Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama´s op budget..!

+65
Alex
Happydobby
Jezzie
Steep
Tiara
Supertalentje
iloverose
Lilypie
-Ieniemienie-
Jazzlyn
sonly
holaagirl
Mute_
chipa
Roodkapje
Pussycat
TukTuk
maiadebij
pindaatje
Coco
Sophiee
studiebol
Liadan
*Troela*
_Lana_
smooch
mauwmauw
Monnie
Fearie
PiP
Lejow
Star007
pippeloentje
Rush
Lousanne
*Lookie*
Caroow
liesje
Tania
koNijntje
Laced
strawberry
CCC
blondje1313
Puggle
Gympie
Twellie
Purpleflower
Flower_L
Flip Fluitketel
Stuiterbal
Annie24
Parisienne
vlinder-19
Urban Naked
Printje
Fiwen
kwak
Darius
Viva
Mida4you
Mamsie
Aimee
Paper Crown
Parel
69 plaatsers

Pagina 17 van 26 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 21 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel za 22 sep 2012 - 8:19

Goede tip, Pip!
Wel echt heel sneu voor je! Kan me voorstellen dat je er best onzeker van kan worden.
Fijn wel die vergoedingen!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Puggle za 22 sep 2012 - 8:22

Nou het budget is zwaar naar de filestijnen hier na 3 dagen Brussel en antwerpen laughcry maar het was het waard!
Woensdag word het loon gestort en gaan we eens goed aan het budget. Eens kijken hoe het gaat.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  PiP za 22 sep 2012 - 8:24

Deze keer valt het wel mee, maar ik heb wel periodes gehad dat ik er best depri van werd.
Je gezicht is toch het eerste wat de mensen zien. Het is niet heel heel heel erg hoor, weet het gelukkig nog wel iets te verbergen, maar na een paar uur is de make-up (ondanks 12 uur garantie etc) ook weer grotendeels weg.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  _Lana_ za 22 sep 2012 - 8:26

Puggle schreef:Nou het budget is zwaar naar de filestijnen hier na 3 dagen Brussel en antwerpen laughcry maar het was het waard!
Woensdag word het loon gestort en gaan we eens goed aan het budget. Eens kijken hoe het gaat.

Als je maar lekker genoten hebt! :-) Was L ook mee?
Ging het goed?

Haha Parel, het was inderdaad de moeite, het waren 4 kratjes geloof ik. Wij drinken eigenlijk bijna geen bier ( ik sowieso niet ), maar hebben de kratten opgespaard ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Puggle za 22 sep 2012 - 8:31

Ja L. Was ook mee! Ze deed het echt goed en vond het wel best allemaal smile

Wow dat is zeker een hoop statiegeld zeg!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Roodkapje za 22 sep 2012 - 8:55

PiP schreef:Ik had ook in gedacht om straks van de kinderbijslag de kleding voor de kids te doen. Dat is dan wel inclusief jassen en schoenen denk ik.
Deze maand gaat de kinderbijslag even naar de opvang, maar als we de KOT van november hebben moet F nog laarsjes hebben en S wel weer wat kleding in een maatje groter gok ik :O Denk dat ik voor S ook even geen Noppies etc meer haal, F zat echt 2/3 maand in elke maat en vond ik het niet erg om duurdere kleertjes ala bfc en Noppies te kopen.
Wat ik dan nog over heb van de bijslag bewaar ik voor als ze tussendoor wat nodig hebben, wil ook nog snowboots voor F bijvoorbeeld. Afhankelijk van het weer vind ik dat ook nog wel een leuk en nuttig Sinterklaascadeautje.

Dacht trouwens dat de bijslag rond de €200,- is? Heb eigenlijk geen idee, het komt binnen op de rekening van mijn man en wij doen er niks speciaals mee. We kopen spullen voor ze wanneer dat nodig is.

Boodschappen waren we vandaag 35,- kwijt. Moet dan nog wel avondeten voor volgende week kopen, maar dat doe ik maandag. Vlees en aardappelen zijn wel grotendeels al in huis, gaat dus om de groenten.
Wij gaan nu zoveel mogelijk van de A-merken af, behalve als het in de aanbieding goedkoper is. Vandaag spaghettie van de C1000 gegeten, vind Honig wat meer smaak hebben, maar dat is met kruiden ook weer op te lossen!

Verder ben ik best wel een hamsteraar, qua verzorging en luiers moet het wel goedkomen deze maand. Alleen mijn dagcreme is bijna op, die kosten bij elkaar 80,- dacht ik. Krijg dat wel vergoed van de verzekering, maar moet het toch eerst voorschieten... 2 weken terug ben ik ook geweest en de printer had kuren, zouden me de factuur opsturen en die heb ik nog steeds niet. Ja na een 2e mailtje heb ik nu een digitale versie en is de originele onderweg, toch €100,-.
Heb van de creme nog wel 4 proefmonstertjes, dus hoop dat ik het nog een maand red, maar de creme die daaronder gaat niet. Dan doen we die maar een paar weekjes niet. Ben ook sinds een week weer aan de medicijnen voor de acne en de pil, hopen dat dat ook snel aanslaat.

Wij kopen de spaghetti sinds we van alternatieven voor A-merken zoeken overgestapt op Euroshopper spaghetti. 0,52 cent voor 1 kilo. Daar kunnen wij 2 x van eten met z'n 5-en. Wij eten dit met Stegeman ( helaas een A-merk maar die andere zijn niet te eten) Salami in blokjes erdoor, 2 rode pepertjes uit de tuin, (platte) peterselie uit de tuin, knoflook en olijfolie. Dit is echt een maaltijd wat niets kost en eten dit 1x per week sowieso. Het schijnt dat ik het heerlijk kan maken want heb zo'n 2 x per maand mee eters die het ook eens willen proberen of het nog een keer willen.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Darius za 22 sep 2012 - 9:04

Wij hebben ook Euroshopper spagetti. Blikje tomatenpuree, gehakt, paprika, courgette, champignons en ui, geraspte kaas en dan een enorme pan: twee dagen avondeten.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda za 22 sep 2012 - 9:08

Ik ben een vreselijke muts met eten.... Embarassed

Ik moet perse volkoren pasta, ik vind witte niet zo lekker en is niet al te best voor m'n darmen. En ik moet een hoop groente bij m'n eten, meestal eten we met z'n drieën zo een pond groente op.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  PiP za 22 sep 2012 - 9:13

Ik maak het eigenlijk vreselijk simpel...Embarassed Doe er alleen gehakt in en nadien wat geraspte kaas of italiaanse kruiden..
Mijn man doet er soms nog uien in.
In de macaronie gaan wel groenten en gehakt of smac

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel za 22 sep 2012 - 9:19

PiP schreef:Ik maak het eigenlijk vreselijk simpel...Embarassed Doe er alleen gehakt in en nadien wat geraspte kaas of italiaanse kruiden..
Mijn man doet er soms nog uien in.
In de macaronie gaan wel groenten en gehakt of smac

Wij ook hoor! Spaghetti, een zak bolognesesaus van Bertolli, gehakt en parmezaanse kaas..
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Puggle za 22 sep 2012 - 9:54

Hier ook hoor. Spaghetti of pasta pennen met gehakt en een pot saus van spagheroni. Wel een komkommer erbij Wink
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Roodkapje za 22 sep 2012 - 10:01

Ik lust geen saus(nou ja geen tomaten) en mn man is allergisch voor kaas dus vandaar we alleen deze variatie eten.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  *Lookie* za 22 sep 2012 - 21:45

Wel een goeie tip van de kinderbijslag. Als we die nou op de en/of laten storten en inderdaad gebruiken voor kleertjes.. Dat zou toch wel voldoende moeten zijn, 200 euro per kwartaal? Maar even overleggen met mijn vriend, het geld wordt nu op zijn rekening gestort. Als we het dan op de en/of laten storten dan kan ik daar gewoon vanaf pinnen als ik wat wil kopen (en hoef het ook niet perse in 1x uit te geven). Voor mezelf koop ik eigenlijk al helemaal niet vaak kleding, helemaal niet nu we een kindje hebben. Ik heb laatst wel flink wat gekocht dus kan nu ook weer even vooruit..
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mute_ za 22 sep 2012 - 22:07

Ik ga ook maar eens mee doen. Raak helemaal gemotiveerd van dit topic. Morgen of overmorgen komt het geld weer binnen en dan wil ik inderdaad een verdeling gaan maken per week. Ik zette in op €125 euro per week, maar mijn man zei 'whaaaaat probeer maar gewoon eens €60,-Mama´s op budget..! - Pagina 17 394967 '. Dus ik ga denk ik beginnen met €75,- voor alleen boodschappen (en luiers) per week exlusief kleertjes (want die bestel ik toch online). Ik ben wel net als Linda van de verse groente, fruit etc. Dus ik vind €75,- best krap aan. Groente en fruit ( en olijven, feta, noten en kruiden) haal ik meestal bij de turk, dat scheelt best veel! We eten eigenlijk altijd 2 soorten verse groente per dag en alledrie (man, dochter en ik) 1,5 á 2 stuks fruit. Daar zit al aardig wat geld in. Verder drinken we geen frisdranken e.d., dus dat heft elkaar wel weer op.


De kinderbijslag gebruik ik vaak wel voor de duurdere dingen tot nu toe of het gaat naar haar spaar. Op kleertjes (en schoentjes, dekentjes, haarbandjes, speelgoed) kan ik wel flink bezuinigen dus dat ga ik ook maar eens proberen. Ik ben ook een enorme sucker voor elke aanbieding die er online langskomt. Oh, hummbee in de sale? Zoveel procent korting bij HEMA?, de postbode kent mij persoonlijk inmiddelsMama´s op budget..! - Pagina 17 2474380249 . Per morgen dus de knip erop!. Dusss wish me luck Mama´s op budget..! - Pagina 17 281626781
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel za 22 sep 2012 - 22:28

Ben jij een oude bekende, mute?
Welkom in ieder geval!

Hier gaat de kinderbijslag op de grote hoop en is hij helaas deze maand al uitgegeven aan een terugbetaling van de belastingdienst.. Beetje jammer weer! Maar, van vorige maand had ik 30 euro over! Dat was wel fijn!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  chipa zo 23 sep 2012 - 0:48

Wij zijn sinds kort over op het biologische eten. Jeetje wat is dat duur zeg! Komkommer 1,49 champignons 1,99 courgette 1,49 klein potje rode kool met appelen 0,89 enz. Doen niet alles biologisch hoor, maar vooral groente. Biologisch fruit is lastig te vinden in de supermarkt.

We eten 1 keer per week een kant en klare salade, 1 keer pizza en 1 keer afbakbroodjes met soep, 1 keer pasta en de overige dagen aardappelen met groente en vlees of vis of een vegetarisch iets.

Kosten per week zijn zo n 75,- euro.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mute_ zo 23 sep 2012 - 0:54

chipa schreef:Wij zijn sinds kort over op het biologische eten. Jeetje wat is dat duur zeg! Komkommer 1,49 champignons 1,99 courgette 1,49 klein potje rode kool met appelen 0,89 enz. Doen niet alles biologisch hoor, maar vooral groente. Biologisch fruit is lastig te vinden in de supermarkt.

We eten 1 keer per week een kant en klare salade, 1 keer pizza en 1 keer afbakbroodjes met soep, 1 keer pasta en de overige dagen aardappelen met groente en vlees of vis of een vegetarisch iets.

Kosten per week zijn zo n 75,- euro.

Dat is echt veel geld, zeg!
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Star007 zo 23 sep 2012 - 0:57

De nieuwe maand begint morgen ( nouja bij ons in ieder geval i.v.m. loonuitbetaling eind van de maand). Ben helemaal enthousiast om te beginnen haha Laughing Mijn boodschappenlijstje voor deze week ligt al klaar, we eten deze week ;

-Spaghetti ( ga voor het eerst zelf een verse saus maken i.p.v. potje. Eens zien of ik dat kan Mama´s op budget..! - Pagina 17 394967 )
-kip tandoori
-Mexicaanse wraps
-Keer op mijn werk en vriend soepje met stokbroodje.
-Frietjes met snacks
-Vrijdag uit eten met fam.

Deze maand hebben we nog wel 1( misschien 2) pak luiers nodig en pak voeding en wat groentepotjes voor het kdv of als wij iets eten wat D. niet mag. Ook zijn er over 2 weken nog de verjaardagsboodschappen , voor D. haar verjaardag.

Ben benieuwd of ik het ga redden met 120 euro per week. Laughing

edit: voor het uit eten hebben we nog 100 euro extra, dat hoeft niet van het weekbudget.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Star007 zo 23 sep 2012 - 0:59

Parel schreef:Ben jij een oude bekende, mute?
Welkom in ieder geval!

Hier gaat de kinderbijslag op de grote hoop en is hij helaas deze maand al uitgegeven aan een terugbetaling van de belastingdienst.. Beetje jammer weer! Maar, van vorige maand had ik 30 euro over! Dat was wel fijn!

Kinderbijslag gaat hier op aan sparen voor D. , taart die ik besteld heb voor haar verjaardag, cadeautje en de rest helaas ook op de grote hoop.

Goed dat je 30 euro over had !
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  studiebol zo 23 sep 2012 - 1:03

Ik denk dat ik ook mee ga doen.. maar dan vooral met boodschappen.

Vind dat ik aan kleding voor de meiden of mezelf niet overdreven veel uit geef dus ik begin met de boodschappen daar mag wel een beetje budget in.

Maar ben nog aan het bedenken hoeveel ik dan nodig heb per week ik neem gewoone en standaard bedrag of mijn vriend er nou is of niet anders blijf ik aan het schuiven. En het eten wat over is als mijn vriend er niet is dat vries ik voor mezelf in voor een volgende keer.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel zo 23 sep 2012 - 1:43

Star, als ik dan deze week bekijk he, wat eet D. dan allemaal mee? Spaghetti neem ik aan, en dan kip tandoori?

Studie, ik zou bijv. 100 euro per week aanhouden, en wat je dan overhoudt per week kan je doorschuiven naar de week waarin je vriend thuis is, dan heb je weer budget voor wat extra´s?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  studiebol zo 23 sep 2012 - 1:56

100 euro is wel veel toch? Oooh zie hoe niet bewust ik boodschappen doe. Ik ga voor 80 euro denk ik.. dat moet lukken vind ik ik eet als mijn vriend er niet is ook nog wel is bij mijn ouders.

Nou dan ga ik nu maar is in de kasten kijken wat ik allemaal nog heb en wat ik deze week dus ga eten en wat ik nog moet halen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Star007 zo 23 sep 2012 - 1:59

Parel schreef:Star, als ik dan deze week bekijk he, wat eet D. dan allemaal mee? Spaghetti neem ik aan, en dan kip tandoori?

Studie, ik zou bijv. 100 euro per week aanhouden, en wat je dan overhoudt per week kan je doorschuiven naar de week waarin je vriend thuis is, dan heb je weer budget voor wat extra´s?
Ja inderdaad, die twee maaltijden kan ze mee eten. Andere dagen kook ik voor haar apart een aardappel, groente en vlees. Maar eten we wel gezamenlijk. En als we laat thuis zijn eet ze een porje op het kdv of als ik geen zin heb om apart te koken, krijgt ze ook een potje
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel zo 23 sep 2012 - 2:01

Ja 80 euro is prima, als je geen luiers en flesvoeding nodig hebt, denk ik? Weet niet hoeveel er doorheen gaan bij jou?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  studiebol zo 23 sep 2012 - 2:06

Parel schreef:Ja 80 euro is prima, als je geen luiers en flesvoeding nodig hebt, denk ik? Weet niet hoeveel er doorheen gaan bij jou?

Goede! Flesvoeding ongeveer 2 per week..das al 13 euro.. Luiers nooit bij gehouden.. tralalalala en weer de confrontatie hoe slecht ik ben in bewust boodschappen doen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 17 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 17 van 26 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 21 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum