Wat doe jij met je geld?
+40
Suus
annetje
Winegum
Atelier Madame
Joli86
Zininzon
M-G
Lynn_
loura
Zonnetje
GeKKiE
Silver
SarahKey
SoGood
Lindsya
studiebol
Lotus
Toet
CCC
Merai
Coccinelle
SleepingBeauty
Jeanette
Snoes
Caroow
Susan
Mamsie
Sweety
truestar
Roze Roos
Arwyn
Phileine
TNMN
Rovine
Bolleke
Pannetoet
Dolphinne
Emma_
smooch
Blond
44 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Wat doe jij met je geld?
Ik heb maar erg weinig geld en kan maar heel net rondkomen. Nu met alle jaarafrekeningen is het echt continu geldzorgen hebben...
Ik ga nooit winkelen (gelukkig vind ik dat ook niet erg) en ik vind het heel fijn als ik van een tante of een kennis zomaar een kledingstuk krijg wat die persoon niet meer hoeft.
Ik doe boodschappen bij de Lidl, en let elke week op aanbiedingen. Ik bezuinig echter niet op verse groente en fruit, als ik alleen nog zou frituren zou ik veeeeeel minder geld kwijt zijn, maar dat vind ik gekkenwerk (ik heb er ook best moeite mee dat een land bijna promoot om vetter en ongezonder te gaan eten, omdat dat stukken goedkoper is).
Ik heb mijn inkomsten en uitgaven keurig op een rij gezet en het gaat allemaal net/net. Als ik vijf euro of een tientje overhoud of eens krijg, leg ik het weg zodat ik verjaarskadootjes kan kopen.
Het is krap, maar ik ben wel trots op hoe ik me nog staande houd, na alle tegenvallers, financieel gezien. Ik moet erbij schrijven dat ik een uitkering heb omdat ik niet kán werken (pas nog gekeurd) en dat ik een schuld heb, die te maken heeft met mijn ex.
In mijn omgeving weten mensen dat ik weinig geld heb, dus houden ze daar rekening mee. Ik neem heus niet zomaar geld aan, maar mijn moeder neemt wel eens sla mee van de markt of een zak appels, mijn vriendin neemt wel eens lekkere broodjes mee van bij hun in de winkel en mensen zijn ook heel blij als ik iets voor ze dóe in plaats van voor ze koop.
Ik ga nooit winkelen (gelukkig vind ik dat ook niet erg) en ik vind het heel fijn als ik van een tante of een kennis zomaar een kledingstuk krijg wat die persoon niet meer hoeft.
Ik doe boodschappen bij de Lidl, en let elke week op aanbiedingen. Ik bezuinig echter niet op verse groente en fruit, als ik alleen nog zou frituren zou ik veeeeeel minder geld kwijt zijn, maar dat vind ik gekkenwerk (ik heb er ook best moeite mee dat een land bijna promoot om vetter en ongezonder te gaan eten, omdat dat stukken goedkoper is).
Ik heb mijn inkomsten en uitgaven keurig op een rij gezet en het gaat allemaal net/net. Als ik vijf euro of een tientje overhoud of eens krijg, leg ik het weg zodat ik verjaarskadootjes kan kopen.
Het is krap, maar ik ben wel trots op hoe ik me nog staande houd, na alle tegenvallers, financieel gezien. Ik moet erbij schrijven dat ik een uitkering heb omdat ik niet kán werken (pas nog gekeurd) en dat ik een schuld heb, die te maken heeft met mijn ex.
In mijn omgeving weten mensen dat ik weinig geld heb, dus houden ze daar rekening mee. Ik neem heus niet zomaar geld aan, maar mijn moeder neemt wel eens sla mee van de markt of een zak appels, mijn vriendin neemt wel eens lekkere broodjes mee van bij hun in de winkel en mensen zijn ook heel blij als ik iets voor ze dóe in plaats van voor ze koop.
Gast- Gast
Respect hoor Dolores! Eerlijk gezegd lijkt me dat heel frustrerend als je altijd geldzorgen hebt. Ik heb dat een tijd lang gehad en ik werd daar echt depri van. Kon niet meer genieten van bepaalde zaken enzovoort.
Gast- Gast
Je klinkt toch positief Dolores. Is er uitzicht op betere tijden of dat helaas niet?
Trouwens, ik ben ook een reclame freak hoor.. Ik ben gek op folders van supermarkten en fiets rustig een rondje extra als ergens bepaalde producten in de aanbieding zijn.. Mijn moeder heeft altijd boodschappen gedaan op de fiets, dus dat ga ik ook proberen te doen, ondanks dat ik een auto heb.. Tanken is ook om te janken te laatste tijd..
Trouwens, ik ben ook een reclame freak hoor.. Ik ben gek op folders van supermarkten en fiets rustig een rondje extra als ergens bepaalde producten in de aanbieding zijn.. Mijn moeder heeft altijd boodschappen gedaan op de fiets, dus dat ga ik ook proberen te doen, ondanks dat ik een auto heb.. Tanken is ook om te janken te laatste tijd..
Gast- Gast
Ik tel liever wat ik wél heb.
Ik heb wel een pc en internet ....dat is ook fijn. Ik heb wél elke dag gewoon te eten. Een fijne relatie. En ik heb gewoon een leuk ingericht huis en leuke kleding hoor, alleen heb ik nauwelijks nieuwe spullen, maar dat weten andere mensen toch niet en ik vind dit echt hartstikke fijn.
Ik heb wel een pc en internet ....dat is ook fijn. Ik heb wél elke dag gewoon te eten. Een fijne relatie. En ik heb gewoon een leuk ingericht huis en leuke kleding hoor, alleen heb ik nauwelijks nieuwe spullen, maar dat weten andere mensen toch niet en ik vind dit echt hartstikke fijn.
Gast- Gast
't Is niet zo dat ik 'maar net rond kom' hoor! Ja soms, maar dat komt dan niet eens door mezelf en mijn uitgaven; ik heb een broer die aankloot en hard hulp nodig heeft en ik heb op 't moment schulden door iets uit 't verleden. Dat ben ik aan't afbetalen en ik ben zo'n muts die al d'r spaargeld op heeft gemaakt aan familie en vrienden in nood. Maar mijn hele visie over mijn toekomst wordt niet echt gesnapt door mensen (wat ik kan begrijpen) 't liefst heb ik een baan van 32 uur per week met een inkomen van +/- 1300 euro. Dan ben ik tevreden, dan maakt 't me niet uit of 't wc schrobben is of in een supermarkt; werk is werk en dat doe je maar 8 uur per dag. Ik hoef ook niet hogerop, hoef geen spectaculaire titel oid; ik wil een eigen huisje huren, een hond en kunnen leven zoals ik nu gewend ben en that's it! Weinig ambitie, maar daar zou ik 't gelukkigst mee zijn...
Uiteindelijk hoop ik dat mijn broer en anderen om me heen zichzelf weten te redden, dan zit ik helemaal goed. Maar omdat iedereen om me heen een laag inkomen heeft en er altijd wel spoken uit 't verleden blijven terugkomen; blijf ik liever 'negatief', dan kan 't alleen maar meevallen
Uiteindelijk hoop ik dat mijn broer en anderen om me heen zichzelf weten te redden, dan zit ik helemaal goed. Maar omdat iedereen om me heen een laag inkomen heeft en er altijd wel spoken uit 't verleden blijven terugkomen; blijf ik liever 'negatief', dan kan 't alleen maar meevallen
Gast- Gast
Nou en toch vind ik het knap Dolores. Het is ook maar een kunst om van zo weinig rond te komen!
Gast- Gast
Inderdaad, vind ik ook.. Dolores zal ook heel creatief zijn, denk ik..Liva schreef:Nou en toch vind ik het knap Dolores. Het is ook maar een kunst om van zo weinig rond te komen!
Gast- Gast
Trisha, niet raar bedoeld, maar waarom help je iemand die maar wat aan zit te kloten?
Gast- Gast
Nee, Dolores is door schade en schande anders moeten gaan leven.
Ik ben net zo hard op mijn bek gegaan, ik heb echt moeten leren dat je niet moet uitgeven wat je niet hebt....
En vergeet niet, ik heb geen auto, ik ga nooit uit, niet op vakantie (en daar geef ik ook niks om hè, is toch lastig vanwege al mijn issues) (ben afgelopen jaar voor t eerst trouwens wel een weekje weggeweest maar had ik gekregen), ik rook niet, ik drink geen alcohol etc etc ...
Dat scheelt ook..
Ik ben net zo hard op mijn bek gegaan, ik heb echt moeten leren dat je niet moet uitgeven wat je niet hebt....
En vergeet niet, ik heb geen auto, ik ga nooit uit, niet op vakantie (en daar geef ik ook niks om hè, is toch lastig vanwege al mijn issues) (ben afgelopen jaar voor t eerst trouwens wel een weekje weggeweest maar had ik gekregen), ik rook niet, ik drink geen alcohol etc etc ...
Dat scheelt ook..
Gast- Gast
Vakanties doe ik trouwens ook niet aan.. Ik ben vroeger nooit op vakantie geweest en hecht er ook totaal geen waarde aan.. Toevallig begon m`n moeder er laatst over, of ik het ook vervelend vond dat ik nooit op vakantie geweest was, want geen geld voor vakanties voelde voor hen wel een beetje als falen..
Maar nee hoor, heb het nooit erg gevonden..
Maar nee hoor, heb het nooit erg gevonden..
Gast- Gast
Moeilijk om dat te zeggen! Maar als ik heel eerlijk ben houd ik ontzettend van leuke dingen kopen.. Toch ben ik de laatste tijd wel verstandiger en denk ik beter na voor ik het uitgeef want ik kan het maar 1x uitgeven.. ik wil ook niet meer die stress dat ik geen geld heb om een rekening te betalen dus wij sparen nu netjes elke maand een bedrag en dat voelt ook fijn! Daarnaast houden we nog genoeg over om boodschappen te doen maar ook om leuke dingen te kopen
Laatst aangepast door Ik_zelf_87 op do 27 jan 2011 - 1:04; in totaal 1 keer bewerkt
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10
Ik geef mn geld uit.. Ik ben geen goede spaarder. Maarja, eigenlijk zit ik er ook niet mee, je leeft maar één keer. Mijn geld gaat op aan stappen, borrelen, uit eten gaan, kleding, dingen voor mn huis, vakantie.. Ik vind 1x per jaar naar de zon toch wel een must, al is het maar kort. Ik denk eigenlijk nooit 'kon ik maar goed sparen' want dat zou betekenen dat ik bovenstaande allemaal niet zou doen en dat zou ik zonde vinden! Meer geld is natuurlijk wel altijd welkom
Gast- Gast
Ik betaal m'n vaste lasten ermee maar spaar meer per maand dan dat ik per maand uitgeef aan kleding etc.
Moet ik zeggen dat ik een goeie baan heb en het ook zo kan doen. Wel alle respect voor de meiden die het met veel minder moeten doen. Ik spaar nu dus ook zoveel omdat ik weet dat ik het nu heel goed heb en dat dat uiteraard elk moment kan veranderen. Zo wonen wij in een huis wat alleen mijn vriend gekocht heeft zodat mijn salaris overblijft... Dan kunnen we hier tenminste wel blijven mocht er iets met één van ons gebeuren.
Moet ik zeggen dat ik een goeie baan heb en het ook zo kan doen. Wel alle respect voor de meiden die het met veel minder moeten doen. Ik spaar nu dus ook zoveel omdat ik weet dat ik het nu heel goed heb en dat dat uiteraard elk moment kan veranderen. Zo wonen wij in een huis wat alleen mijn vriend gekocht heeft zodat mijn salaris overblijft... Dan kunnen we hier tenminste wel blijven mocht er iets met één van ons gebeuren.
Gast- Gast
Auxo schreef:
Ik vind dingen ook heel snel duur tegenwoordig. Ik koop het liefst alles zo goedkoop mogelijk.
Ja echt he! Ik vind het ook zoo zonde om een broek van 80,- te kopen terwijl ik bij de H&M bijvoorbeeld daar 2 broeken van kan kopen.. maar met bepaalde dingen heb ik toch wel liever merk: Deo bijvoorbeeld die heb ik altijd van Sanex .. Wasmiddel van Dash .. Wasverzachter van Robijn Sensations etc etc
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Mijn geld gaat oip aan vaste lasten, boodschappen, oppas en af en toe een drankje, of iets leuks doen met mijn zoontje. Geld gaat ook iedere maand helemaal op helaas.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Ik let nooit op geld want zolang ik normaal leef is het een bodemloze put. Ik heb geen dure smaak of hobbies, weinig vaste lasten en een goede baan. In mijn studententijd zat ik juist heel erg krap, dus weet wel hoe het geweest is en heb ook altijd wel een max. bedrag in mijn hoofd wat ik uit wil geven aan iets. 40 euro voor een broek vind ik bijvoorbeeld meer dan zat, maar als het een hele speciale is wil ik er ook best meer voor uitgeven. Gewoon omdat ik het me kan veroorloven, vroeger kon dat niet.
Ik spaar 2/3e van mijn salaris automatisch en betaal daar ook mijn vaste lasten van (ong. de helft). De rest is dus vrij te besteden. Dat is meeeeer dan genoeg voor alles wat ik wil, beetje uit eten gaan, drankje, kleding, eten, DVDtje, stedentripjes, etc. Als mijn betaalrekening te "vol" raakt maak ik wat extra over naar mijn spaarrekening.
Ik spaar 2/3e van mijn salaris automatisch en betaal daar ook mijn vaste lasten van (ong. de helft). De rest is dus vrij te besteden. Dat is meeeeer dan genoeg voor alles wat ik wil, beetje uit eten gaan, drankje, kleding, eten, DVDtje, stedentripjes, etc. Als mijn betaalrekening te "vol" raakt maak ik wat extra over naar mijn spaarrekening.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Nee, want ik geniet wel van de dingen. Shoppen doe ik nog sporadisch, dus als ik iets koop, doe ik dat bewust. En de andere dingen, daar krijg ik ook een hoop gezelligheid voor terug. Ik geniet daar echt van. Mag dan best wel iets kosten_Donnaa schreef:Ik doe het zelf ook hoor, maar vind je dat soms niet ontzettend zonde?_Chance schreef:Het meeste gaat op aan stappen..
Verder aan uit eten, lunchen buiten de deur, de bioscoop en shoppen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik heb een laag inkomen, aangevuld met huur- en zorgtoeslag. Het is voor mij uitkijken wat ik doe met m'n geld, maar ik vind het wel een sport om aanbiedingen te vinden en een goede combi te vinden tussen betaalbaar-en-kwaliteit. Je kunt wel een heel goedkoop product hebben, maar als dat niet voldoet, heb je er nog niks aan. En dure producten zijn niet altijd goed. Anyway.
Ik heb altijd een laag inkomen gehad, dus ben dat gewend. Heb lage vaste lasten en geen dure hobby's, ik drink en rook niet, dus dat gaat prima.
Ik heb twee keer een relatie gehad (dubbele inkomsten) waardoor we het beter hadden en mijn spaarrekening gespekt is. Ik heb dus eventueel iets om op terug te vallen, maar doe dat om de één of andere reden liever niet. Terwijl ik me besef dat ik ook niks meer aan dat geld heb, als ik in m'n kist lig.
Voor de rest koop ik de laatste tijd toch iets meer leuke, kleine dingetjes voor mezelf. Omdat ik merk dat dat toch wel leuk is op z'n tijd, en omdat het kan.
Ik heb altijd een laag inkomen gehad, dus ben dat gewend. Heb lage vaste lasten en geen dure hobby's, ik drink en rook niet, dus dat gaat prima.
Ik heb twee keer een relatie gehad (dubbele inkomsten) waardoor we het beter hadden en mijn spaarrekening gespekt is. Ik heb dus eventueel iets om op terug te vallen, maar doe dat om de één of andere reden liever niet. Terwijl ik me besef dat ik ook niks meer aan dat geld heb, als ik in m'n kist lig.
Voor de rest koop ik de laatste tijd toch iets meer leuke, kleine dingetjes voor mezelf. Omdat ik merk dat dat toch wel leuk is op z'n tijd, en omdat het kan.
Gast- Gast
Ik_zelf_87 schreef:Auxo schreef:
Ik vind dingen ook heel snel duur tegenwoordig. Ik koop het liefst alles zo goedkoop mogelijk.
Ja echt he! Ik vind het ook zoo zonde om een broek van 80,- te kopen terwijl ik bij de H&M bijvoorbeeld daar 2 broeken van kan kopen.. maar met bepaalde dingen heb ik toch wel liever merk: Deo bijvoorbeeld die heb ik altijd van Sanex .. Wasmiddel van Dash .. Wasverzachter van Robijn Sensations etc etc
Met broeken heb ik dat ook heel erg inderdaad. Die koop ik eigenlijk bijna altijd in de uitverkoop. Heb ik toch een mooie, goede broek, maar wel voor de helft van de prijs.
Deo heb ik ook liever van een 'merk'. Maar dat is ook omdat ik niet tegen alle deodorant kan en bij sommige goedkope deo's sneller ga zweten en zo. Dus dan heb ik er weer wel meer geld voor over.
Gast- Gast
Ik denk misschien zelf te veel na over geld uitgeven. Ik kan echt een maand twijfelen en het dan toch niet doen. Ik koop wel eens kleine dingetjes voor mezelf, make-up of een tijdschrift, maar dan voel ik me daar later schuldig over. Ik maak bijvoorbeeld een lijstje op de H&M website met kleren die ik wil, klik dan weg als ik het eindbedrag zie en koop dan de helft bij Primark, wat de helft goedkoper is, maar waar ik maar een maand mee doe! Ik heb genoeg geld om al die dingen die ik wil/nodig heb te kopen (mijn vriend en ik hebben een gezamelijke rekening en het kan makkelijk) maar ik KAN het niet. Eigenlijk vind ik het dus helemaal niet meer leuk zo en zou juist graag wat makkelijker geld uitgeven.
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Voor sommige dingen betaal ik echt nooit de volle mep. Ondergoed bijvoorbeeld. Ga echt geen 8 euro aan een string uitgegeven. En mascara en haarverf, dat is zo vaak in de aanbieding dat ik daar echt niet het volledige bedrag voor betaal (heb meestal 1 van beide op voorraad). En zo nog wel meer dingen.
Alleen spijkerbroeken betaal ik wel altijd de volle prijs. Want als ze in de aanbieding zijn, is mijn maat steevast weg.
Alleen spijkerbroeken betaal ik wel altijd de volle prijs. Want als ze in de aanbieding zijn, is mijn maat steevast weg.
Blond- Lady Post-a-lot
Natuurlijk geniet ik er ook van, maar ik vind het gewoon an sich zo duur.. Bioscoop kost gewoon €8/9 en dan zit je alleen nog maar binnen, zeg maar.._Chance schreef:Nee, want ik geniet wel van de dingen. Shoppen doe ik nog sporadisch, dus als ik iets koop, doe ik dat bewust. En de andere dingen, daar krijg ik ook een hoop gezelligheid voor terug. Ik geniet daar echt van. Mag dan best wel iets kosten_Donnaa schreef:Ik doe het zelf ook hoor, maar vind je dat soms niet ontzettend zonde?_Chance schreef:Het meeste gaat op aan stappen..
Gast- Gast
TNMN schreef:Ik denk misschien zelf te veel na over geld uitgeven. Ik kan echt een maand twijfelen en het dan toch niet doen. Ik koop wel eens kleine dingetjes voor mezelf, make-up of een tijdschrift, maar dan voel ik me daar later schuldig over. Ik maak bijvoorbeeld een lijstje op de H&M website met kleren die ik wil, klik dan weg als ik het eindbedrag zie en koop dan de helft bij Primark, wat de helft goedkoper is, maar waar ik maar een maand mee doe! Ik heb genoeg geld om al die dingen die ik wil/nodig heb te kopen (mijn vriend en ik hebben een gezamelijke rekening en het kan makkelijk) maar ik KAN het niet. Eigenlijk vind ik het dus helemaal niet meer leuk zo en zou juist graag wat makkelijker geld uitgeven.
Misschien klein beginnen en dan benadrukken voor jezelf (in een positief-boek ofzo) wat er leuk aan was? Ik herken het wel hoor, kan me heel schuldig voelen over het kopen van bijvoorbeeld een tijdschrift, maar dan vergeet je haast, dat je er ook veel leesplezier van kunt hebben. Kleding evenzo. Het is even een aanschaf, maar dan heb je ook wat leuks. (Hoop je dan).
Gast- Gast
Ja, ben het met je eens. Daarom ga ik ook meestal op donderdag naar de bios, krijg ik iig nog studentenkorting. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij ons is stappen ook al duur. 3,30 voor een wijntje . (Gelukkig heb ik goede connecties met de barman )_Donnaa schreef:Natuurlijk geniet ik er ook van, maar ik vind het gewoon an sich zo duur.. Bioscoop kost gewoon €8/9 en dan zit je alleen nog maar binnen, zeg maar.._Chance schreef:Nee, want ik geniet wel van de dingen. Shoppen doe ik nog sporadisch, dus als ik iets koop, doe ik dat bewust. En de andere dingen, daar krijg ik ook een hoop gezelligheid voor terug. Ik geniet daar echt van. Mag dan best wel iets kosten_Donnaa schreef:Ik doe het zelf ook hoor, maar vind je dat soms niet ontzettend zonde?_Chance schreef:Het meeste gaat op aan stappen..
Blond- Lady Post-a-lot
Ik had altijd een gat in mijn hand maar dat kan nu niet meer en wil ik ook niet meer. Ik zou heel graag sparen maar dat zit er gewoon even niet in, misschien binnenkort weer. Wel koop ik gewoon dingen, af en toe wat kleins, ik moet dat gewoon doen. Ik word er vrolijk van, ook al gaat het om een paar sokken.
Gast- Gast
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» geld wisselen
» Geld uitlenen
» gebrek aan geld
» Storting geld
» geld wisselen
» Geld uitlenen
» gebrek aan geld
» Storting geld