Recht op geld van CAK?
+2
nijntje4
VeryCherry
6 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Recht op geld van CAK?
Ik las hier iets over op het oude forum. Heb het snel en kort gelezen en weet dus niet exact wat er aan de hand was. Het enige wat ik ervan begreep is dat je als chronisch zieke recht hebt op geld.
Is dat per jaar? Ik heb er nooit van gehoord? Kan ik alsnog van voorgaande dus gemiste jaren het geld alsnog krijgen?
Hoe gaat het verder te werk hoe je geld kan terug vragen?
Hoor ik daar niet automatisch een brief over te krijgen?
Als ik het niet op het forum had gelezen, dan had ik er dus nooit vanaf geweten.
Is dat per jaar? Ik heb er nooit van gehoord? Kan ik alsnog van voorgaande dus gemiste jaren het geld alsnog krijgen?
Hoe gaat het verder te werk hoe je geld kan terug vragen?
Hoor ik daar niet automatisch een brief over te krijgen?
Als ik het niet op het forum had gelezen, dan had ik er dus nooit vanaf geweten.
Gast- Gast
Re: Recht op geld van CAK?
Als je er recht op hebt, dan zou je een brief gehad moeten hebben. Dus ik denk niet dat jij het krijgt omdat je er geen bericht van gehad hebt.
Gast- Gast
Naar mijn weten heeft iedereen die er recht op heeft een brief gekregen in september/oktober. Maar je kan altijd even bellen met de vraag of jij er ook recht op hebt. die €300,- scheelt wel natuurlijk. Je moet alleen wel de tijd nemen om te bellen, want het duurt idioot lang Succes!
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Je zou er dan idd een brief over hebben gehad. Ik heb ook een chronische ziekte, maar gebruik gelukkig nog geen medicatie, en heb dus nog niet echt veel medische kosten verder. Volgens mij is dit geld toch meer ter compensatie van de gemaakte kosten?
Gast- Gast
Je kunt hier http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/tegemoetkoming-chronisch-zieken-en-gehandicapten-wtcg een test vinden om te zien of je er recht op hebt. Ik heb ook geen brief gehad maar weet zeker dat ik er recht op heb omdat ik bepaalde medicijnen gebruik. Het duurt wel 8 weken voordat je wat hoort dus voorlopig weet ik nog niks.
Ik heb vorige jaren weleens een paar honderd euro gehad maar toen heette de regeling nog anders.
Ik heb vorige jaren weleens een paar honderd euro gehad maar toen heette de regeling nog anders.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Zoals ik begreep heeft de wet bepaald wie er precies onder cronische zieken vallen. Als je daaronder zou vallen moet je een brief hebben gekregen waarin de nodige informatie staat. Het gaat inderdaad om een wet die sommige onkosten vergoed die je niet vergoed krijgt van je verzekering denk aan parkeerkosten/extra was/benzine kosten etc. ook worden niet alle medicijnen volledig vergoed en dan is deze wet een soort van tegemoet koming.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Zoals ik begreep heeft de wet bepaald wie er precies onder cronische zieken vallen. Als je daaronder zou vallen moet je een brief hebben gekregen waarin de nodige informatie staat. Het gaat inderdaad om een wet die sommige onkosten vergoed die je niet vergoed krijgt van je verzekering denk aan parkeerkosten/extra was/benzine kosten etc. ook worden niet alle medicijnen volledig vergoed en dan is deze wet een soort van tegemoet koming.
Ik ben chronisch ziek anders vraag ik het niet. Raar dat ze dan gaan bepalen welke gevallen het wel krijgen en wel niet. Ik vind dat iedereen het moet krijgen of niemand.
Nijntje, raar dat je geen brief hebt gehad en ook raar dat ik er geen heb gehad.
Ik zal de link eens bekijken. Hoe weet jij of je er recht op hebt? Heb je de test gedaan.
Ik slik overigens medicijnen.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Mama_van2 schreef:Zoals ik begreep heeft de wet bepaald wie er precies onder cronische zieken vallen. Als je daaronder zou vallen moet je een brief hebben gekregen waarin de nodige informatie staat. Het gaat inderdaad om een wet die sommige onkosten vergoed die je niet vergoed krijgt van je verzekering denk aan parkeerkosten/extra was/benzine kosten etc. ook worden niet alle medicijnen volledig vergoed en dan is deze wet een soort van tegemoet koming.
Ik ben chronisch ziek anders vraag ik het niet. Raar dat ze dan gaan bepalen welke gevallen het wel krijgen en wel niet. Ik vind dat iedereen het moet krijgen of niemand.
Zo gek vind ik dat niet, de ene is nu eenmaal zieker dan de andere. Is dan bijvoorbeeld iemand met een huidaandoening dan ook cronische ziek ? Het lijkt me voor de wet best moeilijk om te bepalen wie er wel en wie er geen recht om deze uitkering heeft. Mijn moeder is ook cronische ziek in een ernstige vorm maar zij krijgt deze uitkering ook niet.
Misschien moet je er even achteraan bellen ?
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Mama_van2 schreef:Zoals ik begreep heeft de wet bepaald wie er precies onder cronische zieken vallen. Als je daaronder zou vallen moet je een brief hebben gekregen waarin de nodige informatie staat. Het gaat inderdaad om een wet die sommige onkosten vergoed die je niet vergoed krijgt van je verzekering denk aan parkeerkosten/extra was/benzine kosten etc. ook worden niet alle medicijnen volledig vergoed en dan is deze wet een soort van tegemoet koming.
Nijntje, raar dat je geen brief hebt gehad en ook raar dat ik er geen heb gehad.
Ik zal de link eens bekijken. Hoe weet jij of je er recht op hebt? Heb je de test gedaan.
Je bent chronisch ziek, maar maak je ook al veel kosten door deze ziekte dan?
Gast- Gast
Ik ga er zeker achteraan. Ik slik medicatie en ga regelmatig op controle dus ik weet niet of ik val onder veel kosten maken.
Dank iedereen voor de tips iig.
Dank iedereen voor de tips iig.
Gast- Gast
Jij hebt toch hartklachten?
Ik heb hoge bloeddruk, kan er niks aan doen (zit in de familie) maar loop er wel voor bij een internist, heb onderzoeken gehad en gebruik ook medicatie. Maar hoge bloeddruk valt ook niet onder die regel dus ik krijg ook niks.
Denk dat er teveel mensen zijn met hartklachten en hoge bloeddruk en dat die daar nét niet onder vallen (hoe toevallig). Diabetes volgens mij wel, wel apart.. Als ik naar mensen met diabetes kijk is het bij een hoop (ik zeg niet iedereen he!) hun eigen schuld (veel te zwaar) en ze krijgen nog centen ook
Ik heb hoge bloeddruk, kan er niks aan doen (zit in de familie) maar loop er wel voor bij een internist, heb onderzoeken gehad en gebruik ook medicatie. Maar hoge bloeddruk valt ook niet onder die regel dus ik krijg ook niks.
Denk dat er teveel mensen zijn met hartklachten en hoge bloeddruk en dat die daar nét niet onder vallen (hoe toevallig). Diabetes volgens mij wel, wel apart.. Als ik naar mensen met diabetes kijk is het bij een hoop (ik zeg niet iedereen he!) hun eigen schuld (veel te zwaar) en ze krijgen nog centen ook
Gast- Gast
Dan krijg jij het waarschijnlijk ook pas eind januri Mozz.
Reeza schreef:Jij hebt toch hartklachten?
Klopt, deze medicijnen worden niet vergoed. Mijn zus heeft dezelfde ziekte als mij, en o.a. bloeddrukverlagers, maar krijgt ook geen geld.
Gast- Gast
CherrieLola schreef:Dan krijg jij het waarschijnlijk ook pas eind januri Mozz.
Why? Zijn ze momenteel gestopt met overmaken en gaan ze pas eind januari weer verder ofzo?
Gast- Gast
Heeft iets met rekeningnummers te maken, heb jij die antwoordkaart op tijd opgestuurd?
CherrieLola schreef:Heeft iets met rekeningnummers te maken, heb jij die antwoordkaart op tijd opgestuurd?
Ja ruimschoots...op de dag dat ik m kreeg. Ik had al gebeld en die was ook ontvangen. Ik had nu prioriteit 1 (whatever that means).
Gast- Gast
Ik heb de test gedaan en daar kwam uit dat ik 300 euro zou moeten krijgen. Ik heb astma en gebruik sowieso al één medicijn (zo'n inhalator) dat in de lijst staat van medicijnen die bij chronische ziekten passen (kwam ook uit de test). Nou wordt dat medicijn wel vergoed maar toch kwam uit die test dat ik er recht op heb. Ik snap het nog steeds niet helemaal maar ik probeer het gewoon maar. Ik kreeg eerdere jaren ook geld terug waarvan ik dacht, waar komt dat ineens vandaan :p
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Ik dacht laat ik ook eens de test doen.
resultaat:
U krijgt een tegemoetkoming van 500 euro.*
Nou niets gezien gehoord of gelezen....
weird....
resultaat:
weird....
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
mozzarella schreef:CherrieLola schreef:Heeft iets met rekeningnummers te maken, heb jij die antwoordkaart op tijd opgestuurd?
Ja ruimschoots...op de dag dat ik m kreeg. Ik had al gebeld en die was ook ontvangen. Ik had nu prioriteit 1 (whatever that means).
Heb je er al achteraan gebeld? Wat vreemd joh, met dit soort dingen vind ik het echt een waardeloze instantie...
Mama rosa, Reeza had het tegen mij denk ik.
Reeza dat klopt dat ik dat heb en idd niet fair dat mensen die het aan hunzelf te danken hebben diabetici zijn en wel geld krijgen.
Reeza dat klopt dat ik dat heb en idd niet fair dat mensen die het aan hunzelf te danken hebben diabetici zijn en wel geld krijgen.
Gast- Gast
Hebben jullie er ook een vasturen contract bij? Misschien dat het daar aan ligt dat ik niets ermee te maken krijg?
Ik heb nog stufi, en 0-uren contract... Sorry ik probeer er achter te komen waarom ik er niet voor in aanmerking kom.
Ik heb nog stufi, en 0-uren contract... Sorry ik probeer er achter te komen waarom ik er niet voor in aanmerking kom.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
BurnedFlower schreef:Ik dacht laat ik ook eens de test doen.
resultaat:
weird....
Dan zou ik er toch even heen bellen, vanuit het CAK zul je nu ws. niks meer horen, daar had je dan een brief over gehad vorig jaar. Wie weet heb je er toch recht op.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Mama rosa, Reeza had het tegen mij denk ik.
Klopt, maar ik bevestigde even wat ze zei over die medicijnen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Heb ik nog recht op dit geld?
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Hoe lang recht op ww?
» Recht van overpad
» Recht op kot bij zwangerschapsverlof?
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Hoe lang recht op ww?
» Recht van overpad
» Recht op kot bij zwangerschapsverlof?