Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doe jij met je geld?

+40
Suus
annetje
Winegum
Atelier Madame
Joli86
Zininzon
M-G
Lynn_
loura
Zonnetje
GeKKiE
Silver
SarahKey
SoGood
Lindsya
studiebol
Lotus
Toet
CCC
Merai
Coccinelle
SleepingBeauty
Jeanette
Snoes
Caroow
Susan
Mamsie
Sweety
truestar
Roze Roos
Arwyn
Phileine
TNMN
Rovine
Bolleke
Pannetoet
Dolphinne
Emma_
smooch
Blond
44 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Wat doe jij met je geld? - Pagina 4 Empty Re: Wat doe jij met je geld?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 4:56

Vaste lasten (ongeveer 75 procent van m'n salaris) en van de rest: Boodschappen, af en toe leuke dingen (zoals borrelen, uiteten, wat lekkers kopen), reizen, schulden aflossen etc. Ik moet wel erg oppassen met wat ik uitgeef, maar ben ook niet straatarm. Helaas nog steeds niet echt veel mogelijkheid om te sparen en dat vind ik wel erg jammer.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Susan do 27 jan 2011 - 4:59

Vaste lasten, boodschappen, kleren, speelgoed en luiers voor de kinderen, kleren, boeken, als het nodig is iets van apparatuur. Wij sparen indirect, we vragen niet per maand de hypotheekrenteaftrek terug, maar per jaar, dus bij de belastingaangifte hebben we altijd een groot bedrag terug.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 5:01

Ongeveer de helft van mijn salaris is voor de gezamenlijke rekening (voor de vaste lasten, cadeautjes en reparaties), ik spaar een vierde en een vierde geef ik uit aan kleding en andere hebbedingen.

Gast
Gast

Bericht  Caroow do 27 jan 2011 - 5:03

Ik maak de helft over naar mijn vriend voor de vaste lasten, ik spaar 100 euro, heb een telefoonrekening van 40 euro ongeveer en rijlessen kosten 250 euro per maand. De rest blijft op mijn rekening staan of geef ik uit, ik heb geen idee.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 6:15

Ik hou op dit moment niks over, het is dus echt mn zorgverzekering betalen en dat was het.
Maar ben weer in overleg met een oppasadresje!

Gast
Gast

Bericht  Pannetoet do 27 jan 2011 - 6:15

Purple schreef:
Ik_zelf_87 schreef: Maar dat moet ook kunnen; het leven moet wel leuk blijven![/color]

Dat bedoelde ik er inderdaad mee. Ik zag een keer iemand reageren in het bespaar-topic en met alle respect naar haar, ik zou op die manier mijn leven lang zo leuk niet vinden denk ik. smile

Ik weet zo niet wie je bedoelt maar dat maakt ook niet uit.. ik word alleen maar chagrijnig als ik geen geld uit mag geven en alleen het nodige mag/moet kopen 👅 Nu hebben wij ook een tijdje zo moeten leven en dan is het niet anders maar om echt altijd zo te leven? Nee dat zou niet aan mij besteed zijn; dat zeg ik ook heel eerlijk smile
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 6:17

Ik let op aanbiedingen enzo en ik koop 9 van de 10 keer iets wat ik echt nodig heb of ook iets mee doe. Verder spaar ik maandelijks ook want dat vind ik ook belangrijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 6:17

50% van mijn inkomen gaat naar mijn vaste lasten. 20% spaar ik. 5% maak ik op aan leuke dingen. 25% gaat op aan het huishouden en benzine.

Gast
Gast

Bericht  Snoes do 27 jan 2011 - 6:28

Wij hebben de laatste tijd énorm veel gespaard, omdat we heel erg op zoek waren naar een huis. Nu hebben we een huis gekocht dus daar zit nu al ons spaargeld in.

Nu beginnen we dus opnieuw te sparen, omdat we nog een aantal "doelen" hebben zeg maar. We willen bijvoorbeeld een nieuwe slaapkamer, een diepvriezer extra (de onze vinden we te klein en in ons huis hebben we plaats zat), nog wat meubeltjes, ...

Wij hebben dus 2 voltijdse inkomens, waarvan ongeveer 35% opgaat aan de huur, vaste lasten en boodschappen. De rest sparen we. Eens we onze lening moeten afbetalen, zal iets meer dan 50% van ons salaris opgaan aan de lening, vaste lasten en boodschappen. Dan blijft er nog een kleine 50% over om te sparen en natuurlijk om leuke dingen te doen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Jeanette do 27 jan 2011 - 7:40

_Donnaa schreef:Ik spaar op het moment het bedrag dat ik straks met een eigen huisje kwijt ga zijn aan vaste lasten. Dat betekend nu dus dat ik de kosten van bijv. m`n zorgverzekering spaar, maar ook betaal. Zo kan ik wennen aan 'weinig' geld hebben en kan ik straks het gedeelte sparen wat ik nu 'dubbel' betaal, zoals de zorg, auto en telefoon..

Het is nu vaak wel passen en meten, maar dat komt ook omdat ik nog teveel uitgeef aan kleding en uitgaan.. Dat zal ik straks wel minderen.. Het hoeft niet persee, want ik kan het wel betalen, maar het is ook gewoon zonde..

Vind je dat serieus zonde? Ik vind het heerlijk om te gaan stappen en vind het echt niet zonde als daar mijn geld aan op gaat. Nou ben ik ook geen zuiperd, dus zoveel gaat er bij mij niet aan uit.

Ik ben enorm slecht in sparen. Maar sinds ik fulltime werk, lukt dit wel. Ik woon nog thuis, dus heb uiteraard niet veel vaste lasten. Maar ik ben ook flink aan het sparen voor als ik op mijzelf ga. Wat overigens wel grappig is, is dat ik nu ik fulltime werk niet meer uitgeef dan toen ik op school zat en een bijbaantje had.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 10:05

Mamsie schreef:Voor mijzelf ben ik een krent ( op soms ineens een grote uitgave na ). Voor de kinderen kan ik beter geld uitgeven maar scoor ik toch graag koopjes.
Ik werk niet en soms voelt het voor mij dus of het niet mijn geld is.
Ik kreeg eerst een bedrag per maand nog van mijn vader en dat voelde echt als mijn geld haha daarvan kocht ik dingen voor mijzelf.
Verder sparen we voor ons en de kids elke maand.
niet dat ik denk dat jullie uit elkaar gaan hoor, maar ik vraag me wel af hoe je het gaat doen als dat wel het geval zou zijn? Ik bedoel, je werkt niet en hebt dus vrij weinig ervaring + een gat op je cv.

Gast
Gast

Bericht  SleepingBeauty do 27 jan 2011 - 10:08

Sparen en uitgeven aan boodschappen, leuke dingen etc.
Deel gaat naar onze huishoudrekening en wat ik over heb gaat op mijn spaar!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Coccinelle do 27 jan 2011 - 10:27

Ons geld gaat op aan de vaste lasten, we sparen voor ons en onze dochter, vakantie's, kleding en spullen voor onze dochter. Wat overblijft gaat ook nog naar de spaarrekening. Ik vind het ook lekker om onze spaarrekening te zien groeien, zo hadden we een groot bedrag voor de verbouwing van de badkamer gespaard en voor een andere auto..dat is dan toch altijd even slikken als je zo'n groot bedrag ineens opmaakt. smile

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Merai do 27 jan 2011 - 10:49

Mijn geld gaat naar mijn eigen en de gezamenlijke spaarrekening (€200/€100 per maand), de gezamenlijke lopende rekening voor boodschappen en de huur (€550) en verder aan mijn collegegeld, boeken, etentjes, avondjes uit, bioscoopjes, kleding, schoenen, telefoon etc.
Eigenlijk hou ik alsnog wel een behoorlijk bedrag over per maand op mijn lopende rekening, ik ben me er wel altijd bewust van wat ik uitgeef. Ik heb eigenlijk pas sinds een paar maanden geld om de dingen te doen die ik leuk vind dus ik geniet er nu heel erg van. Hiervoor heb ik jarenlang elk dubbeltje moeten omdraaien, dat gaf me echt een hoop stress. Nu leen ik er nog bij van de ib groep maar ik heb ervoor gekozen om dat even te blijven doen want het scheelt me zoveel stress en wat ik nu spaar kan ik indien nodig direct aflossen.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  CCC do 27 jan 2011 - 10:56

50% stort ik naar de gezamelijke rekening... Hiervan gaan alle vasten lasten vanaf incl. eten en drinken en soms wat leuke dingen doen... Daarvan sparen we nog een deel van wat we over houden, dit is meestal tussen de 50 en de 150 euro.

de andere 50% is voor mezelf en daar spaar ik 20% van, een deel naar mijn telefoonrekening (die hebben we beiden nog prive) en de rest gaat op aan uitgaan, kleding, leuke dingen doen enz.

Ik vind dat ik redelijk goed spaar, heb niet heel veel geld te besteden, maar kan genoeg leuke dingen doen en sparen... Omdat ik van gezelligheid houd geef ik toch wel een groot deel uit aan bijv. uit eten, weekendje weg met vriend of vriendinnen, biosje, hobby (taartendecoratie) enz.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Toet do 27 jan 2011 - 11:02

Ik spaar op het moment helemaal niks, omdat dat er niet in zit.
Vaste lasten gaan er natuurlijk vanaf, daarbij tel ik dan voor het gemak ook benzine en kosten die ik voor school maakt. Wat ik over hou gaat op aan uitgaan, leuke dingen, kleding/verzorginsproducten.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 12:04

Ik studeer nog en ik had een bijbaantje en stufi dan(basisbeurs). Ik betaal eerst mn verzekering,sportschool en nog prepaid tegoed en de rest gaat veel op aan drankjes buiten de deur, broodjes van school.Sparen lukt me niet echt, maar dat is ook moeilijk als student vind ik. Ik heb een drukke studie dus veel werken is er helaas niet bij. Veel geld is ook opgegaan aan mn stages en studie in het buitenland. Achja, keuzes maken Wink

Gast
Gast

Bericht  Lotus do 27 jan 2011 - 17:29

Ik heb behoorlijk wat geld vast staan. En nog een flink bedrag op een spaarrekening. En dan heb ik nog een spaarrekening. Van mijn uitkering betaal ik mijn huur, eten, zorgverzekering, belasting en leuke dingen. En ik probeer iedere maand €250 te sparen, maar als ik dan zo'n voorlopige aanslag krijg zoals nu weer, gaat dat geld net zo hard weer van mijn spaarrekening af.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 21:09

Ik mag niet klagen over mijn financiele situatie. Ik spaar rond de € 200,00 per maand. Er gaat € 600,00 per maand naar onze gezamenlijke rekening om daar al onze vaste lasten van te betalen. (mijn vriend legt ook maandelijks dit bedrag bij). Verder heb ik zelf natuurlijk nog wat kosten zoals OV, sportschool, ziektekostenverzekering. Wat ik overhoud besteed ik bijv. aan kleding en persoonlijke verzorging en wat ik overhoud, laat ik staan of stort ik extra op mijn spaarrekening.
Gezamenlijke vakanties betalen mijn vriend en ik van de gezamenlijke rekening (we storten meer dan dat er uit gaat aan maandelijkse lasten, dus bouwen we op). Maar ik ga ook regelmatig zonder mijn vriend weekendjes weg of op reis. Dat betaal ik van mijn eigen spaargeld.

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 27 jan 2011 - 21:33

Na alle vaste lasten besteed ik het geld wat ik over houd, aan uitgaan, kleding, uiteten dat soort dingen.

Ik wil graag mee sparend dus ik probeer wel elke keer goed te overwegen of ik het echt nodig heb wat ik ga koken! En dan gaat de eerste weken van de maand goed, maar dan de laatste week gaat het mis Very Happy Ik ben me er wel erg bewust van en probeer er wel op te letten
!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 21:44

Ons geld gaat aan voor de helft op aan alle vaste lasten, daarnaast sparen we rond de 300-400 euro per maand en de rest gaat op aan kleding/speelgoed/paardrijden/de motor van mijn vriend/uit eten e.d.

Gast
Gast

Bericht  Lindsya do 27 jan 2011 - 22:04

De vaste lasten, boodschappen, kleding en speelgoed voor ons zoontje. We gaan weleens ergens eten of na de bioscoop of met ons zoontje leuke dingen doen maar niet elke maand. We sparen wel elke maand een bedrag maar dat is elke keer verschilt. We gaan dit jaar op vakantie dus daar gaat ons spaargeld dit jaar voor een groot deel na toe. We hebben vorig jaar de voortuin laten doen, nieuwe meubels, bankstel, nieuwe wasmachine en een andere auto gekocht dus daar is een groot deel van ons spaargeld vorig jaar na toe gegaan.
Voor ons zoontje sparen we niet, de kinderbijslag wordt op zijn rekening gestort en dat gebruiken we sinds zijn geboorte niet.

Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 22:27

Nu ik een nieuwe baan heb en meer inkomen heb per maand kunnen we ons ook wat meer veroorloven. Zo heb ik een weekendje weg geboekt (via Vakantieveilingen, dus wel met korting, ik blijf wel Hollander natuurlijk) en doe ik minder moeilijk over kleding/cadeautjes/eten kopen. Mijn man is ook nog meer gaan verdienen per 1 januari, dus we kunnen nu eindelijk een deel van het salaris opzij zetten. Uiteraard worden eerst alle vaste lasten betaald voordat de 'leuke dingen' gekocht/gedaan worden met het geld.

Gast
Gast

Bericht  SoGood do 27 jan 2011 - 23:20

Wij hebben relatief lage maandlasten en houden dus per maand best veel over maar ik heb zelf lange tijd geen vast inkomen gehad en nu ook geen zicht op een stabiel inkomen komende tijd dus ik probeer zoveel mogelijk te sparen. Ik vind een goed gevulde spaarrekening erg fijn moet ik zeggen. Ik ben slecht in het uitgeven van geld, misschien verandert het ooit nog eens met een goede baan, vast contract enz. Mijn vriend heeft wel een goede baan dus gelukkig is hij wat makkelijker in het uitgeven.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  SarahKey vr 28 jan 2011 - 0:15

Het grootste gedeelte van ons salaris gaat op aan vaste lasten en aan ons eigen huis. We zijn nog druk aan het verbouwen en dat doen we van onze salaris en spaargeld.
We sparen per maand €300,- als we eens niets verbouwen.
De rest mag en gaat op. Zoveel verdienen we niet en doen geen gekke dingen met ons geld. We komen gewoon goed rond en komen niets te kort. Maar echt wekelijks shoppen, uitgaan, of uit eten gaan kunnen we niet. Maar dat hoeft ook niet voor ons.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: