Geld uitlenen
+11
Annemoontje
RYW
BJA
Supertalentje
mzcharlotte
Makamba
_Lacey_
Poubelle
Jeanette
Kaat
Monte
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Geld uitlenen
Ik heb een hekel aan geld lenen omdat je het daarna altijd moet gaan bedelen om het terug te krijgen.
Ik heb voor mijn ex 500 euro betaald omdat hij geen geld had. Dit was in april en hij zou het meteen teruggegeven. Niet dus. De eerste keer dat ik het terugvroeg was in Juni en toen gaf hij mij 150 euro en in Augustus weer 150.
Nu moet ik dus nog steeds 200 krijgen en hij praat er niet meer over. Nu heb ik hem gemaild of hij het geld heeft en krijg ik gelijk weer een reactie dat ik altijd zo achter mijn geld aanzit. Ja dat is zo want ik heb er zelf voor gewerkt. Ik wou het sowieso al niet geven in het begin en hij had mij overgehaald want hij zou het meteen teruggeven.
Ben ik nou een inhaler? Hij geeft al zijn geld aan zijn familie en heeft nooit geld. Ik spaar en heb altijd geld omdat ik zuinig ben maar dan mag ik toch gewoon mijn geld terugvragen? Of moet ik wachten tot hij eindelijk uit zichzelf gaat betalen?
Ik heb voor mijn ex 500 euro betaald omdat hij geen geld had. Dit was in april en hij zou het meteen teruggegeven. Niet dus. De eerste keer dat ik het terugvroeg was in Juni en toen gaf hij mij 150 euro en in Augustus weer 150.
Nu moet ik dus nog steeds 200 krijgen en hij praat er niet meer over. Nu heb ik hem gemaild of hij het geld heeft en krijg ik gelijk weer een reactie dat ik altijd zo achter mijn geld aanzit. Ja dat is zo want ik heb er zelf voor gewerkt. Ik wou het sowieso al niet geven in het begin en hij had mij overgehaald want hij zou het meteen teruggeven.
Ben ik nou een inhaler? Hij geeft al zijn geld aan zijn familie en heeft nooit geld. Ik spaar en heb altijd geld omdat ik zuinig ben maar dan mag ik toch gewoon mijn geld terugvragen? Of moet ik wachten tot hij eindelijk uit zichzelf gaat betalen?
Laatst aangepast door Kenza op ma 1 okt 2012 - 8:12; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Geld uitlenen
Ik zou het terug eisen. Ik geef zelf ook nooit geld te leen, omdat het gewoon vaak mis gaat en er problemen komen. Maar ik geef jou groot gelijk. Heeft hij het geld op dit moment wel? Want als hij niets heeft kan hij het ook niet zo makkelijk even geven.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Irritant is dat hè, vragen naar je eigen geld. Ik heb er ook een hekel aan. Voora als mensen, net zoals in jou voorbeeld, toch andere normen en waarden over geld hebben. Ik heb tijdje geleden geld voor geschoten tijdens een uitje. Iedereen zou mij terug betalen, nu twee herinneringen verder wacht ik nog steeds op geld van twee personen. En als ik weer een mailtje stuur, voel ik mij gewoon schuldig, terwijl het om geld gaat wat gewoon van mij is.
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Kaat schreef:Irritant is dat hè, vragen naar je eigen geld. Ik heb er ook een hekel aan. Voora als mensen, net zoals in jou voorbeeld, toch andere normen en waarden over geld hebben. Ik heb tijdje geleden geld voor geschoten tijdens een uitje. Iedereen zou mij terug betalen, nu twee herinneringen verder wacht ik nog steeds op geld van twee personen. En als ik weer een mailtje stuur, voel ik mij gewoon schuldig, terwijl het om geld gaat wat gewoon van mij is.
Ja dit heb ook dat ik mij schuldig voel. Hij leent ook weleens geld uit aan een vriend en dan vraagt hij het nooit terug dan wacht hij af tot hij het terugkrijgt. En als hij het nooit krijgt dan laat hij het erbij. Hij zegt ja dat doe ik voor vrienden.
Ik ben gewoon heel zuinig en kan er niet tegen als ik nog geld krijg van iemand. En misschien heb ik het nu niet nodig maar over een paar weken wel.
Ook omdat het mijn ex is ben ik bang dat ik hem op een dag nooit meer spreek en dan helemaal naar mijn geld kan fluiten:.
Gast- Gast
Ik heb nog steeds 500 euro tegoed van mijn ex, al 3 jaar lang. Hij wilde het alleen terugbetalen in ruil voor seks. Mijn vriend krijgt nog 400 euro van een vriendin, al 4 jaar lang.
Helaas geen goede ervaringen ermee dus.. Ik snap dat ook niet, je voelt je daar toch schuldig over?
Helaas geen goede ervaringen ermee dus.. Ik snap dat ook niet, je voelt je daar toch schuldig over?
Gast- Gast
Ik leen dus ook nooit geld uit. Ja, hooguit een keer een tientje ofzo, als het me ook niet heel erg uitmaakt mocht het vergeten worden. Leen zelf ook niet van anderen.
Gast- Gast
Herkenbaar! Ik had met vriendinnen een vakantie geboekt en bij het boeken alles voor geschoten. Ene vriendin betaalde alles gelijk terug. Andere vriendin wilde het in termijnen doen. Oke prima, echter heeft ze alles pas afgelost toen we 2 weken terug waren van vakantie. Daar baalde ik op zich wel, vooral omdat ze al tig plannen had voor uitjes en weekendjes weg voordat ze alles terug betaald had.
Ik zou het gewoon terug eisen, het is immer jouw geld en in het vervolg zou ik niks meer aan hem uitlenen.
Ik zou het gewoon terug eisen, het is immer jouw geld en in het vervolg zou ik niks meer aan hem uitlenen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Pippa schreef:Ik heb nog steeds 500 euro tegoed van mijn ex, al 3 jaar lang. Hij wilde het alleen terugbetalen in ruil voor seks. Mijn vriend krijgt nog 400 euro van een vriendin, al 4 jaar lang.
Op z'n bolle ogen toch zeker?!
Laat je het nu maar zo?
Als ik iemand zo'n bedrag had uitgeleend en ik zou zo'n antwoord krijgen, of gewoon lang op m'n geld moeten wachten, dan zou ik op alle mogelijke manieren proberen dat geld te krijgen. Van een kale kip kun je niet plukken, dat snap ik, maar ik zou het er niet bij laten zitten.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Herkenbaar, helaas.
Zo had ik ooit een vriendin geld geleend. Toen ik het na een maand een keer terug durfde te vragen (ik vind dat dus erg lastig, terwijl het gewoon mijn eigen geld is) zat ze even krap en of ze het een week later mocht betalen. Ok, die ene week maakte me ook niks meer uit. Vervolgens meldde ze de volgende dag op haar Facebook dat ze flink had gewinkeld. Krap zitten... ammehoela!
Mijn geld heb uiteindelijk, na veel zuchten en steunen en verwijten dat ik zo gierig was, terug gekregen.
Zo had ik ooit een vriendin geld geleend. Toen ik het na een maand een keer terug durfde te vragen (ik vind dat dus erg lastig, terwijl het gewoon mijn eigen geld is) zat ze even krap en of ze het een week later mocht betalen. Ok, die ene week maakte me ook niks meer uit. Vervolgens meldde ze de volgende dag op haar Facebook dat ze flink had gewinkeld. Krap zitten... ammehoela!
Mijn geld heb uiteindelijk, na veel zuchten en steunen en verwijten dat ik zo gierig was, terug gekregen.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Pixie schreef:Pippa schreef:Ik heb nog steeds 500 euro tegoed van mijn ex, al 3 jaar lang. Hij wilde het alleen terugbetalen in ruil voor seks. Mijn vriend krijgt nog 400 euro van een vriendin, al 4 jaar lang.
Op z'n bolle ogen toch zeker?!
Laat je het nu maar zo?
Als ik iemand zo'n bedrag had uitgeleend en ik zou zo'n antwoord krijgen, of gewoon lang op m'n geld moeten wachten, dan zou ik op alle mogelijke manieren proberen dat geld te krijgen. Van een kale kip kun je niet plukken, dat snap ik, maar ik zou het er niet bij laten zitten.
+1 Jeetje Pippa, wat een idioot!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Na een tijd heb ik het laten zitten. Maar dit vooral omdat hij mijn vriend is gaan stalken op zijn werk telefoon en héél erg ver is gegaan waardoor ik bijna mijn vriend kwijt was toentertijd. Hoe laag kun je zinken voor een paar honderd euro he? (Was puur omdat hij het als 'macht' zag dat ik nog geld van hem kreeg, daardoor betaalde hij het ook niet terug)
(Niet quoten)
Maar ik leen niet meer uit in ieder geval, nooit.
(Niet quoten)
Maar ik leen niet meer uit in ieder geval, nooit.
Gast- Gast
Ik leen bijna nooit meer geld uit, maar schiet af en toe wel eens wat voor als we iets moeten reserveren. En dan ook alleen aan twee van mijn vriendinnen. Heb echt heel veel geld wat ik heb uitgeleend niet teruggekregen of na heel veel gezeur van mijn kant. Ik snap gewoon echt niet waarom mensen het niet zo snel mogelijk teruggeven.
Gast- Gast
Jeetje Pippa, wat een intrieste actie van je ex zeg.
Ik leen ook geen geld uit. Ik heb op mijn achttiende mot gehad over twintig euro en toen was het over. Als er nood aan de man is, wil ik best kijken naar een alternatief. Toen ik nog vrijgezel was en lange dagen maakte, heb ik samen met een door ziekte werkeloze buurvrouw boodschappen gedaan en daarvoor zorgde zij dat er eten op tafel stond als ik thuis kwam (ok, niet zo letterlijk, maar ze kookte wel voor mij). Zij was erbij gebaat en ik ook.
Voor bepaalde familieleden zou ik wel een uitzondering maken, maar in die positie heb ik me nog niet bevonden.
Ik leen ook geen geld uit. Ik heb op mijn achttiende mot gehad over twintig euro en toen was het over. Als er nood aan de man is, wil ik best kijken naar een alternatief. Toen ik nog vrijgezel was en lange dagen maakte, heb ik samen met een door ziekte werkeloze buurvrouw boodschappen gedaan en daarvoor zorgde zij dat er eten op tafel stond als ik thuis kwam (ok, niet zo letterlijk, maar ze kookte wel voor mij). Zij was erbij gebaat en ik ook.
Voor bepaalde familieleden zou ik wel een uitzondering maken, maar in die positie heb ik me nog niet bevonden.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik vind je geen inhaler. Het maakt echt niet uit hoe hij met zn geld omgaat en dat hij het nooit terug vraagt van vrienden. Dat is zijn geld en dat moet hij zelf weten. Jij hebt het geleend en wilt het graag terug, dat is dan toch ook je goed recht?
Ik heb weleens geld uitgeleend en is altijd goed gegaan.
Ik heb weleens geld uitgeleend en is altijd goed gegaan.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik leen nooit geld uit, behalve aan mijn ouders.
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Ik vind je ook niet inhalig. Ik vind dat je ex zijn ogen uit zijn kop zou moeten schamen, dat zou ik wel doen in zijn plaats.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik leen liever nooit geld uit. Alleen mijn beste vriendin kan ik blind vertrouwen erin en weet ik zeker dat ik terug krijg, dus voor haar maak ik dan wel een uitzondering als het niet anders kan.
Afgelopen zaterdag wel geld uitegeleend aan andere vriendin. Eigenlijk heb ik gewoon voorgeschoten, want we gingen poolen en na afloop kon je alleen contant betalen. Omdat het echt niet anders kon heb ik betaald en zal ze me terugbetalen door het geld terug te storten, maar had het liever niet gedaan, omdat ik weet dat ik er tig keer achteraan kan voordat ik het krijg. Ze zou het meteen storten, nu heeft ze het nog niet gedaan, grrr.
Afgelopen zaterdag wel geld uitegeleend aan andere vriendin. Eigenlijk heb ik gewoon voorgeschoten, want we gingen poolen en na afloop kon je alleen contant betalen. Omdat het echt niet anders kon heb ik betaald en zal ze me terugbetalen door het geld terug te storten, maar had het liever niet gedaan, omdat ik weet dat ik er tig keer achteraan kan voordat ik het krijg. Ze zou het meteen storten, nu heeft ze het nog niet gedaan, grrr.
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
ik krijg ook nog 100 euro van mijn ex. de overige 700 euro had ik gelukkig al teruggeboekt toen we nog samen waren en ik zn financieen nog beheerde. mn ex was altijd al een goedzak maar dat is langzaamaan veranderd. toch verwachtte ik dat ie met nog een beetje respect die hij nog voor me had de 100 euro nog wel zou terugstorten. maar nooit meer gezien, hoe vaak ik er ook om gevraagd heb
hij heeft me uit msn en facebook gegooid en nooit meer gereageerd op smsjes of telefoontjes, ik weet waar hij woont en daar staan ook nog wat spullen van mij, maar ik zou niet weten hoe ik het allemaal terug kan krijgen, want hij is breder en sterker dan mij en kan ook gewoon zn deuren niet opendoen.
hij heeft me uit msn en facebook gegooid en nooit meer gereageerd op smsjes of telefoontjes, ik weet waar hij woont en daar staan ook nog wat spullen van mij, maar ik zou niet weten hoe ik het allemaal terug kan krijgen, want hij is breder en sterker dan mij en kan ook gewoon zn deuren niet opendoen.
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Ik zou me echt kapot schamen als ik zo lang zoveel geld terug zou moeten betalen. Ik zou er al helemaal niet niks over zeggen. Stel ik zou het echt niet hebben dan zou ik dat bespreken met degene van wie ik het geleend heb. Maar ik leen nooit zoveel geld haha. Als ik het niet heb moet ik het maar niet uitgeven.
Als iemand dat bij mij zou doen zou ik eerst afwachten maar daarna er echt alles aan doen om het terug te krijgen.
Wat een idioot van een ex Pippa. Ik zou een vordering op hem afsturen, later.
Als iemand dat bij mij zou doen zou ik eerst afwachten maar daarna er echt alles aan doen om het terug te krijgen.
Wat een idioot van een ex Pippa. Ik zou een vordering op hem afsturen, later.
Gast- Gast
O erg dit. Ik krijg al een jaar of 6 nog zo'n 500 euro van mij ex. Wist toen nog niet dat hij het allemaal in zijn neus zou dauwen. Laat het daar maar lekker zitten...
Maar het gaat in jouw geval om het principe. Ik vind het ook nogal een bedrag, ik zou het idd gewoon terug eisen.
Maar het gaat in jouw geval om het principe. Ik vind het ook nogal een bedrag, ik zou het idd gewoon terug eisen.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind je zeker niet inhalig of hebberig. Het is jouw geld! Het is gewoon aso als iemand niet snel terugbetaalt!
Ik leen wel eens geld uit, maar alleen aan mensen die ik vertrouw. Bij uitlenen gaat het om max een paar tientjes en wanneer ik voor moet schieten bij reserveringen kan dat ivm vakantie nog wel oplopen tot een paar honderd euro, maar vooral als het om grotere bedragen gaat, wil ik het wel direct terug. Ik zou niet langer dan 2 weken wachten tot ik honderd euro terug zou krijgen en dan heeft diegene al zeker 2 keer de vraag van mij gekregen of hij het zsm wil overmaken.
Ik leen wel eens geld uit, maar alleen aan mensen die ik vertrouw. Bij uitlenen gaat het om max een paar tientjes en wanneer ik voor moet schieten bij reserveringen kan dat ivm vakantie nog wel oplopen tot een paar honderd euro, maar vooral als het om grotere bedragen gaat, wil ik het wel direct terug. Ik zou niet langer dan 2 weken wachten tot ik honderd euro terug zou krijgen en dan heeft diegene al zeker 2 keer de vraag van mij gekregen of hij het zsm wil overmaken.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Ik zou hem vragen of ik 200,- van hem mag lenen...
Ik vind t je goed recht en ik zou een ultimatum stellen of een regeling met hem treffen dat hij je elke week een gedeelte terug geeft. Zou dit op papier zetten en laten tekenen.
Ik geloof niet dat ik ooit zoveel gled heb uitgeleend maar heb wel vaak genoeg achter andere dingen aan moeten zitten. Ik leen dus ook níks meer uit. 9 van de 10x zav ik t niet meer terug...
Ik vind t je goed recht en ik zou een ultimatum stellen of een regeling met hem treffen dat hij je elke week een gedeelte terug geeft. Zou dit op papier zetten en laten tekenen.
Ik geloof niet dat ik ooit zoveel gled heb uitgeleend maar heb wel vaak genoeg achter andere dingen aan moeten zitten. Ik leen dus ook níks meer uit. 9 van de 10x zav ik t niet meer terug...
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik leen nooit geld uit maar heb een aantal keer concertkaarten voorgeschoten. Erg irritant om inderdaad steeds om je geld te moeten vragen.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Spullen uitlenen
» Auto uitlenen?
» Uitlenen van spullen
» Wat doe jij met je geld?
» Spullen uitlenen
» Auto uitlenen?
» Uitlenen van spullen
» Wat doe jij met je geld?
Pagina 1 van 1