn jullie allemaal goed bezig !

Ik ben nu 13,5 kg kwijt ,sinds de laatste zwangerschap.

Er mag nog wat meer af,maar ik doe het rustig aan.

Heel veel succes lady's !
artificialfunk
artificialfunk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 45
Punten : 63
Registratiedatum : 06-01-12

Bericht  Pannetoet di 18 dec 2012 - 4:03

He dames!

Hoe gaat het hier?

@ Silly one: Ik neem aan dat je de muesli dan mengt met yoghurt? Ik kan namelijk niet tegen zuivelproducten..haha..ik drink altijd lactosevrije melk en zover ik weet is dat nog niet in yoghurtvariant. De kellogs is op en ik heb vanmorgen ontbeten met een smoothie van banaan+aardbei en 1 boterham met kaas en komkommer. Maar wat ben jij goed bezig geweest met snowboarden! Goed zeg! En wat fijn dat je skibroek losser zit..dat geeft je toch wel motivatie! Toppie meid!

@ AF: Wat knap van je dat je al zoveel kwijt bent..daar mag je trots op wezen!

Het eten gaat aardig goed moet ik zeggen..het lukt mij steeds vaker om regelmatig te eten en voor gezond te kiezen. Ook de zin in chocola etc begint af te nemen smile Sporten staat op een vrij laag pitje (1x in de week) omdat ik heel erg last van mijn rug heb, volgende week vrijdag kan ik bij de fysio terecht..gelukkig!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  madam di 18 dec 2012 - 10:10

Ik moet nog steeds nieuwe batterijen halen voor mijn weegschaal.
Ik vergeet het steeds en denk er pas aan als ik thuis ben Neutral
madam
madam
Prater
Prater

Bericht  Parel di 18 dec 2012 - 11:19

Ik sluit me ook maar weer aan.. Morgen reageer ik uitgebreider!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  silly-one di 18 dec 2012 - 19:40

@ Ik_Zelf: Ik eet het met magere kwark, maar het kan ook met yoghurt. Van MinusL heb je wel yoghurt, maar dan moet in bij de Jumbo zijn of dicht bij de duitse grens wonen. Die verkopen het.

@ Parel: welkom terug

@ Madam: Schop onder de kont en ga batterijen halen.

@ AF: netjes, ik las in een ander topic dat je nu ook aan medicatie zit die er waarschijnlijk aan mee werken dat je zo afvalt. Blijf wel eten hoor, want ik weet dat je geen honger gevoel hebt en dat is gewoon heel vervelend!

Hier gaat het stabiel. Deze week weer iets te weinig ritme om normaal te eten. Ik ben nu wel ( eindelijk) weer begonnen met het ontbijten met magere kwark etc. Dus ik hoop dat het een beetje effect en nut gaat hebben. Volgende week zit ik veel bij mijn ouders, maar ik heb wel besloten dat mijn hardloopkleding mee moet en dat ik dan daar 2-3x ga hardlopen. Moet straks gaan werken, dus reageer nu wat korter!
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Pannetoet wo 19 dec 2012 - 5:11

Hoi meiden!

@ Madam: Gewoon even bij je boodschappenlijstje opzetten Wink dan vergeet je het ook niet haha

@ Parel: Leuk!

@ SillyOne: Goed van je dat je weer ontbijt! Ze zeggen dat dat de beste start van de dag is..

Ik was net bij Appie en daar zag ik deze muesli:
http://www.appiehein.com/nl/muesli-y-cereales/2333-muesli-4-granen-ah.html

Even een link omdat een afbeelding niet lukt..
En de ingrediënten:
Eiwit: 12gram
Koolhydraten: 65gram waarvan 3gram suiker
Verzadigd vet: 1gram
Onverzadigd vet: 4gram
Voedingsvezel: 8.5gram
Natrium: 0.2gram
Toegevoegd zout: 0.5gram
40gram muesli bevat 150kCal

Is deze gezond? De suikers zijn laag maar de koolhydraten en kCal best hoog lijkt mij..
En ik heb trouwens lactosevrije yoghurt gevonden..hoera! Haha verder heb ik al een aantal buikpijn en geen idee waar het van komt of wat ik verkeerd eet Sad
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Parel wo 19 dec 2012 - 11:04

Oe ik heb niks te zeggen over de muesli zelf, maar 150kcal per 40 gram (je eet al gauw 100 gram denk ik?) vind ik wel veel!

Hier niet zo'n beste dag gehad.
Maar, wel bananen en sinaasappels meegenomen, dus we kunnen aan de bak!
Veel water drinken helpt ook bij mij, dus dat wordt weer flink wat glazen achterover slaan.

Wat goed silly dat je zo fanatiek loopt!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Minx wo 19 dec 2012 - 11:12

Wat is de ingrendientenlijst daar haal je vaak ook heel veel uit. Op zich hoeft iets wat hoog in de kcal zit niet ongezond te zijn, het is maar net wat er mee gebeurt is en wat het is.

Zelf ga ik in januari weer van start. Eerst volgende week langs de huisarts om mijn bloed te laten controleren, zit weer eens niet 100% goed in mijn vel en heb het idee dar ik nog wel eens een vit d tekort zou kunnen hebben.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Pannetoet wo 19 dec 2012 - 11:23

Minx schreef:Wat is de ingrendientenlijst daar haal je vaak ook heel veel uit. Op zich hoeft iets wat hoog in de kcal zit niet ongezond te zijn, het is maar net wat er mee gebeurt is en wat het is.

Ik zal morgen even een foto maken als ik weer bij AH ben :P
Oohh ik heb nu een tandartswang! Zo vanuit het niets..heel apart.. Begin van de avond begon mij lip aan de rechterkant licht te tintelen en een half uur later was mijn hele wang dik! Plus een klein stukje van mijn lip.. Het grootste is nu wel afgezakt maar het staat heel raar, tintelt niet meer maar voelt iets warm aan. Apart! Even afwachten hoe het morgenvroeg is..

@ Parel: Wat ik regelmatig na een slechte dag is de volgende dag een soort van balansdag inlassen en op die dag veel fruit eten, groente en veel drinken. Wel heel goed van je dat je fruit hebt gekocht!

@ Minx: Dat zou zomaar kunnen! Misschien kun je vitamine tabletten gaan slikken? Ik weet niet of dat helpt....
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  silly-one wo 19 dec 2012 - 11:24

@ pannetoet: ik ga de deur niet uit zonder ontbijt, maar ga nu weer even voor de magere kwark als ontbijt. Net wat koolhydraat armer, maar niet ongezond.

Vandaag wel weer in 15 minuten tijd een halve liter afgevallen. Ik mocht weer bloed doneren. Daardoor vandaag ook gelijk weer goed gedronken. Verder een lange dag op het werk gehad, hierdoor ook met regelmaat gegeten. Altijd fijn zo een dag..

Het hardlopen ga ik op zijn vroegst pas zondag doen. Dat heeft te maken met de bloeddonatie. Lichaam moet er toch van herstellen.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  madam vr 21 dec 2012 - 4:09

Yes, ik heb mijn batterijen gehaald. Morgen ochtend weer wegen, en ik hoop zo dat er wat vanaf is.
Ik had mij voorgenomen om naast het hardlopen ook krachttraining te gaan doen thuis.
Maar dat is helaas niet gelukt. Ik ben van plan om weer te gaan sporten bij de sportschool als ik ook een halfjaar abbo kan afsluiten. Ik wil niet voor 1 jaar afsluiten. Even bericht terug afwachten van de sportschool.
Verder moet ik weer boodschappen gaan doen, maar dat wordt denk ik morgen. Ben er nu een beetje moe voor.
Maar ik kijk er naar uit om weer gezonde dingen in huis te halen.

Welkom Parel!
En hoe gaat het bij jullie?
madam
madam
Prater
Prater

Bericht  silly-one vr 21 dec 2012 - 22:50

Hier gaat het niet goed. Ik weet niet wat het is. Deze week qua eten niet heel raar gedaan, weinig gesnoept. Dinsdagavond wel veel gegeten, maar de rest van de week gewoon normaal gegeten. En toch woog ik vanmorgen weer 78.5. Ik ben hier totaal niet blij mee.
Vanmorgen maar gelijk weer begonnen met een licht ontbijtje. Vanavond eet ik bij mijn ouders en dan worden het worstenbroodjes. Misschien dat ik nog even snel de supermarkt induik daar om kwark en diepvriesfruit te halen voor mijn ontbijt de komende 2 dagen.

Vanwege het bloed geven durfde ik nog niet te gaan hardlopen. De vorige keer was ik de dag erop iets te fanatiek en toen zag ik sterretjes. Donderdag en vrijdag ben ik wel wezen tennissen en squashen. Morgen wil ik bij mijn ouders gaan hardlopen en ik denk ik 1ste kerstdag ook. In de ochtend vertrekken en gaan met die banaan. Eén voordeel, met kerst eten we thuis wel gezond. Ik heb een heel gezond en gevarieerd menu samengesteld, dus dat is positief. Omdat ik rondom de kerst minder zal tennissen en squashen wil ik iets vaker gaan hardlopen. In elk geval rond 1 januari wil ik weer rond de 77 kilo zitten. Ik snap het zelf helemaal niet, want ik heb de afgelopen week niet echt gesnoept of gedaan.
Alcohol laat ik ook tot 25 december staan, zal ook een hoop kunnen schelen.

@ Madam: is het geluk met de boodschappen vandaag? Welke oefeningen van krachttraining wil je gaan doen?
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  madam zo 23 dec 2012 - 4:31

Ik heb dat soms ook, dat ik een weekje stil sta betreft het afvallen.
Laat je er niet door ontmoedigen silly-one!

Ik heb gister de meeste boodschappen gehaald bij de Aldi.
Ik ga nu de deur uit voor de rest van de boodschappen bij de Vomar.
En toen ik vanochtend op de weegschaal stond was ik verrast.
Ik ben nog maar 0,8 kg verwijderd van mijn eerste doel :cheering:
Ik wil voor het nieuwe jaar 70 kg wegen We gaan ervoor silly-one.

Met kracht training wil ik graag mijn buikspieren trainen voornamelijk ook voor mijn rug.
Ik heb een zwakke rug, zit in onze familie helaas.
madam
madam
Prater
Prater

Bericht  silly-one zo 23 dec 2012 - 7:13

Ik zit nu bij mijn ouders en de weegschaal daar is een stuk liever. Ik woog daar vanmorgen na het hardlopen 75,5. Toch altijd leuk dan, maar ik weet ook dat ik er 1,5 kilo bij moet tellen t.o.v mijn weegschaal.

Nu ik bij mijn ouders heb ik wel mijn eigen ontbijt meegenomen. Muesli en kwark haha. Vanmorgen daar ook mee ontbeten, vanmiddag geluncht met een gebakken ei, vanmiddag wel een 2/3 van een Brusselse wafel op en vanavond gewoon vis, spinazie en friet. Ik hè van thuis uit nooit meegekregen dat friet met snacks moet gaan. Wij eten het meestal bij vis en dan vind ik het ook een stuk lekkerder.

Morgen wordt een rare dag met eten. 'S middags, eind van de middag naar de kinderverzorging in de kerk, daar dan opruimen en dan gaan we thuis soep eten met worstenbroodjes en dan later open de avond naar de nachtmis. En van thuis uit is de traditie om daarna nog wat te eten en dan pas naar bed te gaan.

Eerste kerstdag begin ik wel met hardlopen en daarna mag ik de hele dag in keuken gaan staan. Dus echt veel eten overdag zal ik niet doen. We hebben wel een gezonde maaltijd dus dat mooi meegenomen.

De 75 met kerst ga ik niet halen, maar als ik tot 31 december rond de 76-77 kom ben ik tevreden.

@ madam: voor training van je buik en rug kan ik de hover aanraden. Ik kan nu geen plaat je plaatsen, maar met die oefening pak je buik en rug tegelijk.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  bluppie zo 23 dec 2012 - 22:45

Ik vroeg mij wat af of jullie ook veel schommelen in het gewicht?

Ik kan de ene dag zo 1.5 kilo zwaarder zijn dan 2 dagen ervoor....
Dit werkt helaas voor mij niet motiverend.

Hebben jullie hier tips voor?
bluppie
bluppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 91
Punten : 111
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Tiana zo 23 dec 2012 - 22:51

bluppie schreef:Ik vroeg mij wat af of jullie ook veel schommelen in het gewicht?

Ik kan de ene dag zo 1.5 kilo zwaarder zijn dan 2 dagen ervoor....
Dit werkt helaas voor mij niet motiverend.

Hebben jullie hier tips voor?

Maar één keer in de week wegen
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  bluppie zo 23 dec 2012 - 23:04

Oke! thanks voor je snelle reactie.

dan ga ik dat vanaf nu doen. Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 12 561177
bluppie
bluppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 91
Punten : 111
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Lejow zo 23 dec 2012 - 23:13

Goed, ik ga me denk ook maar eens aansluiten.
Zo met de kerst wordt het hem niet, maar vanaf 1 januari ga ik er echt aan geloven.
Ik zit nu op 73,5 kilo en mijn doel (ooit in de zomer geroepen) was om op B's verjaardag (30 jan) onder de 70 kilo te zitten.
Hele knappe ik als me dát nog gaat lukken, maar we gaan er gewoon voor.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud