Wat doe jij met je geld?
+40
Suus
annetje
Winegum
Atelier Madame
Joli86
Zininzon
M-G
Lynn_
loura
Zonnetje
GeKKiE
Silver
SarahKey
SoGood
Lindsya
studiebol
Lotus
Toet
CCC
Merai
Coccinelle
SleepingBeauty
Jeanette
Snoes
Caroow
Susan
Mamsie
Sweety
truestar
Roze Roos
Arwyn
Phileine
TNMN
Rovine
Bolleke
Pannetoet
Dolphinne
Emma_
smooch
Blond
44 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Wat doe jij met je geld?
Wijn is hier niet zo duur.. En zoet wit wijntje kost bij de duurste tent €2,85 en in de 'gewone' kroeg €2,20.. Wat kost een mixje daar? Laten we zeggen een Bacardi Cola?_Chance schreef:Ja, ben het met je eens. Daarom ga ik ook meestal op donderdag naar de bios, krijg ik iig nog studentenkorting. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij ons is stappen ook al duur. 3,30 voor een wijntje . (Gelukkig heb ik goede connecties met de barman )_Donnaa schreef:Natuurlijk geniet ik er ook van, maar ik vind het gewoon an sich zo duur.. Bioscoop kost gewoon €8/9 en dan zit je alleen nog maar binnen, zeg maar.._Chance schreef:Nee, want ik geniet wel van de dingen. Shoppen doe ik nog sporadisch, dus als ik iets koop, doe ik dat bewust. En de andere dingen, daar krijg ik ook een hoop gezelligheid voor terug. Ik geniet daar echt van. Mag dan best wel iets kosten_Donnaa schreef:Ik doe het zelf ook hoor, maar vind je dat soms niet ontzettend zonde?_Chance schreef:Het meeste gaat op aan stappen..
Verder aan uit eten, lunchen buiten de deur, de bioscoop en shoppen.
Gast- Gast
In de duurste kroeg €5,50. In de goedkopere kroegen €4,50-5,00._Donnaa schreef:Wijn is hier niet zo duur.. En zoet wit wijntje kost bij de duurste tent €2,85 en in de 'gewone' kroeg €2,20.. Wat kost een mixje daar? Laten we zeggen een Bacardi Cola?_Chance schreef:Ja, ben het met je eens. Daarom ga ik ook meestal op donderdag naar de bios, krijg ik iig nog studentenkorting. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij ons is stappen ook al duur. 3,30 voor een wijntje . (Gelukkig heb ik goede connecties met de barman )_Donnaa schreef:Natuurlijk geniet ik er ook van, maar ik vind het gewoon an sich zo duur.. Bioscoop kost gewoon €8/9 en dan zit je alleen nog maar binnen, zeg maar.._Chance schreef:Nee, want ik geniet wel van de dingen. Shoppen doe ik nog sporadisch, dus als ik iets koop, doe ik dat bewust. En de andere dingen, daar krijg ik ook een hoop gezelligheid voor terug. Ik geniet daar echt van. Mag dan best wel iets kosten_Donnaa schreef:Ik doe het zelf ook hoor, maar vind je dat soms niet ontzettend zonde?_Chance schreef:Het meeste gaat op aan stappen..
Verder aan uit eten, lunchen buiten de deur, de bioscoop en shoppen.
Ik ga maar eens wijn drinken bij jullie in de kroeg
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Rondkomen momenteel.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Een baco kost in de discotheek hier €5,70 en in de kroeg €4,80.._Chance schreef:
In de duurste kroeg €5,50. In de goedkopere kroegen €4,50-5,00.
Ik ga maar eens wijn drinken bij jullie in de kroeg
Maarre, je bent welkom hoor .. Er zit hier zelfs een mini kroegje met hele lekkere wijn voor €1,80 en je krijgt ook nog eens een gigantisch glas!
Gast- Gast
SadButTrue schreef:TNMN schreef:Ik denk misschien zelf te veel na over geld uitgeven. Ik kan echt een maand twijfelen en het dan toch niet doen. Ik koop wel eens kleine dingetjes voor mezelf, make-up of een tijdschrift, maar dan voel ik me daar later schuldig over. Ik maak bijvoorbeeld een lijstje op de H&M website met kleren die ik wil, klik dan weg als ik het eindbedrag zie en koop dan de helft bij Primark, wat de helft goedkoper is, maar waar ik maar een maand mee doe! Ik heb genoeg geld om al die dingen die ik wil/nodig heb te kopen (mijn vriend en ik hebben een gezamelijke rekening en het kan makkelijk) maar ik KAN het niet. Eigenlijk vind ik het dus helemaal niet meer leuk zo en zou juist graag wat makkelijker geld uitgeven.
Misschien klein beginnen en dan benadrukken voor jezelf (in een positief-boek ofzo) wat er leuk aan was? Ik herken het wel hoor, kan me heel schuldig voelen over het kopen van bijvoorbeeld een tijdschrift, maar dan vergeet je haast, dat je er ook veel leesplezier van kunt hebben. Kleding evenzo. Het is even een aanschaf, maar dan heb je ook wat leuks. (Hoop je dan).
Dat is een goed idee inderdaad, dankje! Ik ben er dan altijd wel blij mee, maar dan ga ik er later over nadenken: had ik dit wel moeten doen? Ik heb zelfs dat ik soms kleding terug breng, omdat ik me zo schuldig voel, echt erg Misschien moet ik gewoon eindelijk eens een keertje die bestel knop bij de H&M indrukken
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10
Vaste lasten, boodschappen, uit eten, benzine, uitjes en afbetaling auto. Door het laatste sparen we nu (bijna) geen geld met onze salarissen, omdat we die eerst aan mijn vader afbetaald willen hebben! Maar mijn vriend krijgt elk kwartaal bonussen, dus dat is gewoon ons spaargeld en daar doen we de kosten zoals vakantie & het huis inrichten en verbouwen mee.
Als ik wat leuks zie, koop ik het, of overleg ik het even met mijn vriend. Nu even niet omdat er een nieuwe badkamer komt en een nieuwe auto, maar normaal kan ik doen en laten wat ik wil. Máár ik geef nu wel minder aan bv. kleding uit, omdat ik het liever in het huis stop dus denk er wel bij na.
We houden wel altijd over, gelukkig, ik zou het rot vinden als we maand overhebben en geen geld meer hebben, dan zouden we ons uitgavenpatroon moeten veranderen. Hoewel, ik ben nu natuurlijk (weer) werkloos
Als ik wat leuks zie, koop ik het, of overleg ik het even met mijn vriend. Nu even niet omdat er een nieuwe badkamer komt en een nieuwe auto, maar normaal kan ik doen en laten wat ik wil. Máár ik geef nu wel minder aan bv. kleding uit, omdat ik het liever in het huis stop dus denk er wel bij na.
We houden wel altijd over, gelukkig, ik zou het rot vinden als we maand overhebben en geen geld meer hebben, dan zouden we ons uitgavenpatroon moeten veranderen. Hoewel, ik ben nu natuurlijk (weer) werkloos
Gast- Gast
Mijn geld moet rollen!!
Nee, dat valt eigenlijk best mee. Het grootste deel van mijn inkomen gaat naar de gezamenlijke rekening. Bij mij zelf gaat er dan wat van af voor rekeningen en ik probeer elke maand wat te sparen. Dan hou ik misschien rond de 50,- over voor mezelf en daarvan ga ik uit, doe ik leuke dingen, koop ik kleding, make-up en dergelijke en soms ook cadeautjes en zo.
Nee, dat valt eigenlijk best mee. Het grootste deel van mijn inkomen gaat naar de gezamenlijke rekening. Bij mij zelf gaat er dan wat van af voor rekeningen en ik probeer elke maand wat te sparen. Dan hou ik misschien rond de 50,- over voor mezelf en daarvan ga ik uit, doe ik leuke dingen, koop ik kleding, make-up en dergelijke en soms ook cadeautjes en zo.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Liva schreef:Rondkomen en sparen
+ 1, hoewel er momenteel amper wat overblijft om van te sparen..
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Mijn geld gaat op aan vaste lasten, dus huur, boodschappen, verzekering,kinderdagverblijf en peueterspeelzaal en aan de kleding van mijn dochtertje.
Ik zou best eens wat meer geld willen hebben zodat ik vaker wat voor mezelf kan kopen qua kleding, maar goed ik werk maar parttime en daar heb ik ook zelf voor gekozen omdat ik toch ook nog wel 2 dagen bij mijn dochter wil zijn omdat ze 2 of 3 weekenden per maand ook al bij haar vader is..
Nog maar een paar weken en ze word 4 en dan ga ik ook meer werken in de hoop dat we dan beter kunnen rondkomen en ik ook eens wat voor mezelf kan kopen. De kosten voor de peuterspeelzaal en het kinderdagverblijf vallen dan gelukkig weg. Tot nu toe is het elke maand weer puzzelen hoe ik het voor elkaar krijg.
Ik zou best eens wat meer geld willen hebben zodat ik vaker wat voor mezelf kan kopen qua kleding, maar goed ik werk maar parttime en daar heb ik ook zelf voor gekozen omdat ik toch ook nog wel 2 dagen bij mijn dochter wil zijn omdat ze 2 of 3 weekenden per maand ook al bij haar vader is..
Nog maar een paar weken en ze word 4 en dan ga ik ook meer werken in de hoop dat we dan beter kunnen rondkomen en ik ook eens wat voor mezelf kan kopen. De kosten voor de peuterspeelzaal en het kinderdagverblijf vallen dan gelukkig weg. Tot nu toe is het elke maand weer puzzelen hoe ik het voor elkaar krijg.
truestar- Fluisteraar
- Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10
Rekeningen betalen en boodschappen doen is voor ons echt prioriteit. Op dit moment hebben we niet echt geld over om kleren o.i.d te kopen, dus dan is mijn zoon eerste prioriteit. Wij zijn op dat moment minder belangrijk. Ik koop soms wel kleding tweedehands of goedkoop in de sale o.i.d.
Gast- Gast
Bij ons 't zelfde dus, behalve dat ik wel een partner heb en geen kosten voor een kdv.truestar schreef:Mijn geld gaat op aan vaste lasten, dus huur, boodschappen, verzekering,kinderdagverblijf en peueterspeelzaal en aan de kleding van mijn dochtertje.
Gast- Gast
Ik ben ook bezig met zo te denken. Vorige keer dacht ik dat ik nog net mijn benzine kon betalen en dat ik dan nog €20 over zou hebben. Kom ik thuis, kijk ik op mijn rekening had ik nog iets van €100! Dat was lekker_Donnaa schreef:
Ik heb nooit contant geld en doe altijd net alsof er op m`n rekening niets staat, voor mezelf dus.. Ik leef dus altijd met het 'ik heb geen geld' idee..
Klinkt stom, maar voor mij werkt het..
Knap dat je zo rond komt Dolores.
Ik schaam me nu best om het neer te zetten
Mijn geld gaat op naar ziekenfonds, sparen ( € 200 tot 300 pm ), telefoonrekening, benzine, Pathe-pas, sportschool, dagjes weg, cadeautjes kopen voor familie en vrienden ( vind het leuk om mensen te verwennen en ze blij te maken ), belastingdienst, soms kleding, dvd's en boeken.
Heb geen eigen woning en ik hoef thuis ook niet mee te betalen aan bv boodschappen of de huur. Soms haal ik weleens boodschappen en dan wil mijn ma het terug geven maar dat wil ik dan niet.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Storm schreef:Bij ons 't zelfde dus, behalve dat ik wel een partner heb en geen kosten voor een kdv.truestar schreef:Mijn geld gaat op aan vaste lasten, dus huur, boodschappen, verzekering,kinderdagverblijf en peueterspeelzaal en aan de kleding van mijn dochtertje.
Ja ik hou me zelf altijd maar voor dat er vast ook weer betere tijden aan zullen komen en dat er altijd maar mensen zijn die het slechter hebben.. Ook al baal ik weleens als weer de rekening heb betaald en voor de zoveelste keer moet kijken hoe ik het ga redden die maand.. We zijn tenminste gezond, hebben een dak boven ons hoofd en kunnen eten.
truestar- Fluisteraar
- Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10
Auxo schreef:
Deo heb ik ook liever van een 'merk'. Maar dat is ook omdat ik niet tegen alle deodorant kan en bij sommige goedkope deo's sneller ga zweten en zo. Dus dan heb ik er weer wel meer geld voor over.
Precies! Bij eigen merk deo's ga ik ook supersnel zweten en vooral stinken! Sanex is mijn favoriet en mijn vriend gebruikt altijd Rexona..maar als het op is kijk ik wel op internet of er ergens een aanbieding is Zo is sanex deze week bij de trekpleister 25% korting!
__Donnaa schreef:
Natuurlijk geniet ik er ook van, maar ik vind het gewoon an sich zo duur.. Bioscoop kost gewoon €8/9 en dan zit je alleen nog maar binnen, zeg maar
Ja gewoon absurd! Hier kost de bios 8,80 en dan heb je inderdaad nog helemaal niks.. gelukkig download mijn vriend alle films
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Maar als je zo gaat denken is alles te duur. Een glas wijn op een terrasje is even duur als een fles in de supermarkt alleen ik vind het op dat terrasje gezelliger. Net zoals dat mensen zeggen: oh, ik download die film wel dan kan ik hem ook zien... Tja, maar naar de bios ga je voor de gezelligheid om er even lekker uit te zijn._Donnaa schreef:
Natuurlijk geniet ik er ook van, maar ik vind het gewoon an sich zo duur.. Bioscoop kost gewoon €8/9 en dan zit je alleen nog maar binnen, zeg maar..
Gast- Gast
Het leuke van de bios vind ik juist het grote scherm en het even weg zijn. Als ik naar de film ga in de bios dan kijk ik geconcentreerd naar een film en doe je niets anders. Als ik thuis een film kijk ga ik tussendoor naar de wc, pak ik wat te drinken. De bios "voelt" gewoon heel speciaal.Ik_zelf_87 schreef:Auxo schreef:
Deo heb ik ook liever van een 'merk'. Maar dat is ook omdat ik niet tegen alle deodorant kan en bij sommige goedkope deo's sneller ga zweten en zo. Dus dan heb ik er weer wel meer geld voor over.
Precies! Bij eigen merk deo's ga ik ook supersnel zweten en vooral stinken! Sanex is mijn favoriet en mijn vriend gebruikt altijd Rexona..maar als het op is kijk ik wel op internet of er ergens een aanbieding is Zo is sanex deze week bij de trekpleister 25% korting!__Donnaa schreef:
Natuurlijk geniet ik er ook van, maar ik vind het gewoon an sich zo duur.. Bioscoop kost gewoon €8/9 en dan zit je alleen nog maar binnen, zeg maar
Ja gewoon absurd! Hier kost de bios 8,80 en dan heb je inderdaad nog helemaal niks.. gelukkig download mijn vriend alle films
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Soms naar de bioscoop gaan vind ik trouwens wel eens leuk. Niet te vaak, maar gewoon af en toe. Het is duur, maar ik neem dan altijd gewoon een flesje drinken van thuis mee zodat ik dat daar niet hoef te kopen, want die prijzen vind ik dus wel belachelijk.
Gast- Gast
Purple schreef: Maar als je zo gaat denken is alles te duur. Een glas wijn op een terrasje is even duur als een fles in de supermarkt alleen ik vind het op dat terrasje gezelliger. Net zoals dat mensen zeggen: oh, ik download die film wel dan kan ik hem ook zien... Tja, maar naar de bios ga je voor de gezelligheid om er even lekker uit te zijn.
Dat klopt helemaal!
Alles is ook duur....maar wij gaan nog wel gewoon af&toe naar de bios ook inderdaad voor de gezelligheid Maar dat moet ook kunnen; het leven moet wel leuk blijven!
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Ja klopt, maar dat is het ook.. Wil niet zeggen dat ik het niet meer doe.. Maar als ik 3 weken achter elkaar uit eten ben geweest, vind ik het soms wel zonde van m`n geld, ook al was het ontzettend gezelligPurple schreef:Maar als je zo gaat denken is alles te duur. Een glas wijn op een terrasje is even duur als een fles in de supermarkt alleen ik vind het op dat terrasje gezelliger. Net zoals dat mensen zeggen: oh, ik download die film wel dan kan ik hem ook zien... Tja, maar naar de bios ga je voor de gezelligheid om er even lekker uit te zijn._Donnaa schreef:
Natuurlijk geniet ik er ook van, maar ik vind het gewoon an sich zo duur.. Bioscoop kost gewoon €8/9 en dan zit je alleen nog maar binnen, zeg maar..
Gast- Gast
Het grootste gedeelte gaat op aan huur/vaste lasten.. Stipt op 2 kleding.
Stappen doe ik nooit, in nijmegen is er geen donder aan, plus ik vond het zonde om mijn geld uit te geven aan drank.
Een biosje en/of uit eten ga ik dit jaar wel wat meer doen, dat heb ik met mijn vriend afgesproken. Wij daten namelijk nooit samen, en we willen dat allebei wat meer
Stappen doe ik nooit, in nijmegen is er geen donder aan, plus ik vond het zonde om mijn geld uit te geven aan drank.
Een biosje en/of uit eten ga ik dit jaar wel wat meer doen, dat heb ik met mijn vriend afgesproken. Wij daten namelijk nooit samen, en we willen dat allebei wat meer
Gast- Gast
Voor mijzelf ben ik een krent ( op soms ineens een grote uitgave na ). Voor de kinderen kan ik beter geld uitgeven maar scoor ik toch graag koopjes.
Ik werk niet en soms voelt het voor mij dus of het niet mijn geld is.
Ik kreeg eerst een bedrag per maand nog van mijn vader en dat voelde echt als mijn geld haha daarvan kocht ik dingen voor mijzelf.
Verder sparen we voor ons en de kids elke maand.
Ik werk niet en soms voelt het voor mij dus of het niet mijn geld is.
Ik kreeg eerst een bedrag per maand nog van mijn vader en dat voelde echt als mijn geld haha daarvan kocht ik dingen voor mijzelf.
Verder sparen we voor ons en de kids elke maand.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Als je het op zo'n manier bekijkt is dat inderdaad wel zo._Donnaa schreef:
Ja klopt, maar dat is het ook.. Wil niet zeggen dat ik het niet meer doe.. Maar als ik 3 weken achter elkaar uit eten ben geweest, vind ik het soms wel zonde van m`n geld, ook al was het ontzettend gezellig
Gast- Gast
Dat bedoelde ik er inderdaad mee. Ik zag een keer iemand reageren in het bespaar-topic en met alle respect naar haar, ik zou op die manier mijn leven lang zo leuk niet vinden denk ik.Ik_zelf_87 schreef: Maar dat moet ook kunnen; het leven moet wel leuk blijven![/color]
Gast- Gast
Ons geld gaat vooral op aan de vaste lasten, daarnaast voor kleertjes en speelgoed voor onze dochter en de rest meestal op de spaarrekening. Ik ben echt verslaafd aan sparen, ik vind het echt heerlijk als ik het spaarbedrag zie groeien. We kopen erg weinig voor ons zelf zoals kleding of spullen voor in huis.
Gast- Gast
Ons geld gaat naar onze vaste lasten (hypotheek, verzekeringen, telefoonrekening, boodschappen, etc.). Daarnaast hebben we nog het één en ander nodig in huis. We wonen namelijk nog niet zo lang samen, dus daar gaat ook veel geld heen. Dan gaat het geld naar kleding en leuke dingen doen. En wat we over houden gaat naar onze spaarrekening. Onze spaarrekening is op het moment aardig leeg, dus die moet weer gevuld worden. Dat is wat we doen van ons salaris.
De spaarrekening hebben we gebruikt voor ons huis. We hebben een stuk aangebouwd, nieuwe keuken, nieuwe vloeren, nieuwe wc, verf, meubels, gordijnen en noem alles maar op wat je nodig hebt voor een huis verbouwen en naar je zin maken.
De spaarrekening hebben we gebruikt voor ons huis. We hebben een stuk aangebouwd, nieuwe keuken, nieuwe vloeren, nieuwe wc, verf, meubels, gordijnen en noem alles maar op wat je nodig hebt voor een huis verbouwen en naar je zin maken.
Gast- Gast
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» geld wisselen
» Geld uitlenen
» gebrek aan geld
» Storting geld
» geld wisselen
» Geld uitlenen
» gebrek aan geld
» Storting geld