Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doe jij met je geld?

+40
Suus
annetje
Winegum
Atelier Madame
Joli86
Zininzon
M-G
Lynn_
loura
Zonnetje
GeKKiE
Silver
SarahKey
SoGood
Lindsya
studiebol
Lotus
Toet
CCC
Merai
Coccinelle
SleepingBeauty
Jeanette
Snoes
Caroow
Susan
Mamsie
Sweety
truestar
Roze Roos
Arwyn
Phileine
TNMN
Rovine
Bolleke
Pannetoet
Dolphinne
Emma_
smooch
Blond
44 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Wat doe jij met je geld? - Pagina 5 Empty Re: Wat doe jij met je geld?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 6:47

Mijn vriend zn salaris gaat naar rekeningen, benzine en spaargeld.
Boodschappen en andere uitgaven (kleding, cadeautje, dagje weg enz) gaan van mijn rekening.

Sparen nu 50 euro voor de kleine en 50 euro voor onze eigen spaarrekening smile hopend over een tijdje meer!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Silver vr 28 jan 2011 - 11:58

Ik heb de laatste tijd een kooptic, dus ga niet meer onbewus te shoppen.
Met mijn studenten inkomen betaal ik de standaard dingen, als boodschappen, verzekeringen, en overige zaken.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  GeKKiE vr 28 jan 2011 - 20:03

Ik woon samen maar het huis staat op naam van mijn vriend.
Vandaar dat er 1/6 van mijn salaris naar zijn rekening gaat; gezamenlijke vaste lasten.
Dan gaat er 1/6 naar mijn eigen vaste lasten.
Weer 1/6 naar de gezamenlijke boodschappen rekening en gezamenlijke spaarrekening.
1/6 stort ik begin van de maand naar mijn eigen spaarrekening.
En dan is er nog 1/6 op mijn eigen rekening over voor leuke dingen en winkelen.
Ik probeer dat laatste sinds dit jaar echt te minderen.... Al dat kopen!
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840

Bericht  Zonnetje za 29 jan 2011 - 12:05

Ik betaal er vaste lasten van, sporten, kleding, benzine etc. Verder ga ik regelmatig ergens wat drinken, soms ook een hapje eten, naar de bioscoop, naar een concert, af en toe een weekendje weg en 2x per jaar op vakantie. Ik geniet graag van mijn geld, maar spaar ook elke maand een behoorlijk bedrag. Doordat we nu wat goedkoper wonen, kunnen we ons dat permitteren en ik vind het ook wel een fijn gevoel om wat spaargeld te hebben.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 12:20

Mijn geld gaat op aan boodschappen, rekeningen en brandstof. Aan het einde van mijn maand heb ik altijd nog genoeg geld over, maar ik ben niet aan het sparen ofzo.
Vandaag overigens voor het eerst wel eens geld op de spaarrekening gezet, heb nu meer op spaar dan op gewone rek.

Gast
Gast

Bericht  loura za 29 jan 2011 - 23:06

Ik probeer elke maand zn 200 a 300 te sparen. Ik spaar nog niet voor een gericht doel maar wel voor wat meer zekerheid. Ik heb jaren krap geleeft en nu heb ik de mogelijkheid wat geld te sparen en dat voelt echt een stuk zekerder.

Ik geef naast mijn vaste lasten mijn geld uit aan lekker eten, kleding, make up, leuke dingen doen en dingen voor in huis.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 23:12

Voornamelijk sparen voor vakantie, dingen die we eventueel nodig hebben. Ik heb van thuis uit altijd geleerd om te sparen vooral mijn vader was hier heel streng in. Ik moest een goede basis voor later hebben. Dat is inmiddels wel gelukt, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet fijn vind om grote bedragen uit te geven. Maar goed als je samen een huis gaat kopen en nieuwe meubels gaat kopen dan moet je soms wel haha. Maar gelukkig is het nu ook weer niet zo dat ik er wakker van lig smile

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ zo 30 jan 2011 - 0:18

Op dit moment (woon nog thuis) spaar ik een heel groot deel van mijn salaris omdat ik lage vaste lasten heb. We hebben een huis gekocht en berekend dat we straks samen ongeveer nog zo'n 400 euro per maand kunnen sparen. Sparen reken ik namelijk ook als 'vaste last'. Ik ben van mezelf best een spaarder en ik denk goed na over wat ik met mijn geld doe.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  M-G zo 30 jan 2011 - 2:12

De rekeningen betalen, boodschappen doen, sparen (voor onverwachte uitgaven of een mooie aanbieding voor iets wat ik wil hebben), kleding kopen en verder gewoon goed en leuk leven...

Ik zorg dat ik altijd geld achter de hand heb om eventueel de wasmachine, auto of een ander apparaat direct te kunnen vervangen en verder kan ik gewoon leuke dingen kunnen doen. (dagje weg of iets anders)
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 6:56

Ik ben wel een big spender.
Maar het kan, ik heb geen belachelijk hoge vaste lasten, werk me het schompes (heb 2 banen), en ik hou van uit eten gaan, winkelen, uitgaan etc.
Nu kan het, ik spaar ook nog dus waarom niet.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon zo 30 jan 2011 - 7:22

Ik heb de laatste 3 jaren onbenullig veel gespaard. 'voor later', zei ik altijd. Later is nu gekomen, want ik kon er nu in mijn eentje een super leuk huis van kopen en het helemaal laten verbouwen!
Gelukkig houd ik nog aardig wat spaargeld over, altijd handig om achter de hand te hebben en voor reizen etc.
Een big spender ben ik dus absoluut niet!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Joli86 ma 31 jan 2011 - 0:52

Wij werken allebei fulltime,

Ik denk dat ongeveer 1/3de op gaat aan de hypotheek. Verder betalen we nog g/w/l, verzekeringen, tel rek, benzine, boodschappen etc. Af en toe doen we leuke dingen, wat we dan iedere maand over is zetten we over naar de spaarrekening. Dit is niet echt een vast bedrag per maand, soms ook wel niets, soms €300,-

Ons huisje is nu af, we zijn nu aan het sparen voor als we gaan trouwen. Wel hebben we dit jaar een zonvakantie geboekt dus dat is ook van de spaarrekening betaald.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Atelier Madame ma 31 jan 2011 - 2:18

Even tellen, ik heb stufi + bijbaantje, waarvan ik gemiddeld 3/400 in de maand kan sparen (is voor studie/collegegeld). Dus ik denk dat ik zon 600 overhoud voor de vaste lasten + vrij uit te geven. Verreweg het meeste gaat dan in vakanties en dagjes uit zitten.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Winegum ma 31 jan 2011 - 2:21

Met mijn eigen geld van mijn bijbaan en studiefinanciering betaal ik een deel van onze vaste lasten. Daarnaast betaal ik er elke maand mijn eigen vaste lasten mee, koop ik cadeautjes, doe ik leuke dingen en koop ik zo af en toe kleding. Ik kan niet elke maand sparen, maar als ik een maand extra heb gewerkt of andere meevallertjes heb gehad, dan ga ik daar wel van sparen. Ik zorg in ieder geval dat ik mijn spaarrekening weer heb aangevuld. Want soms kom ik een maand niet uit en haal ik een euro of 100 van mijn spaarrekening af.

Toen ik nog thuis woonde heb ik genoeg gespaard, om mijn studentenperiode rond te komen, ondanks dat ik nu samenwoon met mijn vriend in een koophuis. Dat vind ik wel een fijn idee.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  annetje wo 2 feb 2011 - 2:15

momenteel heb ik een 10 tot 20 euro in de week die ik verdien.
dit omdat ik werkloos ben.
maar ik ga gewoon bewuster om met mijn geld, en krijg gelukkig nog kleedgeld van mijn ouders dus dan hoef ik dat al niet perse van mijn rekening af te halen.
maar meestal koop ik een tijdschrift of leesboek van me geld, shoppen vind ik ook leuk om te doen, maar merk dat ik neit altijd met iets thuis kom.
verder koop ik spullen voor als we over een paar jaar gaan samenwonen, en uit eten of iets dergelijks. en nu voornamelijk cadeautjes voor alle jarigen enzovoorts.

verder spaar ik van die 20 euro in de week nog 5 euro voor mijn vakantie in de zomer. *schiet zo niet erg op maar alle beetjes helpen*

annetje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 44
Punten : 45
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Suus wo 2 feb 2011 - 3:16

Op het moment gaat al mijn geld op aan vaste lasten en een verhuizing. Mijn vriend studeert nog, dus brengt nog wat minder binnen. Over een paar maanden is hij klaar en dan hoop ik ook weer wat te kunnen gaan sparen en meer leuke dingen doen smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Juul wo 2 feb 2011 - 5:03

Mijn geld gaat op aan de helft van de vaste lasten en aan het gat in mijn hand.
Heb me vanaf afgelopen maand voorgenomen dat ik niet meer zo veel mag shoppen, alleen maar als het nodig is.
Als ik ga shoppen pin ik voortaan van te voren een bedrag en als het op is, is het pech.
Moet zeggen dat het me tot nu toe redelijk lukt. Het sparen gaat nu steeds beter!
Juul
Juul
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 22:28

Mijn geld gaat hoofdzakelijk op aan vaste lasten, daarnaast aan kleding en leuke dingen doen, en ik wil elke maand sparen. Voorheen was dat 300 euro per maand, maar nu ik net een huis heb gekocht gaat dat niet en moet ik nog even uitvissen hoeveel ik per maand kan sparen en hoeveel ik precies kan uitgeven. Ik houd hiervoor een excel bestand bij, de afgelopen 3 jaar was het altijd heel duidelijk hoeveel ik kon besteden, maar nu moet ik dat nog even allemaal uitzoeken en aan wennen.

Gast
Gast

Bericht  Mida4you vr 4 feb 2011 - 22:51

Zien rond te komen elke maand. Het loon van mij man gaat merendeel naar de vaste lasten etc. en ik ben HELAAS werkloos en druk bezig met werk zoeken. Zo gaan we wel heel bewust om met het geld dat we hebben in de maand. Boodschappen, benzine, dingen voor onze dochter, en verder helemaal niets..... Zo is het elke maand maar weer spannend of we uitkomen.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Lady4 za 5 feb 2011 - 1:42

Vaste lasten, sparen en de rest gaat op aan kleding, etentjes, kroeg, etc. De leuke dingen.

Sinds ik mijn huidige baan heb ben ik langzaamaan wat meer gaan verdienen en lukt het me om te sparen. Afgelopen jaar heb ik bijna 6000 euro gespaard en daar ben ik wel trots op. Heb nog nooit zoveel spaargeld gehad. Ik kan steeds beter rondkom en daar ben ik erg blij mee. De komende 2 jaar zal ik ook nog flink gaan stijgen in mijn salaris (als mijn opleiding klaar is).
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  luenca ma 7 feb 2011 - 21:33

vaste lasten betalen en sparen. en af en toe iets kopen wat ik echt nodig heb
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: