Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bezuinigingen in zorgsector

2 plaatsers

Ga naar beneden

Bezuinigingen in zorgsector Empty Bezuinigingen in zorgsector

Bericht  Jeanette do 8 nov 2012 - 0:54

Voor degene die in de zorg werken; merken jullie al wat van de bezuinigingen binnen jouw plek of zelfs met je baan?

Ik merk heel goed dat er bezuinigingen door gevoerd gaan worden. Zo worden er bij ons begin volgend jaar de dienst tijden aangepast waardoor wij geen dagdiensten meer gaan draaien. Ik baal hier best van, aangezien ik het grootste contract heb binnen ons team en het er op neer gaat komen dat ik alleen maar 's avonds aan het werk ben. Ik heb het gevoel dat ik amper een sociaal leven dadelijk op na kan houden en het gaat me steeds meer tegen staan. Daarom ben ik ook aan het oriënteren om er een opleiding naast te gaan doen.

Ik ben benieuwd hoe dit bij andere werknemers in de zorg gaat..
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigingen in zorgsector Empty Re: Bezuinigingen in zorgsector

Bericht  Marcellah89 do 8 nov 2012 - 1:12

Wat vervelend voor je zeg! Ik heb soms wel eens weken waar ik 3 of 4 avonddiensten heb maar elke week, bah!
Wat ik merk is dat er wel minder vacatures op de websites van de zorgaanbieders staan. Ik werk zelf via een detacheringsbureau maar merk nog niet echt dat het daar heel erg terug loopt maar dit komt denk ik ook wel omdat er eerst meer vraag naar verpleegkundigen was dan dat er verpleegkundigen zijn.

Als het echt allemaal avonddiensten worden ga je dan kijken naar wat anders?
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigingen in zorgsector Empty Re: Bezuinigingen in zorgsector

Bericht  Jeanette do 8 nov 2012 - 1:24

Nee, niet specifiek. Ben wel van plan om de opleiding HBO Lerares Gezondsheidzorg en Welzijn er naast te gaan volgen in deeltijd vorm. Echter word ik vanaf januari ook gecoacht voor een functie hoger (alleen zal ik deze niet op mijn huidige plek dan kunnen vervullen, maar op een andere locatie). Ik heb trouwens een vast contract voor onbepaalde tijd, dus om zomaar op te stappen vind ik ook weer een te grote stap, vooral met de alle onzekerheid die er tegenwoordig speelt.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigingen in zorgsector Empty Re: Bezuinigingen in zorgsector

Bericht  Marcellah89 do 8 nov 2012 - 1:47

Ja daar heb je gelijk in. Die functie hoger is dat een coordinerende functie? Dat zou je misschien wel passen. Bv 2 avonddiensten in de week en 2 dagdiensten voor coordinerende taken? Elke week 4 avonddiensten ga je gewoon dood aan. Of je moet verder geen leven hebben :P
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigingen in zorgsector Empty Re: Bezuinigingen in zorgsector

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum