Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama´s op budget..!

+65
Alex
Happydobby
Jezzie
Steep
Tiara
Supertalentje
iloverose
Lilypie
-Ieniemienie-
Jazzlyn
sonly
holaagirl
Mute_
chipa
Roodkapje
Pussycat
TukTuk
maiadebij
pindaatje
Coco
Sophiee
studiebol
Liadan
*Troela*
_Lana_
smooch
mauwmauw
Monnie
Fearie
PiP
Lejow
Star007
pippeloentje
Rush
Lousanne
*Lookie*
Caroow
liesje
Tania
koNijntje
Laced
strawberry
CCC
blondje1313
Puggle
Gympie
Twellie
Purpleflower
Flower_L
Flip Fluitketel
Stuiterbal
Annie24
Parisienne
vlinder-19
Urban Naked
Printje
Fiwen
kwak
Darius
Viva
Mida4you
Mamsie
Aimee
Paper Crown
Parel
69 plaatsers

Pagina 18 van 26 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 22 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel zo 23 sep 2012 - 2:08

Ik gok dat jij 10 luiers per dag gebruikt, zeker 4 dagen in de week? Dat is al gauw 1,5 pak per week. Kruidvat heb je he? Dan zit je op ongeveer 12 euro? Ben je dus al 25 euro kwijt!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  studiebol zo 23 sep 2012 - 2:16

Parel schreef:Ik gok dat jij 10 luiers per dag gebruikt, zeker 4 dagen in de week? Dat is al gauw 1,5 pak per week. Kruidvat heb je he? Dan zit je op ongeveer 12 euro? Ben je dus al 25 euro kwijt!

Wij moeten ze ook mee geven aan het dagverblijf. Ik heb vandaag een pak geopend dus ik ga kijken hoe lang ik er mee doe. Dat zijn idd dan ook bedragen die ik mee moeten nemen en is die 100 euro wat realistischer.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  *Lookie* zo 23 sep 2012 - 2:25

Wij laten H in principe altijd mee-eten, hij krijgt dan uiteraard alleen hetgeen wat hij wél mag hebben. Vandaag bijvoorbeeld eten wij kippensoep met een broodje, dan maak ik voor H ook stukjes kip met wat groente klaar (evt gooi in een klein beetje rijst in dezelfde pan). Heel kleine moeite en en stuk goedkoper dan potjes. Vaak eten wij ook gewoon aardappels, groente, vlees, en dan eet hij ook gewoon lekker mee. Als we echt iets eten waar hij helemaal niets van kan hebben, dan krijgt hij wel een potje meestal.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel zo 23 sep 2012 - 2:25

dan heb je nog eens 36 luiers per week denk ik, zit jij wel aan 2 pakken hoor!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda zo 23 sep 2012 - 2:34

Wij hebben dochter ook altijd mee laten eten. We hebben het roer flink om moeten gooien, maar dat was wel goed, we zijn veel gezonder gaan eten.
Dochter kon in principe alles mee eten, kant en klare zakjes, pakjes e.d. gebruiken we niet meer. Als we bepaalde kruiden of zout door ons eten wilde doen, dan haalde ik eerst een portie voor dochter eruit. En dan maakte ik het daarna op smaak voor ons.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  woezel zo 23 sep 2012 - 2:37

Studiebol, ik zou bij jou ook gewoon een vast bedrag pakken. En dan wat je overhoudt als je alleen bent evt doorschuiven naar de week dat je vriend wel thuis is. Moeilijk wel bedrag, want je hebt er natuurlijk ook 2 in de luiers en de flesvoeding. Dus zou denk ook beginnen met de 100 euro en zo nodig kan je het altijd naar beneden stellen.

Hier 10 euro over deze week. En het lijstje voor volgende week klaar. Nu geluk dat ik een een boerenkool en rode kool gekregen heb. Dus ligt nu in zakjes in de vriezer, ook appels gekregen waar ik appelmoes van gemaakt heb wat deels in gevroren kan. En ik verwacht nog wel verse groente van mijn schoonvader.
Dus deze week eten we vooral verse groente of uit de diepvries wat we al hebben. En 1x spaghettie, wil ook zelf eens de saus maken, dus heb alleen de spaghetti en geraspte kaas nodig. Dan vh weekend soep met stokbrood, want ligt nog een voorraad stokbrood in de vriezer. Maar wel al een lijstje voor de action, maar daar hou ik vast wel wat voor over zo.
Heb dus eigenlijk vooral brood, melk, aardappelen, fruit, pap enz nodig.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel zo 23 sep 2012 - 2:37

Nou, het lijkt misschien niet zo haha, maar ze is wel echt een positieve invloed op ons eetpatroon hoor! Zo eten we altijd gezamenlijk aan tafel, en al een stuk gevarieerder en meer groen!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda zo 23 sep 2012 - 2:39

chipa schreef:Wij zijn sinds kort over op het biologische eten. Jeetje wat is dat duur zeg! Komkommer 1,49 champignons 1,99 courgette 1,49 klein potje rode kool met appelen 0,89 enz. Doen niet alles biologisch hoor, maar vooral groente. Biologisch fruit is lastig te vinden in de supermarkt.

We eten 1 keer per week een kant en klare salade, 1 keer pizza en 1 keer afbakbroodjes met soep, 1 keer pasta en de overige dagen aardappelen met groente en vlees of vis of een vegetarisch iets.

Kosten per week zijn zo n 75,- euro.

Ja, biologisch eten is duur... Je zou kunnen kijken of ze bij jou in de buurt groente en fruit abonnementen verkopen, zoals bijv Odin. Dat maakt het iets betaalbaarder.
Ik bestel heel veel droge producten op internet, pasta, rijst, koekjes, pap, allemaal biologisch. Het kost wat, maar ik vind het het wel waard.
Ik haalde eerst bijna al onze boodschappen bij de natuur winkel, maar daar ben ik helaas vanaf gestapt, dat kost ons echt teveel geld.
Vlees bestel ik bij okvlees.nl, die hebben een leuke prijs!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda zo 23 sep 2012 - 2:40

Parel schreef:Nou, het lijkt misschien niet zo haha, maar ze is wel echt een positieve invloed op ons eetpatroon hoor! Zo eten we altijd gezamenlijk aan tafel, en al een stuk gevarieerder en meer groen!

Ja, een kind veranderd wat dat betreft echt je leven. Wij aten ook nooit aan de eettafel, nu altijd.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  studiebol zo 23 sep 2012 - 2:40

Wij eten nu ook aan tafel, haha mijn vriend zei vorige week nog ik zou best weer een keer voor de TV willen eten Very Happy

Oke dan ga ik idd ook maar voor 100 euro per week en dan idd ook eten en luiers voor de meiden er bij in rekenen. Thanks voor de tips.

Dan nog een vraag kado's zitten die ook bij jullie budget in? Of heb je daar weer iets anders voor?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Aimee zo 23 sep 2012 - 2:46

het is er niet echt het topic voor, maar omdat het wel over mee eten gaat:
Eergister had ik geen aardappels meer (waren verrot, stinken joh, wat is dat vies!!!) en wij aten zelf gebakken krieltjes. Ik heb toen Luuk ook maar gewoon wat gebakken aardappeltjes gegeven en hij vond het heerlijk! Kan het kwaad om hem dat nu al te laten eten(natuurlijk zonder zout)? Hij heeft nog nooit zo goed gegeten!

En verder een tip over mee-eten terwijl je zelf iets eet wat je kind niet mag en op budget letten:
Als er een aanbieding is voor bonduele diepvriesgroente (laatst bij de dirk 3 zakjes voor 2 euro ofzo), dan haal ik bijv. sperziebonen, doperwten en bloemkool. Daar kan hij wel 30x van eten, en je kan elke keer gewoon een handje pakken en koken en de rest in de vriezer laten liggen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda zo 23 sep 2012 - 2:47

Is die 100 euro alleen voor eten, luiers en flesvoeding? Of echt voor alles.
In het eerste geval dan zou ik een ander potje voor maken. Wij hebben verschillende potjes, ik vind dat makkelijker dan één budget.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel zo 23 sep 2012 - 2:51

Aimee, dat is wel een goede optie idd voor het groente eten dan, thanks!

Studie, cadeautjes gaan hier niet vanaf, daar gebruiken we de `wat er overblijft` rekening voor.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda zo 23 sep 2012 - 2:52

Aimee schreef:het is er niet echt het topic voor, maar omdat het wel over mee eten gaat:
Eergister had ik geen aardappels meer (waren verrot, stinken joh, wat is dat vies!!!) en wij aten zelf gebakken krieltjes. Ik heb toen Luuk ook maar gewoon wat gebakken aardappeltjes gegeven en hij vond het heerlijk! Kan het kwaad om hem dat nu al te laten eten(natuurlijk zonder zout)? Hij heeft nog nooit zo goed gegeten!

En verder een tip over mee-eten terwijl je zelf iets eet wat je kind niet mag en op budget letten:
Als er een aanbieding is voor bonduele diepvriesgroente (laatst bij de dirk 3 zakjes voor 2 euro ofzo), dan haal ik bijv. sperziebonen, doperwten en bloemkool. Daar kan hij wel 30x van eten, en je kan elke keer gewoon een handje pakken en koken en de rest in de vriezer laten liggen.

Ja hoor, dat kan gewoon! Wij aten bijna nooit gekookte aardappels. Alleen in olie gebakken of uit de oven, dochter heeft dat altijd mee gegeten.

Dat van die diepvriesgroente is inderdaad handig!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  studiebol zo 23 sep 2012 - 2:56

AImee, hier eten ze ook al een poosje gebakken aardappels.

Linda, ik had bedacht gewoon eten te kopen zeg maar, maar ja luiers en voeding heb ik ook vaak nodig dus het is wel oke dat dat in het budget er bij zit.

Voor kado's doe ik dan geen budget zo vaak is dat toch niet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda zo 23 sep 2012 - 3:01

Wij hebben 350 euro per maand voor de boodschappen, dat verdeel ik in envelopjes van 80 per week.
200 euro per maand voor tanken.
250 euro per maand voor leuke dingen, kleding en kadootjes.

Althans.. Dat is de theorie, de praktijk moet alles nog uitwijzen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Star007 zo 23 sep 2012 - 3:11

Ik gebruik sinds een maand diepvriesgroenten. Echt ideaal. Bij verse groenten had ik vaak toch te veel gekocht, of het was niet meer goed, omdat het te lang lag. Ik koop meestal jumbo eigen merk doosjes, daar zit 450 gram in geloof ik. Meestal hebben we wel erwtjes en worteltjes, sperziebonen, rode kool en bloemkool in de vriezer.

Cadeautjes proberen we ook van ons weekbudget van 120 euro te doen. Meestal hebben we zo'n 2 verjaardagen per maand. Mochten we eens een duurder cadeau willen kopen ( voor een neefje, nichtje , moeder, vader ofzo) dan zullen we wel iets meer budget nemen die week. Ook onze sigaretten ( 2 pakjes per persoon per week) doen we van ons week budget. Maar we moeten echt stoppen met roken!! Scheelt zo weer 25 euro in de week en het is natuulijk ongezond, en dan hoef ik niet meer buiten in de kou te staan haha Mama´s op budget..! - Pagina 18 394967 . Voor leuke dingen, kleding zullen we binnenkort weer zo'n 150 euro extra per maand hebben. Nu even niet door omstandigheden.

Benzine, ben ik ongeveer 120 euro per maand aan kwijt. Mijn vriend niets, heeft gelukkig een lease auto ( nouja er wordt wel 100 eur per maand van zijn loon ingehouden aan bijtelling).
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  pindaatje zo 23 sep 2012 - 6:17

Wij hebben afgelopen week weer 25 euro overgehouden..
Hebben wel voorraad pampers gehaald, pak flesvoeding, een extra pak flesvoeding (good.night van nu.trilon om te proberen).
Geen kleding voor de kinderen gekocht.
Hebben dus deze week weer extra budget. Komt goed uit, want hebben ook nog een verjaardag deze week.
De rest wat we overhouden van onze weken leggen we apart, dochter is bijna jarig, dus halen we daar de taarten, hapjes en drankjes van op.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  pindaatje zo 23 sep 2012 - 6:19

En wat betreft eten, dochter eet alles wat wij ook eten, en zoontje eet ook al veel dingen mee, scheelt een hoop.
Als wij iets eten wat hij nog niet mag hebben, krijgt hij iets wat ik ingevroren heb, of eens een potje.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  PapillonRose zo 23 sep 2012 - 6:21

De tip van de kinderbijslag vind ik ook een goede! Misschien dat ik het wel zo ga doen! Alleen aankomende keer niet, want haar wintergarderobe is al zo ongeveer compleet. Dus komende keer gaat het geld naar haar spaarrekening toe.

En macaroni/spaghetti maak ik ook altijd met zelfgemaakte saus, erg lekker en niet heel duur. Ik gebruik het recept uit het opperdepop kookboek. Wilde dat een hele tijd geleden eens proberen, en sindsdien zijn we helemaal fan! Ook een hoop familie eet het regelmatig mee hier smile

Hier is vandaag de nieuwe week in gegaan, maar nog niks uitgegeven. Tanken hoefde nog niet en boodschappen doe ik morgen. Ik wil proberen nog wat bewuster boodschappen te gaan doen. Dat deed ik al behoorlijk goed, ik maak een lijstje en haal geen gekke dingen over het algemeen. Maar soms moet ik toch nog dingen weggooien, best zonde. Dus ik wil wat minder gaan halen, en dan eventueel verderop in de week gewoon een tweede keer te gaan voor wat we dan nog nodig hebben. Al heb ik een hekel aan boodschappen doen, maar ik denk dat het wel beter gaat werken!

Ik zou trouwens ook wel biologisch willen eten, maar dat is voorlopig echt te duur.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mute_ zo 23 sep 2012 - 7:24

Hier ook de diepvriesgroenten op voorraad in de vriezer. Van de Albert Heijn.. sperciebonen, brocolli, bloemkool, spruitjes en pompoen heb ik standaard een doos van liggen. Zo kan ik voor dochter altijd 1 van die groente in de babycook gooien met een aardappel/pasta en vlees/vis/ei erbij, klaar ben je. Super handig (en gezond).
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda zo 23 sep 2012 - 7:48

Heeft de AH diepvries pompoen? Dat zou echt super zijn!
Wij zijn gek op pompoen, maar ik vind het zoveel werk om schoon te maken (plus dat het de tijd nog niet is).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  holaagirl zo 23 sep 2012 - 7:51

Wij zijn ook op budget!
Wij hadden 100,- voor de boodschappen bedacht.
Heb ik bij de liddl en de Plus onze weekboodschappen gedaan: 55,- en 40,-
Dus tja...direct door het budget heen! :O
Bij de liddl had ik 3 tassen vol, bij de plus een half tasje!
Extreem die verschillen zeg..
Ben benieuwd hoe ik de week verder ga doorkomen!
Hoe doen jullie dat in heeeemelsnaam?
Liefs een budget-groentje angel
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda zo 23 sep 2012 - 7:53

holaagirl schreef:Wij zijn ook op budget!
Wij hadden 100,- voor de boodschappen bedacht.
Heb ik bij de liddl en de Plus onze weekboodschappen gedaan: 55,- en 40,-
Dus tja...direct door het budget heen! :O
Bij de liddl had ik 3 tassen vol, bij de plus een half tasje!
Extreem die verschillen zeg..
Ben benieuwd hoe ik de week verder ga doorkomen!
Hoe doen jullie dat in heeeemelsnaam?
Liefs een budget-groentje angel

Wat koop je dan voor zoveel? Veel voorraad?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  holaagirl zo 23 sep 2012 - 8:08

Linda schreef:
holaagirl schreef:Wij zijn ook op budget!
Wij hadden 100,- voor de boodschappen bedacht.
Heb ik bij de liddl en de Plus onze weekboodschappen gedaan: 55,- en 40,-
Dus tja...direct door het budget heen! :O
Bij de liddl had ik 3 tassen vol, bij de plus een half tasje!
Extreem die verschillen zeg..
Ben benieuwd hoe ik de week verder ga doorkomen!
Hoe doen jullie dat in heeeemelsnaam?
Liefs een budget-groentje angel

Wat koop je dan voor zoveel? Veel voorraad?

Ehh nee...niks voor de voorraad. Ja, gewoon eten en drinken voor een week.
Koffie (dolce gusto, dat kan niet goedkoper) fruit, groenten, brood, beleg, vlees, tampons, limonade (oke, spa fruit...is het enige wat ik echt lust) geen koekjes, snoep of chips! Wel cillit bang, dat is wel prijzig!
Maar verder gewwon eten voor ontbijt, lunch en diner.
pale
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 18 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 18 van 26 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 22 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum