Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groot gezin met 5 kinderen of meer?

+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 3 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  Monte di 9 okt 2012 - 2:38

Luce schreef:Is het dan ook het lot van God als 1 van de ouders bijv een dodelijk ongeluk krijgt?
Ik weet niet of zij dat ook gelooft, maar er zijn inderdaad christenen die dat geloven en bijvoorbeeld ook om die reden hun kinderen niet inenten. Ik ben zelf ook christelijk maar ik vind dat echt te ver gaan, ik geloof niet dat god mensen straft of dat al die dingen expres worden gedaan door god(maar goed ik sta ook erg ver van al die denkbeelden af).
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 3 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 2:43

blondje1313 schreef:
Op één salaris lijkt me dat onbetaalbaar.

Hangt nogal van dat ene salaris af natuurlijk Wink

Maar denk niet dat je kan ontkennen dat zes kinderen duur zijn.

Ik kom zelf uit een gezin met vijf kinderen, weliswaar een samengesteld gezin, waarvan niet alle kinderen dus dezelfde ouders hebben, maar heb dat altijd als erg leuk ervaren. Maar de boodschappen waren wel duur ja Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 2:46

blondje1313 schreef:Ik vraag me ook af hoe je het financieel geregeld krijgt. Met 6 kinderen heb je toch wel wat ruimte nodig, zeker als de kinderen ouder worden. Ze hebben dan een plekje nodig voor hun huiswerk, maar ook gewoon een plekje voor zichzelf volgens mij.
Een rijtjeshuis is dan niet zo handig, en een groot huis is wel een stuk duurder.
Dan ook nog hobby's, kleding (het gaat misschien wel 3 kinderen mee, maar langer toch ook niet lijkt me), uitjes, auto's (met meer dan 6 kinderen in 1 auto wordt ook lastig).

We wonen sinds 2006 in Vlaanderen, dat is een keuze die we gemaakt hebben, we hebben hier ook een goede kerk enzo en mijn man heeft hier goed werk, ons huis is vrij ruim, maar niet heel groot, maar dat is ook niet nodig!
We zijn nu de zolder aan het verbouwen
En verder is het gewoon goed plannen en budgetteren enzo en we hebben een 9-persoonsauto, een Renault Trafic!
En het is maar net wat je gewent bent ook he

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 2:47

тыквашка schreef:Ja volgens mij zijn de grootste gezinnen hier inderdaad 3 of 4 kindjes, maar misschien vergis ik me hoor! Ik begin net aan mijn eerste dus verder heb ik ook niet zo veel te vertellen, nou ja behalve dat wij nooit zo'n groot gezin gaan krijgen, hoewel ik dat vroeger wel altijd wilde. Maar ik vind 4 al een groot gezin eigenlijk!

Gefeliciteerd, lees het nu pas! Wat leuk! Very Happy

Zelf heb ik geen behoefte aan een groot gezin. Klinkt misschien gek maar met een kindje zou ons gezin ook al compleet zijn. smile

Gast
Gast

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 2:47

mama-van-6 schreef:
blondje1313 schreef:Ik vraag me ook af hoe je het financieel geregeld krijgt. Met 6 kinderen heb je toch wel wat ruimte nodig, zeker als de kinderen ouder worden. Ze hebben dan een plekje nodig voor hun huiswerk, maar ook gewoon een plekje voor zichzelf volgens mij.
Een rijtjeshuis is dan niet zo handig, en een groot huis is wel een stuk duurder.
Dan ook nog hobby's, kleding (het gaat misschien wel 3 kinderen mee, maar langer toch ook niet lijkt me), uitjes, auto's (met meer dan 6 kinderen in 1 auto wordt ook lastig).

We wonen sinds 2006 in Vlaanderen, dat is een keuze die we gemaakt hebben, we hebben hier ook een goede kerk enzo en mijn man heeft hier goed werk, ons huis is vrij ruim, maar niet heel groot, maar dat is ook niet nodig!
En verder is het gewoon goed plannen en budgetteren enzo en we hebben een 9-persoonsauto, een Renault Trafic!

De reden dat we naar België zijn verhuisd was dus voor het werk van mijn man en de ruimere huizen en de kerk waar we in zitten, anders reden we vanuit NB altijd zover op zondag enzo!

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 2:48

Je hoeft je niet te verdedigen hoor mama-van-6!

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame di 9 okt 2012 - 2:48

In die kringen wordt er heel erg zuinig geleefd. Als ik kijk bij mijn schoonouders in de straat, ook grote gezinnen (10 en 16 kinderen). Die kinderen beginnen als ze 15 zijn met werken en sparen werkelijk elke cent. Een grote bruiloft gebeurt niet, op vakantie ook niet, alleen een grote auto voor alle kinderen. Ze hebben begin 20 al een flinke som geld op de bank staan om een huis te financieren. Plus als je sober leeft heb je ook al redelijk genoeg aan de kinderbijslag. Sowieso gebeurt het ook vaker op het platteland, grotere tuinen en ookc weer zelf eten verbouwen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 2:49

Monte schreef:
Luce schreef:Is het dan ook het lot van God als 1 van de ouders bijv een dodelijk ongeluk krijgt?
Ik weet niet of zij dat ook gelooft, maar er zijn inderdaad christenen die dat geloven en bijvoorbeeld ook om die reden hun kinderen niet inenten. Ik ben zelf ook christelijk maar ik vind dat echt te ver gaan, ik geloof niet dat god mensen straft of dat al die dingen expres worden gedaan door god(maar goed ik sta ook erg ver van al die denkbeelden af).

Onze kinderen zijn we ingeënt enzo.

Maar goed, ik moet nu verder hier, even wat opruimen en optijd eten koken want mijn man moet straks weer optijd door gaan werken!

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  blondje1313 di 9 okt 2012 - 2:50

mama-van-6 schreef:We wonen sinds 2006 in Vlaanderen, dat is een keuze die we gemaakt hebben, we hebben hier ook een goede kerk enzo en mijn man heeft hier goed werk, ons huis is vrij ruim, maar niet heel groot, maar dat is ook niet nodig!

Tuurlijk is het maar net wat je gewend bent, en met 6 kinderen is het nog goed te doen, maar met 10, of 12 wordt het al een heel stuk lastiger denk ik, maar daar zul je dan ook langzaamaan wel ingroeien.

Als je trouwens in Vlaanderen woont val je dan ook met alle regelingen onder België of ook onder Nederland (bijv. kinderbijslag en weet ik veel wat je allemaal nog meer voor dingen kunt hebben).

Ik bedoel het allemaal ook echt niet als aanval hoor, ben gewoon erg nieuwsgierig aangelegd.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 2:51

Het heeft mij altijd leuk gelijk een groot gezin, maar ik denk dat je in deze tijd (te) veel zorgen en kosten zult hebben met zoveel kinderen. Ik denk dat ik er dan dus voor zou kiezen liever minder kinderen te willen, die ik wel alles kan geven wat ik in mijn macht heb en mijn aandacht kan blijven verdelen smile Mijn vriend wil maximaal 3 kinderen, ik zou er wel 4 willen hebben maximaal.

Gast
Gast

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 2:52

Atelier Madame schreef:

In die kringen wordt er heel erg zuinig geleefd. Als ik kijk bij mijn schoonouders in de straat, ook grote gezinnen (10 en 16 kinderen). Die kinderen beginnen als ze 15 zijn met werken en sparen werkelijk elke cent. Een grote bruiloft gebeurt niet, op vakantie ook niet, alleen een grote auto voor alle kinderen. Ze hebben begin 20 al een flinke som geld op de bank staan om een huis te financieren. Plus als je sober leeft heb je ook al redelijk genoeg aan de kinderbijslag. Sowieso gebeurt het ook vaker op het platteland, grotere tuinen en ookc weer zelf eten verbouwen.

Nou hier herken ik mij persoonlijk niet echt in...
We zijn dit jaar wel op vakantie geweest (wel "gewoon" in de Ardennen) en een grote bruiloft hebben we ook gehad!
We leven wel zuinig maar we genieten ook volop van het leven hoor, alleen leuke dingen doen we wel inplannen.

Maar goed, tot later!

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 2:52

Ik krijg een beetje kriebels bij de manier waarop... maar zoiets hoor je vast niet te zeggen of zo.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 di 9 okt 2012 - 2:53

Megara wat bedoel je met de manier waarop?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 2:54

Megara schreef:Ik krijg een beetje kriebels bij de manier waarop... maar zoiets hoor je vast niet te zeggen of zo.

Meaning?

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 2:54

Mijn ouders kwamen met 4 kinderen al amper rond en mijn vader had geen slechte baan ofzo. :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 2:55

Rush schreef:Mijn ouders kwamen met 4 kinderen al amper rond en mijn vader had geen slechte baan ofzo. :O

Ligt denk ik ook enorm aan je in- uitgaven, waar je woont en hoe je leeft. Mijn vriendin heeft 4 kinderen en woont alleen met ze, de vader zorgt maar 4 dagen per maand voor ze. Zij werkt 25 uur, en met toeslagen valt er prima te leven. Natuurlijk moet je soms nadenken en gebruik je bv. kinderbijslag voor kleding, maar dat zou ik met minder kinderen ook proberen te doen.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame di 9 okt 2012 - 2:56

mama-van-6 schreef:
Atelier Madame schreef:

Nou hier herken ik mij persoonlijk niet echt in...
We zijn dit jaar wel op vakantie geweest (wel "gewoon" in de Ardennen) en een grote bruiloft hebben we ook gehad!
We leven wel zuinig maar we genieten ook volop van het leven hoor, alleen leuke dingen doen we wel inplannen.

Maar goed, tot later!

Dan ben jij een uitzondering misschien, maar veel grote gezinnen op de Veluwe die zwaar gereformeerd zijn voldoen aan mijn omschrijving Wink
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  _Lana_ di 9 okt 2012 - 2:57

Elixer schreef:Je hoeft je niet te verdedigen hoor mama-van-6!

Inderdaad, dat idee krijg ik een beetje.
Wat maakt het nu uit waar ze het allemaal van doen?

Verder vind ik het wel heel bijzonder zo'n groot gezin en droom ik er wel eens van Embarassed . Maar alleen het praktische zou me al tegenhouden.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 2:57

Zo, geef anders even meteen allemaal jullie mening!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 2:58

Smikkell schreef:Zo, geef anders even meteen allemaal jullie mening!

Haha, dat dacht ik ook inderdaad. Nieuwsgierigheid en vragen snap ik, maar ik vind sommige meningen wel erg onaardig overkomen. Het is haar manier van leven, dat is niet erg toch? smile

Gast
Gast

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 2:58

Pippa schreef:
Rush schreef:Mijn ouders kwamen met 4 kinderen al amper rond en mijn vader had geen slechte baan ofzo. :O

Ligt denk ik ook enorm aan je in- uitgaven, waar je woont en hoe je leeft. Mijn vriendin heeft 4 kinderen en woont alleen met ze, de vader zorgt maar 4 dagen per maand voor ze. Zij werkt 25 uur, en met toeslagen valt er prima te leven. Natuurlijk moet je soms nadenken en gebruik je bv. kinderbijslag voor kleding, maar dat zou ik met minder kinderen ook proberen te doen.
Nou dat vind ik oprecht heel knap.. Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 3 3079029344

Mijn ouders woonden nooit duur en leefden ook niet duur, maar wij hadden geen auto en konden ook niet op vakantie omdat er gewoonweg geen geld voor was. Maar goed, misschien hadden m`n ouders het nadeel dat wij steeds tegelijk in verschillende dure levensfases zaten. Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 3 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ di 9 okt 2012 - 3:00

Dus dat is een goede graadmeter? Rolling Eyes
Je doet net of het gek is dat ze rond kunnen komen met 6 kinderen?
Zo vreemd is dat toch niet?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 3:02

_Lana_ schreef:
Alsof dat er staat?

Ik vind het gewoon knap dat je met 6 kinderen en een grote auto (die rijdt ook niet gratis) nog op vakantie kan van 1 salaris. En ja, misschien ook wel een beetje vreemd/gek aangezien je zoveel gezinnen met 2 kinderen leest, waarvan beide ouders werken die al niet gemakkelijk rond komen.

Jij doet nu bijna alsof het dood gewoon is.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 3:03

_Lana_ schreef:

Haha ja en als ze geen geld hadden voor vakantie of een auto, dan was het misschien toch niet een fantastisch betalende baan? Niet dat dat uitmaakt hoor en kinderen zíjn ook duur, maar moest wel lachen om die twee berichtjes, contrasteert nogal.

Ik zal misschien later best kunnen rondkomen met zes kinderen, maar geloof niet dat mijn hoohah dat wil. laughcry
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 3:04

Marin, er is nogal een verschil tussen geen slechte baan en een fantastisch betalende baan.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: