Groot gezin met 5 kinderen of meer?
+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers
Pagina 2 van 40
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?
Rejoy. schreef:Mamsie schreef:Rejoy. schreef:oeh, dat zou ik ook nog kunnen redden, 6 kinderen op mijn 27e en dan hoef ik niet eens een tweeling te krijgen
hoe oud was je bij de 1e?
Dat kon ik eerste ook nog, dan had ik zonder tweeling te krijgen elke x 2 jaar er tussen moeten laten. Gelukkig ben ik klaar.
je weet nooit;)
Hell no!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Onze kinderen zijn: 7, 5, tweeling van 4, bijna 2 jaar en bijna 9 maanden oud
mama-van-6- Fluisteraar
- Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12
Rejoy. schreef:Atelier Madame schreef:Je hoeft ook niet slecht met cijfertjes te zijn om te snappen dat het iig niet klopt
bij de JONGSTE was ze 27, niet bij de eerste
Het duurde bij mij ook even, maar dankzij SuperGrover snap ik'm nu ook
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Aan lol verkeerd gelezen, hoe jong was je met de oudste :p
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
SuperGrover schreef:Jongste was met 27, niet de oudste. Ze kan dus haar eerste kind wel op haar 16e hebben gehad
Zie, daarom snapte ik het dus niet! Haha! Niet alleen slecht met cijfertjes dus blijkbaar...
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Mamsie schreef:Rejoy. schreef:Mamsie schreef:Rejoy. schreef:oeh, dat zou ik ook nog kunnen redden, 6 kinderen op mijn 27e en dan hoef ik niet eens een tweeling te krijgen
Dat kon ik eerste ook nog, dan had ik zonder tweeling te krijgen elke x 2 jaar er tussen moeten laten. Gelukkig ben ik klaar.
je weet nooit;)
Hell no!
Maar jij maakt van die knappe kinderen, daar zijn er nooit genoeg van toch?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Caroow schreef:Mamsie schreef:Rejoy. schreef:Mamsie schreef:Rejoy. schreef:oeh, dat zou ik ook nog kunnen redden, 6 kinderen op mijn 27e en dan hoef ik niet eens een tweeling te krijgen
je weet nooit;)
Hell no!
Maar jij maakt van die knappe kinderen, daar zijn er nooit genoeg van toch?
Die knapheid geeft ze alleen maar meer kansen om stout te doen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Haha gelukkig is dat misverstand ook weer uit de wereld. Ik wilde bijna een reken en taalcursus op gaan zetten On topic, het is wel een risico dat je neemt. Zien jullie elk kind als een keuze van God? Ook als dat betekent dat je misschien wel een gezin van 12 of meer kinderen gaat krijgen?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
blondje1313 schreef:Maar dan neem ik aan dat jij of je man niet werkt, of allebei parttime zodat je geen andere vormen van opvang hoeft te gebruiken. 4 kinderen naar een kdv en dan nog een paar naar de bso lijkt me onbetaalbaar.
Dat zou voor mij de grootste reden zijn om niet meer dan 3 kinderen te willen, ik zou dan niet kunnen werken en dat zou ik niet kunnen missen.
Maar als je nu dus 28 bent heb je nog wel 12 vruchtbare jaren voor je en misschien wel even zoveel kinderen. Pfoe!
Ik werk inderdaad niet nee, althans niet buitenshuis, ik werk zeker weten, maar mijn baan is huismoeder zijn!
mama-van-6- Fluisteraar
Ik ben wel erg benieuwd waarom jullie vinden dat je geen anti conceptie mag gebruiken van god. En is dat ook iets dat je zelf vind of meer omdat het de regels zijn en het zo hoort binnen jullie gemeenschap?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
SuperGrover schreef:Haha gelukkig is dat misverstand ook weer uit de wereld. Ik wilde bijna een reken en taalcursus op gaan zetten On topic, het is wel een risico dat je neemt. Zien jullie elk kind als een keuze van God? Ook als dat betekent dat je misschien wel een gezin van 12 of meer kinderen gaat krijgen?
Ja, wij zien elk kind als een zegen en geschenk van God wat we met open armen ontvangen, en we vertrouwen er ook op dat Hij voor ons zorgt en dat Hij ons niet méér kinderen geeft dan wij als ouders aankunnen en in ons gezin passen...
Dat vraagt veel vertrouwen, maar geeft ook heel veel zegen! Want kinderen zijn zeker een zegen!
mama-van-6- Fluisteraar
Welk geloof heb je? Denk altijd gelijk aan de zwarte kousen kerk bij zulke grote gezinnen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Monte schreef:Ik ben wel erg benieuwd waarom jullie vinden dat je geen anti conceptie mag gebruiken van god. En is dat ook iets dat je zelf vind of meer omdat het de regels zijn en het zo hoort binnen jullie gemeenschap?
Dat is veel om uit te leggen, en ik moet nu even verder hier, misschien kom ik er vanavond wel op terug...
Maar het is inderdaad onze persoonlijke overtuiging waar we zeker zelf achterstaan!
mama-van-6- Fluisteraar
Mijn er is toch ook zoiets als een eigen controle in het leven. Ik kan ook wel op een treinspoor gaan staan, maar dan zal ik het waarschijnlijk toch niet overleven, dat is echt het gevaar opzoeken. Dat zie ik toch ook zo met anticonceptie, je moet het ook zelf in de hand houden.mama-van-6 schreef:SuperGrover schreef:Haha gelukkig is dat misverstand ook weer uit de wereld. Ik wilde bijna een reken en taalcursus op gaan zetten On topic, het is wel een risico dat je neemt. Zien jullie elk kind als een keuze van God? Ook als dat betekent dat je misschien wel een gezin van 12 of meer kinderen gaat krijgen?
Ja, wij zien elk kind als een zegen en geschenk van God wat we met open armen ontvangen, en we vertrouwen er ook op dat Hij voor ons zorgt en dat Hij ons niet méér kinderen geeft dan wij als ouders aankunnen en in ons gezin passen...
Dat vraagt veel vertrouwen, maar geeft ook heel veel zegen! Want kinderen zijn zeker een zegen!
Monte- Ratel
Ok, graag want ik ben er echt oprecht benieuwd naar (als medechristen)mama-van-6 schreef:Monte schreef:Ik ben wel erg benieuwd waarom jullie vinden dat je geen anti conceptie mag gebruiken van god. En is dat ook iets dat je zelf vind of meer omdat het de regels zijn en het zo hoort binnen jullie gemeenschap?
Dat is veel om uit te leggen, en ik moet nu even verder hier, misschien kom ik er vanavond wel op terug...
Maar het is inderdaad onze persoonlijke overtuiging waar we zeker zelf achterstaan!
Monte- Ratel
mama-van-6 schreef:SuperGrover schreef:Haha gelukkig is dat misverstand ook weer uit de wereld. Ik wilde bijna een reken en taalcursus op gaan zetten On topic, het is wel een risico dat je neemt. Zien jullie elk kind als een keuze van God? Ook als dat betekent dat je misschien wel een gezin van 12 of meer kinderen gaat krijgen?
Maar goed dat betekent dus dat je nog wel 6 kinderen kunt krijgen. Hebben jullie ook een groot huis of zo ik vraag me af hoe hele grote gezinnen dat doen. Je kunt natuurlijk wel zeggen god zorgt voor ons en geeft ons niet meer kinderen dat we aankunnen maar je snapt zelf ook wel dat dat niet zo werkt als je geen anti-conceptie/voorbehoedsmiddelen gebruikt. En jij bent dan thuis mama? En jou man werkt? Ik vind het knap zoveel kinderen, ik moet er niet aan denken.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
mama-van-6 schreef:SuperGrover schreef:Haha gelukkig is dat misverstand ook weer uit de wereld. Ik wilde bijna een reken en taalcursus op gaan zetten On topic, het is wel een risico dat je neemt. Zien jullie elk kind als een keuze van God? Ook als dat betekent dat je misschien wel een gezin van 12 of meer kinderen gaat krijgen?
Ligt er denk ik meer aan hoe hoog jullie libido is...
6 kinders and counting.. Respect hoor.. Ik zou het niet aandurven.. Wat nou als jullie huwelijk stuk loopt? Hoe red je het dan met 6 kinderen en zonder baan?
Gast- Gast
Je zegt dat je hier eerder kwam.
Toevallig onder de naam mamanaomi (of hoe heette zij ook alweer?)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Atelier Madame schreef:Welk geloof heb je? Denk altijd gelijk aan de zwarte kousen kerk bij zulke grote gezinnen.
Nee, wij behoren niet tot de zwarte kousen kerk, we zijn baptist-Evangelisch, maar wel in de traditie van de Reformatie.
We zijn verder "non-denominational" zoals ze dat noemen! Maar niet klassiek gereformeerd dus!
mama-van-6- Fluisteraar
Dat is inderdaad een heel vast vertrouwen dat je dan hebt. Stel je voor, je raakt overspannen of je krijgt een ziekte waardoor je niet/minder goed voor je kinderen kunt zorgen. Zou dat geen reden zijn om te besluiten geen kinderen meer te krijgen? Of als je een kind krijgt met een ernstige beperking, waardoor een heel groot deel van de zorg en aandacht naar dat ene kind gaat? Of wanneer een nieuwe zwangerschap lichamelijke risico's met zich meebrengt? Of wanneer je merkt dat je kinderen lijden onder een gebrek aan aandacht, omdat de aandacht gedeeld wordt door zoveel kinderen?mama-van-6 schreef:SuperGrover schreef:Haha gelukkig is dat misverstand ook weer uit de wereld. Ik wilde bijna een reken en taalcursus op gaan zetten On topic, het is wel een risico dat je neemt. Zien jullie elk kind als een keuze van God? Ook als dat betekent dat je misschien wel een gezin van 12 of meer kinderen gaat krijgen?
Begrijp me goed, ik wil niet jullie keuze afkeuren, het is jullie goed recht. Ik vind het ook wel mooi dat je zo'n rotsvast vertrouwen hebt in je geloof. Het zijn oprechte vragen, of er omstandigheden zijn waarin jullie zouden besluiten om wel te gaan voor anticonceptie.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn achternicht heeft 5 kinderen. De oudste is nu 16, de jongste net 4. Zij waren na 3 kinderen eigenlijk al 'klaar', maar ondanks anticonceptie zijn er toch nog twee kinderen bij gekomen. Nu zijn ze écht klaar
Ik zou ook graag een groot gezin willen, maar de max zou bij mij toch wel bij 4 liggen. Wij hebben er nu (nog) eentje, voorlopig even genoeg!
Ik zou ook graag een groot gezin willen, maar de max zou bij mij toch wel bij 4 liggen. Wij hebben er nu (nog) eentje, voorlopig even genoeg!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Lejow schreef:Je zegt dat je hier eerder kwam.
Nee die ken ik niet, daarbij was ik toen nog geen "mama"
Ik was toen ook niet erg actief en ik weet mijn naam niet eens meer...
mama-van-6- Fluisteraar
Ik geloof niet dat in die kringen mensen uit elkaar gaan, ook al gaat het wel eens moeilijk. Een huwelijk is een verbintenis van god en die hoor je niet te verbreken, zo wordt dat gezien.Luce schreef:mama-van-6 schreef:SuperGrover schreef:Haha gelukkig is dat misverstand ook weer uit de wereld. Ik wilde bijna een reken en taalcursus op gaan zetten On topic, het is wel een risico dat je neemt. Zien jullie elk kind als een keuze van God? Ook als dat betekent dat je misschien wel een gezin van 12 of meer kinderen gaat krijgen?
Ligt er denk ik meer aan hoe hoog jullie libido is...
6 kinders and counting.. Respect hoor.. Ik zou het niet aandurven.. Wat nou als jullie huwelijk stuk loopt? Hoe red je het dan met 6 kinderen en zonder baan?
Monte- Ratel
Is het dan ook het lot van God als 1 van de ouders bijv een dodelijk ongeluk krijgt?
Gast- Gast
Ik vraag me ook af hoe je het financieel geregeld krijgt. Met 6 kinderen heb je toch wel wat ruimte nodig, zeker als de kinderen ouder worden. Ze hebben dan een plekje nodig voor hun huiswerk, maar ook gewoon een plekje voor zichzelf volgens mij.
Een rijtjeshuis is dan niet zo handig, en een groot huis is wel een stuk duurder.
Dan ook nog hobby's, kleding (het gaat misschien wel 3 kinderen mee, maar langer toch ook niet lijkt me), uitjes, auto's (met meer dan 6 kinderen in 1 auto wordt ook lastig).
Op één salaris lijkt me dat onbetaalbaar.
Een rijtjeshuis is dan niet zo handig, en een groot huis is wel een stuk duurder.
Dan ook nog hobby's, kleding (het gaat misschien wel 3 kinderen mee, maar langer toch ook niet lijkt me), uitjes, auto's (met meer dan 6 kinderen in 1 auto wordt ook lastig).
Op één salaris lijkt me dat onbetaalbaar.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Groot gezin
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
Pagina 2 van 40
Permissies van dit forum: