Groot gezin met 5 kinderen of meer?
+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers
Pagina 16 van 40
Pagina 16 van 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?
Rood schreef:Ik snap het vanuit jouw leven wel hoor. Jij vindt reizen erg belangrijk en dus houd je daar rekening mee. Misschien verandert je gevoel daarin nog wel, als je ze eenmaal hebt. Iets met prioriteiten enzo ;-).Marin schreef:Ja, dit met name. Ik vind dat best lastig om te zien. Maar ik sta daar zelf ook zo anders is. Ik ben zelfs geneigd om twee kinderen ipv drie kinderen te nemen omdat dat veel makkelijker en praktischer is met reizen (amongst other reasons). Dat is weer een héle andere overweging die waarschijnlijk bijna niemand begrijpt (en hoeft ook niet) (en ik vind kinderen nemen nog steeds een rare uitspraak maar je snapt hoop ik wel wat ik bedoel).
Ik heb het ook nooit over kinderen 'nemen'. Dat vind ik echt te makkelijk t.o.v. mensen die geen kinderen kunnen krijgen.
Ja he, ik vind het een akelig woord, nemen, maar ik vind krijgen ook niet helemaal de lading dekken. Maar je snapt wat ik bedoel.
En ja, wie weet veranderen m'n prioriteiten totaal. Zie ik tegen die tijd wel.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Oh ja, die tekst doet mij dus inderdaad al helemaal niets, behalve dat het me kriebels geeft omdat ik het gevoel krijg dat zij vindt dat het beter is om zo te leven.
Maar ik zal dan ook zo toegeven dat ik duidelijk een kind van deze kapitalisme generatie ben met de instant gratification.
Oh dat ben ik dan weer niet, maar ik voel ook niet de behoefte om elk dubbeltje 10 keer om te draaien. En ik wil al helemaal niet dat mijn kinderen daaronder lijden. Zuinig leven oke, maar sommige blogsters draaien echt door.
Gast- Gast
Rood schreef:Spuit Elf?Discordia schreef:Mama Naomi?
Ja he
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Marin schreef:Oh ja, die tekst doet mij dus inderdaad al helemaal niets, behalve dat het me kriebels geeft omdat ik het gevoel krijg dat zij vindt dat het beter is om zo te leven.
Maar ik zal dan ook zo toegeven dat ik duidelijk een kind van deze kapitalisme generatie ben met de instant gratification.
Ik vind het ook beter om zo te leven. Lijkt me fantastisch om zelfonderhoudend te zijn. En dan lekker van Facebook en Twitter af, geen mail meer. Boeken lezen, dingen met m'n handen doen. Oooo, de ruimte in mijn hoofd die me dat op zou leveren. Wat doe ik hier eigenlijk nog?
Gast- Gast
Ik snap de kick ;-).Discordia schreef:Rood schreef:Spuit Elf?Discordia schreef:Mama Naomi?
Ja he
Gast- Gast
Luce schreef:Marin schreef:Oh ja, die tekst doet mij dus inderdaad al helemaal niets, behalve dat het me kriebels geeft omdat ik het gevoel krijg dat zij vindt dat het beter is om zo te leven.
Oh dat ben ik dan weer niet, maar ik voel ook niet de behoefte om elk dubbeltje 10 keer om te draaien. En ik wil al helemaal niet dat mijn kinderen daaronder lijden. Zuinig leven oke, maar sommige blogsters draaien echt door.
Ja ik ben er wel beter en met name realistischer in geworden hoor, door ook zelf tijdlang geen cent te makken te hebben. Maar om nou te zeggen dat ik daar lol uit wist te halen? Ja, ik voelde me misschien stoer dat ik van 7,50 een hele week wist te eten, maar dat was toch echt de noodzaak, niet de hobby.
Marin- Lady Post-a-lot
Rood schreef:Marin schreef:Oh ja, die tekst doet mij dus inderdaad al helemaal niets, behalve dat het me kriebels geeft omdat ik het gevoel krijg dat zij vindt dat het beter is om zo te leven.
Ik vind het ook beter om zo te leven. Lijkt me fantastisch om zelfonderhoudend te zijn. En dan lekker van Facebook en Twitter af, geen mail meer. Boeken lezen, dingen met m'n handen doen. Oooo, de ruimte in mijn hoofd die me dat op zou leveren. Wat doe ik hier eigenlijk nog?
Scheer je weg .
Het lijkt mij vooral saai.
Gast- Gast
Rood schreef:Marin schreef:Oh ja, die tekst doet mij dus inderdaad al helemaal niets, behalve dat het me kriebels geeft omdat ik het gevoel krijg dat zij vindt dat het beter is om zo te leven.
Hahahaha ik heb af en toe ook wel echt die behoefte hoor, zeker op vakantie, of meer dat ik denk dat ik die behoefte heb. En dat m'n zusje me dan afkeurend aankijkt als ik op vakantie wéér zit te internetten. Maar dan denk ik ook bij mezelf: Word ik nou écht gelukkiger van dit ding weg leggen, of doe ik het om anderen te laten zien dat ik ook 'vrij' kan zijn. Maar nee, ik vind het gewoon leuk, dus heb ik besloten het dan toch maar wel te doen. Lezen doe ik toch wel en m'n hoofd zit toch wel vol
Marin- Lady Post-a-lot
Sommige blogsters (volgens mij heb je meer een algemene hekel aan hippe consuminderblogs en niet specifiek aan Teunie ) misschien wel, in jouw ogen, maar ik zit nu een beetje Teunie's blog te bekijken en alle kinderen krijgen muziek- of zwemles. Het valt dus wel mee met die dubbeltjes ;-).Luce schreef:Oh dat ben ik dan weer niet, maar ik voel ook niet de behoefte om elk dubbeltje 10 keer om te draaien. En ik wil al helemaal niet dat mijn kinderen daaronder lijden. Zuinig leven oke, maar sommige blogsters draaien echt door.
Gast- Gast
Marin schreef:mama-van-6 schreef:En thuisblijfmoeder zijn is géén hobby, dat is hard werken!
Iedereen die dat een hobby vind mag eens mee komen draaien! Dan piepen de meeste hier wel anders!
Het is hard werken, maar je krijgt er geen salaris voor, dus het is geen baan. Kan je met nog zoveel argumenten komen, maar dat is het gewoon niet. Het is wel een taak die je met veel liefde en toewijding kunt doen en ik denk niet dat iemand zal ontkennen dat het veel werk is, zeker met veel kinderen.
Luce, ja dan had ik je inderdaad verkeerd begrepen! En dat snap ik ook niet ja. Dat vind ik ook niet stoer ofzo.
Marin, van jou herinner ik me ook nog wel een tijd dat je het liefst thuisblijfmoeder zou zijn?! What changed your mind?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:
Marin, van jou herinner ik me ook nog wel een tijd dat je het liefst thuisblijfmoeder zou zijn?! What changed your mind?
Een super leuke baan!
Maar nee, ik weet het echt nog niet. Hangt er helemaal van af hoe de foto business blijft gaan, en hoe het in realiteit te combineren is. Ik wil in elk geval géén andere baan dan m'n fotografiebaan als ik kinderen heb. Financieel zullen we het wel aankunnen dat ik thuis blijf, daarvoor maakt die fotobaan ook geen ene kont uit want rijk word je er niet mee, maar meer omdat ik het gewoon echt heel leuk vind om te doen. Wie weet kan ik het nog uitbreiden met kinderfotografie tegen die tijd ook. Maar thuis zijn en thuis werken zijn twee hele andere dingen natuurlijk, dus nog maar even zien tegen die tijd hoe dat allemaal praktisch verloopt.
Marin- Lady Post-a-lot
Rood schreef:Sommige blogsters (volgens mij heb je meer een algemene hekel aan hippe consuminderblogs en niet specifiek aan Teunie ) misschien wel, in jouw ogen, maar ik zit nu een beetje Teunie's blog te bekijken en alle kinderen krijgen muziek- of zwemles. Het valt dus wel mee met die dubbeltjes ;-).Luce schreef:Oh dat ben ik dan weer niet, maar ik voel ook niet de behoefte om elk dubbeltje 10 keer om te draaien. En ik wil al helemaal niet dat mijn kinderen daaronder lijden. Zuinig leven oke, maar sommige blogsters draaien echt door.
geeft ze ook regelmatig zelf aan, het is begonnen als noodzaak maar is nu meer een levensstijl geworden.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Luce schreef:Klopt. Het ging mij erom dat ik de hele instelling van zo veel mogelijk kinderen krijgen met zo min mogelijk geld niet snap. Dat ik mijn kinderen meer toe wens dan dat wij alle dubbeltjes 10 keer om moeten draaien (en dus alleen maar cadeautjes van de rommelmarkt kunnen kopen) dan dat er nog een kind komt. Daar ging het mij om. En dat idee krijg ik dus bij die consuminderblogs. Sinds wanneer is het niet meer verstandig om enige zekerheid en basis te hebben?
Maar verschil tussen kinderen blijft altijd! De een koopt schoentjes van €160.- voor een baby van 3 maanden (ja, ik!), de ander koopt daar een hele garderobe van. Ik ben het met je eens dat een baan en een bepaalde zekerheid nodig is voor sommige mensen om minder kopzorgen te hebben, maar er zijn ook paren die van 1 salaris leven, voor hun kids zorgen en nooit uit elkaar gaan. Want hoe je het ook wil zien, als er een salaris wegvalt is dat nooit leuk. Als jij uitelkaar gaat met je man, zal je het ook minder hebben. Het is niet zo dat je dan je schouders ophaalt en denkt: OK, nou, gelukkig werk ik.. Nee, ook jij zal dan misschien je huis uit moeten, net zo goed als iemand die nu niet werkt voor oplossingen moet zorgen. Je doet nu net of je vrijblijft van geldzorgen omdat je een baan hebt ALS je uitelkaar gaat.
Nee hoor, zo doe ik niet. Maar beginnen in een situatie waar je al elk dubbeltje om moet draaien is iets anders dan dat moeten nádat je je baan kwijt bent. Als ik zou scheiden, heb ik iets om op terug te vallen. Dat zou ik niet hebben als ik bewust tbm zou zijn met een man met een klein inkomen.
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Yasmin op wo 10 okt 2012 - 4:20; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Yasmin schreef:mama-van-6 schreef:Marin schreef:Luce schreef:Klopt. Het ging mij erom dat ik de hele instelling van zo veel mogelijk kinderen krijgen met zo min mogelijk geld niet snap. Dat ik mijn kinderen meer toe wens dan dat wij alle dubbeltjes 10 keer om moeten draaien (en dus alleen maar cadeautjes van de rommelmarkt kunnen kopen) dan dat er nog een kind komt. Daar ging het mij om. En dat idee krijg ik dus bij die consuminderblogs. Sinds wanneer is het niet meer verstandig om enige zekerheid en basis te hebben?
Oh zo. Ja dat ben ik wel met je eens. Maar dat heeft indirect wel met thuismoederschap te maken, maar niet direct vind ik. Meer met waarom 'moet' je zoveel kinderen nemen, als je vervolgens op elk duppie moet letten. Maar goed, dat is ook een leefstijl en een keuze, alleen spreekt het mij totaal niet aan.
Je KRIJGT zoveel kinderen omdat het een zegen is en de vrucht van de schoot een beloning...
Trouwens, wie zegt er dat kinderen een zegen is? Soms vind ik ze gewoon een last
Ja ik vind sommige volwassenen ook een last, en nu?
mama-van-6 schreef:Luce schreef:mama-van-6 schreef:Luce schreef:mama-van-6 schreef:En thuisblijfmoeder zijn is géén hobby, dat is hard werken!
Iedereen die dat een hobby vind mag eens mee komen draaien! Dan piepen de meeste hier wel anders!
Dat is voor elke moeder hard werken. Of je nou thuis bent of 3 dagen werkt.
Ja, kan best, maar het is mijn roeping om thuis te blijven, maar dat mag ik hier vast niet zeggen want dan gaan sommigen weer schreeuwen dat het nep is...
Mijn roeping is ook om de hele dag in mijn nest te hangen. Zou ik heerlijk vinden. Maar dat doe ik toch ook niet?
Smikkel: ik heb het over bewust gekozen situaties
Het is nu toch wel duidelijk dat we Christelijk zijn toch? Vandaar dus dat het mijn roeping is als vrouw Bijbels gezien!
Maar ik ga hier niet teveel over zeggen want dan wordt het meteen als nep bestempeld! Je moet blijkbaar een hele tijd wachten voor je je mening mag geven of iets over jezelf mag zeggen hier...
Fijn he, die slachtofferrol?
Ik vond het ook hard en onnodig dat jij meteen als nep wordt bestempeld, maar jouw reacties worden steeds wolliger en je roept steeds dingen waarvan ik denk dat je ze alleen maar roept om discussies uit te lokken. En reacties zoals bovenstaande worden 9 van de 10 keer alleen geroepen door forumsters die hier al heel lang zitten maar vinden dat ze niet serieus worden 'opgenomen' in de groep, niet door mensen die hier één dag aangemeld zijn.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Paper Crown schreef:Yasmin schreef:mama-van-6 schreef:Marin schreef:Luce schreef:Klopt. Het ging mij erom dat ik de hele instelling van zo veel mogelijk kinderen krijgen met zo min mogelijk geld niet snap. Dat ik mijn kinderen meer toe wens dan dat wij alle dubbeltjes 10 keer om moeten draaien (en dus alleen maar cadeautjes van de rommelmarkt kunnen kopen) dan dat er nog een kind komt. Daar ging het mij om. En dat idee krijg ik dus bij die consuminderblogs. Sinds wanneer is het niet meer verstandig om enige zekerheid en basis te hebben?
Oh zo. Ja dat ben ik wel met je eens. Maar dat heeft indirect wel met thuismoederschap te maken, maar niet direct vind ik. Meer met waarom 'moet' je zoveel kinderen nemen, als je vervolgens op elk duppie moet letten. Maar goed, dat is ook een leefstijl en een keuze, alleen spreekt het mij totaal niet aan.
Je KRIJGT zoveel kinderen omdat het een zegen is en de vrucht van de schoot een beloning...
Trouwens, wie zegt er dat kinderen een zegen is? Soms vind ik ze gewoon een last
Ja ik vind sommige volwassenen ook een last, en nu?
Hahaha die sturen we allemaal naar de maan.
Wat een topic wordt het...thuisblijfmoeder is niet mijn ding al kreeg ik er geld bij. Ook al is het soms kei zwaar en werken en thuis, ik zou het niet anders willen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Caroline, wat zijn toch wollige reacties? Heb ik je nou al meerdere keren zien typen.
Marin- Lady Post-a-lot
Reacties waar je kriebels van krijgt?Marin schreef:Caroline, wat zijn toch wollige reacties? Heb ik je nou al meerdere keren zien typen.
Wol = kriebelig.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Marin schreef:Caroline, wat zijn toch wollige reacties? Heb ik je nou al meerdere keren zien typen.
Wollig taalgebruik is heel veel woorden gebruiken om je boodschap te verwoorden.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Marin schreef:Caroline, wat zijn toch wollige reacties? Heb ik je nou al meerdere keren zien typen.
Ik denk ouderwets ofzo. Dat van een kind in de schoot van liefde ofzoiets.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Haha gewoon, reacties die nergens op slaan Is wollig geen algemeen geaccepteerde term voor dit soort dingen?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Als ik geld toe kreeg dan ging ik nu kinderen baren en thuisblijven.Printje schreef:
Wat een topic wordt het...thuisblijfmoeder is niet mijn ding al kreeg ik er geld bij. Ook al is het soms kei zwaar en werken en thuis, ik zou het niet anders willen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Jeetje, Yasmin. Wat ben jij een zeikerd.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Pagina 16 van 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Groot gezin
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
Pagina 16 van 40
Permissies van dit forum: