Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groot gezin met 5 kinderen of meer?

+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 9 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 7:07

Stofzuiger schreef:Anticonceptie is preventief en hulp bij ziekte niet, ik vind dat geen vergelijking.

Inderdaad, dat bedoel ik, dat vind ik geen medische hulp.

Het is wel medische hulp als anti conceptie medisch noodzakelijk is omdat een eventuele volgende zwangerschap schadelijk zou zijn voor moeder en kind enzo en zwangerschap niet meer verantwoord is medisch gezien.

Maar zolang dat niet zeker weten het geval is dan is het geen medische hulp.

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 9 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  Mute_ di 9 okt 2012 - 7:08

mama-van-6 schreef:
Floor schreef:Hoi! Welkom op het forum. Leuk dat jullie zo'n groot gezin hebben. Gaat alles goed met alle 6 de kinderen?
Ik heb 1 zoontje en dat is voor mij (voorlopig) genoeg.
Wat ik me af vroeg, stomme vraag hoor, hebben jullie een busje als auto? Mijn buren hebben 4 kinderen en zij hebben hun auto dus al vervangen voor een busje zodat de kinderen gemakkelijk mee kunnen en ook de kinderwagen.
nu moet ik echt even verder werken dus ik lees straks pas verder.

Ja hoor, alles goed met de kids, ze slapen nu! Very Happy
We hebben een Renault Trafic daar passen 9 personen in en heeft genoeg ruimte voor kinderwagens en boodschappen enzo!
Hoe we het gaan doen mocht ik zwanger worden van kindje nr. 8 als ons dat gegeven is dat zien we dan wel...Wij geloven dat ook God daarin voorziet
!

Waarin? In die auto? Denk dat ik ook maar eens ga geloven dan.

Bijzonder hoor, 6 kinderen. Zie je tegenwoordig bijna niet meer. Een paar maanden geleden is er een documentaire geweest op NL over 2 gezinnen met 13 kinderen. Heb je dat gezien? Misschien vind je het wel leuk om dat terug te kijken.

Wat ik mij afvraag, slaap je uberhaupt? Heb je er veel onder de 4 of gaat merendeel al naar school?
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 7:08

.

Laatst aangepast door Yasmin op di 9 okt 2012 - 10:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 7:10

Yasmin schreef:Waarom is een kind dan wel de wil van god en een ongeluk bijv niet? Of dan is het weer de wil van god zeker dat er medische hulp is laughcry
Het krijgen van een kind vergelijken met een ongeluk... Ik mis de logica.

Gast
Gast

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 7:10

Yasmin schreef:Waarom is een kind dan wel de wil van god en een ongeluk bijv niet? Of dan is het weer de wil van god zeker dat er medische hulp is Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 9 394967

Ik snap niet dat je hierover blijft doorzagen en dat je het verschil niet snapt. Er is niks mis met medische hulp!

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Stuiterbal di 9 okt 2012 - 7:12

Wow respect hoor. Ik vond 1 kind uitpersen al meer dan genoeg laat staan 6 :shock:

Alhoewel het me geweldig lijkt een groot gezin maar niet voor mij weg gelegd. Tenzij ik een man tref die zelf al 3 kids heeft ofzo !
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 7:16

Mute_ schreef:
mama-van-6 schreef:
Floor schreef:Hoi! Welkom op het forum. Leuk dat jullie zo'n groot gezin hebben. Gaat alles goed met alle 6 de kinderen?
Wat ik me af vroeg, stomme vraag hoor, hebben jullie een busje als auto? Mijn buren hebben 4 kinderen en zij hebben hun auto dus al vervangen voor een busje zodat de kinderen gemakkelijk mee kunnen en ook de kinderwagen.

We hebben een Renault Trafic daar passen 9 personen in en heeft genoeg ruimte voor kinderwagens en boodschappen enzo!
Hoe we het gaan doen mocht ik zwanger worden van kindje nr. 8 als ons dat gegeven is dat zien we dan wel...Wij geloven dat ook God daarin voorziet
!

Waarin? In die auto? Denk dat ik ook maar eens ga geloven dan.

Bijzonder hoor, 6 kinderen. Zie je tegenwoordig bijna niet meer. Een paar maanden geleden is er een documentaire geweest op NL over 2 gezinnen met 13 kinderen. Heb je dat gezien? Misschien vind je het wel leuk om dat terug te kijken.

Wat ik mij afvraag, slaap je uberhaupt? Heb je er veel onder de 4 of gaat merendeel al naar school?

Ik heb er 2 onder de 4, en de oudste 4 gaan naar school, al is de school hier vanaf 2,5 jaar, maar dat vond ik echt veel te vroeg dus hier zijn ze "gewoon" vanaf 4 jaar naar school gegaan.

Al zijn mijn man en ik er nu heel serieus aan het overwegen om thuisonderwijs te gaan geven, dat doen er meerdere in onze kerk en het mag in België!
We zijn ons nu aan het oriënteren en aan het kijken hoe en wat hoe wa dat praktisch gaan doen en of het haalbaar is...
Zijn we nog niet 100% over uit, maar wie weet!

En slapen? Tja, de oudste 4 slapen door en de jongste 2 nu meestal ook, de jongste komt s'nachts nog wel eens voor de borst en de 5de heel soms als ze wakker wordt, maar de nachten zijn nu weer iets beter...voorlopig dan...Dat was ooit anders ja! Very Happy

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ifrah di 9 okt 2012 - 7:18

Wat kunnen sommigen respectloos reageren op iemand die er andere ideeën op nahoudt.

Ik vind het interessant om te lezen mama van 6. Heb je het idee dat je je in het dagelijks vaak moet verantwoorden naar je omgeving over jouw geloof/ideeën? Of heb je veel mensen om je heen die er hetzelfde in staan?

Ifrah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 28
Registratiedatum : 06-06-11

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 7:18

Diep respect hoor! :shock:

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje di 9 okt 2012 - 7:19

Wij, met 4 kids, hebben een Landrover Defender 110, officieel passen daar 11 mensen in maar dat mag niet in een personenauto volgens de NL wet. Maximaal 9 personen is toegestaan anders moet je een groot rijbewijs gaan halen dus ik weet niet of TO haar man dat heeft anders zou ik maar vast beginnen met lessen voor de zekerheid!

We hebben ook nog een Mazda 121 en een Landrover Freelander. ( die zijn van mij). De Mazda gaan we verkopen omdat we daar nu J. erbij is echt niet meer inpassen ! Zo zonde om voor de deur te hebben staan.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 7:20

Ifrah schreef:Wat kunnen sommigen respectloos reageren op iemand die er andere ideeën op nahoudt.

Ik vind het interessant om te lezen mama van 6. Heb je het idee dat je je in het dagelijks vaak moet verantwoorden naar je omgeving over jouw geloof/ideeën? Of heb je veel mensen om je heen die er hetzelfde in staan?

Ja dat klopt, wij moeten onze ideeën en visie constant verantwoorden en altijd hebben mensen hun mening klaar en menen ze hun ongezouten mening te mogen zeggen en opmeringen te maken...Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 9 878948377

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Floor di 9 okt 2012 - 7:21

Ifrah schreef:Wat kunnen sommigen respectloos reageren op iemand die er andere ideeën op nahoudt.

Ik vind het inderdaad ook interessant en ik denk het merendeel die hier reageert wel, ook al komen sommige vragen over als verantwoorden (maar dat lijkt het toch al snel op een forum)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ifrah di 9 okt 2012 - 7:23

Floor schreef:

Ik vind het inderdaad ook interessant en ik denk het merendeel die hier reageert wel, ook al komen sommige vragen over als verantwoorden (maar dat lijkt het toch al snel op een forum)

Met vragen stellen is niets mis, maar ik vind sommige reacties wat neerbuigend naar TO toe en dat vind ik jammer en kortzichtig.

Ifrah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 28
Registratiedatum : 06-06-11

Bericht  Floor di 9 okt 2012 - 7:28

Ifrah schreef:
Floor schreef:

Met vragen stellen is niets mis, maar ik vind sommige reacties wat neerbuigend naar TO toe en dat vind ik jammer en kortzichtig.
Oh maar dat vind ik ook, ik bedoel alleen dat 'ook al' komt het neerbuigend over dat de meeste toch nieuwsgierig zijn en ze het interessant vinden om te lezen.

maargoed ik vind het dus interessant, vind ik sowieso bij iedereen hoor, om te lezen hoe het gezin draait.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pompoen di 9 okt 2012 - 7:29

Ik snap echt niet wat er nou zo raar aan is en waarom je zoiets zou afkeuren. En ik ben echt totaal niet christelijk en moet zelf écht niet denken aan zo'n groot gezin. Maar ik zie echt geen enkel reden om zo negatief en laatdunkend te reageren als sommigen hier doen. De vragen snap ik wel, ik persoonlijk heb liever vragen dan een veroordeling.
Ik vind het dan ook reuze bijzonder dat je er zo in kunt staan!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  *Lookie* di 9 okt 2012 - 7:30

Leuk zeg, zo'n groot gezin. En welkom trouwens! Ik heb zelf 1 kind, een zoon van 10 maanden. Hoe oud zijn je kinderen?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Le Chat Noir di 9 okt 2012 - 7:33

Waarom thuisonderwijs?

Mijn uitspraak over ' je verstand gebruiken' bedoelde ik niet onaardig hoor. Maar voor veel mensen is een giga gezin niet verstandig.. Meer zo bedoeld.

Ik ben blij dat ik geen geloofsbezwaren had tegen icsi.. dan was t voor ons in 1 klap over geweest.Maar je bent niet de enige denk ik, hoewel ik alleen christenen ken die er geen bezwaar tegen voelen. Omdat ze geloven dat God uiteindelijk alsnog bepaald..
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Monte di 9 okt 2012 - 7:44

Ik zou echt niet voor thuisonderwijs kiezen. Hoewel je kinderen elkaar hebben, vind ik het toch altijd een sektarisch idee(sorry), je kringetje wordt dan zo klein en zo christelijk. Was is er mis met regulier onderwijs. Ik bedoel het zeker niet aanvallend, maar ik krijg altijd een beetje de kriebels van mensen die alles binnen gesloten omgeving willen hebben, zoals een bepaalde extreem religieuze groeperingen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 7:48

mama-van-6 schreef:

Hoe we het gaan doen mocht ik zwanger worden van kindje nr. 8 als ons dat gegeven is dat zien we dan wel...Wij geloven dat ook God daarin voorziet!
Nr.8? Ben je nu ook zwanger dan?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 7:49

Rush schreef:
mama-van-6 schreef:

Hoe we het gaan doen mocht ik zwanger worden van kindje nr. 8 als ons dat gegeven is dat zien we dan wel...Wij geloven dat ook God daarin voorziet!
Nr.8? Ben je nu ook zwanger dan?

Nee, maar nr. 7 past nog in de Trafic, nr. 8 niet meer...

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 7:49

Oh je bedoeld vast dat het dan niet meer past :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 7:50

Best een goede poging tot een controversieel nepverhaal eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 7:51

Haha tegelijk!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 7:52

Monte schreef:Ik zou echt niet voor thuisonderwijs kiezen. Hoewel je kinderen elkaar hebben, vind ik het toch altijd een sektarisch idee(sorry), je kringetje wordt dan zo klein en zo christelijk. Was is er mis met regulier onderwijs. Ik bedoel het zeker niet aanvallend, maar ik krijg altijd een beetje de kriebels van mensen die alles binnen gesloten omgeving willen hebben, zoals een bepaalde extreem religieuze groeperingen.

Omdat het van en naar school brengen veel tijd kost en dat de meest hectische momenten van de dag zijn en wij hier in de buurt eigenlijk geen goede school kunnen vinden...En ik kan er wel een heel verhaal van maken, maar dat is het eigelijk vooral!
Anders gaat het hele topic hier straks over en dat is niet de bedoeling denk ik...Daarbij moet ik nu nog was doen! Dat heb ik wel méér dan genoeg! Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 9 1371890812 Wink

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 7:55

Teveel details, teveel direct alle extreme zaken op tafel. Jammer. Volgende keer eerst een tijdje posten over je gezin, stukje voor stukje iets laten vallen over je geloof enzo, niet na twee pagina's al over extreme zaken beginnen, zó doorzichtig. Mensen die er écht zo over denken zouden het vooral over hun kinderen hebben en niet over hun geloof.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: