Heb jij geld overgemaakt?
+38
Paper Crown
Error
Butterfly78
Flower_L
Teddyaapje
MissD
Chelle
Lady4
Angela_1986
Zwoesj
TukTuk
Alias
JustMeDaan
SoGood
Funk
Benthe
Lavendel
Kabouter
silly-one
M_as
Rapunzel
miss22
Sorella
Lejow
Sterre
Inge
Bolleke
Atelier Madame
luisa
Antibes
patjuhhh
TGR
Rush
Printje
Joontjuh
Caramba
Raindrop
Mint
42 plaatsers
Pagina 1 van 7
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Heb jij geld overgemaakt?
Naar giro 555? De Hoorn van Afrika?
Ik heb wel geld overgemaakt, ik vind het schrijnend om te zien hoe de situatie in dat land op dit moment is.
Ik heb wel geld overgemaakt, ik vind het schrijnend om te zien hoe de situatie in dat land op dit moment is.
Gast- Gast
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Heb jij geld overgemaakt?
Megara schreef:Nee. Ik heb me ook niet verdiept in de situatie.
+1
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Waarom niet als ik vragen mag? (vraag geldt voor iedereen die nog geen geld heeft overgemaakt)
Gast- Gast
Zojuist gedaan. Ik had me er nog niet echt mee bezig gehouden. Ik had wel wat beelden op tv gezien. Maar nadat ik je topic las, heb ik gestort(thanks for the reminder). Ik doe het eigenlijk altijd wel als er van die acties worden gehouden. Niet veel, meestal rond de 5 a 10 euro. Ik hoop op die manier een beetje te kunnen helpen.
Gast- Gast
Ik vraag me altijd af of het geld wel voor zo'n probleem word gebruikt, of dat al het geld er uberhaubt wel heen gaat.
Ik heb trouwens nog nooit op giro 555 gestort, hoe erg het er ook is. Maar dan komt mijn vraag weer naar boven. En dat weerhoudt mij er dan van om niet te gaan storten.
Ik heb trouwens nog nooit op giro 555 gestort, hoe erg het er ook is. Maar dan komt mijn vraag weer naar boven. En dat weerhoudt mij er dan van om niet te gaan storten.
Caramba- Ratel
Spetterdespat schreef:Ik vraag me altijd af of het geld wel voor zo'n probleem word gebruikt, of dat al het geld er uberhaubt wel heen gaat.
+1
Precies omdelfde reden.
Maar het zou toch onmenselijk zijn om zoveel geld niet voor dat doel te gebruiken? Wat denk je dan dat ze doen, het in eigen zak steken? Dat lijkt me sterk.
Laatst aangepast door Jolee op di 26 jul 2011 - 1:54; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Precies mijn gedachte.Jolee schreef:Maar het zou toch onmenselijk zijn om zoveel geld niet voor dat doet te gebruiken? Wat denk je dan dat ze doen, het in eigen zak steken? Dat lijkt me sterk.
Gast- Gast
Ik heb geld overgemaakt omdat Nederland een rijk land is en zij zonder water/eten zitten en er mensen doodgaan van de honger/dorst. Mensen sterven een gruwelijke dood. Nederland is zo'n luxe land tegenover wat daar allemaal gebeurt. Ik vind dat wij best een beetje van onze rijkdom kunnen geven om hen te helpen.
Gast- Gast
Ik heb ook niets gestort en ga dat ook niet doen. Ik hoor idd ook alleen maar dat het niet voor dat doel gebruikt wordt en bovendien steun ik maandelijks al verschillende doelen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Kijk eens naar Haïti, zoveel geld gestort, en dan nog steeds niets tot weinig hebben gedaan. Dan krijg ik mijn vraagtekens, waar is dan al het geld, niet alleen van nederland, maar ook van de rest van de wereld gebleven?
Caramba- Ratel
Nee. Ik weet nog dat 'onze' containers na de tsunami (of was het in Haiti?) niet geaccepteerd werden de eerste tijd en zo stond al dat spul te verpieteren en zo zijn er nog wel meer van die dingen.
Ik stort dus ook geen geld, nooit op 555, nergens voor.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Storm schreef:Ik heb geld overgemaakt omdat Nederland een rijk land is en zij zonder water/eten zitten en er mensen doodgaan van de honger/dorst. Mensen sterven een gruwelijke dood. Nederland is zo'n luxe land tegenover wat daar allemaal gebeurt. Ik vind dat wij best een beetje van onze rijkdom kunnen geven om hen te helpen.
Eens. Het hoeft niet eens veel te zijn, want wat wij weinig vinden, is voor hen al heel veel. Volgens mij kan je met 10 euro heel veel doen daar voor 1 persoon. Het lijkt me een zo ontzettend eenzaam gevoel als je daar bent en weet dat de rest van de wereld je kan helpen, maar het niet doet (hetzij desinteresse, geen vertrouwen hebben in hulporganisaties of 'geen' geld hebben)
Gast- Gast
Rush schreef:Nee. Ik weet nog dat 'onze' containers na de tsunami (of was het in Haiti?) niet geaccepteerd werden de eerste tijd en zo stond al dat spul te verpieteren en zo zijn er nog wel meer van die dingen.
zo hebben ze daar toch nu ook schepen heengestuurd met voedsel en drinken en die zijn toch allemaal onderschept. En ook met Haiti is er ontzettend veel geld heengegaan en daaruit is gebleken dat er maar een heel klein bedrag naar haiti zelf is gegaan of gebouwen opnieuw te bouwen e.d. Daarom doe ik nooit mee aan zulke acties.
Gast- Gast
Ik kan eigenlijk echt niks missen momenteel. En ik moet ook eerlijk bekennen dat de beelden me minder doen als andere rampen, omdat je eigenlijk van kleins af aan al wordt dood gegooid met beelden van hongerige afrikanen. Heel slecht natuurlijk, maar het gaat me veel makkelijker voorbij dan tsunami's en aardbevingen.
Ik geef ieder jaar aan Serious Request geld dat ik krijg van bonussen, maar die krijg ik ook pas aan het eind van het jaar. Ik ben niet te lullig om nooit iets te geven aan een goed doel, maar deze moet ik gewoon even overslaan.
Gast- Gast
Nee, ga ik ook niet doen.
Waarom niet? Omdat het overal een zootje is en er gewoon iets aan heel Afrika gedaan moet worden.
Waarom niet? Omdat het overal een zootje is en er gewoon iets aan heel Afrika gedaan moet worden.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Spetterdespat schreef:Kijk eens naar Haïti, zoveel geld gestort, en dan nog steeds niets tot weinig hebben gedaan. Dan krijg ik mijn vraagtekens, waar is dan al het geld, niet alleen van nederland, maar ook van de rest van de wereld gebleven?
En daarom stort ik dus ook geen geld op giro 555, ik zou niet weten waar dat geld heen gaat. Zoveel geld hadden ze binnen gehaald voor Haiti en geen idee waar het nu is.
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Ik krijg een beetje jeuk van dit topic. "Ik heb net geld overgemaakt en nu moet iedereen het weten"?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Wat? Waar haal je dat vandaan? Ik vind het niet leuk dat je dat zegt. Ik wil helemaal niet pochen ofzo.Antibes schreef:Ik krijg een beetje jeuk van dit topic. "Ik heb net geld overgemaakt em nu moet iedereen het weten"?
Gast- Gast
patjuhhh schreef:Spetterdespat schreef:Kijk eens naar Haïti, zoveel geld gestort, en dan nog steeds niets tot weinig hebben gedaan. Dan krijg ik mijn vraagtekens, waar is dan al het geld, niet alleen van nederland, maar ook van de rest van de wereld gebleven?
En daarom stort ik dus ook geen geld op giro 555, ik zou niet weten waar dat geld heen gaat. Zoveel geld hadden ze binnen gehaald voor Haiti en geen idee waar het nu is.
Als je niet stort weet je in ieder geval zeker dat het niet in Afrika aankomt.
Sorry, hoor. Iedereen is uiteraard vrij om wel of niet te geven, maar ik snap deze redenatie nooit zo goed. Misschien komt niet al het geld aan waar het voor bedoelt is, maar iig wel een deel. Blijft dus staan hoe meer er wordt gestort hoe meer geld voor Afrika.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof
» Wat doe jij met je geld?
» Heb ik nog recht op dit geld?
» Storting geld
» Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof