Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groot gezin met 5 kinderen of meer?

+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 4 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  Mamsie di 9 okt 2012 - 3:04

Het rondkomen vind ik niet echt boeiend. Dat zou hier ook wel lukken. Maar de vraag is dan op welke manier. Haar oudste is 7 dus de duurdere tijden komen nog. Daarnaast is België ook goedkoper met veel dingen.

Ik vind het eerder knap dat je het aankan en ook graag wilt. Ik zou zelf echt knetter worden. Draagt je man ook bij in de opvoeding en huishouding?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 4 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 3:04

Rush schreef:

Ik vind het gewoon knap dat je met 6 kinderen en een grote auto (die rijdt ook niet gratis) nog op vakantie kan van 1 salaris. En ja, misschien ook wel een beetje vreemd/gek aangezien je zoveel gezinnen met 2 kinderen leest, waarvan beide ouders werken die al niet gemakkelijk rond komen.

Jij doet nu bijna alsof het dood gewoon is.

We zijn toch geen communistisch land waar alles gelijk is? Die man zal wel gewoon genoeg verdienen om rond te kunnen komen. Lijkt me prima op één salaris kunnen, afhankelijk van hoeveel salaris dat is. Wat maakt dat bovendien uit? Als zij rondkomen met zes of twaalf kinderen, leuk voor ze.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 3:05

Smikkell, daar is het een forum voor.

Ik vind het ongezond om aan de lopende band kinderen te krijgen alleen omdat de almachtige heer dat zogenaamd zou willen. En dat ligt puur aan mij omdat ik dat inlevingsvermogen mis en niets met dat geloof heb. Uiteindelijk moeten ze het lekker zelf weten, maar ik kan er persoonlijk met m'n hoofd niet bij dat zoiets bepaald moet worden door een of ander, niet te verklaren hoogheid.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 3:05

Marin schreef:
Rush schreef:

Ik vind het gewoon knap dat je met 6 kinderen en een grote auto (die rijdt ook niet gratis) nog op vakantie kan van 1 salaris. En ja, misschien ook wel een beetje vreemd/gek aangezien je zoveel gezinnen met 2 kinderen leest, waarvan beide ouders werken die al niet gemakkelijk rond komen.

We zijn toch geen communistisch land waar alles gelijk is? Die man zal wel gewoon genoeg verdienen om rond te kunnen komen. Lijkt me prima op één salaris kunnen, afhankelijk van hoeveel salaris dat is. Wat maakt dat bovendien uit? Als zij rondkomen met zes of twaalf kinderen, leuk voor ze.
Daar ga ik wel vanuit. Ik vind het ook leuk voor ze. En nu? Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 3:05

Rush schreef:Marin, er is nogal een verschil tussen geen slechte baan en een fantastisch betalende baan.

Ja maar je zei het zo grappig contrasterend. In de ene post dat het geen slechte baan was, in de tweede post dat ze amper rond konden komen.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 3:06

Rush schreef:
Marin schreef:
Rush schreef:

Daar ga ik wel vanuit. Ik vind het ook leuk voor ze. En nu? Rolling Eyes

Nou dan, waarom ben je dan zo verbaasd?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 3:07

Marin schreef:
Rush schreef:Marin, er is nogal een verschil tussen geen slechte baan en een fantastisch betalende baan.

Ja maar je zei het zo grappig contrasterend. In de ene post dat het geen slechte baan was, in de tweede post dat ze amper rond konden komen.

Dat stond in dezelfde post. Maar goed, laat maar. Ik ben helemaal niet verbaasd, gewoon benieuwd. Om wat ik al eerder zei, dat je zoveel hoort dat een 'standaard' gezin met 2 inkomens soms al moeilijk rondkomt. Dan vind ik het knap dat je het met 1 salaris en 3x zoveel kinderen wel kan, inclusief 'leuke' dingen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ di 9 okt 2012 - 3:08

Rush schreef:
_Lana_ schreef:
Rush schreef:Mijn ouders kwamen met 4 kinderen al amper rond en mijn vader had geen slechte baan ofzo. :O
Dus dat is een goede graadmeter? Rolling Eyes
Je doet net of het gek is dat ze rond kunnen komen met 6 kinderen?
Zo vreemd is dat toch niet?
Alsof dat er staat?

Nou ja, jij doet net of het niet mogelijk is. Omdat jouw vader een goede baan had en het bij hem ook niet lukte?
Ik zeg niet dat het allemaal maar doodnormaal is, maar er zijn meer grotere gezinnen, waar het allemaal prima draait hoor.
Je weet toch niet hoe iemand zijn/haar financien regelt en ze hoeft zich toch niet te verantwoorden? Daar gaat dit topic helemaal niet over.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Paper Crown di 9 okt 2012 - 3:08

Ik heb zelf nooit een groot gezin gewild. Ik snap ook niet wat mensen bedoelen dat ze aan een lange eettafel zitten met alle kids en gezellig eten. Maar ik vind het wel mooi dat er anno 2012 nog jonge gezinnen bestaan die meerdere kinders hebben. Het moet je ook maar gegeven zijn. Tijd geleden las ik in een tijdschrift over een gezin dat al 5 kinderen had geloof ik, maar de vrouw bleek baarmoederkanker te hebben dus haar baarmoeder moest eruit. Ze waren nog niet klaar met kinderen krijgen, dus hebben ze tot een baarmoeder transplantatie toe laten uitvoeren.. kijk, dat vind ik echt pushing the limits. Als je al 5 kinderen hebt gekregen.

Waar ik zo bang voor ben bij een groot gezin is dat ik bang zou zijn dat ik me zorgen zou maken om hun gezondheid. Straks is er 1 ernstig ziek. Niet dat er niet bij 2 kinderen geen ernstige ziektes kunnen voorkomen maar ik weet niet goed uit te leggen, als je 8 kinderen hebt heb je 8 koppen waar je zorgen over hebt.. Nee dit leg ik niet goed uit. Wie snapt me?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 3:09

_Lana_ schreef:
Nou ja, jij doet net of het niet mogelijk is. Omdat jouw vader een goede baan had en het bij hem ook niet lukte?
Ik zeg niet dat het allemaal maar doodnormaal is, maar er zijn meer grotere gezinnen, waar het allemaal prima draait hoor.
Je weet toch niet hoe iemand zijn/haar financien regelt en ze hoeft zich toch niet te verantwoorden? Daar gaat dit topic helemaal niet over.
Nou dat zal dan de manier zijn waarop jij het opvat, want dat wil ik er totaal niet mee zeggen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SuperGrover di 9 okt 2012 - 3:09

Ik geloof best dat er financieel een mouw aan te passen is. Waar ik eerder aan denk is hoe je de aandacht op een goede manier kunt verdelen over je kinderen. In grote gezinnen heb je natuurlijk ook wel veel aan je siblings, maar het lijkt me dat de band met je ouders heel anders is als je die moet delen met veel broertjes en zusjes. Maar natuurlijk kan het, er zijn nog steeds grote gezinnen, vroeger waren er nog veel meer. Die mensen zijn voor het grootste deel ook goed terecht gekomen. Maar een deel ook niet. En ik vraag me daarom ook af of TO en haar man meer kinderen zouden krijgen als blijkt dat dat niet in het belang is van hun andere kinderen. Zolang alles goed gaat en iedereen happy is, prima toch?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 3:11

Klopt het dat je ook voor 5 kinderen gewoon kinderbijslag krijgt? Want dat is dan ook 1200 euro per kwartaal wat je krijgt.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 3:11

Tja, dat is gewoon het verschil in inkomens, Rush. Het is de minderheid misschien, gezien de meeste mensen een modaal inkomen zullen verdienen, maar ik vind het echt niet gek ofzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 3:12

@ PC: Ik snap je denk ik. Hoe meer kinderen, hoe groter de kans dat je daar mee te maken krijgt, hoe meer bezorgdheid/zorgen?

Laatst aangepast door Joan op di 9 okt 2012 - 3:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover di 9 okt 2012 - 3:12

Paper Crown schreef:Ik heb zelf nooit een groot gezin gewild. Ik snap ook niet wat mensen bedoelen dat ze aan een lange eettafel zitten met alle kids en gezellig eten. Maar ik vind het wel mooi dat er anno 2012 nog jonge gezinnen bestaan die meerdere kinders hebben. Het moet je ook maar gegeven zijn. Tijd geleden las ik in een tijdschrift over een gezin dat al 5 kinderen had geloof ik, maar de vrouw bleek baarmoederkanker te hebben dus haar baarmoeder moest eruit. Ze waren nog niet klaar met kinderen krijgen, dus hebben ze tot een baarmoeder transplantatie toe laten uitvoeren.. kijk, dat vind ik echt pushing the limits. Als je al 5 kinderen hebt gekregen.

Waar ik zo bang voor ben bij een groot gezin is dat ik bang zou zijn dat ik me zorgen zou maken om hun gezondheid. Straks is er 1 ernstig ziek. Niet dat er niet bij 2 kinderen geen ernstige ziektes kunnen voorkomen maar ik weet niet goed uit te leggen, als je 8 kinderen hebt heb je 8 koppen waar je zorgen over hebt.. Nee dit leg ik niet goed uit. Wie snapt me?
Ik snap je. De kans dat een van je kinderen iets naars overkomt, is simpelweg groter als je meer kinderen hebt, op basis van statistiek. Maar ik denk niet dat TO redeneert op basis van statistiek. Als je je om ieder kind evenveel zorgen maakt, maak je je met 8 kinderen 8 keer zoveel zorgen als wanneer je 1 kind hebt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 3:13

Joan schreef:Ik snap je denk ik. Hoe meer kinderen, hoe groter de kans dat je daar mee te maken krijgt, hoe meer bezorgdheid/zorgen?

Mijn ouders hebben daarom geen vierde kind gekregen. Die wens was heel groot, maar ze voelden zich zo gezegend met 3 gezonde kinderen, dat ze bang waren dat dat geluk misschien anders zou worden bij vier kinderen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 3:13

Nu moet ik denken aan een Amerikaanse serie wat nog een tijdje op tv is geweest. Ging ook over 2 gezinnen met 12 tot 14 kinderen. De kinderen zorgde daar ook voor de kleintjes.

Ik vind het knap, zelf sta ik er niet voor open. Maar echt raar vind ik het ook niet.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 3:13

Pippa schreef:Klopt het dat je ook voor 5 kinderen gewoon kinderbijslag krijgt? Want dat is dan ook 1200 euro per kwartaal wat je krijgt.

Volgens mij wel. Waarom zou dat minder worden naarmate je meer kinderen hebt?

SuperGrover, dat lijkt mij ook met name echt heel lastig, die aandacht verdelen.

Het allerengste lijkt me om zelf ziek te worden, of vroeg te komen te overlijden. Nou lijkt me dat bij 1 kind al een grote nachtmerrie natuurlijk, maar wanneer je een half elftal hebt helemaal. Ik zou me vreselijk zorgen maken over wie de zorg gaat/kan dragen of dat papa dat alleen wel aan kan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 3:14

Marin schreef:
Pippa schreef:Klopt het dat je ook voor 5 kinderen gewoon kinderbijslag krijgt? Want dat is dan ook 1200 euro per kwartaal wat je krijgt.

Volgens mij wel. Waarom zou dat minder worden naarmate je meer kinderen hebt?.

Ik dacht gelezen te hebben dat er een maximum van 4 kinderen aan zit, en dat je daarna niet méér krijgt.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 3:15

Pippa schreef:
Marin schreef:

Volgens mij wel. Waarom zou dat minder worden naarmate je meer kinderen hebt?.

Ik dacht gelezen te hebben dat er een maximum van 4 kinderen aan zit, en dat je daarna niet méér krijgt.

Oh dat zou kunnen, dat weet ik niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  M@niek di 9 okt 2012 - 3:15

Maar van de kinderbijslag kun je natuurlijk ook veel doen. Wij krijgen die eens in de 3 maanden in belgie krijg je die elke maand. Volgens mij ligt dat bedrag ook rond de 90 euro per kind(?), en voor een 2e kind is dat nog meer en voor nog meer kinderen is het nog meer en vanaf 6 jaar krijg je daar ook een leeftijdstoeslag! Dus ja dat allemaal bij elkaar opgeteld kun je qua kleding enz een heel eind komen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Elliot di 9 okt 2012 - 3:16

Huh hoezo wordt er nu gevallen over de post van Rush? Ze bedoelt toch alleen maar dat ze het knap vind dat het een ander lukt, omdat zij heeft gezien dat het ook NIET kan lukken. Ik zeg ook heel vaak ter vergelijking iets over mijn eigen situatie, om aan te geven dat het per situatie heel erg kan verschillen.

Nja, een beetje wollig opgeschreven misschien maar ik zie niet echt kwaad in de post van Rush.

Overigens zou ik er zelf niet aan moeten denken om zoveel kinderen te hebben en zelf niet te kunnen bepalen wanneer 'het stopt', maar ik heb wel bewondering voor TO dat ze dit vol overtuiging doet.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Tiara di 9 okt 2012 - 3:17

In Belgie krijg je ook elke maand kinderbijslag, voor elk kind en dat bedrag loopt eerst op.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lejow di 9 okt 2012 - 3:20

M@niek schreef:Maar van de kinderbijslag kun je natuurlijk ook veel doen. Wij krijgen die eens in de 3 maanden in belgie krijg je die elke maand. Volgens mij ligt dat bedrag ook rond de 90 euro per kind(?), en voor een 2e kind is dat nog meer en voor nog meer kinderen is het nog meer en vanaf 6 jaar krijg je daar ook een leeftijdstoeslag! Dus ja dat allemaal bij elkaar opgeteld kun je qua kleding enz een heel eind komen.

En als het goed is krijg je in Belgie ook geld bij de geboorte van een kind.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  M@niek di 9 okt 2012 - 3:21

Voor het 1e kind krijg je 88 euro, 2e kind 163 euro en volgende kinderen 244 euro per maand! Nou tel maar op, dat is best een behoorlijk bedrag.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: