Het 17 dagen dieet
+42
Novalee
M@niek
Mama_1987
Coco
Antibes
Ringling
Cheesegirl
Gympie
Mida4you
Tiana
Aziraphale
Discordia
Error
xxDila
Marin
litllejoy
Lavendel
VanillaRose
Rose
Takkie
kippiee
Nala
Sayuri
Rouge
lyke
Kowalski
SoGood
Feline
Ariel-le
Pussycat
Poubelle
minoessepoes
Pannetoet
Arwyn
Lenster
Reeza
Atelier Madame
Steep
Ooh La La!
Inge
Sugarfall
Bay
46 plaatsers
Pagina 22 van 40
Pagina 22 van 40 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40
Re: Het 17 dagen dieet
Ik móet gewoon af en toe chips en zoute snacks eten. Chocola heb ik al in geen weken al dan niet maanden gegeten, kan ik prima zonder.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Aziraphale, nog bedankt voor het recept van de gezonde pizza! Ik ben vandaag begonnen, ga in het weekend denk ik lekker 'zondigen' met de pizza!
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
@ aziraphale, ook namens mij bedankt voor het recept, heb deze pizza vanavond gemaakt en hij was heerlijk!! De bodem bleef alleen wel een beetje zacht maar dat mocht de smaak niet drukken .
Voor de rest gaat het goed, ben weer op het goede spoor, van het weekend heb ik "gezondigd" met een croissantje en een meergranencracker met kaas. Hierdoor was ik 300 gram aangekomen, vanochtend was dat er weer af + nog 100 gram extra. Dus heb weer goed moed voor de rest van de week. Gisteren heb ik een lasagneschotel gemaakt zonder pasta. De pasta heb ik vervangen door plakjes geraspte courgette, en een pastasaus gemaakt met gehakt en paprika, champignons en bleekselderij en gepelde tomaat uit blik + nog kruiden en knoflook en ui. En bovenop een laagje parmezaanse kaas. Was erg lekker, het enige nadeel was dat het wel vrij nat was, zou niet weten wat ik daar aan kan doen.
Ik heb geen moeite met alle verleidingen weerstaan, en sinds vorige week eet ik elke dag pure chocola, een stuk of 2-4 van die blokjes op een reep. En val evengoed af. Ik neem dit vooral 's avonds met een kopje thee, ff een genietmomentje. Werkt voor mij goed. Er is nu op een paar ons na bijna 3 kilo af, ik ben blij!!!
Voor de rest gaat het goed, ben weer op het goede spoor, van het weekend heb ik "gezondigd" met een croissantje en een meergranencracker met kaas. Hierdoor was ik 300 gram aangekomen, vanochtend was dat er weer af + nog 100 gram extra. Dus heb weer goed moed voor de rest van de week. Gisteren heb ik een lasagneschotel gemaakt zonder pasta. De pasta heb ik vervangen door plakjes geraspte courgette, en een pastasaus gemaakt met gehakt en paprika, champignons en bleekselderij en gepelde tomaat uit blik + nog kruiden en knoflook en ui. En bovenop een laagje parmezaanse kaas. Was erg lekker, het enige nadeel was dat het wel vrij nat was, zou niet weten wat ik daar aan kan doen.
Ik heb geen moeite met alle verleidingen weerstaan, en sinds vorige week eet ik elke dag pure chocola, een stuk of 2-4 van die blokjes op een reep. En val evengoed af. Ik neem dit vooral 's avonds met een kopje thee, ff een genietmomentje. Werkt voor mij goed. Er is nu op een paar ons na bijna 3 kilo af, ik ben blij!!!
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
@ VanillaRose: in de eerste fase mag je toch nog geen gehakt? Alleen vis, kip of kalkoen toch? Verder klinkt het lekker en fijn dat het dieet goed voor jou werkt! Ik hoop hetzelfde te kunnen zeggen over een tijdje!
Tiana- Ratel
Stylegirl schreef:@ VanillaRose: in de eerste fase mag je toch nog geen gehakt? Alleen vis, kip of kalkoen toch? Verder klinkt het lekker en fijn dat het dieet goed voor jou werkt! Ik hoop hetzelfde te kunnen zeggen over een tijdje!
Het klopt hoor dat je dat nog niet mag, maar ik zit inmiddels op dag 17 en al die tijd al kip of vis, dus vond gehakt voor een keertje niet zo erg!
VanillaRose- Fluisteraar
Welke parmezaanse kaas hebben jullie? Bij AH zie ik alleen maar van dat soort poederkaas.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Zilver* schreef:Welke parmezaanse kaas hebben jullie? Bij AH zie ik alleen maar van dat soort poederkaas.
Ik koop ook de strooikaas variant. Lekker makkelijk en je doet er best lang mee, heb het al door verschillende gerechten kunnen gebruiken.
VanillaRose- Fluisteraar
Je kan het trouwens ook aan een stuk kopen hoor, dan heet het grano padano. Ligt er vast wel bij het verse kaas schap.
VanillaRose- Fluisteraar
VanillaRose schreef:Je kan het trouwens ook aan een stuk kopen hoor, dan heet het grano padano. Ligt er vast wel bij het verse kaas schap.
Daar hebben ze ook de echte parmigiano reggiano. Is alleen iets duurder. Ik vind de Grada Padano prima.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb even twee dagen gezondigd. Maar ik heb nu vakantie dus kan het weer beter oppakken. De laatste dagen voor de zomervakantie en juf die op 'dieet' is, is geen goede combi! Allemaal lekkers.... Al wil ik geen kilo's meer kwijt, maar zeker ook niet erbij
Fijn dat de pizza beviel! Had je hetzelfde beleg gekozen qua zalm en rucola? Ik ga 'm dit weekend weer maken denk ik!
Fijn dat de pizza beviel! Had je hetzelfde beleg gekozen qua zalm en rucola? Ik ga 'm dit weekend weer maken denk ik!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Vinden jullie het een zwaar dieet of is het goed te doen? Het lijkt me lastig omdat je steeds stil moet staan bij wat wel en niet mag.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Ja had idd zalm en rucola erop beviel erg goed!
VanillaRose- Fluisteraar
VanillaRose schreef:
Het klopt hoor dat je dat nog niet mag, maar ik zit inmiddels op dag 17 en al die tijd al kip of vis, dus vond gehakt voor een keertje niet zo erg!
Dan heb je het inderdaad wel verdiend !
Aziraphale, soms mag je ook wel eens zondigen!
Ik ga ook parmezaanse kaas kopen als ik weer boodschappen ga doen. Is het lekkerder als je het zelf raspt of uit een strooi-potje koopt?
Tiana- Ratel
Waar hebben jullie je stuvia/stevia gekocht? Ik las dat die in NL alleen online verkrijgbaar is? Op welke website hebben jullie het gekocht?
Edit: Ik zit net te kijken op internet maar het is behoorlijk prijzig zeg!
Edit: Ik zit net te kijken op internet maar het is behoorlijk prijzig zeg!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik las laatst dat iemand het bij de AH had gekocht en bij de Tuinen!
Tiana- Ratel
Marin schreef:Ik móet gewoon af en toe chips en zoute snacks eten. Chocola heb ik al in geen weken al dan niet maanden gegeten, kan ik prima zonder.
Ik ook hoor. Maar dat doe ik dan gewoon voor 14:00 uur
Dan kan ik mezelf 's avonds goed inhouden omdat ik weet dat ik 's middags al gehad heb. En ik blijf de koolhydraten voor 14:00 uur eten. Soms ga ik dan nog hardlopen om 17:00 uur ofzo.
Ik ben weer bezig met de filmpjes van 8 minute Abs, 8 minutes Buns, 8 minute Legs en 8 Minute arms. Heb eergisteren dus een half uurtje 'gesport' achter de computer haha. Was erg leuk om te doen en ik heb me een partij buikspierpijn
Gast- Gast
Haha ja voor 14.00 is wel vroeg. Dan heb ik soms nog niet eens geluncht
Ik ga vandaag 10 km fietsen om een stom rottig geheugenkaartje te kopen. Lijkt me wel weer genoeg exercise voor een dag.
Ik ga vandaag 10 km fietsen om een stom rottig geheugenkaartje te kopen. Lijkt me wel weer genoeg exercise voor een dag.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik vind Parmezaanse kaas uit een strooipotje niet lekker. Ik koop het vaak geraspt in een hersluitbaar zakje. Grana Padano bijv, lijkt op Parmezaanse kaas en is niet zo vet.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik had gisteren trouwens brocolli gekookt daarna beetje 'gepureerd' wat dille, parmazaanse kaas en een heel klein beetje creme fraiche (1 theelepel) erdoorheen gedaan. Was echt super lekker
Gast- Gast
Er is al 700 gram af
Dit is mijn geplande lijstje voor vandaag:
O (11:00): gekookt water met citroen, halfvolle vanilleyoghurt met aardbeien
L (13:00): salade met o.a. paprika, tomaat, bosui en 2 gekookte eiwitten en 1 eigeel
T (15:30): bakje watermeloen (mag eigenlijk niet met dit dieet, maar het ligt nog in de koelkast en is zo lekker )
D (18:00): Gewokte sperziebonen met een uitje en tomaat en gebakken kipfilet
T (20:30): bakje vanilleyoghurt en een kopje cappuccino
Ik vind het alleen zo moeilijk om 2 liter te drinken, heb mezelf gisteren steeds moeten dwingen om verdeeld over de dag te drinken.
Klinkt lekker Punk'd!
Dit is mijn geplande lijstje voor vandaag:
O (11:00): gekookt water met citroen, halfvolle vanilleyoghurt met aardbeien
L (13:00): salade met o.a. paprika, tomaat, bosui en 2 gekookte eiwitten en 1 eigeel
T (15:30): bakje watermeloen (mag eigenlijk niet met dit dieet, maar het ligt nog in de koelkast en is zo lekker )
D (18:00): Gewokte sperziebonen met een uitje en tomaat en gebakken kipfilet
T (20:30): bakje vanilleyoghurt en een kopje cappuccino
Ik vind het alleen zo moeilijk om 2 liter te drinken, heb mezelf gisteren steeds moeten dwingen om verdeeld over de dag te drinken.
Klinkt lekker Punk'd!
Tiana- Ratel
Het was ook echt heel erg lekker!
Ik zou trouwens wel oppassen met vanille yoghurt. Sommige varianten zijn bijna net zo slecht als vanille vla. (Ik zou even kijken naar de hoeveelheid koolhydraten, waarvan suikers).
Bij kwark en griekse yoghurt ligt dit onder de 4 gram. Ik denk dat het bij vanille yoghurt wel tegen de 9/10 aanloopt.
Ik zou trouwens wel oppassen met vanille yoghurt. Sommige varianten zijn bijna net zo slecht als vanille vla. (Ik zou even kijken naar de hoeveelheid koolhydraten, waarvan suikers).
Bij kwark en griekse yoghurt ligt dit onder de 4 gram. Ik denk dat het bij vanille yoghurt wel tegen de 9/10 aanloopt.
Gast- Gast
Ik zal het zo eens even checken! Ik koop morgen sowieso Griekse yoghurt, maar het was nog in huis en ik ga het dan niet weggooien. Maar bedankt voor de tip!
Tiana- Ratel
Nee tuurlijk dat is zonde!
Maar alle kleine beetje zijn meegenomen natuurlijk
Maar alle kleine beetje zijn meegenomen natuurlijk
Gast- Gast
Er zitten inderdaad best veel koolhydraten in! 11,8 gram per 100 gram! Ach ik geniet er maar van tot het pak op is, daarna zal ik weer andere yoghurt kopen.
Tiana- Ratel
Vandaag dag 4 en dit is ook de eerste dag dat ik mij goed voel. Helemaal geen hoofdpijn etc! Ben tot nu toe al 1.4 kg afgevallen. Ik heb trouwen ook moeite met het drinken hoor.
Mijn lijstje van vandaag:
O: Griekse yoghurt met aardbeien
L: Salade van ijsbergsla, tomaat, ei, appel
T: Yoghurt
D: Gevulde aubergine
T: Komkommer
Mijn lijstje van vandaag:
O: Griekse yoghurt met aardbeien
L: Salade van ijsbergsla, tomaat, ei, appel
T: Yoghurt
D: Gevulde aubergine
T: Komkommer