Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het 17 dagen dieet

+42
Novalee
M@niek
Mama_1987
Coco
Antibes
Ringling
Cheesegirl
Gympie
Mida4you
Tiana
Aziraphale
Discordia
Error
xxDila
Marin
litllejoy
Lavendel
VanillaRose
Rose
Takkie
kippiee
Nala
Sayuri
Rouge
lyke
Kowalski
SoGood
Feline
Ariel-le
Pussycat
Poubelle
minoessepoes
Pannetoet
Arwyn
Lenster
Reeza
Atelier Madame
Steep
Ooh La La!
Inge
Sugarfall
Bay
46 plaatsers

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet - Pagina 20 Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Antibes vr 13 jul 2012 - 23:33

Heb net Punk'd haar uitgebreide lijstjes in een worddocumentje gezet en dat is sowieso wel prettig en duidelijk. Als het voor avondeten alleen groente/vis-kip is, dan kun je natuurlijk heel simpel zien wat mag en toch al best wat variëren. Snap alleen fase 4 niet, maar daar ben ik voorlopig toch nog niet.. Zo maar eens naar de supermarkt voor citroenen, groenten en kip/vis!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  VanillaRose za 14 jul 2012 - 0:05

Ik ben ook nog steeds lekker bezig, vandaag op dag 13 en inmiddels 2,2 kilo kwijt. Ik had er meer kwijt kunnen zijn maar door het feest vorig weekend 500 gram bijgekomen en dat deze week er weer af moeten krijgen. Maar ben blij met het resultaat! Is toch maar mooi 2 kilo minder dan vorige week maandag! Ik maak er trouwens nog 21 dagen van. Ga nog door tot volgende week zondag. Hoop dan nog 1,5 kilo af te vallen in een week. Dan heb ik twee weken vrij en ga ik er wel opletten maar denk toch meer fase 3 a 4 op. En na de vakantie begin ik dan weer aan fase 1. Ik ben soms alleen helemaal zat van de sla! Elke middag sla als lunch word ik ook moe. Ik heb soms weinig inspiratie wat ik als avondeten kan maken, ik woon ook alleen en dan vind ik het moeilijker dan wanneer mijn vriend mee eet. Wat maken jullie zoal als avondeten?? vanavond eten we spinazie uit de wok met gegrilde zalm en m'n vriend pasta.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aziraphale za 14 jul 2012 - 1:05

Vanavond ga ik een soort pizza maken van courgette als korst, er gaat alleen wel mozzarella door maar dat vind ik niet zo erg. Die beleggen we dan met tomatensaus met knoflook/kruiden en parmezaanse kaas, ui en als het uit de oven komt gerookte zalmplakjes met rucola erop. Ben benieuwd, ik denk dat het erg lekker wordt.

Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tiana za 14 jul 2012 - 1:22

Aziraphale schreef:Vanavond ga ik een soort pizza maken van courgette als korst, er gaat alleen wel mozzarella door maar dat vind ik niet zo erg. Die beleggen we dan met tomatensaus met knoflook/kruiden en parmezaanse kaas, ui en als het uit de oven komt gerookte zalmplakjes met rucola erop. Ben benieuwd, ik denk dat het erg lekker wordt.

Ik ben heel erg benieuwd hoe die eruit komt te zien! Zou je er een foto van willen plaatsen als het gelukt is en het recept? angel
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aziraphale za 14 jul 2012 - 1:23

Stylegirl schreef:
Aziraphale schreef:Vanavond ga ik een soort pizza maken van courgette als korst, er gaat alleen wel mozzarella door maar dat vind ik niet zo erg. Die beleggen we dan met tomatensaus met knoflook/kruiden en parmezaanse kaas, ui en als het uit de oven komt gerookte zalmplakjes met rucola erop. Ben benieuwd, ik denk dat het erg lekker wordt.

Ik ben heel erg benieuwd hoe die eruit komt te zien! Zou je er een foto van willen plaatsen als het gelukt is en het recept? angel

Ga ik doen! We gaan nu boodschappen halen Wink
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Cheesegirl za 14 jul 2012 - 4:33

Klinkt heel goed wat ik hier lees qua recepten! Toen ik het boek las, dacht ik dat je bij avondeten bijvoorbeeld gegrilde kip/vis eet en daarbij bijvoorbeeld rauwe wortels, komkommer, paprika etc. Maar zoals ik bij jullie lees, maken jullie echt gerechten van de ingrediënten. Ik weet niet of jullie het leuk vinden, maar het lijkt mij wel leuk om hier recepten met elkaar te delen. Ik ben namelijk bang dat ik anders alleen maar een soort van maaltijdsalades voor mezelf ga maken.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Aziraphale za 14 jul 2012 - 7:33

Het 17 dagen dieet - Pagina 20 B2f15a26

'Pizza' met bloemkoolbodem met gerookte zalm en rucola

Ingrediënten:

- bakpapier
- 1 bloemkool
- ei
- mozzarella
- knoflook
- oregano
- pizzakruiden
- olijfolie
- 1 ui (in ringen)
- gezeefde tomaten
- klein blikje tomatenpuree
- parmezaanse kaas
- gerookte zalm
- rucola

Verwarm de oven voor op 220 graden (hete lucht)

Verkruimel de bloemkool met een foodprocessor of staafmixer. Niet te fijn, anders wordt het puree. Zet de verkruimelde bloemkool in een plastic bak in de magnetron, 350 watt 8 minuten. Voeg daarna het ei, fijngehakte mozzarella, oregano, knoflook en peper en zout toe en roer dit mengsel goed door.

Doe het bakpapier op de bakplaat en smeer dit dun in met olijfolie. Leg hierop het bloemkoolmengsel, prak het met de bolle kant van een lepel plat, net als deeg. Verdeel het over de gehele bakplaat, of maak er een cirkel van net als ronde pizza.
Bak deze bodem goudbruin in ongeveer 20 min in de oven.

Maak ondertussen de pizzasaus van de gezeefde tomaten, tomatenpuree, knoflook, pizzakruiden en peper/zout (ik heb er ook chilipeper door gedaan maar moet je van houden).

Als de bodem klaar is, check even of je 'm goed los krijgt van de bakplaat. Anders met de kaasschaaf even eraf schrapen. Dan saus erop, uienringen en parmezaanse kaas. Nog 5 minuten in de oven. Als de bodem klaar is, bedekken met gerookte zalm en rucola.

That's it!! Het was heerlijk smile Ik heb m'n favoriete pizzatopping gekozen van de pizzeria, maar je kunt het natuurlijk met van alles beleggen. Bedenk wel dat de pizza nog maar 5 min in de oven gaat met het beleg, dus sommige groentes etc zou je moeten voorkoken.

Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Kowalski za 14 jul 2012 - 7:41

Wow Azira, dat ziet er lekker uit! Het 17 dagen dieet - Pagina 20 3079029344
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Aziraphale za 14 jul 2012 - 7:41

Aziraphale schreef:
Stylegirl schreef:

Ga ik doen! We gaan nu boodschappen halen Wink

Ik heb nu een bloemkoolbodem gemaakt ipv courgette, want we eten morgen al courgettesoep en doen vaak rauwe courgette door de salades. Bloemkool hadden we nog niet op ons lijstje staan, vandaar smile)
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Cheesegirl za 14 jul 2012 - 7:43

Klinkt erg lekker en ziet er ook heerlijk uit! Dit is iets wat je in cyclus 1 al mag? Ik heb net het boek voor een heel groot deel gelezen. Ik denk dat je zelf wel creatief moet zijn met recepten, anders heb je denk ik wel veel hetzelfde. Als je bijvoorbeeld bij de AH site op vegetarische recepten zoekt, kom je denk ik al een heel eind.

Dit is zeker een recept voor 2 personen?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Aziraphale za 14 jul 2012 - 7:50

Ik doe cyclus 1 maar er zit mozzarella door, dit 'mag' nog niet in cyclus 1 maar eerlijk gezegd vind ik dat geen ramp. Vriend en ik vallen beiden erg goed af en we smokkelen verder bijna nooit smile Of Nouja...1x hebben we pasta, stokbrood en een toetje met ijs/wafels/aardbeien op (er kwam een vriend eten) en 1x zijn we uit eten geweest bij de Wok. Ik hoef eigenlijk ook helemaal niet zo erg veel meer af te vallen dus ik betwijfel of ik 17 dagen lang cyclus 1 ga doen.
We zijn vandaag precies 1 week bezig en ik ben 2,1 kilo kwijt en mijn vriend al 3,1. Ik wil eigenlijk maximaal nog maar 3 kilo kwijt, anders vind ik m'n gewicht te laag worden.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Mida4you za 14 jul 2012 - 23:18

Mijn man wil absoluut niet mee doen.... zijn er meer meiden waarvan de vriend of man niet mee wil doen? gaat er dan niet veel meer tijd in zitten met het koken? natuurkijk moet je er een betje handigheid in krijgen....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Antibes za 14 jul 2012 - 23:20

Mirjam4you schreef:Mijn man wil absoluut niet mee doen.... zijn er meer meiden waarvan de vriend of man niet mee wil doen? gaat er dan niet veel meer tijd in zitten met het koken? natuurkijk moet je er een betje handigheid in krijgen....

Er hebben al een aantal meiden gereageerd daarover. Ik woon alleen, maar volgens hen valt het wel mee. Het is vooral veel gezonde, koolhydraat-arme gerechten, als je daar aardappels/rijst/pasta bij maakt voor je vriend, dan ben je er alweer!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 14 jul 2012 - 23:24

Antibes schreef:
Mirjam4you schreef:Mijn man wil absoluut niet mee doen.... zijn er meer meiden waarvan de vriend of man niet mee wil doen? gaat er dan niet veel meer tijd in zitten met het koken? natuurkijk moet je er een betje handigheid in krijgen....

Er hebben al een aantal meiden gereageerd daarover. Ik woon alleen, maar volgens hen valt het wel mee. Het is vooral veel gezonde, koolhydraat-arme gerechten, als je daar aardappels/rijst/pasta bij maakt voor je vriend, dan ben je er alweer!

Inderdaad! Wij eten gewoon hetzelfde, hij met aardappels/rijst/pasta en ik zonder. Vaak haal ik mijn deel uit de pan en gooi dan nog wat saus erbij voor de rijst/pasta.

Gast
Gast

Bericht  Mida4you za 14 jul 2012 - 23:55

Chipp schreef:
Antibes schreef:

Inderdaad! Wij eten gewoon hetzelfde, hij met aardappels/rijst/pasta en ik zonder. Vaak haal ik mijn deel uit de pan en gooi dan nog wat saus erbij voor de rijst/pasta.

Ja natuurlijk. Dan valt het idd nog mee. Ik ga vanaf morgen beginnen en ben erg benieuwd. Ik heb het boek gisteren binnen gekregen en ga vandaag eens doorlezen.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Cheesegirl zo 15 jul 2012 - 0:06

Mijn vriend doet ook niet mee, ik kook/bak voor hem idd gewoon dingen erbij die ik zelf niet neem. Hij is volgende week ook een week weg, dat scheelt voor mij qua koken weer haha.

Ik ga ook vanavond morgen beginnen! Straks heb ik nog een verjaardag, waarbij we vanavond patat eten. Laughing
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Mida4you zo 15 jul 2012 - 0:17

Cheesegirl schreef:Mijn vriend doet ook niet mee, ik kook/bak voor hem idd gewoon dingen erbij die ik zelf niet neem. Hij is volgende week ook een week weg, dat scheelt voor mij qua koken weer haha.

Ik ga ook vanavond morgen beginnen! Straks heb ik nog een verjaardag, waarbij we vanavond patat eten. Laughing

Haha nu mag je nog!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 0:33

Ik had laatst ook wat lekkers gemaakt:

Omelet met allemaal kruiden (chilipoeder, basilicum, peterseli), uitje, beetje knofook, tomaatjes grof gesneden en erop gegooid, paprika erbij. Wachten tot het gaar is en dan aan het einde een zak sla eroverheen Very Happy

Hier moet dus nog sla overheen
Het 17 dagen dieet - Pagina 20 548457_10151057004641197_1186980379_n

Ook had ik een ovenschotel met tonijn en aubergine gemaakt. Hij was alleen een beetje droog omdat ik tonijn op water had en niet in olie. Er moet eigenlijk wel iets bij om het wat smeuiger te maken.

Uitje, knoflook, paprika, tomaten (ook in plakjes), kruiden (ik gooi er echt van alles doorheen) tonijn erbij. En dan zoals lasagne gaan stapelen in de ovenschaal. Bovenop beetje parmazaanze kaas.

Het 17 dagen dieet - Pagina 20 545540_10151063504976197_2020778305_n

Laatst aangepast door Punk'd op zo 15 jul 2012 - 0:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Cheesegirl zo 15 jul 2012 - 0:33

Mirjam4you schreef:
Cheesegirl schreef:Mijn vriend doet ook niet mee, ik kook/bak voor hem idd gewoon dingen erbij die ik zelf niet neem. Hij is volgende week ook een week weg, dat scheelt voor mij qua koken weer haha.

Haha nu mag je nog!
Ach.. ik ben niet zo'n patatliefhebber. Dat is niet iets wat ik snel zal missen.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Mida4you zo 15 jul 2012 - 0:39

Wat voor salades creëren jullie allemaal? Ik heb inspiraties nodig voor lekkere salades om mee te nemen naar mijn werk.

Edit: Ik neem aan dat jullie er zelf ook een eigen draai aan geven aan de diners etc?
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Bay zo 15 jul 2012 - 3:08

Mijn fase 1 zit erop en ben ruim 4 kilo kwijt Very Happy merk het al aan mijn kleren. Alles zit een stuk losser dus ik denk dat er qua cm ook wel aardig wat af is.

Dit weekend heb ik een pauze weekend, was een weekendje weg. Vind het nog steeds heel goed vol te houden.

Ik ga nu fase 2 doen. Mijn vriend doet ook niet mee met het dieet en als we samen eten dan eten we meestal kip met groente. De ene keer met aardappels dan weer noedels of pasta. Voordat de saus erdoor heen gaat haal ik mijn gedeelte eraf.

Qua salades kan je afwisselen met: tonijn, zalm, gerookte kip of feta. Verder zijn mijn standaard ingredienten naast sla altijd: tomaat, komkommer en paprika. Wissel het nog wel eens af door er stukjes appel door te doen of een eitje.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 3:10

Ik wilde ook even kijken wat het is en heb een download van het Engelse boek gevonden op internet. Dat is misschien een tip voor meiden die even willen kijken of het iets voor hen is. Gewoon even googlen en dan vind je wel een download link.
Voor mij is het toch niks, ik geloof niet dat ik dit vol kan houden. Ik vind het wel superknap dat jullie dit wel vol kunnen houden, maar ik ga maar even richting het zwembad voor wat extra beweging Het 17 dagen dieet - Pagina 20 561177

Gast
Gast

Bericht  Antibes zo 15 jul 2012 - 5:59

Hmm, heerlijk gegeten vandaag! Ontbeten met griekse yoghurt met verse aardbeien. Geen tussendoortje, want ik was al laat. Veldsla met tomaat, komkommer, kappertjes en wat tonijn. Tussendoor twee mandarijntjes. Net een mooie zalmfilet uit de oven met dille/citroen en grote berg gekookte groene asperges met zeezout.. Yam yam yam yam! Dit werkt wel voor mij, want eigenlijk ben ik helemaal niet zo dol op "gezonde" koolhydraten.. Suiker, zoet en snacks, dat vind ik moeilijk om te laten staan. Maar zo avondeten zonder aardappeltjes kan ik prima mee leven...

Ga vanavond lekker mijn tweede eitje als snack nemen, gevuld! Gewoon het eigeel met een theelepel yoghurt en wat paprikapoeder/peterselie door elkaar prakken.. :cheering:
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Coco zo 15 jul 2012 - 6:42

Antibes schreef:Hmm, heerlijk gegeten vandaag! Ontbeten met griekse yoghurt met verse aardbeien. Geen tussendoortje, want ik was al laat. Veldsla met tomaat, komkommer, kappertjes en wat tonijn. Tussendoor twee mandarijntjes. Net een mooie zalmfilet uit de oven met dille/citroen en grote berg gekookte groene asperges met zeezout.. Yam yam yam yam! Dit werkt wel voor mij, want eigenlijk ben ik helemaal niet zo dol op "gezonde" koolhydraten.. Suiker, zoet en snacks, dat vind ik moeilijk om te laten staan. Maar zo avondeten zonder aardappeltjes kan ik prima mee leven...

Ga vanavond lekker mijn tweede eitje als snack nemen, gevuld! Gewoon het eigeel met een theelepel yoghurt en wat paprikapoeder/peterselie door elkaar prakken.. Het 17 dagen dieet - Pagina 20 281626781

Klinkt goed, op de asperges na. Dat ei ga ik ook eens doen voor de verandering. Heb vandaag 2 eieren in partjes gesneden en in runderrookvlees gewikkeld. Ook erg lekker.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Cheesegirl zo 15 jul 2012 - 7:57

Als jullie griekse yoghurt kopen, welke is dat dan? Ik zie tot nu toe alleen maar die met 10 % vet, is dit erg?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud