Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speciaal Dieet

+2
Zininzon
Ploen
6 plaatsers

Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Speciaal Dieet

Bericht  Ploen ma 13 dec 2010 - 6:57

Hallo!

Is er iemand die een speciaal dieet heeft gevolgd, zoals een candida-dieet of een dieet van een orthomolecelair dieetist? En hoe heb je dat ervaren?
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 6:58

Om af te vallen? Waarom zou je van die ingewikkelde diëten willen volgen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Ploen ma 13 dec 2010 - 7:00

Maple schreef:Om af te vallen? Waarom zou je van die ingewikkelde diëten willen volgen?

Nee, niet om af te vallen. Voor je gezondheid, om je weerstand weer helemaal op te krikken
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 7:01

Ah, oke... fruit en groenten eten, misschien? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Ploen ma 13 dec 2010 - 7:03

Maple schreef:Ah, oke... fruit en groenten eten, misschien? Wink

Haha ja..daar was ik nog niet opgekomen Very Happy
Nee, maar blijkbaar is dat een erg streng dieet vandaar dat ik graag zou willen weten of mensen daar ervaring mee hebben
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Zininzon ma 13 dec 2010 - 7:46

Een vriendin van me heeft het Candida-dieet gevolgd, dat is helemaal suikervrij. Lijkt me lastig!

Edit: dit is waar het dieet op is gebaseerd, oordeel zelf maar
Geen geraffineerde suikers gebruiken (snoep, koek, frisdrank)
Geen alcohol gebruiken, één glas rode wijn per dag is toegestaan
Geen granen of graanproducten gebruiken (brood, pasta, pizza, crackers, muesley, cruesley, corn flakes, macaroni etc)
Geen pinda's gebruiken.
Geen koemelk of producten hiervan. Bijvoorbeeld melk, kaas en yoghurt.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Roxy89 ma 13 dec 2010 - 8:07

Blijft er ook niet veel over... ?
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 8:10

... en daar krijg je meer weerstand van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Pussycat ma 13 dec 2010 - 20:24

Ja daar krijg je meer energie van.
Mijn lichaam reageert ook heel heftig op suiker.
En toen ben ik dit ''dieet'' ook gaan volgen. Ik voelde me altijd futloos en moe etc... dat komt door de suiker.
Alleen het is wel mega lastig om vol te houden.
Het beste zou zijn om eerst je heel streng aan het dieet te gaan houden en dan heel langzaam een beetje suiker erbij eten, maar dus niet meer zoveel als voorheen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 20:38

Wat mag je wél eten? 1 wortel op een dag? scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 21:20

Ik vind het onzin. Mensen moeten eens uitzoeken wat bepaalde voedingsstoffen met je lichaam kunnen doen en leren hun eigen voedingsparoon kritisch onder de loep te nemen, in plaats van naar rare en ongezonde crashdiëten te grijpen. Als je weet wat bepaalde voedingsstoffen met je lichaam doen, dan kun je prima zelf een weg vinden om zo meer energie te krijgen en weerstand op te bouwen, puur door een paar dingen uit je huidige voedingspatroon weg te laten en wat andere dingen toe te voegen. Waarom zou je jezelf aan zo'n streng dieet willen zetten terwijl je met een paar kleine aanpassingen hetzelfde effect bereikt? En ga nou niet beweren dat dat niet werkt, want dat zit in de meeste gevallen echt tussen de oren. Een enkele uitzondering daragelaten, maar misschien is het dan eens tijd om je huisarts op te zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Pussycat ma 13 dec 2010 - 21:33

Maple schreef:Ik vind het onzin. Mensen moeten eens uitzoeken wat bepaalde voedingsstoffen met je lichaam kunnen doen en leren hun eigen voedingsparoon kritisch onder de loep te nemen, in plaats van naar rare en ongezonde crashdiëten te grijpen. Als je weet wat bepaalde voedingsstoffen met je lichaam doen, dan kun je prima zelf een weg vinden om zo meer energie te krijgen en weerstand op te bouwen, puur door een paar dingen uit je huidige voedingspatroon weg te laten en wat andere dingen toe te voegen. Waarom zou je jezelf aan zo'n streng dieet willen zetten terwijl je met een paar kleine aanpassingen hetzelfde effect bereikt? En ga nou niet beweren dat dat niet werkt, want dat zit in de meeste gevallen echt tussen de oren. Een enkele uitzondering daragelaten, maar misschien is het dan eens tijd om je huisarts op te zoeken.

Hoezo crashdieet? Het gaat hierbij niet om het afvallen had ze ook al gezegd.
Daarbij mag je wel brood eten hoor gewoon ook 6 broodjes op een dag.
Alleen waar je op moet letten bij dit dieet is dat je verse producten gebruikt geen potjes of blikvoer.
En dus geen koekjes, chips, frisdrank, snoep etc..
Het is puur dat je je focust op je gezondheid en daarvoor hoef je echt niet af te vallen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 21:40

Een crashdieet in die zin dat je honder dingen moet laten staan om één effect te bereiken. Ik was een tijdje terug ook moe en lusteloos en snel chagrijnig, uiteindelijk kwam ik erachter dat ik te weinig suiker en ijzer binnenkreeg. Nou, af en toe wat meer spinazie, een kwak appelstroop op brood en hier en daar een dextrootje en ik voel me weer top.

Wat ik bedoel is: het idee dat voor jou zo'n streng dieet het enige is wat werkt, zit waarschijnlijk vooral tussen je oren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Pussycat ma 13 dec 2010 - 23:24

Maple schreef:Een crashdieet in die zin dat je honder dingen moet laten staan om één effect te bereiken. Ik was een tijdje terug ook moe en lusteloos en snel chagrijnig, uiteindelijk kwam ik erachter dat ik te weinig suiker en ijzer binnenkreeg. Nou, af en toe wat meer spinazie, een kwak appelstroop op brood en hier en daar een dextrootje en ik voel me weer top.

Wat ik bedoel is: het idee dat voor jou zo'n streng dieet het enige is wat werkt, zit waarschijnlijk vooral tussen je oren.

Nou een crashdieet is in mijn ogen een dieet waarbij je razendsnel afvalt.
En daar is dit niet voor geschikt. Het is een nieuw levensstijl die je je moet aanmeten. En ik vond dat moeilijk omdat ik echt een snoeper ben, maar tegelijk merk ik dat mijn lichaam helemaal niet tegen suikers kan.
Het is geen streng dieet verder, want je moet gewoon veel eten.... alleen anders.
Maar dat is met een ander dieet volgens mij niet veel anders. En voor de één is op dieet gaan sowieso een ramp en voor de ander een eitje.

Maar goed... je hebt wel gelijk dat als je het puur voor meer energie doet je niet zo'n heel nieuw dieet hoeft te volgen.
Dan is het gewoon een kwestie van goed groente en fruit eten en als je je dan niet beter voelt mag je je wel eens gaan laten nakijken bij de huisarts.
In mijn geval lag het wat anders...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  SoGood ma 13 dec 2010 - 23:27

Maple schreef: Nou, af en toe wat meer spinazie, een kwak appelstroop op brood en hier en daar een dextrootje en ik voel me weer top.
.

Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Ploen di 14 dec 2010 - 0:15

Ik ben in de afgelopen 5 jaar al vaak bij de huisarts geweest helaas, maar zoals ik het begreep gaan ze kijken naar bepaalde tekorten in je lichaam of waarom bv sommige vitaminen niet worden opgenomen door je lichaam. Ook testen ze waar je niet goed tegen kunt en vanuit daar wordt een dieet op jezelf afgestemt, waarbij het de bedoeling is dat je elke keer weer meer kunt eten totdat je alles weer kunt eten.
Een kennis van mij is ook daar geweest ivm hoofdpijnproblemen en is er nu wel helemaal vanaf. Ze weet dat ze een paar dingen moet laten staan omdat ze dan wat last kan krijgen.

Lijkt me erg interresant om te kijken en te weten waardoor je je beter in je vel voelt.

Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Ugly Betty di 14 dec 2010 - 0:56

Ik heb 2 jaar lang zo'n dieet gevolgd i.v.m. fibromyalgie, ik heb het langzaam afgebouwd en eet nu vrij normaal. Ik heb hierdoor veel meer energie gekregen en ook veel minder klachten. Ik heb dit onder goede begeleiding gedaan bij een praktijk voor biologische geneeskunde, inderdaad aan de hand van een bloedtest.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Zininzon di 14 dec 2010 - 11:51

Het candida dieet is geen dieet om af te vallen of meer weerstand op te bouwen (hoewel je het dieet er wel voor kunt gebruiken). Het candida dieet is er om van de candida bacterie af te komen, die kan heersen in je vagina. En die bacterie gedijt goed bij bijv suiker en alcohol.

Meer info is googlebaar.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Ploen di 14 dec 2010 - 20:58

Zininzon schreef:Het candida dieet is geen dieet om af te vallen of meer weerstand op te bouwen (hoewel je het dieet er wel voor kunt gebruiken). Het candida dieet is er om van de candida bacterie af te komen, die kan heersen in je vagina. En die bacterie gedijt goed bij bijv suiker en alcohol.

Meer info is googlebaar.

Ik weet wat een candida-dieet is Wink Maar zo'n dieet komt erg overeen met dieten van orthomoleculair dietisten, zoals geen gist, suiker en alcohol. Vandaar de vraag.
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciaal Dieet Empty Re: Speciaal Dieet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum