Het geld van de kinderbijslag
+13
Bolleke
Parisienne
Bruintje Beer
Susan
meisjesmama
Printje
Fiebje
Lindsya
PiP
PapillonRose
Flip Fluitketel
bella
Liadan
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Het geld van de kinderbijslag
Wat doen jullie met het geld van de kinderbijslag?
Zetten jullie het apart voor dingen zoals kleding en luiers?
Bewaar je het voor leuke dingen zoals speelgoed?
Zet je het op de spaarrekening van je kindje?
Of doe je er eigenlijk niks mee en je koop gewoon wat je nodig hebt en de rest blijf op je eigen rekening staan?
Of doe je er eigenlijk niks mee en je koop gewoon wat je nodig hebt en de rest blijf op je eigen rekening staan?
Gast- Gast
Re: Het geld van de kinderbijslag
Razz_ schreef:Wat doen jullie met het geld van de kinderbijslag?
het gaat naar de rekening waar alles op en af gaat.....ik doe er niets speciaals mee.
Gast- Gast
Wij gebruiken het geld voor 'normale' dingen (boodschappen, vaste lasten etc). We hebben het hard genoeg nodig, anders zouden we het misschien wel sparen voor de kinderen bijvoorbeeld.
Gast- Gast
Wij sparen de hele kinderbijslag voor later, een deel gaat op haar eigen spaarrekening en een deel op een aparte spaarrekening op onze naam, van het geld op die rekening willen we later bv. haar studie betalen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Wij gebruiken het gewoon als al het andere geld.
Per 3 maanden koop ik genoeg kleren e.d voor de kinderen, dat ik de bijslag daar niet voor hoef te gebruiken.
En sparen doen we automatisch per week, dus daar is het ook niet voor nodig
Per 3 maanden koop ik genoeg kleren e.d voor de kinderen, dat ik de bijslag daar niet voor hoef te gebruiken.
En sparen doen we automatisch per week, dus daar is het ook niet voor nodig
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
Wij krijgen in april voor het eerst de kinderbijslag en willen in ieder geval een gedeelte ervan op de spaarrekening zetten voor later. De rest dat zien we wel wat we ermee gaan doen. Gaat op de grote hoop denk ik!
Laatst aangepast door Flip Fluitketel op wo 16 maa 2011 - 8:04; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Wij hebben ook pas 1x kinderbijslag gehad en wij gooien het gewoon op een grote hoop. Als ik iets leuks zie voor S. koop ik het gewoon en sparen doen we zowieso iedere maand al.
Gast- Gast
Ik krijg volgende maand ook voor het eerst kinderbijslag gestort. Ik ben van plan om het te gebruiken voor uitgaven voor A. als die er zijn. Er zijn natuurlijk altijd uitgaven, maar ik bedoel meer extra / onvoorziene uitgaven. Als er na een kwartaal over is (verwacht ik eigenlijk wel) dan gaat het naar haar spaarrekening. Of ik doe gelijk al iets van de helft naar de spaarrekening, en later eventueel nog meer.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
het gaat bij op de grote hoop en wordt niets bijzonders voor gekocht. We sparen wel voor haar, maar niet specifiek van de kinderbijslag.
Gast- Gast
+1Dromertje schreef:het gaat bij op de grote hoop en wordt niets bijzonders voor gekocht. We sparen wel voor haar, maar niet specifiek van de kinderbijslag.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
De kinderbijslag wordt op de rekening van ons zoontje gestort sinds zijn geboorte en dat gebruiken we nergens voor, dat sparen we op voor hem.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Wij zetten het apart voor 'later'. Om bijvoorbeeld de studie van te betalen. En als er dan iets overblijft krijgt ons kind het mee als hij/zij het huis uit gaat.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Tot nu toe hebben we het iedere keer gebruikt voor een grotere aankoop voor hem, de autostoel, de trip-trapstoel hebben we allemaal gekocht met dat geld. Anders gaat het zoveel mogelijk naar zijn spaarrekening.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
PiP schreef:+1Dromertje schreef:het gaat bij op de grote hoop en wordt niets bijzonders voor gekocht. We sparen wel voor haar, maar niet specifiek van de kinderbijslag.
+1
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Het gaat hier gewoon op de grote hoop, ik heb vaak amper door dat het er weer opstaat. Sterker nog, ons formulier was blijkbaar kwijtgeraakt toen we kinderbijslag hadden aangevraagd, want ik kwam er na anderhalf jaar achter dat ik het nooit had ontvangen. Toen kreeg ik alles met terugwerkende kracht, plus van anderhalf jaar kindgebonden budget, dat was wel even een mooie meevaller (en toen heb ik ook wel even iets extra's gekocht voor Ezra).
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hier gaat het direct naar de spaarrekening voor de kinderen.
Speelgoed, kleding etc. etc. wordt gewoon maandelijks van ons inkomen gedaan.
Speelgoed, kleding etc. etc. wordt gewoon maandelijks van ons inkomen gedaan.
Gast- Gast
Wij zetten de kinderbijslag apart op een spaarrekening die op onze naam staat. Hebben we het geld nodig dan pakken we het daarvan. Het is wel bedoelt voor de kinderen. als straks spruit 2 er is dan gaat het op dezelfde rekening. Het is ook de bedoeling dat het voor later is als ze willen studeren ofzo. Dan splitsen we de rekening.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Dit gaat al jaren naar een spaarrekening en staat inmiddels een leuk bedrag op.
Dit is onze buffer voor bijvoorbeeld studie later en staat los van zijn eigen spaarrekening.
De gewone uitgaves zoals kleding ect. gaat gewoon van ons salaris af.
Dit is onze buffer voor bijvoorbeeld studie later en staat los van zijn eigen spaarrekening.
De gewone uitgaves zoals kleding ect. gaat gewoon van ons salaris af.
Gast- Gast
Dromertje schreef:het gaat bij op de grote hoop en wordt niets bijzonders voor gekocht. We sparen wel voor haar, maar niet specifiek van de kinderbijslag.
+1
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik koop er kleding voor de kinderen van. Alhoewel ze 'tussendoor' ook wel eens kleding krijgen.
Mijn jongste zoontje krijgt de kleren van de oudste aan, dus ik denk dat ik zijn deel van de bijslag op zijn spaarrekening zet.
Mijn jongste zoontje krijgt de kleren van de oudste aan, dus ik denk dat ik zijn deel van de bijslag op zijn spaarrekening zet.
Gast- Gast
Een gedeelte gaat op zijn spaarrekening, een gedeelte koop ik kleren voor voor hem, en het andere gedeelte gaat op de grote hoop..
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Hier gebruiken we het ook gewoon als inkomen en we sparen wel, maar een ander bedrag.
Gast- Gast
Bij ons komt het ook op de gewone rekening omdat ze nu nog niet zoveel nodig is en wij het hard kunnen gebruiken!! De volgende kinderbijslag koop ik wat nieuwe kleertjes voor Z. want ze groeit erg hard op dit moment. En misschien al wat zomerkleertjes.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik gebruik het om kleding en luiers en e.d. voor haar van te kopen.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: