Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

+25
chipa
Sanne
Arwyn
Tania
juffie001
Happydobby
TukTuk
Lejow
_Lana_
LMCurious
Susan
meisjesmama
Liadan
Isa
ekjir@M
blondje1313
bolus26
Bluestar
Coco
Stuiterbal
Aagje!
Ayla
Darius
SarahKey
studiebol
29 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 4 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  LMCurious di 29 mei 2012 - 22:57

Punk'd schreef:

Niet mijn mening. Maar dit zou je ook kunnen zeggen over mensen met lage inkomens.. Misschien moet je dan geen 3 kids nemen.. Want het kost nou eenmaal veel geld en de eerste levensbehoefte moeten ook nog betaald worden.

Ik kan volledig begrijpen dat mensen met een hoger inkomen (geen miljonair, maar bijv. die 2,5x modaal) niet op een houtje gaan zitten kauwen (ze moeten ook niet gaan leven alsof het geld aan bomen groeit).

Er zullen altijd inkomensverschillen blijven. Mensen/gezinnen die meer kunnen missen als andere. Dat is gewoon het leven. Ik vind natuurlijk ook dat mensen met hogere inkomens meer kunnen betalen. Maar 'armere' gezinnen maken hun 'lifestyle' keuze ook zelf. Niemand verplicht hun tot het nemen van kinderen.

(Okee natuurlijk. Dat is een gevoel/oerdrift o.i.d. - maar even feitelijk gezien Wink )

Dat klopt, dat zeg ik ook. Alleen vind ik het dan dus onzin om te zeggen dat deze maatregelen mbt de kinderopvangtoeslag te ver gaan voor die inkomens. Het moet ergens vandaan komen, ik denk dus dat dit zeker de goede plek is! En er zijn zeker nog meer dingen waarop bezuinigd kan worden, maar dit vind ik wel een goede.

Nois, maar daar gaat het toch om. je kiest ervoor of om vaker uit eten te gaan, of in een groter huis te gaan wonen. Maar het geld gaat op aan dingen die iemand met een laag inkomen beide niet heeft. Die gaan en niet uit eten, en hebben geen dure woning.

Laatst aangepast door LMCurious op di 29 mei 2012 - 23:00; in totaal 1 keer bewerkt
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 4 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Coco di 29 mei 2012 - 22:58

AngelNyn schreef:
Nois schreef:
AngelNyn schreef:Nou sorry maar dat slaat ook nergens op in mijn ogen.. Je kan enorm luxe leven met een ton aan inkomen. Natuurlijk hangt het af van je keuzes die je maakt, maar dat zijn dan weer luxe keuzes..

Denk dat grootste gedeelte van de meiden hier alleen maar kunnen dromen van zo'n inkomen...

Ik denk dat onze definitie van luxe leven totaal van elkaar verschilt. Je kunt echt niet 3 x per week luxe uit eten gaan als je niet in een kartonnendoos woont.

Wat versta jij dan onder luxe?

Ik vind het hebben van een vrijstaand huis, 2 auto kunnen rijden al luxe. Dat je vervolgens ook nog eens lekker kan sparen, niet bij iedere aankoop moet denken "oh kan ik dit wel?" en noem maar op..

Jij had het over enorm luxe leven, dat is voor mij niet een dak boven het hoofd die toevallig duurder dan gemiddeld is, met twee auto's die waarschijnlijk ook nodig zijn voor woon-werk verkeer. Heb je de berekening in dit topic gezien dat er zo'n 1100 over is als je 1000 naar de kinderopvang brengt? Dat gaat nog maar over 1 kind, meestal gaat het bij gezinnen wel om 2 kinderen. Dus doe er nog maar een paar honderd vanaf. Als je dan nog 500 wilt sparen is er niet veel meer over van die 1100 die daar is berekend. Niet meer dan bij een gemiddeld modaal gezin.

Enorm luxe leven is voor mij paar keer per week buiten de deur dineren en ook nog buiten kunnen lunchen. Daarnaast nog 2 x op vakantie te kunnen etc etc. Vergeet het onbeperkt winkelen ook niet trouwens.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  studiebol di 29 mei 2012 - 22:58

Happydobby schreef:Ze hebben een paar jaar geleden de opvang aantrekkelijk gemaakt, en nu moeten gezinnen steeds meer gaan betalen. en het personeel van de kinderdagverblijven dan? die zijn bang voor hun baan. M. zit op een klein KDV, ze hebben 2 groepen en voor en naschoolse opvang. Zulke kdv's gaan het moeilijk krijgen.
ik vind wel dat mensen met een hoog inkomen meer moeten gaan betalen. er zijn rijke mensen die hun kind gewoon 3 of 4 dagen wegbrengen en zelf niet werken.

Ja maar dan moet je per geval gaan kijken vind ik, er zijn ook "rijke" mensen(het is maar net wat je rijk vind) die wel hard werken en hun kinderen daarom ook 3 dagen weg brengen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 22:59

AngelNyn schreef:
Nois schreef:
AngelNyn schreef:Nou sorry maar dat slaat ook nergens op in mijn ogen.. Je kan enorm luxe leven met een ton aan inkomen. Natuurlijk hangt het af van je keuzes die je maakt, maar dat zijn dan weer luxe keuzes..

Denk dat grootste gedeelte van de meiden hier alleen maar kunnen dromen van zo'n inkomen...

Ik denk dat onze definitie van luxe leven totaal van elkaar verschilt. Je kunt echt niet 3 x per week luxe uit eten gaan als je niet in een kartonnendoos woont.

Ik vind het hebben van een vrijstaand huis, 2 (dure) auto kunnen rijden al luxe. Dat je vervolgens ook nog eens lekker kan sparen, niet bij iedere aankoop moet denken "oh kan ik dit wel?", gewoon op vakantie kan gaan en noem maar op..
Als jij dat als "normaal" beschouwd vind ik dat eerder "verwend" Laughing

Maar ik denk niet dat mensen die 8000 bruto per maand verdienen dat allemaal maar 'gewoon' doen. Dan moet je echt wel rijker zijn.

Ik neem toch wel aan dat iedereen wel nadenkt over zijn of haar uitgave patroon. (okee misschien niet als je Wesley Snijder heet). Maar van 8000 euro bruto per maand kun je echt niet doen wat je wilt.)

Gast
Gast

Bericht  LMCurious di 29 mei 2012 - 23:01

Punk'd misschien kun je niet alles doen wat je wilt, maar wel veeeel meer. Dus kun je ook makkelijker inleveren.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167

Bericht  Coco di 29 mei 2012 - 23:06

Ik zie dat je je post hebt aangepast Angel, ik ben inderdaad verwend, dat zal ik niet ontkennen. Maar vooral ook realistisch.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 23:10

Naast vaste lasten geld over houden voor leuke dingen EN geld overhouden om te sparen vind ik persoonlijk al luxe.

Gast
Gast

Bericht  juffie001 di 29 mei 2012 - 23:13

Stofzuiger schreef:Naast vaste lasten geld over houden voor leuke dingen EN geld overhouden om te sparen vind ik persoonlijk al luxe.

haha dikke +1!!
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543

Bericht  Tania di 29 mei 2012 - 23:15

Happydobby schreef:Ze hebben een paar jaar geleden de opvang aantrekkelijk gemaakt, en nu moeten gezinnen steeds meer gaan betalen. en het personeel van de kinderdagverblijven dan? die zijn bang voor hun baan. M. zit op een klein KDV, ze hebben 2 groepen en voor en naschoolse opvang. Zulke kdv's gaan het moeilijk krijgen.
ik vind wel dat mensen met een hoog inkomen meer moeten gaan betalen. er zijn rijke mensen die hun kind gewoon 3 of 4 dagen wegbrengen en zelf niet werken.

Ja en dat betalen ze inmiddels helemaal zelf want als je niet werkt krijg je ook geen kinderopvangtoeslag.

Ik denk dat er al genoeg is bezuinigd op de kot en als ze willen dat mensen (vooral vrouwen waarschijnlijk) blijven werken lijkt me dit een hele slechte maatregel. Vooral in de gezinnen waarin de man het meeste binnenbrengt, zullen de vrouwen wel stoppen met werken. Want als je net zoveel verdient als dat je moet betalen voor de kinderopvang dan kun je net zo goed stoppen en zelf voor je kinderen gaan zorgen.

Ik ben het voor een groot deel wel met Nois eens. 82000 euro is veel geld maar je bent niet opeens ontzettend rijk. En het lijkt me vrij logisch dat je bij de berekening van je vaste lasten en het kopen van je huis rekening hebt gehouden met de kot. Net zoals veel mensen hier waarschijnlijk niet blij worden van het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek. Ook al kun je dan nogsteeds alles wel betalen, het is toch zuur als je opeens veel zuiniger moet gaan leven omdat zoiets opeens afgeschaft wordt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Lana_ di 29 mei 2012 - 23:18

Punk'd schreef:
AngelNyn schreef:
Nois schreef:

Ik vind het hebben van een vrijstaand huis, 2 (dure) auto kunnen rijden al luxe. Dat je vervolgens ook nog eens lekker kan sparen, niet bij iedere aankoop moet denken "oh kan ik dit wel?", gewoon op vakantie kan gaan en noem maar op..
Als jij dat als "normaal" beschouwd vind ik dat eerder "verwend" Laughing

Maar ik denk niet dat mensen die 8000 bruto per maand verdienen dat allemaal maar 'gewoon' doen. Dan moet je echt wel rijker zijn.

Ik neem toch wel aan dat iedereen wel nadenkt over zijn of haar uitgave patroon. (okee misschien niet als je Wesley Snijder heet). Maar van 8000 euro bruto per maand kun je echt niet doen wat je wilt.)

Ik ben het helemaal eens met Punk'd. Natuurlijk heb je het niet slecht als je dat salaris binnenkrijgt, maar dat betekent natuurlijk niet dat diegene dan al het geld zonder na te denken over de balk kan smijten.
Het is geen miljonair waar je over praat hoor.

En Stofzuiger, hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb hiervoor ook op mezelf gewoond, met redelijk hoge woonlasten voor mijn salaris ( en ik had geen heel laag salaris, maar ook zeker geen topsalaris ) en ik heb evengoed altijd kunnen sparen en ik kwam helemaal niets tekort.
Ja ik moest op mijn geld letten, maar ik denk altijd na voordat ik iets koop, geld of geen geld.

Oja en nog een kleine aanvulling. Ik kwam helemaal nergens voor in aanmerking, geen huursubsidie, geen zorgtoeslag enz. Mensen die ik kende, verdiende het minimumsalaris en kregen dit wel, die kwamen bijna op hetzelfde netto bedrag uit.
Ik kon dus beter minder gaan werken, dat kwam op hetzelfde neer.
Dat is weer een andere discussie, maar het is wel van de zotte dat je in sommige gevallen beter minder kunt gaan werken??!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 23:22

Voor mij persoonlijk zou het luxe zijn, sparen en leuke dingen doen. Het is nu of iets leuks, of sparen. Of je het er mee eens bent of niet, dat zijn de feiten van mijn huishoudboekje. Dus alles wat daar bovenop zou komen voelt voor mij als luxe.
Zoals een lekkere zonvakantie van een week etc zonder daar veel dingen voor te moeten laten. Vakantiegeld gaat hier op aan rekeningen, de kapotte wasmachine, stofzuiger etc ipv een luxe vakantie. Als je dat naast elkaar kan doen voelt dat voor MIJ PERSOONLIJK als luxe. Is spreek alleen voor mezelf.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 29 mei 2012 - 23:26

AngelNyn schreef:

Waarom begin je dan aan kinderen :O

Dit doet de baas van mijn vriend, zijn vrouw werkt niet, de administratie van het bedrijf doet een payroll en boekhouder dus dat hoeven ze niet te doen. Mijn vriend vind dit altijd raar. hun vinden het normaal.

Nouja ze creeën in elk geval werkgelegenheid Very Happy

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  _Lana_ di 29 mei 2012 - 23:34

Ik snap jou heel goed hoor Stofzuiger. Voor heel veel mensen is dat ook een luxe.
Wij hebben het best heel goed, maar voor mij blijft een vakantie ook een luxe.
Ik vind het wel heel naar om te horen dat jullie de touwtjes aan elkaar vast moeten knopen.

Voor mensen met een minimumsalaris is een keertje chinees halen ( bij wijze van ) ook al een luxe, of een lekker biefstukje op tafel zetten.

Alleen is het natuurlijk niet zo dat omdat het voor veel mensen een luxe is, dat het voor mensen met een inkomen van 82.000 euro maar vanzelfsprekend is allemaal en dat die kunnen uitgeven wat ze willen.
En dat ze voor heel veel dingen maar meer moeten betalen, omdat ze meer verdienen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 23:37

Ik heb het ook over wat voor mij luxe zou zijn, over iemand anders zijn of haar huishoudboekje kan ik niet oordelen zonder feiten Wink

Ik zou het wel een keer willen proberen, een inkomen boven de 80000 en dan oordelen, maar dat zal voor mij nooit werkelijkheid worden.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ di 29 mei 2012 - 23:44

Stofzuiger schreef:Ik heb het ook over wat voor mij luxe zou zijn, over iemand anders zijn of haar huishoudboekje kan ik niet oordelen zonder feiten Wink

Ik zou het wel een keer willen proberen, een inkomen boven de 80000 en dan oordelen, maar dat zal voor mij nooit werkelijkheid worden.

Helaas Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 4 1371890812 , maar het zou voor jullie al heel fijn zijn als je een keertje een weekje lekker weg zou kunnen. Of eens lekker kunnen sparen.

Ik noemde jouw naam, omdat jij de laatste post was, waar dit in stond, maar ik bedoelde eigenlijk in het algemeen de mensen die iets soortgelijks hebben gepost.
Ik snap dat jij gewoon voor jezelf spreekt.

En even in het algemeen:
Ik denk dat deze discussie nog wel even door kan gaan, want iedereen praat toch in zijn/haar eigen straatje Wink , denk ik.
Je hebt nu eenmaal arm en rijk en daarbij zit er nog heeeel wat tussenin.
En in de politiek blijft het ook altijd een heikel punt.
Je kunt niet iedereen tevreden stellen.
( Dit betekent trouwens niet dat ik het met deze bezuiniging eens ben!! )
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Arwyn di 29 mei 2012 - 23:45

Ik kan me voorstellen dat een maatregel als deze voor sommige gezinnen de keuze is voor wel of niet stoppen met werken, vooral als je aan dat werk dan nauwelijks meer wat overhoudt omdat het naar de opvang van de kids gaat.

Daarnaast vind ik zelf toch ook dat je, als je 118.000 per jaar verdiend (dat is bijna 10.000 per maand!!), je echt wel wat meer kan betalen dan een gezin dat modaal verdiend. Ik snap dat dat niet altijd even leuk is, maar iedereen levert in in deze tijden.

Las hier ook ergens dat als je weinig verdiend je geen 3 kinderen moet hebben. Tsja, dat vind ik dan weer wat kort door de bocht. Als kids hebben nou je grote wens in het leven is! Of als het niet gepland was, moet je het dan maar weg laten halen omdat je de opvang niet kunt betalen? Dat vind ik wel erg bruut.

Overigens is inkomen voor mij wel een groot punt om nog niet aan kids te willen beginnen. Wij verdienen samen niet eens 1 keer modaal, dus voor een kindje hebben we echt geen geld.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 23:48

Nu moet je ook niet denken dat ik 'zielig' ben hoor, we redden het prima, maar moeten echt keuzes maken tussen leuke dingen of een bedragje sparen. En zodra we iets op de spaarrekening hebben (zoals nu vakantiegeld) gaat er altijd iets mis, zoals nu een kapotte wasmachine en stofzuiger, en dan moet ook de auto nog voor APK.
Maar we hebben wel de luxe dat we die dingen kunnen vervangen en daarnaast gewoon kunnen eten en we ze nieuw kunnen kopen ipv via kringloop oid, dat zal voor anderen ook weer luxe zijn Wink

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M di 29 mei 2012 - 23:51

Stofzuiger schreef:Voor mij persoonlijk zou het luxe
zijn, sparen en leuke dingen doen. Het is nu of iets leuks, of sparen. Of je het er mee eens bent of niet, dat zijn de feiten van mijn huishoudboekje. Dus alles wat daar bovenop zou komen voelt voor mij als luxe.
Zoals een lekkere zonvakantie van een week etc zonder daar veel dingen voor te moeten laten. Vakantiegeld gaat hier op aan rekeningen, de kapotte wasmachine, stofzuiger etc ipv een luxe vakantie. Als je dat naast elkaar kan doen voelt dat voor MIJ PERSOONLIJK als luxe. Is spreek alleen voor mezelf.

dat is niet alleen voor jou luxe hoor... Ik wou dat wij wat overhielden om te sparen voor bijv een vakantie oid. Wij wonen in een midden woning die een krappe 150.000 waard is en hebben 1 oud barrel dat door kan voor auto. Mijn vriend werkt naast zijn baan voor zichzelf waar hij nog geen bestelbus voor kan kopen en op de dagen dat ik vrij ben doe ik zoveel mogelijk lopend of per fiets. Boodschappen komen van lidl en de keren dat we op vakantie zijn gegaan afgelopen jaren waren het weekendjes weg van het werk. Dat vind ik heel wat anders dan 500 euro per maand kunnen sparen, een grotere woning en 2 auto's hebben en dan ook nog op vakantie kunnen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  _Lana_ di 29 mei 2012 - 23:53

Stofzuiger schreef:Nu moet je ook niet denken dat ik 'zielig' ben hoor, we redden het prima, maar moeten echt keuzes maken tussen leuke dingen of een bedragje sparen. En zodra we iets op de spaarrekening hebben (zoals nu vakantiegeld) gaat er altijd iets mis, zoals nu een kapotte wasmachine en stofzuiger, en dan moet ook de auto nog voor APK.
Maar we hebben wel de luxe dat we die dingen kunnen vervangen en daarnaast gewoon kunnen eten en we ze nieuw kunnen kopen ipv via kringloop oid, dat zal voor anderen ook weer luxe zijn Wink

Haha, neehoor dat denk ik zeker niet! Als ik je mannen op de foto zie, altijd leuk in de kleertjes enz, dan denk ik niet dat die mannen ook maar enigzins te kort komen Wink . En jullie dus ook niet.
Maar het is altijd vervelend als er iets tussenkomt, waar je de leuke dingen toch weer voor moet skippen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 23:53

ekjir@M schreef:
Stofzuiger schreef:Voor mij persoonlijk zou het luxe
zijn, sparen en leuke dingen doen. Het is nu of iets leuks, of sparen. Of je het er mee eens bent of niet, dat zijn de feiten van mijn huishoudboekje. Dus alles wat daar bovenop zou komen voelt voor mij als luxe.

dat is niet alleen voor jou luxe hoor... Ik wou dat wij wat overhielden om te sparen voor bijv een vakantie oid. Wij wonen in een midden woning die een krappe 150.000 waard is en hebben 1 oud barrel dat door kan voor auto. Mijn vriend werkt naast zijn baan voor zichzelf waar hij nog geen bestelbus voor kan kopen en op de dagen dat ik vrij ben doe ik zoveel mogelijk lopend of per fiets. Boodschappen komen van lidl en de keren dat we op vakantie zijn gegaan afgelopen jaren waren het weekendjes weg van het werk. Dat vind ik heel wat anders dan 500 euro per maand kunnen sparen, een grotere woning en 2 auto's hebben en dan ook nog op vakantie kunnen.
Nee, ik denk dat het voor het merendeel van de forumsters een luxe zou zijn, maar kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken omdat ik geen inzicht heb ik de financiele situatie van anderen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 23:56

_Lana_ schreef:
Stofzuiger schreef:Nu moet je ook niet denken dat ik 'zielig' ben hoor, we redden het prima, maar moeten echt keuzes maken tussen leuke dingen of een bedragje sparen. En zodra we iets op de spaarrekening hebben (zoals nu vakantiegeld) gaat er altijd iets mis, zoals nu een kapotte wasmachine en stofzuiger, en dan moet ook de auto nog voor APK.

Haha, neehoor dat denk ik zeker niet! Als ik je mannen op de foto zie, altijd leuk in de kleertjes enz, dan denk ik niet dat die mannen ook maar enigzins te kort komen Wink . En jullie dus ook niet.
Maar het is altijd vervelend als er iets tussenkomt, waar je de leuke dingen toch weer voor moet skippen.
Nee, die mannen komen niks te kort. En bij Wibra haal je voor een leuk prijsje ook leuke kleding en kan je een gardarobe aanschaffen voor de prijs van bijv een Vingino setje. En verder shoppen in de sale, zoals pas bij de Hema op de sale 1+1 gratis, dan sla ik gewoon in. Het is gewoon verstandig kijken en niet alleen naar leuk en mooi, dan kom je al een heel eind.
(en ik heb een man die af en toe wat bij kan klussen, dan sla ik weer luiers en kleertjes in Yes )

Gast
Gast

Bericht  Sanne wo 30 mei 2012 - 0:36

AngelNyn schreef:Vind overigs de grens van 82000 euro nog behoorlijk hoog! Dan verdien je bijna 7000 euro bruto per maand gezamenlijk :O

Dat denk ik niet, want het gaat hier om het totale inkomen en daar zit ook het vakantiegeld en een eventuele eindejaarsuitkering bij, dus ik schat eerder een gezamenlijk bruto inkomen van 6000 euro, netto zo'n 3900/4000 euro. Dat is heus niet verkeerd, maar als je daarvan al 1500 naar de kinderopvang moet brengen, is dat best veel.

Wij werken straks ook beiden fulltime en hebben 3 opvangdagen nodig. We zitten niet boven die grens gelukkig. Ik vind die grens eigenlijk wel laag, het eerdere bedrag van 130.000 euro vond ik redelijker. Wij werken hartstikke hard met z'n tweeën, maar door de kosten van de kinderopvang, studieschuld en de kosten voor benzine/auto wat straks belast wordt, kunnen wij eigenlijk geen ander huis meer betalen, terwijl we nu in een klein appartement wonen. En dat vind ik best wel zuur, juist omdat we zo hard werken. Familie van mij die beiden niet werken, wonen groter en krijgen naast de uitkering allerlei toeslagen. Dan heb ik het misschien wel breder, maar ik vind de grens tussen niet werken en wel werken steeds kleiner worden.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  chipa wo 30 mei 2012 - 1:33

Wij zitten nu nog onder de grens van 82.000 doordat mijn man ouderschapsverlof heeft voor 1 jaar. Maar als hij volgend jaar weer 5dgn gaat werken dan komen we daar dus boven uit. Dan wordt het dus puzzelen hoeveel uren we bijv minder zullen gaan werken. Als we beide bijv 4 uurtjes per week minder gaan werken volgens jaar komen we weer net onder de grens uit en houden we netto net zoveel over dan wanneer we beide net zoveel blijven werken als nu.

En het mag dan boven modaal zijn ons inkomen maar het vliegt er alsnog wel uit en zoveel geks doen we niet.
We hebben geen hoge hypotheek want een hogere dan we nu hebben krijgen we niet omdat ik geen vast contract heb. Natuurlijk kunnen we op zaken besparen maar het is echt niet zo dat we heel dure vakanties houden ieder jaar of heel dure auto's rijden oid. Vind dus dat je niet zomaar kunt zeggen: "wie meer dan 82.000 verdient kan het makkelijk betalen".
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  chipa wo 30 mei 2012 - 1:34

Sanne schreef:
AngelNyn schreef:Vind overigs de grens van 82000 euro nog behoorlijk hoog! Dan verdien je bijna 7000 euro bruto per maand gezamenlijk :O

Dat denk ik niet, want het gaat hier om het totale inkomen en daar zit ook het vakantiegeld en een eventuele eindejaarsuitkering bij, dus ik schat eerder een gezamenlijk bruto inkomen van 6000 euro, netto zo'n 3900/4000 euro. Dat is heus niet verkeerd, maar als je daarvan al 1500 naar de kinderopvang moet brengen, is dat best veel.

Wij werken straks ook beiden fulltime en hebben 3 opvangdagen nodig. We zitten niet boven die grens gelukkig. Ik vind die grens eigenlijk wel laag, het eerdere bedrag van 130.000 euro vond ik redelijker. Wij werken hartstikke hard met z'n tweeën, maar door de kosten van de kinderopvang, studieschuld en de kosten voor benzine/auto wat straks belast wordt, kunnen wij eigenlijk geen ander huis meer betalen, terwijl we nu in een klein appartement wonen. En dat vind ik best wel zuur, juist omdat we zo hard werken. Familie van mij die beiden niet werken, wonen groter en krijgen naast de uitkering allerlei toeslagen. Dan heb ik het misschien wel breder, maar ik vind de grens tussen niet werken en wel werken steeds kleiner worden.

+1 helemaal met je eens!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 3:04

Nou, ik lees net de openingspost.

Ik geloof dat ik inderdaad wel kan gaan stoppen met werken dan. Wij hebben vier dagen opvang nodig, voor twee kinderen. Verdienen samen zo'n beetje op de grens die genoemd is. Best jammer dat je als vrouw eerst altijd te horen krijgt dat je moet werken, financiele onafhankelijkheid wordt gepropageerd en je dan vervolgens keihard gepakt wordt.

Leve de emancipatie in Nederland Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 4 394967

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: