Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

+25
chipa
Sanne
Arwyn
Tania
juffie001
Happydobby
TukTuk
Lejow
_Lana_
LMCurious
Susan
meisjesmama
Liadan
Isa
ekjir@M
blondje1313
bolus26
Bluestar
Coco
Stuiterbal
Aagje!
Ayla
Darius
SarahKey
studiebol
29 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 5 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 3:20

En trouwens, ik snap wel dat op het eerste gezicht mensen denken dat je prima kunt graaien bij mensen die meer dan modaal verdienen. Maar dat gaat niet altijd zomaar op. Als je meer dan modaal verdient heb je geen recht op toeslagen en subsidies. Bovendien hebben hoger opgeleiden vaker een studieschuld af te lossen. Wij betalen daar bijvoorbeeld ruim 500 euro per maand aan. Daarnaast nog 1300 euro aan kinderopvang (netto!). Daarmee is mijn volledige loon al op. En dan heb je dus nog geen zorgtoeslag, huur, gas/water/licht etc. betaald. En dan kun je zeggen dat we zelf gekozen hebben om zo'n studieschuld op te bouwen, maar tja; anders hadden we geen studie af kunnen maken.

Wij leven niet luxe (1 auto, lease van mijn man's werk), wonen in een huurhuis, gaan nauwelijks op vakantie etc. Dus zoveel te graaien viel hier niet hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 5 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Mamsie wo 30 mei 2012 - 3:30

Op zulke momenten ben ik blij dat we geen gebruik maken van kinderopvang. We gaan er binnekort wel gebruik van maken maar dan komen we nog net aan die grens. Zodra ik klaar ben met studeren gaan we wel aan die grens zitten gok ik en gelukkig hebben we dan geen opvang meer nodig of bijna geen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 5 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  blondje1313 wo 30 mei 2012 - 3:38

Ik moet zeggen dat ik het wel grappig vind dat hier een hele discussie is gekomen naar aanleiding van een post van mij (dat ik liever heb dat ze het aan willen passen vanaf 2,5 modaal in plaats van iedereen).
Zelf zitten wij wel (in elk geval bijna) aan een salaris van 2,5 keer modaal en het is echt niet zo dat we zo makkelijk extra geld kunnen missen. Maar ik neem aan dat het bij die grens ook echt niet om honderden euro's per maand zal gaan.
(Verder is ons verzamelinkomen wel wat lager omdat we in een duur huis wonen, dus niet alleen een hoge hypotheek hebben, maar ook door de hypotheekrenteaftrek ene lager verzamelinkomen hebben). Wij rijden 1 auto, gaan niet duur op vakantie en kunnen nauwelijks sparen. Hierover doen wij alleen niet zo moeilijk, wij hebben zelf voor dit huis gekozen, als we goedkoper zouden zijn gaan wonen hadden we meer over elke maand.

Ik vind dat wij het beter kunnen missen dan mensen die veel minder aan salaris binnenkrijgen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 5 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Bruintje Beer wo 30 mei 2012 - 3:49

Wij hebben iets meer als de helft van die 82.000 euro.En zullen nooit aan die 82.000 euro jaarinkomen komen. Maar wij leven best wel luxe ook al hebben wij best een hoge hypotheek omdat die is berekend toen we beide nog 32u werkte. Hebben 2 auto's, gaan geregeld op vakantie met de caravan en we kunnen sparen. De kinderen gaan 1xp.w. naar de gastouder.
Dus het kan best met wat minder vindt ik maarje leeft naar wat je hebt dat is zeker!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 5 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 5:15

Het probleem is dat bij mensen met beneden modale inkomens gewoon niets te halen valt. Wij hebben een tijdje geleefd een inkomen nét boven bijstandsniveau. Wij konden niet bezuinigen op auto, boodschappen of woonlasten. Als wij toen getroffen waren door zo'n maatregel hadden we het gewoon niet kunnen betalen.
Voor mensen met een modaal of bovenmodaal inkomen valt er gewoon te bezuinigen, dat kan niet anders, als je met zo'n inkomen geen geld overhoudt heb je gewoon een bepaalde levensstandaard. Dat is verder niet erg als je het kunt betalen, maar dan moet je niet sneu en zielig gaan lopen doen dat het net zo erg is om in te moeten leren als voor mensen met een écht laag inkomen. Mensen die dit roepen, weten duidelijk niet hoe het is om ieder dubbeltje zes keer om te moeten draaien en iedere cent die je uitgeeft moet overwegen.



Verder denk ik dat het met name voor vrouwen die minder verdienen en laag opgeleid zijn verleidelijk wordt om te stoppen met werken. Als je wat meer verdient en hoger opgeleid bent denk ik dat je die paar jaar wel even doorbijt, omdat een gat in je CV financieel ongunstiger is dan een paar jaar voor de kinderopvang te werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 5 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 5:56

Gast schreef:Naast vaste lasten geld over houden voor leuke dingen EN geld overhouden om te sparen vind ik persoonlijk al luxe.

Helemaal mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 5 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 5:57

Gast schreef:Voor mij persoonlijk zou het luxe zijn, sparen en leuke dingen doen. Het is nu of iets leuks, of sparen. Of je het er mee eens bent of niet, dat zijn de feiten van mijn huishoudboekje. Dus alles wat daar bovenop zou komen voelt voor mij als luxe.
Zoals een lekkere zonvakantie van een week etc zonder daar veel dingen voor te moeten laten. Vakantiegeld gaat hier op aan rekeningen, de kapotte wasmachine, stofzuiger etc ipv een luxe vakantie. Als je dat naast elkaar kan doen voelt dat voor MIJ PERSOONLIJK als luxe. Is spreek alleen voor mezelf.

Eens. Ik heb nu toevallig voor het eerst in jaren ook vakantie geld gehad en daar hebben we beiden wat leuke dingen voor onszelf voor aangeschaft. Maar toch voel ik me daar nu nog schuldig over omdat ik soms wel denk ik had het beter toch daar aan uit kunnen geven ipv aan wat ik nu heb gekocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 5 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 6:04

Huh? Stofzuiger is ineens weg?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 5 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Flower_L wo 30 mei 2012 - 6:19

ja idd...zie nu ook...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 5 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Flower_L wo 30 mei 2012 - 6:26

wij moeten tzt echt puzzelen hoe we gaan doen. Fin. lukt het wel, maar als o.a. eigen risico flink omhoog gaat, kinderopvangtoeslag daalt, tweede kindje....en ik wil straks nog iets minder werken, maar weet niet of dat nog rendabel is. 'gratis' oppas woont niet naast de deur helaas.

Gaan dus fijn rekenen hier binnenkort smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 5 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 7:40

Stof heeft zichzelf afgemeld omdat ze even tijd voor andere dingen wil hebben. Even prioriteiten stellen, meer tijd aan kids, huishouden, man en werk (niet willekeurig in die volgorde haha). Even bewust genieten. Ze komt wel weer terug!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 5 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Fearie wo 30 mei 2012 - 7:51

Parel schreef:Stof heeft zichzelf afgemeld omdat ze even tijd voor andere dingen wil hebben. Even prioriteiten stellen, meer tijd aan kids, huishouden, man en werk (niet willekeurig in die volgorde haha). Even bewust genieten. Ze komt wel weer terug!

Ooh jammer, had der al een berichtje op fb gestuurd. Nou, stof geniet van je tijd en je mannen en tot snel!

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 5 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum