Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het 17 dagen dieet

+42
Novalee
M@niek
Mama_1987
Coco
Antibes
Ringling
Cheesegirl
Gympie
Mida4you
Tiana
Aziraphale
Discordia
Error
xxDila
Marin
litllejoy
Lavendel
VanillaRose
Rose
Takkie
kippiee
Nala
Sayuri
Rouge
lyke
Kowalski
SoGood
Feline
Ariel-le
Pussycat
Poubelle
minoessepoes
Pannetoet
Arwyn
Lenster
Reeza
Atelier Madame
Steep
Ooh La La!
Inge
Sugarfall
Bay
46 plaatsers

Pagina 13 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet - Pagina 13 Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 11:49

De weegschaal was erg aardig vanmorgen.

Vandaag ging eigenlijk prima en voldoende bewogen ook.

O: glas citroenwater
Kwark met verse aardbeien en lijnzaad
Twee koppen thee
T: appel en twee plakjes kipfilet
L: werd wat later (15.00 uur) dus toen maar wortels met vis gegeten
T: yoghurt
D: De zelfgemaakte courgettesoep met verse peterselie en koriander (wat dus eigenlijk als lunch was)
Drinken, zoals ik eerder al schreef, is geen probleem.

Ik heb alleen om 21.30 een stukje arretjescake gegeten. Stom tijdstip. Was al lastig op te maken zonder te snoepen Laughing

Ik vind het heel goed te doen zo.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 19:09

Ik heb besloten om te starten met fase 2.

Heb te weinig motivatie om fase 1 af te maken. Voel me slecht, mijn huid is slecht, ben duizelig, kan niet naar het toilet daardoor steeds buikpijn. Overduidelijk dat ik te weinig vezels binnen krijg.

In fase 2 mag je om en om. Verder weet ik het nog niet precies heb het nog niet goed doorgelezen. Hopelijk werkt deze fase beter voor mij. Als ik niet meer afval vind ik het ook prima. 58 kg is een goed gewicht voor mij maar wil het graag vasthouden. smile

Goed zo smikkel!! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Lavendel di 3 jul 2012 - 19:48

Dat lijkt me ook beter Punk'd. Van Amber eten voelde ik me alleen maar gezonder en fitter. Als ik dit dieet zou volgen en me alleen maar slechter zou voelen gaat er toch iets niet goed.

Ook goed bezig Smik! Hoeveel is er bij jou al af nu?

Kun je trouwens citroensap uit een flesje gebruiken ipv verse voor in je water? Staat dat in het boek?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rouge di 3 jul 2012 - 19:58

Ik ben weer afgevallen, kan niet precies zien hoeveel. Vandaag eerst op weegschalenjacht. Volgens mij is het toch ook niet handig om elke dag te wegen, Maaarja je wil toch weten of je iets afgevallen bent.. Alleen schommelt het bij mij zo, ene dag weer iets zwaarder dan opeens heleboel lichter, weer iets zwaarder...maar ook niet abnormaal

Ik gebruik ook de citroensap uit zo,n flesje.

Punk'd als je je niet goed voelt zou ik idd meer gevarieerd gaan eten. Je wil het tenslotte zo lang mogelijk volhouden toch? In die zin dat je je eetpatroon zo aanpast dat het je normale eetpatroon wordt, waarmee je op je gewenste gewicht blijft.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 20:01

Ik pers de citroenen. Ik heb geen idee wat er aan toevoegingen in zo een flesje zitten en hoe geconcentreerd het is. Het is iig bewerkt, gezien de houdbaarheid. Geen idee of zo'n flesje überhaupt wat doet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 20:10

Ik weet btw niet hoeveel er af is omdat ik niet weet vanaf waar ik moet tellen. Weeg nu ongeveer 7kilo lichter dan mijn gemiddelde gewicht afgelopen jaar, maar op moment van opname was ik iets zwaarder en dan is er meer dan 10 kilo af vanaf eind maart. De eerste twee weken daar heb ik alleen niet gegeten en daardoor zat ik daarna weer op mijn gemiddelde gewicht.

Mijn buik is vandaag echt plat :O

ik wil er sowieso nog 7 kilo afhebben, maar 15 mag ook. Met mijn lengte mag ik tussen de 52 en 71 wegen. Ik moet even kijken tot waar ik kom en wat goed voelt. Ik kan nu niet inschatten op welk gewicht dat is.

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! di 3 jul 2012 - 23:55

Vanavond krijgen we vrienden te eten.
Ik zit nog net in fase 1 en heb geen idee wat ik kan gaan koken zodat m'n vrienden het ook lekker vinden zonder het gevoel te hebben ook aan het dieeten te zijn...

Inmiddels heb ik alle recepten uit het boek wel gezien, maar m'n inspiratie is echt op!

Hebben jullie tips?

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Rouge wo 4 jul 2012 - 0:15

dan zou ik iets maken waarbij jij gewoon alleen de groenten en kip/vis bijvoorbeeld eet. Dus een recept waarbij je iig die twee ingrediënten kan gebruiken en de rest er gewoon nog andere dingen bij kan eten.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Lavendel wo 4 jul 2012 - 0:24

Ooh La La! schreef:Vanavond krijgen we vrienden te eten.
Ik zit nog net in fase 1 en heb geen idee wat ik kan gaan koken zodat m'n vrienden het ook lekker vinden zonder het gevoel te hebben ook aan het dieeten te zijn...

Inmiddels heb ik alle recepten uit het boek wel gezien, maar m'n inspiratie is echt op!

Hebben jullie tips?

Gewokte groente met pittige kip (met sambal, ketjap, knoflook gekruid etc). En dan apart rijst erbij. (Leuk geel gekruid bijvoorbeeld met kurkuma. En leuk in torentjes op het bord geserveerd door het in een klein bakje samen te drukken en om te keren) En dan serveer je er apart wat satesaus/kroepoek/cashewnootjes bij?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ooh La La! wo 4 jul 2012 - 1:06

Lavendel schreef:
Ooh La La! schreef:Vanavond krijgen we vrienden te eten.

Hebben jullie tips?

Gewokte groente met pittige kip (met sambal, ketjap, knoflook gekruid etc). En dan apart rijst erbij. (Leuk geel gekruid bijvoorbeeld met kurkuma. En leuk in torentjes op het bord geserveerd door het in een klein bakje samen te drukken en om te keren) En dan serveer je er apart wat satesaus/kroepoek/cashewnootjes bij?

:cheering: Dit klinkt lekker!! Denk dat dit het wordt.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Marin wo 4 jul 2012 - 1:49

Ik zit zo eens te lezen in dit topic en eigenlijk komt het best wel overeen met wat ik al doe..
Zo min mogelijk koolhydraten eten (geen enkel is niet echt haalbaar, zoals bijv bij een vriendin eten gisteren), maar let er wel op.
Ik drink ook' s ochtends water met citroen, maar dan koud water, dat vind ik gewoon sowieso lekker (ben gek op citroen), maar wil wel eens warm (kokend) proberen morgenochtend. Het eerste (half) uur kan ik echt niets anders verdragen dan water, dus zo begin ik de dag sowieso. Ontbijt is een bakje yoghurt met fruit.

M'n lunch was net een bordje met wat rookvlees, een lepeltje olijfolie er over en wat peper, en twee eieren. Die ik overigens wel met echt veel zout moet eten, anders krijg ik ze niet weg. Ben niet zo ei-fan namelijk, maar wel een zout fan, dus dan lukt het wel Wink Is niet goed, maar het werkt wel voor me.

Hoeveelheid water kom ik sowieso wel aan, ik drink echt de hele dag door water, dus dat is geen probleem. Alleen groene thee drink ik nooit, ik hou niet van thee. Kan ik dan in plaats daarvan niet gewoon water blijven drinken, of is groene thee echt beter en reinigt dat beter?

Als avondeten proberen m'n vriend en ik er op te letten om zo min mogelijk koolhydraten te eten, dat is beter voor ons allebei. Zo had ik van de week een ovenschotel gemaakt met kipfilet en cherry tomaatjes, rode ui, rode paprika, courgette en knoflook. Wel met veel olijfolie, dat dan wel... Maar olijfolie is toch ook goed?

Maar door met dit topic mee te lezen, krijg ik eigenlijk al best een idee over wat het dieet inhoudt. Twijfel dus om het boek te kopen, ja of nee.. Raden jullie het aan of niet? Ik wil aan de ene kant wel mee doen, aan de andere kant staan regeltjes van 'maar twee lepels olijfolie per dag' me echt tegen, want ik gebruik het in salades ook echt als smaakmaker en je hebt het toch al gauw nodig om in te bakken.
Houden jullie je echt consequent aan dat soort regels?

Ik weeg nu trouwens 72.2 kilo, en vorige week (toen ik nog niet begonnen was met hardlopen nog 73.5). M'n laagste weegmoment dat waar m'n ticker ook op staat was 71.9, dat was een aantal maanden geleden en daarna lukte het me gewoon niet meer. Maar wil nu wel weer verder en hoop einde van deze week die 71.9 overheen te zijn.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 2:11

Marin, ik gebruik een pan waarin je zonder olie kunt bakken (witte binnenkant, action) en dan lukt het wel met twee lepels. Ik gebruik zelden zout.

Ik doe het zonder boek en houd vooral aan wat ik zelf denk dat goed is en kan. Net stuk pure chocola op.

O: kwark met aardbeien en lijnzaad
Water met citroen
Kop thee
T: banaan
L: salade met gebakken kip, courgette, wortel, radijs, lente ui, sesamzaadjes en veldsla met citroensap.
T: stuk pure chocola
volle yoghurt
D: courgettesoep en rest van de kip.

Voldoende gedronken en bewogen. Voel me goed.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 4 jul 2012 - 2:20

Ja dat had ik gelezen inderdaad. M'n vriend heeft goede Tefal pannen, zal eens vragen/kijken hoe weinig of geen olie je kunt gebruiken. Ook kook ik veel in de oven, maar een beetje olie heb je gewoon wel nodig, vind ik. Zo'n oliespray gebruiken we ook veel, dat werkt ook goed, net even klein beetje op het vlees en groenten sprayen voordat het de oven in gaat.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 2:27

Ik doe dan niet mee met het 17 dagen dieet maar ik bemoei me er toch even mee :p. Ik denk dat als je olijfolie met mate gebruikt dat het echt geen kwaad kan. Maar 2 eetlepels is toch opzich best een prima hoeveelheid? In 1 eetlepel bakken en de rest van de olie door je salade is toch wel genoeg? En zo niet, ik denk dat een extra lepeltje hier en daar geen kwaad kan hoor! Je zult vast ook wel dagen hebben dat het minder is (dat is bij mij tenminste wel zo).

Ik zou alleen wel oppassen met je zout gebruik! Door zout hou je ook meer vocht vast dus dan word je ook weer wat zwaarder. Maar ik weet niet wat je onder heel veel zout verstaat haha.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 4 jul 2012 - 2:32

Powerbabe schreef:
Ik zou alleen wel oppassen met je zout gebruik! Door zout hou je ook meer vocht vast dus dan word je ook weer wat zwaarder. Maar ik weet niet wat je onder heel veel zout verstaat haha.

Ja een hoeveelheid is natuurlijk best lastig te geven, omdat je geen zoutkorrels gaat wegen, maar ik sta er om bekend bij vrienden en familie dat ik vrij zout eet. Daardoor probeer ik al zo veel mogelijk zoutloos te koken, omdat ik het gewoon lekkerder vind om het vers op het bord te doen, dus als ik én zout kook én zout op m'n bord doe, het gewoon te veel is. Dus in die zin probeer ik er wel op te letten, maar ik vind het zooo lekker Wink

Maar peper is ook een goede smaakmaker en ik heb laatst verse kruiden gekocht voor m'n kruidentuintje, dus dat scheelt ook al, dan krijgen gerechten ook veel smaak.

En dank je voor je olijfolie uitleg. Ik denk dat ik toch wel meer dan 2 eetlepels per dag gebruik, ik bak in een ruime hoeveelheid Wink
Maar ik had per ongeluk extra vergine gekocht ipv bakken en braden, dus daar moet ik sowieso mee oppassen (die is eigenlijk niet geschikt om in te bakken, maar dan probeer ik dus wel mindere hoeveelheden te gebruiken).

Ik denk dat ik deze week even aankijk hoe het me zo zonder boek af gaat, en als ik merk dat ik toch behoefte heb aan een steuntje, ik 'm alsnog koop. Moet ik dan alleen dan echt bij Dag 1 beginnen? Wel zo slim toch?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 2:33

Ik wil olie ook niet schrappen, maar kan het op deze manier wel beperken. Vooral bij ei en courgette vind ik het lekkerder zonder olie of boter. Ik gruwel ook van boter op brood. Olijfolie ben ik niet bang voor en bij vlees gebruik ik dat ook gewoon, of inderdaad in de oven. Bij salades gebruik ik dus citroensap.

Rijst en pasta wil ik naar de lunch verplaatsen. Gebruik dan wel volkoren en spelt etc.
Ik voel me gewoon zoveel beter als ik veel groente eet en suikers zo veel mogelijk beperk.

Koken zonder zakjes en pakjes deed ik al en kost me geen moeite.. Vind koken heerlijk en gebruik veel verse kruiden. Meer dan thee, water (eventueel met citroen) en karnemelk vind ik toch niets echt lekker

Het aanbrengen van ritme is hier het grootste punt. Eten en slapen op normale tijden en letten op wanneer op de dag ik koolhydraten eet.

Wijntjes en chocola blijf ik gewoon nemen.. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 2:50

Misschien zeg ik nu iets doms maar de olijfolie waar je in bakt zal je toch niet allemaal opeten? Dus je hoeft ook zeker niet aan te houden dat dat is wat je aan olie binnen krijgt, want dat is dus niet zo. Bovendien kook je toch ook voor je vriend? Dus dan gaat de hoeveelheid al door de helft Wink.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 4 jul 2012 - 2:56

Twee goede punten PB! smile

Vroeg me met name gewoon af of de mensen die het dieet echt strikt volgen zich echt aan dat soort hoeveelheden houden. Want dingen zoals geen fruit of carbs na 14.00 vind ik nog logisch en goed vol te houden, maar ben gewoon nooit zo van het afmeten van dingen Embarassed
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 3:05

Ik meet niets en als ik zin heb in een extra stuk fruit dan pak ik dat.

Marin, fruit is hier niet verboden he!

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 4 jul 2012 - 3:08

Nee maar na 14.00 of 16.00 toch wel ivm de suikers? Dacht dat Punk'd dat zei. Desondanks neem ik zo toch een appel hoor, m'n yoghurt is op Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 3:09

Marin schreef:Nee maar na 14.00 of 16.00 toch wel ivm de suikers? Dacht dat Punk'd dat zei. Desondanks neem ik zo toch een appel hoor, m'n yoghurt is op Wink
Ja, klopt. Zie nu dat je jouw zin op twee manieren kunt lezen.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 4 jul 2012 - 3:46

Nou, toch net maar even foto's gemaakt van m'n gewicht nu... Toch wel jammer dat ik geen foto's heb van toen ik 80 kilo woog, want dan zou je al wel verschil zien met nu, maar hopelijk zie je straks over een tijdje ook verschil tussen nu en straks.

*

Wat ik met name wil is dat halfzwangere buikje kwijtraken, love handles iets smaller en m'n gezicht moet smaller. Dunnere benen en armen zouden ook fijn zijn, maar is meer bijkomstigheid.

Laatst aangepast door Marin op wo 4 jul 2012 - 8:30; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 4:09

Als je je in grote delen aan het dieet houd dan raak je in iedergeval al veel vocht kwijt. Dat kan ook echt een hoop schelen! (dus misschien toch iets minderen met zout :cheering: )

En als je het hardlopen lekker opbouwt weet ik zeker dat je onderlichaam een oppepper krijgt! (lovehandels, heupen, benen). Ook hou je (onbewust) met hardlopen je buikspieren aangepannen. Die pakken ook nog wat mee. zeker de moeite toch Wink

Ik vind dat je nu al een erg mooi bovenlichaam hebt met slanke armen. (en natuurlijk de boezem cheers ) en met een beetje werk in het onderlichaam kan het alleen nog maar beter worden. Gooo Marinn haha :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 4:25

Ik heb er eentje van drie kilo geleden. Zal deze week een nieuwe maken. Mijn buik is nu wat platter en mijn borsten eindelijk wat kleiner :cheering:

Haal m zo weer weg Embarassed

Laughing

Laatst aangepast door Smikkell op wo 4 jul 2012 - 10:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 4 jul 2012 - 4:36

Haha dat shirtje staat grappig zo. Maar fijn dat je borsten wat slinken, dat zal wel prettig zijn. Ze zijn wel erg mooi overigens.
Jij begint ook een aardige taille te krijgen, dat staat mooi.

Punk'd dank je voor je advies! Dat zout minderen is wel een goed idee, eens kijken of dat lukt. En ja, je hebt wel gelijk met dat het onderlichaam het meeste werk vereist. Komt goed, ik heb er weer hoop in!
(zevende glas water met citroen en counting... het is gewoon lekker!)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud