Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvaltopic nummer triljoen

+35
blauwwitrood
Summerlovin
Sunshine
Sushi
*Lookie*
Fortissimo
May
Aagje!
peach
Penny Blossom
Lejow
Tiana
bluppie
artificialfunk
sawasdee
SDL
silly-one
Elliot
Reeza
Minx
Suus
applestar
Sam
Liz
Jeanette
Pannetoet
madam
Sorrento
Tullow
Jilke
_Lana_
Lousanne
Parel
Rebecca
Marin
39 plaatsers

Pagina 6 van 18 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 6 Empty Re: Afvaltopic nummer triljoen

Bericht  Sorrento do 8 nov 2012 - 2:29

Punk'd schreef:
Liz schreef:Overigens heb ik altijd een quote in mijn hoofd. Van het lekker eten/snacken/snaaien heb je misschien 10 minuten plezier, van je verloren kilo's veel langer. Elke keer als ik pepernoten of speculaas zie (jammie!) dan denk ik aan mn quote, helpt wel smile

Net als deze quote:

'A moment on the lips.. Forever on the hips' :nopompom:

Veel succes allemaal!

'Nothing tastes as good as skinny feels' Wink

Laatst aangepast door Sorrento op ma 19 nov 2012 - 21:08; in totaal 1 keer bewerkt
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Liz do 8 nov 2012 - 2:44

Nou met die quotes moet het ons toch wel lukken Wink

@ madam, welkom en succes met afvallen. Goed dat je kleine doelen hebt gesteld!

@ Sorrento, ook welkom! Jammer van de chips, de volgende dag maar weer goed oppakken dan! Weet je hoe het komt dat je 's avonds zin hebt om te snaaien? Super goed van je dat je de chocolade hebt terug gelegd! Motiverend dat je er al veel beter uitziet. Ga vooral lekker genieten van je weekendje weg, als je niet continu met eten bezig bent gaat het veel makkelijker.

@ Jeanette, heerlijk een dagje wellness! Gelukkig schijn je van de sauna ook af te vallen dus ach dat dagje zondigen Wink. Succes weer deze week.

@ Suus, wat goed dat je bent gaan hardlopen! Kun jij al een stuk hardlopen of ben je het aan het opbouwen?

@ silly-one, ik heb ook het idee dat er van het begin groepje niet veel meer over is, maar dat geeft niks als er maar een paar overblijven die elkaar blijven stimuleren. Wat goed dat je koolhydraat arm gaat eten, ik heb gister het boek van dr Frank gehaald voor recepten bij de action voor maar 1,49! Ik was echt in shock dus kon het niet laten liggen, wil er met name avond recepten uithalen. Ik heb geen speciale dingen die ik doe qua eten, ik snoep eigenlijk helemaal niks meer als in snoep/chips. Heb laatst wel appelchips gemaakt, appel in schijfjes met een beetje kaneel in de oven, heerlijk! Ik ga in het weekend altijd wel 1 dagje uit eten/eten afhalen wat niet gezond is, daar geniet ik wel echt enorm van.

Ik heb gisteren weer mijn weegmoment gehad en ik zit nu op -5 kilo! Ben echt heel blij. Ben ook voor het eerst na mn gescheurde enkelbanden weer gaan sporten, heb een uur kickfit gedaan, echt heerlijk! Voelde me daarna super goed en mijn enkel heeft het prima volgehouden, vanavond ga ik weer nu een uurtje pumpfit. Mijn uiteindelijke doel is 2 lessen in de week. Ik eet heel gezond, veel groente en fruit en alles zoveel mogelijk puur (geen pakjes, zakjes en veel toevoegingen) en ik snoep eigenlijk niks. Eigenlijk gaat het dus supergoed, verbaast me nog steeds moet ik zeggen. Van het weekend ben ik wel heerlijk uit eten geweest met als toetje hemelse chocolademousse. Mijn doel is -10 kilo voor het einde van het jaar en -25 kilo voor de zomer. Ben benieuwd hoe het gaat smile. Succes weer iedereen, we kunnen het!!
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  silly-one do 8 nov 2012 - 4:20

Hier heb ik de motivatie weer te pakken. Vandaag was het alleen jammer dat ik in de pauze geen tijd had om alles te eten wat ik wilde, maar heb in de pauze daarna de rest van mijn lunch op. Beetje jammer vond ik dat wel, want ik probeer 3 of 4 eetmomenten per dag te hebben. Ontbijt, lunch en als ik uit mijn werk kom (rond 4 uur) en dan 's avonds. Nu heb ik dus mijn 4 eet momenten al gehad. Maar avond eten moet nog komen helaas.
Vorige week heb ik 4 flessen prik gehaald, ik mag er van mijzelf 1 per week en het is me nog steeds gelukt. Er staan er nog heel mooi drie op het balkon ( lekker koud). Morgen mag er weer eentje open Very Happy.

@ Liz : qua Dr. Frank ga ik het echt niet volledig volgen. Koolhydraat arm is namelijk op den duur ook gezond en kan voor vergetenheid etc. zorgen. Ik doe het voornamelijk in de avonden. Ik heb dan wel met vlees en groente, maar me koolhydraten laat ik liggen. Dus geen aardappelen, rijst of pasta. Terwijl ik overdag gewoon normaal brood eet. Vanavond is het dus kipfilet met roerbak groente. Qua saus etc. pak ik normale kruiden en liever niet iets uit een potje omdat daar weer extra suiker etc. inzitten.
Verder goed bezig, lekker hoor al 5 kilo kwijt. Ik ben er nog steeds maar 1 kwijt Sad. Oke ik sport veel, dat weet ik wel en ik merkte laatst ook dat mijn kont ook niet veel vet meer heeft.

@ Madam: Welkom!

@ Sorrento, Super dat je de chocolade heb ingewisseld voor tomaatjes. Misschien om het snaaien 's avonds tegen te gaan is wat later eten. Ik merk gewoon dat als ik vroeg eet, ik 's avonds meer de neiging heb tot snaaien. Ik haal nu ook niks in huis, ja één zak chips per week voor in het weekend. Verder heb ik niks te snaaien in huis, dus dan kan het ook niet. Plus het is gewoon voordeliger voor de portemonnee.

@ Suus: Nog gelopen?
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liz do 8 nov 2012 - 9:51

Fijn dat je de motivatie weer hebt silly-one, goed bezig! Ik kan echt niet zonder aardappels en brood dus koolhydraatarm eten vind ik echt te moeilijk Wink. Drink je zoveel prik?

Ik heb net weer een uur gesport, ben echt goed bezig al zeg ik het zelf Very Happy. Nu ga ik maandag weer sporten.
Liz
Liz
Prater
Prater

Bericht  silly-one do 8 nov 2012 - 20:53

Liz: Ik eet alleen in de avond geen koolhydraten. Overdag eet ik wel gewoon brood en koolhydraten. Puur omdat volledig koolhydraat arm voor mij ook niet vol te houden is, aangezien ik daarvoor al teveel sport en beweeg.
De hoeveelheid prik die ik drink valt op zich wel mee, maar ik vond het soms wel erg gemakkelijk als ik cola o.i.d. in de aanbieding haalde om dat te pakken en dan was het zo op. Nu heb ik gewoon gezegd één fles per week. Die mag dan in het weekend open en op is op. Daarna doe ik het weer met water en thee. Op deze manier drink ik ook meer thee. Ik heb het genoeg in huis, maar ik drink ik het bijna niet.

Gisteren weer lekker getennist en ben ook lekker volle bak gegaan. Het was wel jammer dat ik vooraf niet tot koken was gekomen en ik daardoor laat ( half 9) at. Plus dat ik echt de laatste paar minuten van de training flauw werd doordat ik te weinig suikers had.
Vandaag weer boodschappen doen, mag ik weer leuke gezonde gerechten gaan bedenken. Ik heb er zin in Very Happy.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one zo 11 nov 2012 - 0:07

Hallo dames,

Lukt het allemaal een beetje in het weekend?

Ik heb net een heerlijk rondje gelopen van 8,5 kilometer. Heerlijk in het zonnetje en ook een tempo wat ik goed kon volhouden. Ik heb misschien 4 minuten gelopen van de volledige 50 minuten die ik ben weg geweest. Ik ben echt super trots op mijzelf dat ik dat heb weten vol te houden.
Qua eten is het weer weekend en dan geniet ik gewoon en haal ik lekkere dingen in huis. Niet veel, maar ik doe dan wat minder moeilijk. Het is nu alleen bijna weer op, dus dat is goed. Vanavond ga ik iets van een salade maken, ik moet even kijken wat ik allemaal in huis heb, want eigenlijk had niet niet bedacht te gaan koken vandaag omdat ik vanmiddag met vrienden ga paintballen. Toch zou ik het jammer vinden als ik dan nu weer 'ongezond' ga eten. Liever niet eigenlijk.

Qua gewicht blijf ik tussen de 79 en de 80 hangen. Dus er is bij mij eigenlijk nog niet echt iets af. Hoewel ik wel steeds meer richting de 79 laag blijf. Dus hopelijk volgende week een keer de 78 in en dan volhouden. Toch is dat buikje nog steeds minder. Nu moet ik volgende week wel ongesteld worden, dus ik hoop dat ik daar niet al te gefrustreerd van raak. Gelukkig heb ik in die week nooit de behoefte aan chocolade o.i.d. Dus dat is voor mij dan een meevaller.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Pannetoet ma 12 nov 2012 - 6:30

Hey meiden!

Ik heb volgens mij ruim een week, misschien zelfs 2 weken niet gereageerd. Slecht slecht slecht!
Maar ik heb het vrij druk met mijn studie op het moment..toch wil ik proberen om zeker 1x per week te reageren!

Mijn eetpatroon gaat aardig goed moet ik zeggen, de zin in snoep/chocola begint langzaam af te nemen en daar ben ik wel blij mee! Want ik wil gewoon echt afvallen! Ik doe geen dieet maar ik let op mijn eten met af&toe een 'slecht' moment tussendoor..mijn ervaring is dat ik het dan veel beter volhoud Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 6 561177

Ik heb ondertussen ook 3x gesport met mijn personal trainster en dat gaat goed! Ondanks dat het zwaar is..Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 6 253468018 Poeh! Maar het helpt wel wanneer iemand naast je staat en je motiveert. Ik heb vandaag ook echt kontspierpijn haha woensdag of donderdag heb ik mijn laatste sessie met haar en dan krijg ik ook een schema waarmee ik kan gaan trainen.. mijn plan is om 2-3x in de week te gaan!

Oja misschien handig om te weten:
(Dat vertelde mijn PT)
- Voor een goede verbranding en stofwisseling is het goed om 6x per dag te eten
- Alles wat rent, vliegt en zwemt is goed voor je (Kip, Rund, Varken, Vis etc)
- Alles wat onder de grond groeit en aan een boom is goed voor je (Fruit, aardappels, sla etc etc)
- Je hoeft niet 1½-2Liter water per dag te drinken.. gewoon 1½-2 Liter drinken is voldoende maar beperk frisdranken zoveel mogelijk
- Met sporten is het vooral belangrijk om krachttraining te doen, daar val je meer mee af dan alleen uren cardio te doen..en wij vrouwen zullen nooit 'bodybuilders' worden, daarvoor moet je dagelijks met zware gewichten trainen. Als je bijv een uurtje gaat sporten doe dan 40min kracht en 20min cardio (voorbeeldje). Begin wel altijd met een warming up van minimaal 5 minuten en maximaal 15 minuten. Dat is genoeg.. en een cooling down van minimaal 5 minuten en ook weer maximaal 15 minuten..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Jeanette ma 12 nov 2012 - 6:48

Goed bezig allemaal! :cheering:

Hier gaat het er nog steeds niks verder af :nopompom: Heb mezelf verplicht om van de week naar de sportschool te gaan voor de Better Belly. Anders blijf ik het voor me uit schuiven en gebeurd er nog niks. En het erge is nog wel dat de sportschool hier 300 meter vandaan zit. Embarassed
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liz ma 12 nov 2012 - 7:12

Haha Jeanette, je kunt bijna kruipend naar je sportschool! Echt gaan hoor, daarna voel je je zoveel beter!!

Silly-one, wow 8 kilometer wat knap van je! Fijn dat het zo lekker ging. Is het gelukt met gezond eten en paintballen?

ik-zelf, wat goed dat je met een personal trainer bent gaan trainen, dat is tijdelijk en dan ga je het zelf doen ofzo? Hoeveel wil jij kwijt? Thanks voor je tips smile

Hier gaat het prima, gisteren frietjes gegeten (en ervan genoten!!) en vandaag weer mn gezonde levensstijl opgepakt. Ga dadelijk weer sporten, een uurtje kickfit. Heb deze week wel een 'ongezonde week'. Morgen is mn broertje jarig en gaan we daar eten, donderdag uit eten en zaterdag tapas avond. Dus zal deze week misschien wel stilstaan. Woensdag weer mijn weegmoment, hoop dat ik onder de 100 zit maar ik gok op precies 100 (is 1 kilo eraf).
Liz
Liz
Prater
Prater

Bericht  Sam ma 12 nov 2012 - 7:15

Ik wil ook meeschrijven, maar twijfel om tot na kerst te wachten.
Heb nl mijn bruiloft in het vooruitzicht en wil geen dikke bruid zijn....
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Liz ma 12 nov 2012 - 10:14

Sam schreef:Ik wil ook meeschrijven, maar twijfel om tot na kerst te wachten.
Heb nl mijn bruiloft in het vooruitzicht en wil geen dikke bruid zijn....

Hoeveel wil je afvallen dan? Ik wil ook mijn kilo's kwijt omdat ik later niet dik in mijn trouwjurk wil. Ik zou niet wachten tot na de kerst, waarom zou je? Dat duurt nog 1,5 maand, in 1,5 maand kun je alvast wat kilo's kwijt smile
Liz
Liz
Prater
Prater

Bericht  Sam ma 12 nov 2012 - 10:24

Ik trouw pas over 1,5 jaar Wink Dus moet er toch 20 kg af zijn te krijgen.
Maar het zou idd stom zijn om pas over 1,5 mnd te beginnen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Liz ma 12 nov 2012 - 10:25

Sam schreef:Ik trouw pas over 1,5 jaar Wink Dus moet er toch 20 kg af zijn te krijgen.
Maar het zou idd stom zijn om pas over 1,5 mnd te beginnen.

Joh ik weet nog niet eens wanneer ik ga trouwen, dat duurt nog minimaal 2 jaar maar ik ben klaar met mn kilo's teveel Wink. Ik zou nu beginnen, je kunt het!! Wij steunen je wel smile
Liz
Liz
Prater
Prater

Bericht  silly-one ma 12 nov 2012 - 11:42

@ liz: eten heb ik die dag te weinig gedaan, maar ik heb nooit honger na het sporten. Maar ik moest vrij snel wel weer in de auto zitten voor het paintballen. Paintballen was leuk, maar ik zit echt onder de blauwe plekken. Alles rechts en dat ik ook mijn slaapzijde. Heerlijk NOT.

@ Sam: Welkom. Gewoon nu vast beginnen en gaan zoeken welke manier voor jou werkt. Het duurt wel even voordat je dat door hebt. Je kan wel leuk beginnen, maar je moet ook goed bedenken op welke manier je de kilo's ook kwijt wilt blijven. Dat laatste is vooral lastig.

@ Ik-zelf: Lekker hoor een PT. Ik heb al een hekel aan de sportschool, dus voor mij zou het niks zijn. Toch lijkt het mij ook wel een keer lekker om op die manier eens goed ' aangepakt' te worden. Ik ben 1x wezen bootcampen. Ik vond het geweldig. Gewoon jezelf in een uurtje tijd helemaal slopen. Heerlijk.

Vandaag niet gesport, kon gewoon al bijna niet pijnvrij lopen van de blauwe plekken. Klinkt heel raar, maar ik werk (helaas) op de maandag niet en dan verveel ik mij echt. Ik vind het dan echt niet erg om twee dagen achter elkaar te gaan hardlopen. Puur om wat te doen op een dag. Ik was vandaag dan wel voor een kleiner rondje gegaan. Vanavond wel groente en vlees gegeten, maar de koolhydraat bommen laten staan. Ik wil dat nu voor 3x in de week proberen. Overdag krijg ik wel voldoende koolhydraten binnen om dat de 'compenseren'. En ik ben wel van mening, dat overdag heb je de koolhydraten nodig. In de avond minder, want vaak ben je dan passiever. Ik kan ook echt niet zonder ontbijt de deur uit. Dat is voor mij echt de belangrijkste maaltijd van de dag.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  applestar ma 12 nov 2012 - 20:26

Hier gaat het niet heel super. Heb even de motivatie niet om om goed door te gaan. Qua gewicht blijf ik wel ongeveer hetzelfde. Blijf schommelen rond de 86/87. Ik moet het echt weer even herpakken want ik was zo goed bezig!

Iemand tips?
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  Suus ma 12 nov 2012 - 23:03

Ik moet eigenlijk ook wat actiever gaan meeschrijven hier, ik merk dat ik op mijn vrije dagen toch te vaak naar de speculaasjes en snoepjes grijp...
Wel lukt het me goed om verder gezond te eten en genoeg fruit binnen te krijgen, dat is voor mij al een hele vooruitgang (vooral fruit wilde ik nog wel eens overslaan).

Ikzelf, wat fijn een personal trainer! Is dat niet heel prijzig? Bedankt voor je tips in elk geval. Ik ben afgelopen zondag weer begonnen op de sportschool en heb nu nog heel veel spierpijn. Dat wordt vandaag dus niet weer naar de sportschool helaas.

Sam, welkom hier, leuk dat je gaat trouwen! Dat is in elk geval een goede motivatie Very Happy

Silly-One, ik wou dat ik jouw conditie had Very Happy 8 km hardlopen hoop ik ook ooit te gaan redden...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Minx ma 12 nov 2012 - 23:19

Meld me hier ook maar weer eens, ik heb echt drama weken achter de rug en van de 10 die ik al kwijt was zitten er al weer een paar aan die er dus weer af moeten. Afgelopen weekend me helemaal klem gegeten en voel me nu echt vies vettig.

Belangrijkste is weer van mijn pds af te komen, en daarbij is ook het afvallen belangrijk. Ik lijk door het ongezonde eten wel zwanger en wil me gewoon weer fit e.d. voelen. Zal straks alles even doorlezen.

Ik wil het weer doen door koolhydraten te minderen. Werkt voor mij toch het beste en ondertussen lees ik vrolijk dieetboeken haha.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Pannetoet di 13 nov 2012 - 3:43

Liz schreef:
ik-zelf, wat goed dat je met een personal trainer bent gaan trainen, dat is tijdelijk en dan ga je het zelf doen ofzo? Hoeveel wil jij kwijt? Thanks voor je tips Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 6 561177

Ja tijdelijk inderdaad want je betaald per 3x zeg maar..Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 6 253468018 En dat is best prijzig als je dat blijft doen (56,- voor 3x) en ik vond hem fijn even te weten wat goed voor je is, wat je kan enzo. Euhm..ik zou wel heel graag tussen de 15-18kg af willen vallen maar ik ga eerst voor de 5kg, dat is wat overzichtelijker haha.. Het grappige is wel dat niemand verwacht dat ik 'zoveel' weeg, iedereen schat mij zo 10kg lichter haha op zich een voordeel..

Suus & Silly One: Zie hierboven haha maar je betaald voor 3 sessies 56euro..best prijzig! En het is echt fijn sporten omdat je iemand hebt die de volledig aandacht voor je heeft en jou ook corrigeerd daar waar nodig is, je adviezen geeft qua sporten maar ook qua eten.. Ik vind het heerlijk sporten! Alleen jammer dat het zo duur is Afvaltopic nummer triljoen - Pagina 6 1371890812
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Suus di 13 nov 2012 - 4:39

Die begeleiding klinkt wel fijn, Ik_zelf! Wel jammer van de prijs... Maar goed, het helpt je vast goed op weg!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  silly-one wo 14 nov 2012 - 5:46

@ Suus: Ik ben altijd super sportief geweest. Minimaal 2x per week doe ik wel iets aan sport. Ik fiets bijna alles binnen de stad en als het binnen een uurtje met de fiets te doen is pak ik ook de fiets. Hardlopen ben ik vorig jaar gaan doen omdat ik op die manier een keer een andere manier van verbranding wilde hebben. Aangezien het bij mij voornamelijk wel explosieve inspanning was. Als je conditie wilt opbouwen en je hebt niks? begin dan met wandelen. Ga 2 of 3 keer na het eten een half uurtje wandelen. Het is goed voor je verbranding van je eten en verder is het super gezond.

@ Minx: Welkom

@ Applestar: Probeer een paar dagen koolhydraat arm te eten. Niet teveel de koolhydraten vermijden, maar bijvoorbeeld met het avond eten de aardappelen een keer laten staan. Of een salade maken en dan zonder de pasta. Ik heb het ooit 2 weken volgehouden en het gewicht ging er langzaam af. Daarna een rot periode gehad met veel snoepen en snacken en dat is gewoon niet goed geweest. Ik ben er vandaag weer mee begonnen, ga niet alles koolhydraat arm doen. Toch wil ik het wel verminderen. Bijvoorbeeld ontbijten met kwark, noten en muesli en dan wat fruit erin. Gezond, wel wat koolhydraten maar door de eiwitten van de kwark toch heel vullend. Vanmorgen daarmee ontbeten en ik had echt pas om 12 uur weer trek om te eten.

@ Ik_zelf: het is wel prijzig inderdaad. Aan de andere kant een uurtje diëtiste is ook een bedrag van 80 euro aftikken. En nu doe je er gelijk nog wat bij. Ik herken het wel dat iedereen niet verwacht dat je een bepaald gewicht hebt. Als je mij ziet verwacht je niet dat ik bijna 80 kilo weeg. Mijn moeder met een kledingmaat groter ( of 2) weegt 5 kilo minder. Maar waar ik vooral tegen aan hik is dat het gewicht mij gewoon niet aanstaat. Terwijl ik weet dat het bij mij voor een groot deel spiermassa is.

Zo, ga straks weer lekker koken. Totaal geen zin in, maar ik moet van mijzelf haha. Beter dan iets halen en voor dat laatste heb ik geen geld dus dat scheelt. Van mij mag me salaris wel weer komen haha. Kan ik weer eens een keertje gezond en lekker koken. Nu kook ik wel gezond, maar toch qua smaken erg simpel.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Minx wo 14 nov 2012 - 22:15

@ silly one, het een hoeft het andere niet uit te sluiten natuurlijk. Je kan erg lekker en goedkoop koken. Wat ik erg lekker vind en wat op het moment echt een budget maaltijd is, is een preiquiche. Die kan zelfs zonder bodem. Gewoon de prei even roerbakken, kruiden erdoor die je lekker vind. Een paar eitjes klutsen en die er over. Dat een half uurtje in de oven. Eventueel nog wat kaas er over voor je het in de oven doet, maar dat kun je ook weg laten.

Of een soepje maken. Ik heb van de week linzensoep gemaakt. Vult erg goed en is ook nog eens erg lekker.

Het is vooral creatief zijn en zorgen dat je een mooie basis aan kruiden hebt.

Hier net op de weegschaal gestaan en die viel toch wat tegen Sad. Had na de verjaardag van mijn vriend nog niet op de goede schaal gestaan. Dit omdat ik me bij mijn ouders weeg. Gisteravond ook nog de nodige drankjes gehad bij een concert en daarna nog een midnight-snack. Slim is anders maar vanaf nu ga ik er weer voor. Heb een prachtige jurk gekregen dus die moet natuurlijk perfect zitten met de kerst smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Reeza do 15 nov 2012 - 0:03

Hallo allemaal!

Ik wil ook graag gaan meeschrijven! Ik ben sinds gisteren weer begonnen met sporten en ga weer wat meer op mn eten letten (meer water drinken, thee ipv koffie en geen snoepjes meer). Ik wil minimaal 6 kg afvallen.

Qua sporten doe ik 1x per week spinning en 1x per week krachttraining + cardio. Is dat een beetje een goede combi? Je hoort zoveel verschillende verhalen..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Minx do 15 nov 2012 - 0:11

Het ligt er aan wat je doel is,

Met 1 keer in de week kracht zul je niet echt veel opbouwen aan spiermassa, het is idealer om 2/3 keer in de week minimaal kracht te doen. Zeker als je het doet om je rust verbranding om hoog te krijgen. 1 keer in de week zet niet echt zoden aan de dijk.
De cardio is op zich prima.

Succes in ieder geval smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  silly-one do 15 nov 2012 - 19:51

@ Minx: Dat het ene het ander niet uit hoeft te sluiten weet ik. Ik krijg het al 3 weken voor elkaar om voor gemiddeld voor 20 euro boodschappen te doen per week en van dat geld dan ook gezond te koken. Vraag me niet hoe, maar het lukt me. Het is wel zo dat ik al op vrijdag een hele lijst maak met mijn plannen voor het eten voor die week. Ik wijk er wel vanaf, maar ik zal het toch moeten doen met de boodschappen die ik heb gehaald.
Een basis aan kruiden heb ik wel, ik heb genoeg kruiden om er iedere dag weer een feestje van te maken haha.

@ Reeza: Gezellig dat je erbij komt. Ik zal als ik jou was proberen er één dag krachttraining erbij pakken. Om de rede dat Minx zegt. Je hebt er al spinning bij, dus die dag heb je eigenlijk al 'krachttraining' voor de benen. Succes ermee!

Ik was net blij. Eindelijk twee dagen achter elkaar op de weegschaal onder de 79 kilo Very Happy. Ik weeg me dagelijks, maar ik probeer wel één dag als weegdag aan te houden. Het probleem waar ik al weken tegen aan liep was dat ik constant niet onder de 79 kilo uit kwam. Gisteren was ik dat al wel en vanmorgen weer. Nu komt wel weer het weekend en een slecht weekend ben ik bang, ondanks dat ik het hele weekend sta. Ik ben verkeersregelaar voor de zevenheuvelenloop en ik mag zaterdag en zondag de hele dag buiten staan. Ik loop de hele dag rond om te kijken of alle hekken er nog staan. Maar de kans met zulke dagen is ook dat ik ga snacken. Nu ga ik er vanuit dat ik een lunch pakketje krijg, maar daar zit altijd wel iets te snoepen in. In elk geval zal het weer meewerken dat ik voor thee ga of chocolademelk. Dat laatste moet ik eigenlijk niet doen, maar de hele dag thee om warm te worden is ook niet grappig.
Vanavond in elk geval nog een potje squash, daar heb ik in elk geval al zin in. Even revanche nemen op vorige week haha.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Minx do 15 nov 2012 - 21:57

Die choco is inderdaad verleidelijk, dat heb ik gister ook genomen. Ik merk dat ik het bij mijn ouders moeilijker heb als bij mijn vriend. Daar is gewoon niets in huis. Ja een pak gevulde koeken voor als er visite komt maar dat lust ik toch niet.

E bij mijn ouders eet ik minder 's avonds. Met name als mijn vader kookt elke keer gaat de pan met groente dan open en heb ik zoiets van ok dat is niet veel. Gister had hij 7 ons bonen voor 4 personen, mijn vriend en ik eten 5/6 met zijn tweeën. Behoorlijke verschillen dus. Op zo'n moment heb ik wel genoeg maar later op de avond pak je dan toch sneller wat lekkers,

Had gister voor het eerst zelfgemaakte choco. Heb nu wel buikpijn maar zou dat toch wel gehad hebben. Die had ik gemaakt met pure cacao en tagatesse, dat bleek de goede combi te zijn. Een flinke theelepel cacao en tagatesse en het was echt lekker smile dus dat is misschien nog een alternatief smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud