Wat doe jij met je geld?
+40
Suus
annetje
Winegum
Atelier Madame
Joli86
Zininzon
M-G
Lynn_
loura
Zonnetje
GeKKiE
Silver
SarahKey
SoGood
Lindsya
studiebol
Lotus
Toet
CCC
Merai
Coccinelle
SleepingBeauty
Jeanette
Snoes
Caroow
Susan
Mamsie
Sweety
truestar
Roze Roos
Arwyn
Phileine
TNMN
Rovine
Bolleke
Pannetoet
Dolphinne
Emma_
smooch
Blond
44 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Wat doe jij met je geld?
In het andere topic waarin het iemand opviel dat sommige roepen geen geld te hebben, maar toch spullen kunnen kopen kwam vaak de reactie 'je moet zelf weten wat je met je geld doet'..
Dus bij deze, wat doe jij met je geld? Heb je een gat in je hand, spaar je vrijwel alles? Waar spaar je voor en wat zou je wel van je spaargeld kopen en wat koop je van je salaris?
Ik ben benieuwd hoe jullie met je geld om gaan
Dus bij deze, wat doe jij met je geld? Heb je een gat in je hand, spaar je vrijwel alles? Waar spaar je voor en wat zou je wel van je spaargeld kopen en wat koop je van je salaris?
Ik ben benieuwd hoe jullie met je geld om gaan
Gast- Gast
Re: Wat doe jij met je geld?
Ik probeer iedere maand wel een bedrag te sparen, ligt een beetje aan wat er binnenkomt hoeveel ik op mijn spaarrekening zet. Is meestal niet meer dan 100 euro, aangezien ik rond moet komen van mijn stufi en bijbaantje.
Verder betaal ik mijn rekeningen en koop ik graag wat leuke dingen voor mezelf, ook als ik ze eigenlijk niet nodig heb. Dat laatste probeer ik wel te minderen, scheelt een hoop geld per maand wat ik dan weer op mijn spaarrekening kan zetten. Wil namelijk binnenkort wel het huis uit, dus zal ik toch wat geld moeten hebben.
'Vroeger' toen ik net geld verdiende had ik echt een gat in mijn hand. Dan was het al op voor ik het had zeg maar. Zo ben ik tegenwoordig niet meer gelukkig.
Verder betaal ik mijn rekeningen en koop ik graag wat leuke dingen voor mezelf, ook als ik ze eigenlijk niet nodig heb. Dat laatste probeer ik wel te minderen, scheelt een hoop geld per maand wat ik dan weer op mijn spaarrekening kan zetten. Wil namelijk binnenkort wel het huis uit, dus zal ik toch wat geld moeten hebben.
'Vroeger' toen ik net geld verdiende had ik echt een gat in mijn hand. Dan was het al op voor ik het had zeg maar. Zo ben ik tegenwoordig niet meer gelukkig.
Gast- Gast
Ik kom prima rond en heb niet altijd veel geld voor alles over, op dit moment spaar ik elke maand ook wat. Ik wil best wat meer uitgeven aan leuke dingen, maar dat wil ik dan wel met gezellige mensen doen.
In mijn achterhoofd heb ik ook dat ik een studiejaar geen stufi meer krijg, dus ergens wat zelf moet betalen. Aangezien ik liever niet leen als het niet nodig is, geef ik nu mijn geld niet rigoreus uit.
Kortom als ik echt iets nodig heb, kan ik het zo kopen of meedoen, maar vaak weeg ik af of ik het echt de moeite waard vind en er blij van wordt uiteindelijk.
In mijn achterhoofd heb ik ook dat ik een studiejaar geen stufi meer krijg, dus ergens wat zelf moet betalen. Aangezien ik liever niet leen als het niet nodig is, geef ik nu mijn geld niet rigoreus uit.
Kortom als ik echt iets nodig heb, kan ik het zo kopen of meedoen, maar vaak weeg ik af of ik het echt de moeite waard vind en er blij van wordt uiteindelijk.
Gast- Gast
100 euro vind ik best veel voor iemand die nog rond moet komen van stufi en een bijbaantje, dus je doet het best goed!
Gast- Gast
Het meeste gaat op aan stappen..
Verder aan uit eten, lunchen buiten de deur, de bioscoop en shoppen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik doe het zelf ook hoor, maar vind je dat soms niet ontzettend zonde?_Chance schreef:Het meeste gaat op aan stappen..
Gast- Gast
Liva schreef:100 euro vind ik best veel voor iemand die nog rond moet komen van stufi en een bijbaantje, dus je doet het best goed!
Wel? En ik maar denken dat het weinig was, haha. Moet ook wel zeggen dat het niet iedere maand 100 euro is hoor, soms ook 50. Ligt een beetje aan mijn andere uitgaven die maand.
Gast- Gast
Ik spaar dus niks. Mijn loon gaat voor 90% op aan rekeningen. de 10% dat over blijft geef ik uit aan iets anders. Boodschappen, kleding voor ons zoontje etc.
Geef eigenlijk vrij weinig geld aan mezelf uit
Geef eigenlijk vrij weinig geld aan mezelf uit
Gast- Gast
Ik kan heel slecht met geld omgaan...heb echt een gat in mijn hand.
Ik koop veel kleding, ga uiteten, tijdschriften, allemaal leuke dingen eigenlijk.
Mijn vriend kan wel goed met geld omgaan dus die helpt me vaak om niet al mijn geld in 1x op te maken.
We sparen wel op onze gezamelijke rekening, maar dat is meer voor als iets in huis kapot gaat (koophuis) of de auto opeens een grote beurt moet krijgen.
Op mijn eigen rekening wil ik ook graag sparen om gewoon extra geld te hebben mocht ik het nodig hebben. Alleen moet ik dat wel volhouden...
Maar ik vind het wel moeilijk om geen geld uit te geven.
Ik koop veel kleding, ga uiteten, tijdschriften, allemaal leuke dingen eigenlijk.
Mijn vriend kan wel goed met geld omgaan dus die helpt me vaak om niet al mijn geld in 1x op te maken.
We sparen wel op onze gezamelijke rekening, maar dat is meer voor als iets in huis kapot gaat (koophuis) of de auto opeens een grote beurt moet krijgen.
Op mijn eigen rekening wil ik ook graag sparen om gewoon extra geld te hebben mocht ik het nodig hebben. Alleen moet ik dat wel volhouden...
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10
Auxo schreef:Liva schreef:100 euro vind ik best veel voor iemand die nog rond moet komen van stufi en een bijbaantje, dus je doet het best goed!
Wel? En ik maar denken dat het weinig was, haha. Moet ook wel zeggen dat het niet iedere maand 100 euro is hoor, soms ook 50. Ligt een beetje aan mijn andere uitgaven die maand.
Ja joh. Ik heb tot een half jaar terug maar 50 euro per maand gespaard en wij waren met z'n 3en en mijn vriend werkte toen gewoon fulltime. Dus ja, 100 vind ik dan wel heel goed als je zo weinig te besteden hebt!
Gast- Gast
smooch schreef:
Ja, dat laatste heb ik inderdaad ook. Er zijn zoveel leuke dingen.. Ik kan me nu aardig goed in houden, maar geef me niet een paar honderd euro vrij te besteden voor mezelf, want dan gaat het echt op.
Gast- Gast
Ik spaar op het moment het bedrag dat ik straks met een eigen huisje kwijt ga zijn aan vaste lasten. Dat betekend nu dus dat ik de kosten van bijv. m`n zorgverzekering spaar, maar ook betaal. Zo kan ik wennen aan 'weinig' geld hebben en kan ik straks het gedeelte sparen wat ik nu 'dubbel' betaal, zoals de zorg, auto en telefoon..
Het is nu vaak wel passen en meten, maar dat komt ook omdat ik nog teveel uitgeef aan kleding en uitgaan.. Dat zal ik straks wel minderen.. Het hoeft niet persee, want ik kan het wel betalen, maar het is ook gewoon zonde..
Het is nu vaak wel passen en meten, maar dat komt ook omdat ik nog teveel uitgeef aan kleding en uitgaan.. Dat zal ik straks wel minderen.. Het hoeft niet persee, want ik kan het wel betalen, maar het is ook gewoon zonde..
Gast- Gast
Dat had ik voorheen ook.. Ik denk nu veel meer na over m`n aankopen, heb ik het echt nodig, is het wel echt zo leuk??? Etc..Liva schreef:smooch schreef:
Ja, dat laatste heb ik inderdaad ook. Er zijn zoveel leuke dingen.. Ik kan me nu aardig goed in houden, maar geef me niet een paar honderd euro vrij te besteden voor mezelf, want dan gaat het echt op.
Gast- Gast
Ik vind het knap van je dat je dat kunt. Als ik geld heb, dan voel ik altijd enorm de drang om het uit te geven._Donnaa schreef:Ik spaar op het moment het bedrag dat ik straks met een eigen huisje kwijt ga zijn aan vaste lasten. Dat betekend nu dus dat ik de kosten van bijv. m`n zorgverzekering spaar, maar ook betaal. Zo kan ik wennen aan 'weinig' geld hebben en kan ik straks het gedeelte sparen wat ik nu 'dubbel' betaal, zoals de zorg, auto en telefoon..
Gast- Gast
Ik vind het ook moeilijk om geen geld uit te geven. Ik merk wel dat nu ik aan het afvallen ben het een stuk makkelijker is om geen geld aan kleding uit te geven omdat ik dat dan zonde vind (ik wil ongeveer 20 kilo kwijt). Dat geld spaar ik nu extra op een aparte rekening. Als ik dan op gewicht ben mag ik van dat bedrag gaan shoppen. Ik ben sinds vorige zomer ook al 9 kilo afgevallen en een aantal kledingstukken pas ik dan ook niet meer goed. Gelukkig heb ik veel leuke kleding van toen ik een paar maatjes minder had bewaard en kan ik dat nu weer aan.
Kleding en schoenen zijn dus mijn grootste uitgaven. Daarnaast spaar ik elke maand nog een bedrag. Ook aan uitjes met vriendinnen en een tijdschrift e.d. geef ik veel geld uit.
Dit gaat trouwens over mijn eigen bedrag dat ik per maand heb. Ik heb samen met mijn vriend nog een gezamenlijke rekening en spaarrekening. Daar sparen we elke maand een vast bedrag op wat voor onze bruiloft bestemd is.
Kleding en schoenen zijn dus mijn grootste uitgaven. Daarnaast spaar ik elke maand nog een bedrag. Ook aan uitjes met vriendinnen en een tijdschrift e.d. geef ik veel geld uit.
Dit gaat trouwens over mijn eigen bedrag dat ik per maand heb. Ik heb samen met mijn vriend nog een gezamenlijke rekening en spaarrekening. Daar sparen we elke maand een vast bedrag op wat voor onze bruiloft bestemd is.
Laatst aangepast door Emma_ op do 27 jan 2011 - 1:06; in totaal 1 keer bewerkt
Emma_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11
Liva schreef:Rondkomen en sparen
Hier eigenlijk hetzelfde. Ik ben iemand die graag spaart. Op dit moment zijn dat geen grote bedragen per maand, maar alles wat we extra binnen krijgen gaat in ieder geval naar de spaarrekening.
Gast- Gast
Overleven en leven. Overleven als in; Rondkomen, kunnen eten, bijspringen als m'n broer 't nodig heeft, mam helpen waar nodig, vriendinnen steunen indien 't nodig is. Leven als in; leuke dingen doen, genieten van m'n vrije tijd en dingen kunnen doen en kopen waar ik me goed bij voel.
Ik zou meer kunnen sparen, maar ik ben gek op cadeautjes geven en ben niet bang voor de toekomst. Mijn hele familie heeft niets anders gedaan dan werken en sappelen, ik heb me er bij neergelegd dat 't gewoon zo is. Wij hadden geen gouden wiegjes, we zijn duppies en moeten elke dag blijven werken om een duppie te blijven. Bovendien leef ik liever elke dag weer zoals ik wil, dan dat ik moet bezuinigen om te kunnen sparen voor een 'what if', ik werk elke dag, gebeurt er iets waar ik meer geld voor nodig heb; dan ga ik meer werken tot ik 't geld bij elkaar heb en zo zal ik oud worden denk ik.
Ik zou meer kunnen sparen, maar ik ben gek op cadeautjes geven en ben niet bang voor de toekomst. Mijn hele familie heeft niets anders gedaan dan werken en sappelen, ik heb me er bij neergelegd dat 't gewoon zo is. Wij hadden geen gouden wiegjes, we zijn duppies en moeten elke dag blijven werken om een duppie te blijven. Bovendien leef ik liever elke dag weer zoals ik wil, dan dat ik moet bezuinigen om te kunnen sparen voor een 'what if', ik werk elke dag, gebeurt er iets waar ik meer geld voor nodig heb; dan ga ik meer werken tot ik 't geld bij elkaar heb en zo zal ik oud worden denk ik.
Gast- Gast
Liva schreef:smooch schreef:
Ha, dat heb ik ook. Alles moet op! Dan denk ik oh ik heb nog E50-, waaraan zal ik dat uitgeven...niet eens oh ik spaar het op ofzo. Maar dat probeer ik nu wel te doen.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Ik denk nu ook beter na over mijn inkopen. Sta ik bijvoorbeeld in de H&M met een leuk shirtje, loop ik rond en ga ik nadenken, hang ik het toch maar terug omdat ik het eigenlijk helemaal niet nodig heb.
Ik vind dingen ook heel snel duur tegenwoordig. Ik koop het liefst alles zo goedkoop mogelijk.
Ik vind dingen ook heel snel duur tegenwoordig. Ik koop het liefst alles zo goedkoop mogelijk.
Gast- Gast
Alles wat hier per maand binnenkomt gaat er ook net zo hard weer uit aan de rekeningen en de wekelijkse boodschappen/benzine etc.
Als ik wat geld over heb gaat dat naar kleding voor mijn zoontje of mijzelf of een keer wat leuks.
Ik heb een tijdje proberen te sparen (met 100 id maand), maar toen ging mn auto een paar keer achter elkaar kapot en dus is mn spaarrekening ook weer leeg en heb nu minder inkomen, dus kan het niet opnieuw aanvullen.
Als ik wat geld over heb gaat dat naar kleding voor mijn zoontje of mijzelf of een keer wat leuks.
Ik heb een tijdje proberen te sparen (met 100 id maand), maar toen ging mn auto een paar keer achter elkaar kapot en dus is mn spaarrekening ook weer leeg en heb nu minder inkomen, dus kan het niet opnieuw aanvullen.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Ik heb nooit contant geld en doe altijd net alsof er op m`n rekening niets staat, voor mezelf dus.. Ik leef dus altijd met het 'ik heb geen geld' idee..Dolcis_ schreef:
Ik vind het knap van je dat je dat kunt. Als ik geld heb, dan voel ik altijd enorm de drang om het uit te geven.
Klinkt stom, maar voor mij werkt het..
Gast- Gast
Van mijn salaris betaal ik mijn hypotheek, vaste lasten, boodschappen en met uitjes. Het overige geld (meestal blijft er wel paar maand iets over) zet ik op mijn spaarrekening. Met dit geld wil ik ooit mijn bruiloft betalen, de inrichting van een nieuw huis en ik wil er mee reizen.
Gast- Gast
Jaaaa, dat heb ik dus ook.. Laatst had ik ook 3 shirtjes vast en ik wilde ze echt heel graag.. Dan doe ik een rondje en dan bedenk ik dat het toch weer €40 gaat kosten.. Maar ik wil niet kiezen, dus dan neem ik ze gewoon allemaal niet..Auxo schreef:Ik denk nu ook beter na over mijn inkopen. Sta ik bijvoorbeeld in de H&M met een leuk shirtje, loop ik rond en ga ik nadenken, hang ik het toch maar terug omdat ik het eigenlijk helemaal niet nodig heb.
Gast- Gast
Trisha schreef:Overleven en leven. Overleven als in; Rondkomen, kunnen eten, bijspringen als m'n broer 't nodig heeft, mam helpen waar nodig, vriendinnen steunen indien 't nodig is. Leven als in; leuke dingen doen, genieten van m'n vrije tijd en dingen kunnen doen en kopen waar ik me goed bij voel.
Dat ligt er toch ook maar net aan wat voor keuzes je maakt? Zo doe ik nu ongeschoold werk wat geen bakken met geld verdient en ook niet heel inspirerend is. Maar ik maak nu de keuze om te investeren in de toekomst wat toch behoorlijk wat geld kost allemaal, zodat ik straks wél dat inkomen en dat werk heb ik waardoor ik dingen kan doen zonder te denken ''oh sh*t, kan ik dit missen?''. Ik wil niet blijven hangen in een situatie dat ik maar net rond kan komen. Het lijkt me zo frustrerend als je dat je hele leven hebt..
Gast- Gast
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» geld wisselen
» Geld uitlenen
» gebrek aan geld
» Storting geld
» geld wisselen
» Geld uitlenen
» gebrek aan geld
» Storting geld