Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geld en trouwen

+17
Pompoen
Shisha
Dennenappel
Kat1980
Fearie
Marin
Luce
Zonnetje
Artemis
Snirp
SoGood
Sam
Moira
Isabel_
Davinia
Sayuri
Susan
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Geld en trouwen

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 22:36

Mijn vriend en ik willen met elkaar trouwen. Niet nu, maar over een jaar ofzo – we weten het gewoon. Ik moet van hem heel braaf wachten op een aanzoek, dus dat doe ik dan ook. Maar in m'n hoofd denk ik er wel over na. En dan vooral over de financiele kant. Je kunt het natuurlijk heel klein en goedkoop doen, en we zullen ook zeker wel creatieve oplossingen gaan bedenken (wat me heel leuk lijkt), maar wat kan er wél? Is het mogelijk om in een jaar tijd toch een flink bedrag te sparen en een bruiloft toch wat groter (lees: normaal) te doen?

Zijn er meiden die ook niet zoveel spaargeld hadden (rond de 1000 euro), hun vriend ook niet, maar beiden een normaal inkomen, en die toch in een jaar een flink bedrag hebben verzameld om een leuke bruiloft van te betalen? Hadden jullie misschien trucjes, zoals achteraf betalen of in delen etc.?

Benieuwd naar jullie ervaringen!

Edit: we zetten nu trouwens allebei al maandelijks wat geld opzij, maar da's nog niet zo veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Susan do 6 jun 2013 - 22:49

Wij zijn redelijk low-budget getrouwd, gewoon omdat we een simpele bruiloft wilden, en wij hebben het geld in een paar maanden bij elkaar gespaard, ik denk dat het in een jaar toch wel moet lukken om een 'gewone' bruiloft bij elkaar te sparen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Sayuri do 6 jun 2013 - 22:56

Wauwie! Wat weten jullie dat snel, ik weet na bijna 3 jaar nog steeds niet of ik wil trouwen. Moet een fijn gevoel zijn, leuk voor je!

On topic: ik heb dus geen tips voor je...
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Davinia do 6 jun 2013 - 23:01

Ik heb geen idee hoe veel je per maand verdiend en kan sparen, dus ik kan niet zeggen dat het je lukt. Ons zou het niet lukken om de bruiloft in 1 jaar te sparen, omdat ik maar een uitkering heb en vriendlief het vertikt om flink te sparen en dingen te laten voor een bruiloft.


Heb je al een idee hoe veel geld je uit wilt geven aan een bruiloft? Rond de 10.000 euro of veel minder of meer?
Ik zou voor bepaalde dingen marktplaats in de gaten houden of ebay. Ik hoor wel eens mensen die daar hun schoenen of corselet voor veel goedkoper hebben weten te bemachtigen.
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 23:03

Susan, zou je willen vertellen hoeveel geld je (ongeveer) bij elkaar had gespaard en in hoeveel maanden tijd? Ongeveer?

Sayuri, ja, dat had ik dus met andere relaties ook. Ik wist het nooit echt. Nu wil ik niets liever. Ligt er misschien ook aan dat ik al bijna 30 ben en drie jaar vrijgezel ben geweest. Ik ben klaar voor de volgende stap en met deze man durf ik dat voor 100 procent aan. Geld en trouwen 281626781

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Isabel_ do 6 jun 2013 - 23:03

Wij hebben een groot bedrag bij elkaar gespaard in anderhalf jaar tijd. Maar dat hangt natuurlijk af van je inkomen en je bestedingspatroon. Wij geven veel geld uit aan luxe zaken en konden dit dus schrappen waardoor we veel geld konden sparen. Wij hebben alleen het feest achteraf betaald omdat het een week duurde voordat we hiervan de factuur kregen (we hadden de drankjes op nacalculatie).

Isabel_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Moira do 6 jun 2013 - 23:05

Mag ik al feliciteren? Wink

Ik zou een lijstje maken met wat jullie persé willen op de bruiloft en daar de verwachte kosten bij zetten. En een lijstje maken met hoeveel jullie maximaal kunnen sparen per maand. Die twee lijstjes bekijken: kom je geld te kort, dan de bruiloft uitstellen. Heb je nog geld over, dan kun je kijken of het realistisch is om de bruiloft over 1 jaar te vieren.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 23:07

Davinia, wat vervelend dat je vriend niet wil sparen! Zou je graag willen trouwen?

M'n vriend is al wel begonnen met sparen, dus dat is het probleem niet.
Ik denk dat 10.000 euro wel de max is. Dat bedrag hoor ik van wel meer mensen die een doorsnee bruiloft (of in ieder geval in mijn omgeving) hadden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Susan do 6 jun 2013 - 23:08

Oh, niet zo heel veel hoor, ik denk 1500 euro in een maand of vijf. Wij hoefden natuurlijk geen trouwlocatie te betalen en ook geen catering en dergelijke. Er kwamen later nog wel wat kosten bij maar niet zoveel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 23:10

Snow White, goeie tip. Had ik zelf ook bedacht idd, maar dat is voor m'n vriend nog een beetje te concreet, haha. Heeft 'ie ook wel gelijk in, we moeten natuurlijk niet overhaasten.

Slim om inderdaad even te kijken naar waar ik kan besparen op luxe dingen. Sowieso zou het wel helpen als ik niet meer drankjes, broodjes en snacks op het station zou kopen. Val je gelijk ook mooi van af. Geld en trouwen 253468018

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Sam do 6 jun 2013 - 23:12

Wat gaaf!

Ik zoi in jullie geval alle beetjes opzij zetten, dan spaar je stiekem een hele hoop.
Heeft een van julie ouders niet toevallig een grote tuin waar je het kunt vieren? Dat scheelt echt een hoop in de kosten.
En dan bv een heerlijke bbq met savonds een feest.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  SoGood do 6 jun 2013 - 23:13

Leuk Rood! Gefeliciteerd! Geld en trouwen 281626781

Persoonlijk zou ik dan liever wat langer wachten met trouwen en sparen tot je de perfecte bruiloft kan betalen die je altijd al gewild hebt. En zelf vind ik het ook altijd prettig om een buffer achter de hand te hebben mocht het nodig zijn.

Maar volgens mij kom je met creativiteit, een klein bedrag en vooral echte liefde al snel een heel eind!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Sam do 6 jun 2013 - 23:17

Wij hebben berekend dat we zo'n 9000 euro kwijt zullen zijn ( pale ). Hebben een aparte spaarrekening waar al het spaargeld voor de bruiloft op komt.

In dat budget zit eigenlijk alles. Het zou 2000 euro goedkoper kunnen. Maar dan moet je op bepaalde dingen gewoon besparen.

Echt leuk voor je!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Snirp do 6 jun 2013 - 23:25

Superleuk voor je Rood! Leuk ook om mee bezig te zijn smile

Wij denken ongeveer 11.000/12.000,- kwijt te zijn... (daarbuiten gelaten dat mijn jurk door mijn ouders wordt betaald, dus dan kan je er weer wat af denken smile)
Op dit moment zijn we lekker aan het sparen, maar gaan over een tijdje ook nog verhuizen.
Hier moeten ook spullen voor gekocht worden.

Gelukkig spaar ik al wat langer, en heb ik een flinke spaarrekening. Op zich zouden we nu dus al kunnen trouwen, maar willen graag zoveel mogelijk samen sparen.
Per maand sparen wij nu €500,-, maar alles gaat op één hoop, dus ook de vakantie gaat hier vanaf.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Artemis do 6 jun 2013 - 23:58

Wij zijn redelijk low budget getrouwd, tja, studenten hè smile

Ik denk dat we in totaal zo'n 5000,- kwijt waren. Jurk kreeg ik wel van mijn ouders moet ik zeggen. Lunch hebben we zelf verzorgd, dat kostte niet zoveel. We hadden wel 90 daggasten en 130 avondgasten. We hadden als avondmaaltijd een buffet laten komen van een goede slager, dat was prima en niet zo duur. We hebben een zaal afgehuurd die we zelf moesten versieren, waar vrijwilligers achter de bar stonden. Dat kostte 75 hele euro's.

Hapjes kwamen van dezelfde slager. Drank was onbeperkt voor de gasten, wij betaalden achteraf per glas. Het hele feest heeft ons denk ik 2500,- gekost incl. eten. Maar we kregen ook echt véél geld als kado, dat hadden we niet meegerekend hoor, maar daardoor viel het wel een stuk goedkoper uit.
Gemeentehuis in plaats van hele dure locatie, wel op een dure dag, trouwringen waren rond de 1500 geloof ik.

Taart kregen we van mijn schoonouders en de foto's werden gemaakt door een vriend die fotograaf is, ook een stuk goedkoper. Een andere vriend had een leuke band, die hebben gespeeld, ook weer goedkoper dan normaal. We zijn getrouwd in de auto van mijn vader, die had een leuke en wij vonden het niet zo belangrijk.

En het was echt supergezellig smile

Ik zou nooit 20.000 aan een bruiloft uitgeven, zo zonde van het geld, achteraf had ik ook niet zo'n dure jurk gehoeven. Het ding kostte 1800,-, 1x gedragen en sindsdien hangt hij op zolder. Ik denk dat ik voor 5000,- echt een prima bruiloft in elkaar zou kunnen zetten nu, wel anders dan toen (ik denk kleiner) maar duur hoeft het echt niet te zijn.

Mijn broer is gratis getrouwd op een ochtend, daarna met beide gezinnen en aanhang een dag iets leuks gedaan en later die week een feest voor de rest van de mensen. Was ook echt een superbruiloft.

Leuk man! Ben blij voor je!
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Davinia vr 7 jun 2013 - 0:35

Rood schreef:Davinia, wat vervelend dat je vriend niet wil sparen! Zou je graag willen trouwen?

M'n vriend is al wel begonnen met sparen, dus dat is het probleem niet.
Ik denk dat 10.000 euro wel de max is. Dat bedrag hoor ik van wel meer mensen die een doorsnee bruiloft (of in ieder geval in mijn omgeving) hadden.

Wij willen allebei graag trouwen en het liefste ook volgend jaar. Misschien zit het bij mijn vriend zo, omdat we flink bedrag op onze spaarrekening hebben staan waarvan we toch een hele grote bruiloft kunnen geven. Dus hij ziet het nut niet meer zo in van sparen, maar ik vind sparen voor de bruiloft toch wel leuk.
10.000 vind ik ook wel de max ja.
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Snirp vr 7 jun 2013 - 0:39

Je kan het natuurlijk ook precies zo duur maken als je zelf wilt smile
Vrienden van ons waren 18.000,- kwijt...
Wij hebben gezegd dat we dat echt niet willen.

Maar toen we een beetje alles gingen optellen, kwamen we toch al snel op 11.000 uit...
We gaan dan wel ervan uit dat iedereen komt, en de drankjes zijn op nacalculatie, hebben nu gewoon een schatting gedaan.
Wij hebben 20 daggasten en 110 nog extra die alleen op het feest worden uitgenodigd.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Zonnetje vr 7 jun 2013 - 0:43

Onze bruiloft gaat rond de x euro kosten zonder huwelijksreis. De huwelijksreis doen we in plaats van de vakantie die we normaal gesproken altijd doen in de zomer. Er komen bij ons ongeveer 25 daggasten en 110 avondgasten. Wij wilden het ook niet te gek duur maken, maar bepaalde dingen wilden we wel graag, zoals in een kasteeltje trouwen en daar het feest geven, een goede fotograaf en videograaf, witgouden ringen, etc., waardoor we toch al snel op zo'n hoog bedrag uitkwamen.

Vanaf het moment dat we besloten hadden om te gaan trouwen, hebben we een Excel-document gemaakt met daarin alle kostenposten met de verwachte kosten. Hoe meer we regelden, hoe beter beeld we kregen hoeveel het precies ging kosten. Zo kun je bewust keuzes maken hoeveel geld je waar voor over hebt en bepaalde dingen scrappen of goedkopere keuzes maken.

Wij hadden al veel geld gespaard, maar zijn dit jaar gewoon door gegaan met sparen. Ik heb de ervaring dat je veel kunt sparen als je extraatjes laat, thuis lekker kookt in plaats van uit eten gaat, goed op je boodschappen let, etc.

Leuk dat jullie plannen hebben om te gaan trouwen!


Laatst aangepast door Zonnetje op wo 12 jun 2013 - 20:20; in totaal 1 keer bewerkt
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 2:14

Bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen.

Giften en envelopjes! Dát is natuurlijk wat ik zocht, haha!

Ik wil wel een dream wedding, maar dat houdt in: een jurk van 3000 euro, een cantorijkoor in de kerk, vijfgangendiner, vier bruidsmeisjes met identieke jurken en een tienkoppige band op het feest. Dus dat kan ik sowieso maar beter overboord zetten. Gelukkig gaat het me, kan ik oprecht zeggen, echt om trouwen met J. – de rest is leuk, maar kan me feitelijk gestolen worden. En ik vind het eigenlijk wel leuk om veel zelf te regelen. Ik weet nu al wie fotografie, ontwerpdingen, bloemen, videografie en taart kunnen doen. En zelf een zaal versieren is féést! Komt vast allemaal goed.

Jullie hoeven me nog niet te feliciteren, hoor. Volgens mij moet ik nog wachten tot er een ring bij elkaar gespaard is. Laughing Maar ik voel me zó alive en happy met hem! Kan 't soms echt niet geloven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Snirp vr 7 jun 2013 - 2:34

Rood schreef:Maar ik voel me zó alive en happy met hem! Kan 't soms echt niet geloven.

En dát is natuurlijk het allerbelangrijkste!!!! Very Happy
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Luce vr 7 jun 2013 - 2:52

Ik droomde ook altijd van zo'n dure bruiloft enzo, met een echte trouwjurk enz enz.

Wij hadden geen 10.000 euro te besteden en ik zag ons dat ook niet hebben in de komende jaren, dus toen zijn we gaan Omdenken Wink

In totaal heeft het ons geloof ik 3500-4000 euro gekost.

Geen 2000 euro voor een jurk, maar 499. Een jurk gevonden in een winkel die bemiddelde in 2ehandsjurken (dus een jurk die 1 keer eerder is gedragen). Nieuwprijs van die jurk was 3000 euro, ik had hem dus voor een heel stuk minder. En je zag niét dat het een 2ehandsje was. Achteraf ben ik zo blij dat ik dat gedaan had. Je bent toch eigenlijk gek als je duizenden euro's aan een jurk uit gaat geven! Een jurk die je 1 dag draagt. Mijn jurk was van een merk dat ik ook nieuw had gekocht anders. Een collectie van het jaar daarvoor. Hoepel geleend, corset in de uitverkoop kunnen kopen bij Esprit, schoenen gewoon bij Zalando voor een paar tientjes.

Geen duur bruidsboeket, gewoon zelf maken. Het is echt appeltje eitje. Ik zou bij een bloemenwinkel 100 euro voor een boeket kwijt zijn met alleen maar rozen. Diezelfde rozen heb ik gewoon los besteld a 1,50 per stuk. Op internet materiaal gekocht (tape, parelstekers enz) en ik was voor 25 euro klaar. Corsages ook zelf gemaakt.

Geen duur trouwpak, maar gewoon een mooi pak in de uitverkoop bij een pakkenwinkel. Mooi op maat gemaakt, je zag geen verschil. Bedenk vooral: overal waar trouw- voor staat gaat volgens mij 3 keer over de kop.

Geen dure trouwlocatie, maar in de tuin van mijn ouders. Mijn ouders wonen groot en hadden een mooie achtertuin met vijvertje enzo. Ideaal. Mijn man is kok van beroep en kon studenten regelen die de bediening deden voor een mooi bedrag en een kok in opleiding die voor ons kookte. We hebben dus een bar gehuurd met een biertap en koelkast. Een dj gehuurd, een fotografe die net begon (Marin smile ), partytenten gehuurd, decoratie hoeft niet veel geld te kosten. Wijn en frisdrank bij de groothandel etc (wat je niet gebruikt, kan weer terug)

Geen dure leenauto, maar even rondgevraagd en we konden een mooie auto lenen van iemand. In ruil voor een foto van ons in trouwkleding erbij.

En: gewoon niet iedereen uitnodigen waar je misschien net de naam van kent. Wij hebben alleen mensen uitgenodigd die wij vaak spraken. Dat scheelde ook énorm in de kosten. Wij hadden in totaal 75 gasten die dag en avond aanwezig waren.

Echt, gewoon even flink netwerken. Het hoéft niet zo belachelijk duur te zijn. Onze dag was echt geweldig, had het echt niet anders gewild!

Hoe we hadden gespaard: deel belastingteruggave en een deel gespaard.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Luce vr 7 jun 2013 - 2:55

Oh en de ringen... Wij hadden al mooie vriendschapsringen. Ik had nog een gouden ring en die hebben we om laten smelten en laten verwerken in de ringen die we al hadden door een goudsmid hier in de buurt. We waren voor 200 euro klaar en het zijn echt mooie, unieke ringen geworden. En ook voor ringen geldt wederom: zet er trouw- voor en je betaalt een fortuin! Zoek dus gewoon op normale ringen, zijn bijna hetzelfde en het scheelt een stuk Wink

Taart heeft mijn man zelf gemaakt
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Luce vr 7 jun 2013 - 2:58

Rood schreef:Maar ik voel me zó alive en happy met hem! Kan 't soms echt niet geloven.


Rood, ik vind dit echt heel leuk om te lezen Very Happy
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Marin vr 7 jun 2013 - 3:16

Ooh zo leuk Roodje!

Budgettechnisch valt er volgens mij altijd wel wat te regelen. Ook als je sommige dingen gewoon echt absoluut wilt.
Ik neem aan dat jullie absoluut in de kerk gaan trouwen, bijvoorbeeld. Daar heb ik dan weer geen idee van hoe dat zit met de kosten, of dat extra is en zo ja, hoe veel. Je zou bijvoorbeeld er voor kunnen kiezen om dan het burgerlijk huwelijk al de dag er voor te doen, op een iets goedkopere dag.

Ik vind tuinfeesten altijd helemaal geweldig en dat is vaak niet zo duur. Aankleding is makkelijk zelf te regelen (Pinterest! Zet je familie maar aan het knutselen) en goedkopere catering is ook wel te regelen. Het enige is dat je zelf dus wel echt alle losse onderdelen moet regelen, en dat kost even wat extra moeite en kan al snel optellen. Denk ook aan partytenten enzo. Een gehele locatie afhuren kan sóms dus nog goedkoper en makkelijker zijn.

Wat ik altijd als budget tip geef is: Trouw wat later op de dag, einde van de middag bijvoorbeeld ('s avonds kan ook, heel gaaf, maar vind ik niet bij jullie kerkelijke huwelijk passen). Waarom om 13.00 de ceremonie en dan de rest van de middag al je daggasten bezig houden (koffietje hier, taartje daar, champagne, cola, bier, snacks etc), als je ook om 16.00 de ceremonie kunt doen, aansluitend daarna naar de feestlocatie te gaan om te dineren, de bruidstaart als dessert (scheelt je weer een gang op het menu) en dan daarna direct het feest. Natuurlijk zijn je ouders en alle familieleden er de hele dag wel bij, maar zo voorkom je dat je echt de hele dag iedereen hoeft te vermaken, en dat scheelt uiteindelijk ook in de kosten (ook locatiehuur wellicht).

Boeket kan je inderdaad ook prima zelf maken (door jezelf of familielid) en zo zijn er nog wel genoeg dingen waar je kleine beetjes op kunt bezuinigen. De jurk is iets waar ik vind dat je niet op moet bezuinigen (als in: Genoegen nemen met een goedkopere jurk dan je eigenlijk wilt), maar er zijn best veel winkels die ook goedkopere jurken 'off the rack' aanbieden, dus je hoeft dan helemaal niet te settelen voor minder, maar kunt best ook verliefd worden op een goedkopere jurk. En ik weet niet hoe traditioneel je ouders zijn met het geven van de jurk. Misschien doen ze dat wel. Zal je wel weten van je zusje. Sowieso kan je haar budget misschien checken want je weet hoe die dag was natuurlijk.

Leuk leuk leuk! Ik heb nog geen idee van ons eigen budget, zal wel goed komen, m'n vriend wil iig een wedding planner. Wil ik ook (weet al welke haha), alleen wil ik tóch alles zelf regelen :P Maar voor de dag zelf lijkt het me heerlijk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Fearie vr 7 jun 2013 - 6:11

Onze bruiloft heeft €4000 gekocht. Hebben €200 in de maand gespaard en ons vakantiegeld vorig jaar
Heb mijn jurk via een budgetzaak gekocht, €600, accessoires enzo geleend. Mijn vriend was €300 voor zijn hele outfit kwijt.
We (lees: ik) hebben heel veel zelf gedaan, taart en cupcakes, bbq hebben we zelf geregeld. Alleen een feestlocatie gehuurd en drank via de slijterij.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geld en trouwen Empty Re: Geld en trouwen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum