Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama´s op budget..!

+65
Alex
Happydobby
Jezzie
Steep
Tiara
Supertalentje
iloverose
Lilypie
-Ieniemienie-
Jazzlyn
sonly
holaagirl
Mute_
chipa
Roodkapje
Pussycat
TukTuk
maiadebij
pindaatje
Coco
Sophiee
studiebol
Liadan
*Troela*
_Lana_
smooch
mauwmauw
Monnie
Fearie
PiP
Lejow
Star007
pippeloentje
Rush
Lousanne
*Lookie*
Caroow
liesje
Tania
koNijntje
Laced
strawberry
CCC
blondje1313
Puggle
Gympie
Twellie
Purpleflower
Flower_L
Flip Fluitketel
Stuiterbal
Annie24
Parisienne
vlinder-19
Urban Naked
Printje
Fiwen
kwak
Darius
Viva
Mida4you
Mamsie
Aimee
Paper Crown
Parel
69 plaatsers

Pagina 10 van 26 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 18 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Star007 do 6 sep 2012 - 8:15

De oma's van D. geven eigenlijk nooit wat zomaar . Deden ze dat maar hahah Mama´s op budget..! - Pagina 10 394967

edit: nouja ze heeft wel haar kinderstoel van oma gekregen, maar bedoel meer dat ze nooit eens zomaar met een kledingsstuk aan komen zetten ofzo.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  *Troela* do 6 sep 2012 - 8:19

Mijn man krijgt ook per 4 weken betaald. Maar ik reken zijn salaris zeg maar gewoon per maand. Laat dat salaris dus staan tot bijv de 26 ( nu einde van het jaar krijgt hij bijv 6 sept betaald, maar dit laat ik staan tot de 26e). Het is dus eigenlijk maar steeds max 3 dagen dat je langer met het salaris moet doen. Zo hoef ik niet moeilijk te rekenen waneer wat er af gaat, en hebben we op het einde van het jaar dus 1 salaris 'over'.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de boodschappenlijstjes van de mensen die voor weinig geld de week boodschappen halen ( bijv Lejow). Dit dus om inspiratie op te doen om ook met een stuk minder uit te komen Wink

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Aimee do 6 sep 2012 - 8:25

Ja ik ben ook wel erg benieuwd naar hoe julle boodschappen doen! Ik doe elke dag boodschappen, want als ik voor meerdere dagen wil halen, vergeet ik altijd wel iets. Ik besteed meer dan 20 euro per dag en heb dan vaak een halfje brood, fruit, avondeten, drinken en wat lekkers.
Ik moet vaak zuivelproducten weggooien(melk, optimel, yoghurt) en ook brood heb ik vaak teveel (past niet in de vriezer). Dat komt vooral omdat wij best heel onregelmatig leven en eten, maar ik vind het zo zonde. Van het eten, maar ook van ons geld.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Liadan do 6 sep 2012 - 8:34

Aimee, hier scheelt het heel veel om een boodschappenlijstje te maken en daar niet (teveel) van af te wijken. En het scheelt ook veel om geen boodschappen te doen als we honger hebben. Nou let ik verder niet heel veel op, wij geven gemiddeld 75 euro per week uit aan boodschappen. Ik heb pas een poging gedaan om het met een stuk minder te doen maar dat is niet gelukt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Liadan do 6 sep 2012 - 8:34

Ik doe meestal trouwens ook maar 1 keer in de week boodschappen, als ik vaker ga, geef ik ook meer uit.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 8:37

Wij gaan 1x per week voor de grote boodschapen en dan maken we een lijstje.
Daarnaast gaan we zo;n 2x per week voor vers brood, verse groenten en zuivel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Printje do 6 sep 2012 - 8:39

We doen 1x per week grote boodschappen maar tussendoor haal ik nog regelmatig brood/fruit en melk en andere dingen die ik vergeten ben haha (en dat is de laatste tijd heeeeeeeeeeel wat)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  studiebol do 6 sep 2012 - 8:52

Z8 hebben ze nooit in twee tallen op marktplaatsMama´s op budget..! - Pagina 10 1371890812

Tja ik koop best wat bij de zeeman, ik vind daar leuke dingen, en ik krijg vaak complimenten over die kleding dat mensen het zo leuk vind. Met wassen merk ik niet veel verschil.
Ik heb laatst de kast op geruimd en sommige dingen hadden ze maar 3x aan gehad, omdat ze zoveel hebben, dat vind ik zo zonde, ik baalde er van. Dat was voor mij wel een eye opener om bewuster kleding te kopen, ze hebben genoeg, dus het hoeft niet overdreven. Maar goed dat zeg ik nu ben benieuwd of ik me kan weerstaan als ik weer wat zie......


Over het krijgen van oma, mijn moeder heeft al regelmatig als ze op vakantie was of een weekendje weg iets mee genomen, een shirtje een speelgoedje of wat dan ook. Erg lief van haar.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 9:00

Studie: Nee, dat zal inderdaad niet zo snel gebeuren dat Z8 er in het dubbel opstaat.

toen H nog klein was (t/m maat 92 ongeveer) vond ik Zeeman en Wibra ook heel leuk.
Maar daarna niet meer, maar misschien ook omdat de pasvorm voor H niet goed is. Ze is zoooo smal.
Voor A heb ik er weinig van gehad, vind het daar voor jongens niet zo heel leuk, al snel wat ouderwets of drukke/lelijke prints.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 21:48

Wij doen elke zaterdag grote boodschappen voor de hele week en elke dinsdag ga ik naar de markt voor vers fruit, groente, aardappels en brood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 22:02

Ik kan gewoon echt niet bezuinigen. Gelukig hoeft dat nu ook niet anders had ik echt een probleem Embarassed

Wij geven denk ik zo'n 80 euro in de week uit aan boodschappen/verzorgings producten (luiers niet mee gerekend) en we tanken voor zo'n 75 euro in de 2 weken. Ik doe mijn boodschappen voornamelijk bij de Plus en koop zowel a als b merken. Ik denk dat ik zo'n 3 keer per week in de supermarkt te vinden ben. Verder kopen we niet zoveel kleding en zowieso niet zo'n dure kleding. Vandaag heb ik bijv. voor S. 2 truien en een spijkerbroek gekocht voor maar 30 euro bij de h&m (dankzij 2 kortingscode's!) en vorige week heb ik voor mezelf een tuniekje gekocht voor 30 euro. Maar ooit koop ik ook een maand bijna niks of ineens voor 200 euro. Voor mezelf heb ik afgesproken om niet boven de 100 euro uit te komen voor nieuwe winterlaarzen en een winterjas maar beide hoef ik dit jaar niet nieuw omdat ze nog goed zijn van vorig jaar. Voor S. moeten we wel nieuwe schoenen hebben over een paar weken. En dat is eigenlijk het enige waar ik niet naar de prijs kijk. Ze moeten gewoon leuk en voornamelijk goed zitten. Voor de rest vind ik het wel leuk en een soort 'sport' om leuke kleding te kopen voor weinig. Zowel voor S. als voor mezelf. Ik hecht daar niet zoveel waarde aan. Verder doen we niks 'wilds' met ons geld. We kopen/sparen voor iets wat we willen hebben, gaan 1 keer in de 3 maanden een avondje weg, kopen dus geen dure kleding, we gaan 1x per jaar naar Centerparcs en 1x per jaar een weekend weg. Dit jaar zijn we voor beide nog geen 375 euro kwijt. Tussendoor gaan we ook nog wat dagjes weg. Een paar weken terug zijn we naar de dierentuin geweest. S. was gratis en het tweede kaartje was ook gratis. En wbt de opa's en oma's die geven gewoon dingen voor de leuk en het verwennen. Maar niet omdat het moet. Ook als ik een keer ga winkelen met mijn moeder krijg ik vaak iets voor S. en voor mezelf. We zitten niet krap met ons geld maar ook niet extreem ruim. We hebben nog een hoge hypotheek maar we sparen wel iedere maand een mooi bedrag

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Sophiee do 6 sep 2012 - 22:09

Ik ben wekelijks rond de 70 euro kwijt aan boodschappen, verzoringsspul, luiers en voeding. Kleding en uitstapjes komen daar nog bij, hoewel ik veel tweedehand koop. Ik doe eens per week boodschappen, dat scheelt voor mij echt enorm. Wij bezuinigen op dure uitstapjes. We gaan nauwelijks nog uit eten of naar de kroeg, daarvoor in de plaats koken we voor vrienden/familie en borrelen we thuis. We bezuinigen op vakantie door altijd met mijn ouders mee te gaan smile. Wintersport, mei- en zomer gaan we met mijn ouders mee. Zij willen het liefst het hele gezin mee hebben (vooral mijn vader is een echt gezinsmens) en nu onze dochter er is, moeten we helemaal mee Wink. Voor ons erg handig, want het kost geen geld (ze willen absoluut niet dat we mee betalen, we hebben immers al genoeg kosten met een kleintje) en we hebben ook eens onze handen vrij omdat opa en oma heel graag tijd doorbrengen met hun kleindochter Very Happy! Om ook vakantietijd samen te hebben, boeken we eens per jaar een weekendje weg in NL.

Maaaar meer bezuinigen kan altijd, ik lees daarom graag mee voor meer tips smile!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  PiP vr 7 sep 2012 - 2:09

Ik zal maar niet vertellen wat ik deze maand allemaal uitgegeven heb...
Ik zou eigenlijk ook eens op budget moeten, helemaal nu S volgende maand ook op het kdv zit!
Maar moet wel zeggen dat ik nu voorlopig klaar ben met de grotere uitgaven, alleen mijn man is eind deze maand nog jarig.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel vr 7 sep 2012 - 2:35

Ik heb net alle boodschappen bij de Lidl gedaan, op a merk frisdrank, spaghettisaus, champignons en brood na. Heb ook veel keukenpapier, toiletpapier en allesreinigerdoekjes gehaald, en was 52,35 kwijt! Viel me op zich nog mee, dat soort dingen hoeven we dus niet elke week!

En ik heb voor L. nog een blouse, 2 leggings en sokken gehaald bij de Hema, en daar had ik een cadeaubon voor! Dus dat viel ook weer mee!

Ik heb van het budget voor vd week nog mooi 35 euro over Laughing en de nieuwe week begint maandag!

Edit, EN ik ben door naar een volgende ronde in een sollicitatiegesprek, waar ik mee naar school ga (intern, betaald door hun), 100 euro meer ga verdienen én ORT krijg! Joepie!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  *Lookie* vr 7 sep 2012 - 2:38

Super gedaan Parel! Lekker dat je nog wat over hebt!Ik neem aan dat je dat 'meeneemt' naar de volgende week? Lidl valt dus mee qua prijzen merk ik! Ben er nog nooit geweest maar we hebben sinds kort een in de buurt dus miss toch eens kijken!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  blondje1313 vr 7 sep 2012 - 2:38

Begrijp ik het dan ook goed dat je niet meer overdag gaat werken, dat zal een hele omschakeling zijn, maar fijn dat je door bent naar de volgende ronde!
(Waarom trouwens de champignons niet van de Lidl?)

Nog 35 euro uit te geven morgen en zondag, whoehoe!



blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel vr 7 sep 2012 - 2:50

blondje1313 schreef:Begrijp ik het dan ook goed dat je niet meer overdag gaat werken, dat zal een hele omschakeling zijn, maar fijn dat je door bent naar de volgende ronde!
(Waarom trouwens de champignons niet van de Lidl?)

Nog 35 euro uit te geven morgen en zondag, whoehoe!



Champignons ben ik vergeten Laughing Beetje dom haha, maar L. was aan het zeuren in het winkelwagentje dus moest af en toe even snel doorrijden!

Ik ga onregelmatig werken, dat kan heel goed overdag zijn, maar ook in het weekend, s'avonds of s'nachts. Er zit een kinderdagverblijf aan het verzorgingstehuis vast, de school is 1 dag in de week en je werkt er 25 uur naast. Beter voor mij, beter voor L. Zo kan zij ook leren dat mama er niet altijd kan zijn, en langzamerhand op eigen benen gaan staan. Sowieso is mijn vriend er s'avonds, s'nachts en in het weekend.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  blondje1313 vr 7 sep 2012 - 2:53

Ideaal zo'n kdv dan, anders is het een duur grapje als je dat flexibel af moet sluiten geloof ik. (Maar het zal vast niet helemaal gratis zijn.)
Ik denk ook wel dat het beter voor jullie allebei (alledrie eigenlijk ja) is als L niet meer dag en nacht bij jou is.

Vindt L winkelen niet leuk dan? Ik kan Lotte niet gelukkiger maken dan haar in een supermarktwagentje te zetten!


blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel vr 7 sep 2012 - 3:22

Lo vindt het normaal wel leuk, maar ze was wat moe, krijgt tanden en is dus niet zo in haar hum.

Dat is ook precies de reden dat ik ander werk ben gaan zoeken! Ik wil haar niet nonstop om me heen, ik wil haar leren dat mama er niet altijd is en dat papa sowieso ook heel goed voor haar kan zorgen, evenals andere mensen. Dat ze me kan vertrouwen dat ik het beste met haar voor heb, en haar niet bij draken van mensen neerzet.

We kunnen 2 vaste dagen afnemen, en wellicht nog 1 of 2 dagdelen flexibel! We krijgen wel iets korting in de uurprijs, maar niet veel.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  PapillonRose vr 7 sep 2012 - 7:10

Heb je weer goed gedaan Parel, met de boodschappen! En ik zal voor je duimen dat je de nieuwe baan krijgt!

Hier ging het tot vandaag prima met mijn budget. Tot ik slofjes ging kopen bij de Wibra (maar die heeft ze wel nodig) en toen bij Zeeman ook nog een jurkje met legging tegenkwam laughcry Maargoed, het was 17 euro bijelkaar, vind ik nog best netjes! En nog even 3 pakken pampers bij Etos gescoord voor 12,49 omdat er 1 gratis was en ze een verlopen LIHL bon accepteerden.

Ik heb nu wel bedacht dat ik mijn budget wil gaan veranderen. Ik wil van 50 euro per week voor de boodschappen overgaan op 70 euro voor alles. Boodschappen, maar ook extra dingetjes en dingen voor A. Kleding voor mezelf niet, maar dat koop ik al niet zo vaak de laatste tijd. En benzine is apart, daar heb ik weer een ander budget voor Laughing Wat trouwens al een hele tijd prima gaat.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel vr 7 sep 2012 - 7:28

PR, zo doen wij het dus ook! Alleen dan 125 euro voor ons 3en.
Werkt wel prima! Mijn vriend zei wel, we rekenen uit hoeveel dat pm is en storten dat gelijk op de rekening de 1ste vd maand, dan kan je ook eens een week meer uitgeven. Ook wordt de kinderbijslag op die rekening gestort, mocht ze dan schoenen ofzo nodig hebben dan kan ik dat daar van doen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Lejow vr 7 sep 2012 - 19:02

Ons boodschappen lijstje, voor doordeweeks(bijvoorbeeld natuurlijk):
-zak aardappels (niet elke week natuurlijk)
-pot chocopasta (ook niet elke week)
-2 blikjes groenten
-pakje diepvries spinazie
-2 halfjes bruin brood
-1 pak crackers
- Philadelphia
- fruit in de aanbieding voor ons en B.
- groente in de aanbieding voor B.
- komkommer
- iets anders in de aanbieding (bijv snack a jacks, cup a soup)
- fles aanmaaklimo (ook niet elke week)

En op donderdag/vrijdag halen we dan voor t weekend.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Lejow vr 7 sep 2012 - 19:04

En shampoo, Deo en tandpasta koop ik vaak als t ergens in de aanbieding is. Douchespul krijg ik zo vaak cadeau dat we dat niet hoeven te kopen hehe
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel vr 7 sep 2012 - 19:09

Eten jullie zo weinig brood?
En geen kaas of worst op brood?
Geen vlees?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda vr 7 sep 2012 - 19:29

Ik had een envelopje met 80 euro voor alle boodschappen deze week. Moet nog een paar dingetjes voor vandaag en morgen, maar we gaan het makkelijk redden. Ik zal zo eens kijken hoeveel ik over heb.
Ik denk dat ik het geld wat ik overhoud in een potje doe. Voor de weken waarin we meer voorraad nodig hebben of voor leuke dingen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 10 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 10 van 26 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 18 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum