Het 17 dagen dieet
+42
Novalee
M@niek
Mama_1987
Coco
Antibes
Ringling
Cheesegirl
Gympie
Mida4you
Tiana
Aziraphale
Discordia
Error
xxDila
Marin
litllejoy
Lavendel
VanillaRose
Rose
Takkie
kippiee
Nala
Sayuri
Rouge
lyke
Kowalski
SoGood
Feline
Ariel-le
Pussycat
Poubelle
minoessepoes
Pannetoet
Arwyn
Lenster
Reeza
Atelier Madame
Steep
Ooh La La!
Inge
Sugarfall
Bay
46 plaatsers
Pagina 19 van 40
Pagina 19 van 40 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40
Re: Het 17 dagen dieet
Mijn vriend is ook begonnen, ik doe met hem mee. Hij houdt het heel goed vol en is ook in 5 dagen tijd 1,5 kilo afgevallen.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn vriend heeft echt wel baat bij koolhydraatarm eten, zeker in combinatie met sporten.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik ben even gaan googlen en lees inderdaad dat koolhydraat arm ook voor mannen baat heeft. Ik geloof wel dat het allemaal vooral op vrouwen gericht is, maar daar is denk ik ook wel om heen te lezen.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Aziraphale schreef:Mijn vriend is ook begonnen, ik doe met hem mee. Hij houdt het heel goed vol en is ook in 5 dagen tijd 1,5 kilo afgevallen.
Oke! Ook tof dat je met hem mee doet!
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Gympie schreef:Ik ben even gaan googlen en lees inderdaad dat koolhydraat arm ook voor mannen baat heeft. Ik geloof wel dat het allemaal vooral op vrouwen gericht is, maar daar is denk ik ook wel om heen te lezen.
Mijn vriend let ook juist op koolhydraten qua eten en werkt idd goed. Hij is in de afgelopen maanden ongeveer 12 kilo afgevallen.
Gast- Gast
Ik heb het boek besteld. Ben erg benieuwd!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
haha ooh nou dan zal het wel kunnen.
Misschien ligt het ook aan de levensstijl van de man in kwestie. Mijn vriend doet 3x per week krachttraining en fiets 3x per week 20 km. Hij moet echt rijst, pasta of aardappelen bij zijn avondmaaltijd hebben anders gaat hij van z'n stokkie
Misschien ligt het ook aan de levensstijl van de man in kwestie. Mijn vriend doet 3x per week krachttraining en fiets 3x per week 20 km. Hij moet echt rijst, pasta of aardappelen bij zijn avondmaaltijd hebben anders gaat hij van z'n stokkie
Gast- Gast
Ik heb het boek ook net besteld, morgen krijg ik hem binnen! Ik heb eerlijk gezegd nog niet zo'n goed idee wat het precies inhoud, maar ik ben wel gemotiveerd. Ik ben die kilo's zat!
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Ik heb dit boek besteld:
Is dit het boek waar dan ook de recepten etc in staan?
Cheesegirl- Ratel
Cheesegirl schreef:Ik heb dit boek besteld:
Ja, dit boek heb ik ook en daar staan de recepten in
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Hoe gaat het bij jullie? Ik ga vandaag weer fanatiek op herstart en heb net een bakje yoghurt met aardbeien op. Vanmiddag ga ik lekker een omeletje maken met wat groente en sávonds ga ik denk ik voor de tonijnsalade. Wat gaan jullie vandaag eten?
Gast- Gast
Hier heb ik ook een man die echt koolhydraten nodig heeft. Zonder koolhydraten zou hij echt van z'n stokje gaan, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat hij zo ie zo al slank is en daarnaast fysiek zwaar werk heeft.
Bij mij gaat het verder goed. Ik ben afgelopen maandag begonnen en als het zo door gaat, zit ik ergens volgende week al op mijn streefgewicht. Het verschil op de weegschaal vergeleken maandagmorgen tot vanochtend is al 2 kilo. Ik moest zo maar een paar kilo afvallen, dus als ik mijn streefgewicht heb gehaald stop ik met cyclus 1.
Cyclus 1 heb ik tot nu toe niet helemaal volgens het boek gevolgd. Overdag wel kwa eten, maar s'avonds heb ik tot nu toe 1x een aardappel erbij gegeten en 1x volkoren pasta.
Ik ben van plan als ik mijn streefgewicht heb gehaald om gelijk door te gaan naar cyclus 3 of 4. M'n plan is om overdag wel volgens het boek te blijven eten (dus 2 eieren of 4 eiwitten op een dag, 2x probiotica, 2 stuks fruit voor 14uur en en dan veel salade's/ soepen/ etc.) en s'avonds normaal te eten met vlees/ vis, veel groente en een klein beetje volkoren pasta/ 1 aardappel/ notenrijst etc.
Ik voel me er wel erg fijn mee. Wat minder energiek dan normaal, maar als ik straks s'avonds weer normale maaltijden ga eten denk ik dat dat wel verbeterd. Verder is m'n spijsvertering echt heel erg verbeterd. Ik heb zo ie zo altijd al veel last van m'n darmen, maar de afgelopen week tot nu is het echt super gegaan.
Hoe gaat het verder bij jullie?
Bij mij gaat het verder goed. Ik ben afgelopen maandag begonnen en als het zo door gaat, zit ik ergens volgende week al op mijn streefgewicht. Het verschil op de weegschaal vergeleken maandagmorgen tot vanochtend is al 2 kilo. Ik moest zo maar een paar kilo afvallen, dus als ik mijn streefgewicht heb gehaald stop ik met cyclus 1.
Cyclus 1 heb ik tot nu toe niet helemaal volgens het boek gevolgd. Overdag wel kwa eten, maar s'avonds heb ik tot nu toe 1x een aardappel erbij gegeten en 1x volkoren pasta.
Ik ben van plan als ik mijn streefgewicht heb gehaald om gelijk door te gaan naar cyclus 3 of 4. M'n plan is om overdag wel volgens het boek te blijven eten (dus 2 eieren of 4 eiwitten op een dag, 2x probiotica, 2 stuks fruit voor 14uur en en dan veel salade's/ soepen/ etc.) en s'avonds normaal te eten met vlees/ vis, veel groente en een klein beetje volkoren pasta/ 1 aardappel/ notenrijst etc.
Ik voel me er wel erg fijn mee. Wat minder energiek dan normaal, maar als ik straks s'avonds weer normale maaltijden ga eten denk ik dat dat wel verbeterd. Verder is m'n spijsvertering echt heel erg verbeterd. Ik heb zo ie zo altijd al veel last van m'n darmen, maar de afgelopen week tot nu is het echt super gegaan.
Hoe gaat het verder bij jullie?
litllejoy- Prater
Shoesdontlie schreef:Hoe gaat het bij jullie? Ik ga vandaag weer fanatiek op herstart en heb net een bakje yoghurt met aardbeien op. Vanmiddag ga ik lekker een omeletje maken met wat groente en sávonds ga ik denk ik voor de tonijnsalade. Wat gaan jullie vandaag eten?
Ik eet vandaag:
O: 2 gekookte eieren met gerookte kipfilet
T: Fruit (grapefruit of aardbeien)
L: Komkommer met gerookte kip salade
T: (voor 14:00u) Yoghurt met fruit (grapefruit of aardbeien, ligt eraan wat er nog over is)
D: Taco's met gehakt/ groente vulling en salade (ik eet s'avonds meestal normaal en niet volgens het dieet)
T: Yoghurt
litllejoy- Prater
Shoesdontlie schreef:Hoe gaat het bij jullie? Ik ga vandaag weer fanatiek op herstart en heb net een bakje yoghurt met aardbeien op. Vanmiddag ga ik lekker een omeletje maken met wat groente en sávonds ga ik denk ik voor de tonijnsalade. Wat gaan jullie vandaag eten?
Zet hem op!
Gast- Gast
Het boek is binnen hoor! Heb net al een stukje gelezen, ga vanaf maandag echt starten. Ben erg benieuwd of ik precies weet wat wat nou is. Kun je bijvoorbeeld ook dagmenu´s omdraaien? Ik ben maandag bv vrij en dinsdag werk ik. Als ik zie dat je dinsdag iets moet maken van 'veel' werk, dat ik dat dan maandag doe?
Cheesegirl- Ratel
Ik ben er ff helemaal klaar mee
Na m'n vakantie (over 2 weken) ga ik weer volop beginnen.
Tot die tijd hou ik me aan het om de dag brood als lunch of pasta/rijst/etc als avondeten.
Mijn motivatie is even weg en heb komende dagen veel feestjes en etentjes. Ik let wel op wat ik eet maar niet strikt volgens de regels...
Na m'n vakantie (over 2 weken) ga ik weer volop beginnen.
Tot die tijd hou ik me aan het om de dag brood als lunch of pasta/rijst/etc als avondeten.
Mijn motivatie is even weg en heb komende dagen veel feestjes en etentjes. Ik let wel op wat ik eet maar niet strikt volgens de regels...
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Donderdagavond uit eten geweest bij de Wok met m'n vriend en schoonouders en gewoon lekker alles gegeten... Vandaag zegt de weegschaal dat ik 59,8 weeg
Ik ben nu in één week 2,2 kilo kwijt en mijn vriend 3,1
Ik ben nu in één week 2,2 kilo kwijt en mijn vriend 3,1
Aziraphale- Ratel
Cheesegirl schreef:Het boek is binnen hoor! Heb net al een stukje gelezen, ga vanaf maandag echt starten. Ben erg benieuwd of ik precies weet wat wat nou is. Kun je bijvoorbeeld ook dagmenu´s omdraaien? Ik ben maandag bv vrij en dinsdag werk ik. Als ik zie dat je dinsdag iets moet maken van 'veel' werk, dat ik dat dan maandag doe?
Dat kan prima! Ik houd me niet aan de dagrecepten maar ik plan gewoon 2x ei (roerei, omelet, gekookt) 2x pro-biotica (yoghurt), voor 14:00 u 2x fruit en daarbij veeel groenten/sla en iets van vis/vega.
Ik haal allerlei lekkere recepten van AH en heb woensdagavond de aubergine parmezaan uit het boek gemaakt, dat was heerlijk! Net lasagne
Laatst aangepast door Aziraphale op vr 13 jul 2012 - 22:23; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
Mag je die in de eerste cyclus al? Bedankt voor je uitleg trouwens, eigenlijk moet je dus zorgen dat je op een dag:Aziraphale schreef:Cheesegirl schreef:Het boek is binnen hoor! Heb net al een stukje gelezen, ga vanaf maandag echt starten. Ben erg benieuwd of ik precies weet wat wat nou is. Kun je bijvoorbeeld ook dagmenu´s omdraaien? Ik ben maandag bv vrij en dinsdag werk ik. Als ik zie dat je dinsdag iets moet maken van 'veel' werk, dat ik dat dan maandag doe?
Dat kan prima! Ik houd me niet aan de dagrecepten maar ik plan gewoon 2x ei (roerei, omelet, gekookt) 2x pro-biotica (yoghurt), voor 13:00 u 2x fruit en daarbij veeel groenten/sla en iets van vis/vega.
Ik haal allerlei lekkere recepten van AH en heb woensdagavond de aubergine parmezaan uit het boek gemaakt, dat was heerlijk! Net lasagne
- 2 x eieren of 4 eiwitten
- 2 x probiotica
- voor 14.00 2 x fruit
- veel groente
- vis/kip
eet, klopt dit wat ik zeg?
Cheesegirl- Ratel
Wat verstaan jullie onder probiotica?
Ringling- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10
Cheesegirl schreef:Mag je die in de eerste cyclus al? Bedankt voor je uitleg trouwens, eigenlijk moet je dus zorgen dat je op een dag:Aziraphale schreef:Cheesegirl schreef:Het boek is binnen hoor! Heb net al een stukje gelezen, ga vanaf maandag echt starten. Ben erg benieuwd of ik precies weet wat wat nou is. Kun je bijvoorbeeld ook dagmenu´s omdraaien? Ik ben maandag bv vrij en dinsdag werk ik. Als ik zie dat je dinsdag iets moet maken van 'veel' werk, dat ik dat dan maandag doe?
Dat kan prima! Ik houd me niet aan de dagrecepten maar ik plan gewoon 2x ei (roerei, omelet, gekookt) 2x pro-biotica (yoghurt), voor 13:00 u 2x fruit en daarbij veeel groenten/sla en iets van vis/vega.
- 2 x eieren of 4 eiwitten
- 2 x probiotica
- voor 14.00 2 x fruit
- veel groente
- vis/kip
eet, klopt dit wat ik zeg?
Jep, klopt! En de aubergine parmezaan staat in C1 dag 4 als diner. Parmezaanse kaas is vetarm.
Ik kijk meer naar de ingrediënten en bedenk er zelf lekkere maaltijden mee. Bevalt heel goed! Ik ga nu weer speuren op de AH site voor recepten. Soms kun je ook recepten vinden met rijst/pasta maar dit gewoon weglaten en meer groente/vis/kip/vega eten.
Laatst aangepast door Aziraphale op vr 13 jul 2012 - 22:29; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
Ringling schreef:Wat verstaan jullie onder probiotica?
Staat in het boek:
-Yoghurt (elke soort, incl Griekse yoghurt, suikervrije yoghurt met fruitschaal, naturel en magere yoghurt) 180 ml per portie
- Kefir (een soort drinkyoghurt), 250 ml per portie maar gebruik dit niet
- Vetarme acidoophilusmelk, 250 ml per portie
- cottage cheese/Hüttenkäse 120g per portie
- zoutarme mist opgelost in vetarme, zoutarme bouillon, 1 eetlepel per portie
- tempé (gegist blok van sojabonen, vegetarisch), 120 Gr. Per portie
- zuurkool, 100 Gr. Per portie
- Kimchi (Koreaanse kool), 1/2 cup per portie
Aziraphale- Ratel
Ik wil dit ook gaan proberen, maar ik snap even iets niet. Is het nou 14:00h of 16:00h dat je geen fruit meer mag? Of zit er verschil tussen fruit/zetmelen (maar die laatste mag je toch sowieso niet in fase 1)?
En kun je het boek nog steeds downloaden bij bol.com, is dat de moeite/het geld waard? Ik wil eigenlijk wel gewoon vandaag beginnen namelijk).
Sowieso denk ik er al tijden over om af te kicken van suiker (ik denk dat ik echt een verslaving heb, doordat ik nooit veel honger heb, maar dan suikers ga eten als ik flauw word, daar weer flauw van word etc.), dus dit lijkt me wel een goeie kapstok daarvoor.
En kun je het boek nog steeds downloaden bij bol.com, is dat de moeite/het geld waard? Ik wil eigenlijk wel gewoon vandaag beginnen namelijk).
Sowieso denk ik er al tijden over om af te kicken van suiker (ik denk dat ik echt een verslaving heb, doordat ik nooit veel honger heb, maar dan suikers ga eten als ik flauw word, daar weer flauw van word etc.), dus dit lijkt me wel een goeie kapstok daarvoor.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Na 14:00 u geen fruit meer, ivm de koolhydraten die erin zitten. Je moet vroeg op de dag je koolhydraten eten, dan wordt je lichaam van voldoende energie voorzien. 's avonds koolhydraten eten is lastiger verbranden voor je lichaam.
In principe kun je prima starten zonder boek, maar ik vind het wel fijn om dagelijks even in het boek te kijken welke groenten/fruit ook alweer bij fase 1 horen en voor wat inspiratie qua dagindeling. Ik zou het boek dus nog wel bestellen.
Ik eet nu een week volgens fase 1 (uitgezonderd 1x pasta à la Amber Albarda ivm een vriend die bleef eten zondag en uit eten bij de wok donderdag, waar ik wat frietjes, loempiaatjes etc heb gehad naast de gamba's met wokgroenten) en heb helemaal geen hoofdpijn meer. Ik had echt élke dag flinke hoofdpijn en nam daardoor regelmatig paracetemol. Ik voel me veel energieker ook. Ik at nooit zo veel zoetigheid dus dat kan het niet zijn. Ik denk dat het komt omdat ik nu echt veel groente en fruit eet op een dag.
In principe kun je prima starten zonder boek, maar ik vind het wel fijn om dagelijks even in het boek te kijken welke groenten/fruit ook alweer bij fase 1 horen en voor wat inspiratie qua dagindeling. Ik zou het boek dus nog wel bestellen.
Ik eet nu een week volgens fase 1 (uitgezonderd 1x pasta à la Amber Albarda ivm een vriend die bleef eten zondag en uit eten bij de wok donderdag, waar ik wat frietjes, loempiaatjes etc heb gehad naast de gamba's met wokgroenten) en heb helemaal geen hoofdpijn meer. Ik had echt élke dag flinke hoofdpijn en nam daardoor regelmatig paracetemol. Ik voel me veel energieker ook. Ik at nooit zo veel zoetigheid dus dat kan het niet zijn. Ik denk dat het komt omdat ik nu echt veel groente en fruit eet op een dag.
Aziraphale- Ratel
Naja, ik dus wel, daarom wil ik dit ook echt proberen. Want ik wil gewoon afkicken van die suikers. Ik heb denk ik een hele instabiele bloedsuikerspiegel ofzo, want ik heb het mijn hele leven al. Als baby was ik al nooit lastig, behalve als ik honger had en dan verging de wereld. Als kind ook, hoe vaak mijn ouders op vakantie niet een ijsje zijn gaan kopen omdat ik bijna van mijn stokje ging..
Ik heb het nu nog steeds, nu net bijvoorbeeld wat te lang uitgeslapen en dan zit ik echt al gewoon duizelig achter mijn computer. Net ontbeten met twee crackers met jam (enige wat ik in huis had na een paar dagen depressief in bed) en 20 minuten later voel ik me weer prima. Leuk natuurlijk, maar het is wel een vicieuze cirkel en die wil ik eigenlijk wel eens doorbreken! En omdat ik me écht behoorlijk lamlendig kan gaan voelen, gaat het echt heel moeilijk als ik het gelijk voor onbepaalde tijd doe of een dieet doe waarbij het wel mag, maar in mate, want dan ga ik toch vaak weer op de verkeerde momenten/te veel/te vaak suikers eten. Ik denk overigens dat ik smokkel en er 14 dagen van maak. Voelt overzichtelijker en meer te overzien.. En ach, misschien dat ik er na 14 dagen nog 3 aan plak..
Ik heb het nu nog steeds, nu net bijvoorbeeld wat te lang uitgeslapen en dan zit ik echt al gewoon duizelig achter mijn computer. Net ontbeten met twee crackers met jam (enige wat ik in huis had na een paar dagen depressief in bed) en 20 minuten later voel ik me weer prima. Leuk natuurlijk, maar het is wel een vicieuze cirkel en die wil ik eigenlijk wel eens doorbreken! En omdat ik me écht behoorlijk lamlendig kan gaan voelen, gaat het echt heel moeilijk als ik het gelijk voor onbepaalde tijd doe of een dieet doe waarbij het wel mag, maar in mate, want dan ga ik toch vaak weer op de verkeerde momenten/te veel/te vaak suikers eten. Ik denk overigens dat ik smokkel en er 14 dagen van maak. Voelt overzichtelijker en meer te overzien.. En ach, misschien dat ik er na 14 dagen nog 3 aan plak..
Laatst aangepast door Antibes op vr 13 jul 2012 - 23:33; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Pagina 19 van 40 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40
Pagina 19 van 40
Permissies van dit forum: