Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

+31
Vogeltje
LaBird
Suus
Ibbeltje
Enelya
BJA
_Lacey_
Cow
Appeltje
Lady4
SuperGrover
Liz
Pancake
Error
Happydobby
Zwerver
Penny Blossom
Inge
Lavendel
Pepper
Minx
nijntje4
Zonnetje
ekiaam87
Zininzon
Champagne
Sterre
Huppekee
Marin
Teddyaapje
Sugarfall
35 plaatsers

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Liadan do 30 aug 2012 - 19:13

Ik wilde vandaag eigenlijk weer gaan maar als ik hardloop voel ik de spier aan de voorkant van mijn been. Ik heb even gezocht op hardloopblessures en het lijkt er heel veel op dat het 'shin splints' zijn waar ik last van heb. Ik ga dus vandaag maar niet en ga zondag weer heel rustig proberen om wat te lopen. Ik baal er ontzettend van maar ben bang dat als ik nu weer ga lopen dat ik het erger maak Sad . En ik ga heel binnenkort even goede hardloopschoenen aan laten meten, want ik loop nu nog op goedkope hardloopschoenen, dat zal ook wel schelen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Ibbeltje do 30 aug 2012 - 19:16

Aah balen Liadan Sad Idd nu maar even rust houden. Hopelijk kun je zondag weer wel lopen Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 699888
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Le Chat Noir vr 31 aug 2012 - 2:43

Balen Liadan, hopelijk valt het mee!

Ik ben net weer gegaan, vanmorgen regende het zo hard. Nu droog, maar veel wind..pfff. Het ging verder goed qua knie en lopen, maar was niet echt leuk lopen zo...
Toch blij dat ik gegaan ben. Les 14 zit er weer op!
Zondag 3 keer 8 minuten lopen. Ik zag dat de zon dan schijnt, maar weer een leuke, nieuwe looproute opzoeken.
Lopen jullie altijd vanuit je huis zeg maar?
Ik pak de auto Embarassed en rijd naar trimpark, maar loop daar nu ook in de omgeving dus.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Ibbeltje vr 31 aug 2012 - 5:23

Super dat je gegaan bent Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 281626781 Vervelend die wind, dat loopt niet zo lekker he.

Maar ik loop wel vanuit thuis. Ik zag toen straks op de terugweg ergens van een ander weggetje, ik denk dat ik die morgen een ga verkennen. Geen idee waar dat weggetje uitkomt haha.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Ibbeltje vr 31 aug 2012 - 20:06

Les 20 vandaag gelopen.

30 Min weer hardgelopen (nou ja nog niet aan een stuk he Very Happy) en daarna nog een uur gewandeld....dacht dat er in mijn nieuwe hardlooproute een weg nog zat die afdraaide, maar kwam deze niet tegen. Wel een modderpad, misschien was dat hem wel maar niet geriskeerd. Dus extra sportief geweest vandaag smile
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Minx za 1 sep 2012 - 0:01

@liadan dan zou ik zsm nieuwe schoenen gaan kopen en tot die tijd niet meer lopen.

@??? Schoenen van drie jaar oud zijn eigenlijk al te oud. De demping word dan een stuk minder ook al loop je er niet op.

Hier vandaag les 1 weer gelopen. Ging een heel stuk harder als 5 weken geleden met les 1. Al heb ik het mezelf wel moeilijker gemaakt. Ging een andere loper bij houden enzo. Dat hield ik wel 1 minuut vol haha. Op zich ga ik veel harder dan ik denk. Als ik de 10 kmh aan het eind kan halen ben ik echt blij. Zo even douchen en mijn maskertje er af wassen en dan lekker tutten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Ibbeltje za 1 sep 2012 - 0:52

Minx ik zou toch je eigen tempo aanhouden en niet van een ander. Fijn wel dat de les goed ging smile
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 0:57

Alweer 2 lessen gelopen. De derde les wordt gelopen tijdens de clinic. 1e les was 7x1 minuut met 2 minuten rust. 2e les was 5x2 minuten met 2 minuten rust. Morgen moet ik 4x3 lopen met 3 minuten rust. Vind het wel lekker dat het zo snel opgebouwd wordt. Krijg morgen een hele dag met workshops, opwarmingen en een training. Ben erg benieuwd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Ibbeltje za 1 sep 2012 - 1:02

Oh fijn Fruity! Is dat vanuit een sportschool of zo die workshops?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 1:17

Ibbeltje schreef:Oh fijn Fruity! Is dat vanuit een sportschool of zo die workshops?

Nee van de organisatie die dat hardloopevenement organiseert. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Ibbeltje za 1 sep 2012 - 1:19

Fruity schreef:
Ibbeltje schreef:Oh fijn Fruity! Is dat vanuit een sportschool of zo die workshops?

Nee van de organisatie die dat hardloopevenement organiseert. Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 561177

O ja dat klinkt ook wel erg logisch haha. maar wel fjin om zo dingen te leren en zo smile
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Liadan zo 2 sep 2012 - 0:27

Ik heb net hardloopschoenen aan laten meten smile . Het zijn saucony's geworden, in de winkel moest ik even een paar meter hardlopen, wel leuk om op het scherm terug te zien hoe je loopt.
Straks ga ik ze uitproberen en dan nog maar weer een keer les 12 en niet verder naar les 13 om te voorkomen dat de spier meer pijn gaat doen. De 4 dagen rust hebben in ieder geval al een eind geholpen.

Fruity, dat klinkt als een fijn opbouwschema! Gaat inderdaad vlot.

Ibbeltje, wat ga je goed! En leuk een nieuwe route! Ik ga ook een andere route lopen als ik bij les 13 ben.

Minx, ik heb naar je geluisterd en vandaag nieuwe schoenen gekocht smile . Ben jij bezig met start to run van 5 naar 10 km?

LCN, doe jij start 2 run 2006? Ik loop altijd vanuit huis, vind ik fijner dan eerst ergens naartoe te rijden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 0:41

Meiden, ik loop ook nog hard. De afgelopen 2 weken heb ik maar 1 keer per week gelopen, omdat het echt niet te plannen viel. Ik hoop dat ik aankomende week weer wat meer tijd heb.

Ik loop ook altijd vanuit huis. Ik heb een rondje waar ik ongeveer een half uurtje over doe en dat is een lekker rondje. Soms loop ik ook andere rondjes, maar ben nog een beetje aan het kijken.

Liadan, goed dat je nu goede schoenen hebt. Je zult zien dat dat veel beter loopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Inge zo 2 sep 2012 - 0:49

Vandaag weer gelopen, vrijdag overgeslagen ivm krampen in de buik ivm ongesteldheid. Zag het vrijdag echt niet zitten om hard te lopen. Vandaag ging prima.

Liadan al gelopen op je nieuwe schoenen of niet? vast een verbetering. Vriend loopt al jaren hard en heeft veel te lang op zijn schoenen gelopen, uiteindelijk heeft hij nieuwe gekocht en dat liep veel beter
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Liadan zo 2 sep 2012 - 1:59

Ik heb net gelopen en het ging goed Very Happy . De eerste halve minuut voelde ik de spier in mijn been weer maar daarna heb ik niks meer gevoeld en nergens last van gehad. Ik merkte wel dat ik 4 dagen niet gelopen heb want de vorige keer ging het nog makkelijker (al had ik er nu ook geen moeite mee om de les vol te houden).
Mijn nieuwe schoenen maken in ieder geval veel verschil, loopt erg fijn!

Inge, fijn dat het goed ging vandaag. Ik loop zelf ook een stuk minder lekker als ik ongesteld ben, dan heb ik meer moeite met de stukken lopen en herstel ik wat langzamer in de stukken wandelen.

Liv, loop jij het half uur al aan 1 stuk?

Ik heb trouwens een doel waar ik naar toe aan het werken ben met start 2 run. Op 26 december is hier in het dorp een loop waar ik met 2 vrienden aan mee ga doen, we gaan dan 5 of 7,5 km doen (waarschijnlijk 5).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Zininzon zo 2 sep 2012 - 3:44

Heb net les 24 gelopen. De les was een stuk van 10 minuten, daarna 1 minuut wandelen en een stuk van 20 minuten. Aan het eind van het verhaal heb ik nog maar 3,6 km afgelegd. Met nog 3 lessen te gaan, moet ik dus nog 1,4 km vorderen en dat gaat me nooit lukken.

Ik ging voor de 5 km, niet voor 'een' aantal minuten, dus ik baal dat ik aan het eind van Evy gewoon die 5 km niet haal. Conclusie is dat ik niet genoeg snelheid maak Cry
Toch ben ik ook wel een beetje trots. Vriend was meegefietst met zijn runkeeper app aan (ik heb geen smartphone) en ik blijk echt heel constant te lopen, zelfs aan het eind van die 20 minuten. Hij zegt dat ik de afgelopen paar lessen wel vooruit ben gegaan qua snelheid, dus we blijven oefenen, maar toch ben ik een beetje teleurgesteld in mezelf (en Evy, heb een soort haat-liefdeverhouding met haar).


Benutten jullie in de schoenen trouwens het allerlaatste (= hoogste) vetergaatje? Met een foefje kun je je veters hiermee strakker (rond de enkels) strikken.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Ibbeltje zo 2 sep 2012 - 4:30

Ik ga eerst een even kijken voor die nieuwe route nog, want ik liep dus heel erg ver om. Maar wel leuk om eens ergens anders te lopen, en een echt rondje, want ik liep eerder een weg heen en weer terug smile


ZiZ> goed gedaan les 24 al! en jeetje dat is al heel lang achter elkaar! Probeer je te richten op de minuten die je al kan rennen achter elkaar, dat is zo goed van je! Ga zo door!! Ik snap dat je 5 km wil, maar dat komt misschien vanzelf wel als je nog langer loopt. Je bent iig erg goed bezig! Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 281626781

Liadan> Fijn dat je de spier al gauw genoeg niet meer voelde. Maar blijf het in de gaten houden he. Fijn dat je nieuwe schoenen zo veel verschil maakte.

Liv> Leuk dat je ook nog loopt, al is het dan maar 1x per week. Het is toch mooi wel 1x per week smile cheers


Inge> ja met ongesteldheid loop ik ook minder lekker. Fijn dat het vandaag weer lekker ging! cheers
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 4:34

Liadan, soms loop ik het in 1x en soms niet. Ligt een beetje aan mijn dag.

Ziz, je loopt al bijna een half uur! Probeer je minder te focussen op de kilometers en meer op je prestatie. Wow!

Ibbeltje, jij gaat ook lekker. Super!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 4:50

Vandaag dus de clinic +workshops gehad. Echt ontzettend leuk en leerzaam. Geleerd waarom je écht 3x per week moet lopen, wat je moet eten, welke spieren je gebruikt en hoe je blessures leert herkennen. Daarna een warming-up gehad van een bekende trainer hier en vervolgens met de club naar buiten. Onder verdeeld in beginners en gevorderden. Van de beginners hoorde ik toch wel bij diegene die het meest fit waren en de training het beste konden volhouden. Ik vond het echt heerlijk! Kijk nu alweer uit naar volgende week smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Ibbeltje zo 2 sep 2012 - 4:50

Dank je smile heb nu alweer zin om morgen te gaan Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 4:54

Het werkt ook echt verslavend. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Le Chat Noir zo 2 sep 2012 - 9:15

@fruity: klinkt heel leuk! Ik heb ook een keer meegedaan met start ro run bij ateletiekvereniging. Met 3 x p.w. ga je alleen vooruit, 2x is te weinig? Ik loop sowieso om de dag nu.
@zininzon: 5 km in 40 min is toch heel netjes? Volgens mij kom je daar op uit.
@weet ff niet meer wie: ik doe 5 km met Renate Wennemars, dan kun je het in 18 lessen.

Vanmorgen alweer les 15 gedaan! 3 x 8 minuten. Was nu heerlijk in de zon door stukje natuurgebied, aan t einde wel wat zwaarder, had nog wat stijve spieren van verven haha. Wel bijzonder dat ik over een week 5 km dus 30 tot 40 minuten (hoop ik) ga lopen, toch een stuk langer. Bijzondere opbouw. Tot nu toe was 18 min pas langste stuk aaneengesloten. Ook de volgende les zijn vrij korte stukjes.. Maar goed, denk wel dat ik het volhoud. Al is het op karakter Very Happy.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Ibbeltje zo 2 sep 2012 - 19:54

Liv> het is zeker verslavend ja haha

LCN> Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 281626781 Met Renate ben je dus sneller bij de 5 km aan een stuk. Voor mij is de rustigere opbouw denk ik beter. Maar fijn dat het bij jou lekker gaat ook smile


Ik heb net les 20 gelopen (van Evy dan :P). Het opstarten was vandaag zwaar, ik had ff nodig om er in te komen, maar daarna ging het ook erg lekker.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Suus zo 2 sep 2012 - 21:39

Fruity, wat leuk dat je aan de clinics meedoet! Is het voor de 4 Mijl? Ben nu wel benieuwd naar de tips die je gekregen hebt. Wat kun je nu het beste eten voor het hardlopen?

Ibbeltje, wat ben je al ver! Gaat goed zo te horen Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 561177

Zininzon, ik vind het echt knap wat je al bereikt hebt!

Ik ben net terug van vakantie. Heb wel hardgelopen in Frankrijk, maar maximaal 2,5 km. Ik vond het erg zwaar! We zaten in een erg bergachtige omgeving en ik ben duidelijk niet gebouwd om heuvelop te rennen Wink Mijn gemiddelde was ook steeds iets van 7 tot 7,5 km per uur (inclusief de afdalingen), niet zo heel hard dus. Maar ik vind het wel goed van mezelf dat ik ben doorgegaan Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 561177

Nu moet ik mezelf vandaag nog gaan motiveren om te gaan... Het is prima weer, maar ik ben nog een beetje lui van de terugreis en alles.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Ibbeltje zo 2 sep 2012 - 21:44

Suus ik vind het onwijs super dat je het toch gedaan hebt daar. Al liep je dan misschien wat langzamer, je hebt het maar mooi gedaan! Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 281626781

En voor vandaag, lekker gaan! Dan voelt dat straks weer heerlijk voldaan smile Je kan het! cheers
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 11 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum