Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderopvang

+5
Annie24
CCC
blondje1313
Fiebje
Earane
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Kinderopvang

Bericht  Earane do 19 jan 2012 - 22:05

Ik heb een vraagje/dilemma. Het was de bedoeling dat ons kindje straks per september 1 of 2 dagen naar een kinderdagverblijf gaat. We hebben haar nog niet aangemeld omdat er vrijwel geen wachttijd is. Wilde het deze week gaan doen, maar nu twijfel ik enorm.

Op dit moment loop ik stage en na mijn verlof eind mei/begin juni zou ik dan nog tot de zomervakantie (21 juli) stage lopen. Dan heb ik 6 weken vakantie tot begin september. We hadden het zo bedacht dat mijn man na mijn verlof tot aan de zomervakantie 2 vakantiedagen per week opneemt en dat 1 dag een vriendin van mij oppast, zodat ik gewoon stage kan lopen en onze kleine tot september niet naar kdv hoeft.

Dilemma is als volgt. Mijn man heeft na het opnemen van 2 vakantiedagen per week voor zo'n 6-8 weken lang niet veel vakantieuren meer over. Nog ongeveer 2,5 week voor eind juli t/m december. Het zou namelijk fijn zijn als we als gezin straks een paar weken samen zijn en het is ook handig om wat uren over te houden voor een eventuele vrije dag tussendoor.

Nu had ik bedacht dat we het ook als volgt kunnen doen. Mijn man neemt 1 dag per week vrij tot zomervakantie, een vriendin past 1 dag op en de kleine gaat gelijk na mijn verlof 1 dag naar het kinderdagverblijf. Als de zomervakantie begint ben ik dan bij haar en wil ik 1 dag per week opvang laten doorgaan, zodat ik een dag heb voor het schrijven van stageverslag/start scriptie. Maar... Ik vind 10-12 weken zo jong om haar voor 1 dag per week naar de opvang te laten gaan! Dat is dus mijn tweede dilemma.

Of we laten haar per september naar kdv gaan en mijn man heeft weinig vakantie-uren over, of we laten haar gelijk na mijn verlof 1 dag per week naar kdv gaan... Ik zou het fijn vinden als we als gezin meer tijd kunnen doorbrengen met elkaar in de vakantie en dat ik 1 dag per week de tijd heb om met de studie bezig te zijn (als het haalbaar is). Maar aan de andere kant vind ik het geen fijn idee als ze zo vroeg al naar kdv gaat.

Wat denken jullie? Wanneer ging jullie kind voor het eerst naar kdv en hoe ging dat?

Het is toch een beetje een lang verhaal geworden Wink.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Earane do 19 jan 2012 - 22:08

De opmaak van de tekst was een beetje raar, hopelijk is het nu goed Wink
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Fiebje do 19 jan 2012 - 22:14

Onze zoon gaat niet naar het kdv maar naar een gastouder vanaf dat hij 12 weken is. Voor 1 .5 dag per week en 1 dag naar oma. Gaat supergioed. Als ik naar familie/vrienden kijk zijn de baby's ook allemaal 10-12 weken als ze naar de opvang gaan.
Denk dat jullie je gevoel moeten volgen. Wat vind je man er van?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  blondje1313 do 19 jan 2012 - 22:17

Is het financieel haalbaar als je man ouderschapsverlof gebruikt ipv vakantiedagen om één dag of twee dagen in de week voor jullie kindje te zorgen?
Dan kost het geen vakantiedagen en ik weet niet of de belastingregeling er nog is dat je er uiteindelijk nog wel wat van terug ziet.

Lotte is afgelopen week voor het eerst gaan wennen bij het kdv, ze is nu vandaag 15 weken. De eerste middag was het huilen, maar dat kan ook wel aan het tijdstip liggen dat ik haar moest brengen. Gisterenmorgen ging het hartstikke goed. Ik heb het geluk dat ik zo lang verlof heb, maar anders hadden we haar ook gerust een paar weken eerder gebracht. Mijn neefje is met 12 weken naar de opvang gegaan en dat is ook allemaal goed gegaan.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 22:21

Dat is lastig inderdaad... wij hebben onze kinderen ook niet direct na mijn verlof naar het KDV laten gaan. Bij de oudste ben ik bevallen in maart, weer met studie begonnen in mei en hij ging per november naar KDV. Toen zat ook de zomervakantie ertussen en kon ik het zelf opvangen, en de eerste maanden na de zomer had ik relatief weinig les en meer zelfstudie en dat heb ik toen vooral 's avonds gedaan. Bij de tweede ben ik bevallen eind september, begonnen met studie begin december en zij ging vanaf maart 1 halve dag naar het KDV, vanaf juni 2 halve dagen en vanaf augustus 3 halve dagen per week, dat was vanwege de wachtlijst op die andere dagen. Toen was het wel lastiger rond te krijgen omdat het eigenlijk de bedoeling was dat ze in maart volledig zou beginnen. Deze baby zal in april worden geboren en gaat per augustus 1 halve dag, en per dec volledig, ook ivm de wachtlijst.

Maar goed, wij vonden de kinderen dus ook te jong om eerder te beginnen. Maar ik denk verder niet dat het kwaad kan, en soms heb je geen keus! Als ik het zo lees zou ik haar 1 dag laten gaan, je man 1 dag laten doen en je vriendin 1 dag. Het is inderdaad fijn en handig om dagen achter de hand te hebben van je man!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Earane do 19 jan 2012 - 22:25

Bedankt voor de reacties!

@ Fiebje: Goed om te lezen dat het goed gaat met de kleine bij de gastouder/oma. Mijn man denkt er eigenlijk hetzelfde over als ik. Hij vindt het fijn om straks thuis te zijn bij de kleine, maar vindt het ook jammer dat hij dan nog weinig vakantie-uren over heeft.

@ Blondje: Aan ouderschapsverlof hebben we gedacht, maar de belastingdienst vergoedt een halve dag en dan missen we per maand toch aardig wat inkomen. Fijn om te lezen dat de opvang bij jouw dochter en neefje goed is gegaan.

Toen we gingen kijken naar het kinderdagverblijf was daar ook een hele jonge baby en op de een of andere manier voelde dat zo onnatuurlijk dat zo'n klein kindje op een kdv zit. Terwijl het wel heel normaal is, aangezien er veel vrouwen naar hun verlof weer aan het werk gaan. Dan vraag ik me weer af of het wel goed is voor zo'n kleintje. Kan best zo zijn dat ik er morgen weer anders over denk...
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Earane do 19 jan 2012 - 22:34

@ Arden: Dat is fijn dat je de kinderen pas later naar de opvang kon laten gaan! Wat betreft de wachtlijst heb ik wel geluk zo te lezen. Al weet ik natuurlijk niet zeker of het nu nog lukt om de kleine per juni naar het kinderdagverblijf te laten gaan. In zekere zin hebben we wel een keus, vandaar mijn dilemma. Het is dan meer de overweging waar ik meer waarde aan hecht en dat vind ik moeilijk om te bepalen. Als ik zeker wist dat het voor de kleine niet zo erg is dat ze zo vroeg al naar een kdv gaat, zou het de keuze wat makkelijker maken. En inderdaad, het is wel fijn als we wat dagen achter de hand hebben.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 22:42

Ik werk in de kinderopvang en 10 weken is idd wel heel vroeg, dan zijn ze best klein, maar het is wel normaal. Onze dochter gaat echter pas met 14 weken naar het kdv omdat we dan pas opvang hebben en eigenlijk vind ik het wel lekker, dan is ze ietsje groter en iets meer gewend. Ik zou je wel adviseren om haar niet pas naar het kdv te doen als ze een jaar is ofzo want dan is wennen stukken moeilijker, baby´s passen zich geruisloos aan maar zijn ook vaak thuis erg overprikkeld.

Ik zou gewoon doen wat jou het fijnste lijkt..
Persoonlijk, als ik naar jouw situatie kijk zou ik het zo doen ; mijn man 1 dag in de week thuis laten blijven, 1 dag een vriendin en 1 dag kdv. Dan kan ze rustig aan wennen en is de overgang naar in 1x 2 of 3 dagen naar het kdv niet zo groot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Earane do 19 jan 2012 - 22:53

@ Parel: Bedankt voor je tip. Ze gaat sowieso per september naar de opvang, dan is ze 5 maanden. Ik denk dat ik haar niet voor 12 weken naar kdv laat gaan, maar dat ze min. 3 maanden is. Eerder voelt gewoon niet goed. Ze zijn op stage gelukkig erg flexibel.
Weet jij of het beter is om haar dan in de zomervakantie ook naar kdv te laten gaan en niet haar 6 weken thuis te houden als ik vakantie heb? Dan is ze misschien net gewend en blijft ze weer 6 weken thuis.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  CCC do 19 jan 2012 - 22:59

Heb het even snel doorgelezen, moet zo werken nl. Maar goed... is een dag ouderschapsverlof niks voor die paar maanden ipv vakantiedagen op te nemen? En 2.5 week overhouden is opzich niet verkeerd toch? 10-12 weken oud naar het KDV vind ik ook wat jong, maar als het niet anders kan... zou ik daarvoor gaan... zij went dan ook goed aan het ritme daarin. Geen opa's/ oma's of anderen in de buurt die een dagje willen oppassen?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 23:01

Earane ik ben geen leidster maar hier adviseren ze om zulke kleintjes niet zes weken thuis te houden want dan kun je weer opnieuw beginnen. Wij hebben de opvang ook altijd door laten lopen, tenzij we zelf weggaan en dat doen we nog steeds. Mijn kinderen vinden het nu op deze leeftijd wel lekker om een ritme te hebben en ze vinden het leuk om erheen te gaan, en toen ze kleiner waren wilde ik er niet te lang tussen hebben zitten ivm het wennen.

Overigens wat Parel zegt herken ik ook, onze zoon was dus 8 maanden toen hij ging en hij had best moeite met wennen, onze dochter een stuk minder met 6 maanden. Nu zit daar niet zóveel tijd tussen maar ik denk wel dat het scheelt als ze wat jonger beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Earane do 19 jan 2012 - 23:13

@ Ccc: Ouderschapsverlof hebben we aan gedacht, maar dan hebben we een stuk minder inkomen. Mijn familie woont helaas verder weg. Mijn schoonmoeder woont in de buurt, maar die willen we liever niet laten oppassen. Zij is zo totaal anders dan ons wat betreft opvoeding en denkwijze. De periode tussen kerst en oud en nieuw gaat nog van de 2,5 week af. Dan blijft er 2 weken over voor zomervakantie en eventuele vrije dagen. Het zou op zich kunnen, maar erg relaxt voelt het niet.

@ Arden: Ik had ook al het idee dat het dan beter is voor haar om de opvang door te laten gaan. Voor mij zou het ook handig zijn omdat ik dan een dag per week gericht met mijn studie bezig kan zijn.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Annie24 vr 20 jan 2012 - 0:30

Je kan idd beter gewoon de opvang door laten lopen tijdens de vakantie (als het goed is moet je ook gewoon doorbetalen ook al komt ze niet, of je moet een kdv hebben die werkt met speciale contracten voor ouders die in het onderwijs werken en/of studeren)

Y. ging wennen toen hij 2,5 maand was en toen hij 3 maanden was ging hij voor 2 dagen naar het kdv. Ik moest immers weer werken. Wij hebben bewust voor het kdv gekozen en ook voor 2 dagen, maar dat is een andere vraag/discussie :P
Wij waren in de zomer 3 weken vrij en hij ging gewoon naar het kdv, behalve toen we echt weg waren/op vakantie waren. Mijn vriend en ik gingen dan wat leuks doen: uit winkelen in een andere stad ofzo. Of eens het huis goed schoonmaken/opruimen. Ik betaal niet voor niets voor 2 dagen en krijg het ook niet terug als hij niet gaat. Daarbij komt dat hij het er prima naar zijn zin heeft Very Happy

Denk dat het er ook aan ligt wat voor kindje je hebt/krijgt. Als Y. 1 week niet gaat door vakantie en/of ziekte merken we die week erna al verschil omdat hij dan moet wennen ofzo.


Laatst aangepast door Annie24 op vr 20 jan 2012 - 20:06; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 19:55

Earane ; het ligt echt aan het kindje. Meestal adviseren we de kindjes gewoon te laten komen, maar dit komt bij ons nauwelijks voor. Wij werken nl met contracten met onderwijsregelingen, dus de schoolvakanties betalen ze niet maar komen ze dus ook niet. Over het algemeen gaat dit altijd wel goed hoor, alsof die kindjes het de normaalste zaak van de wereld vinden. Doe gewoon wat je hart je ingeeft, heb ik ook gedaan, en zij gaat ook pas na de 3 maanden naar de creche.

Zou het alleen niks vinden als mijn vriend nog maar zo weinig dagen zou hebben, ik kan niet zomaar weg op mijn werk of vrij, dus hij is ook onze achterban qua ziekte van L, dan neemt hij uren op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 20:06

Ik zou kiezen voor 1 dag vriendin en 1 dag kdv

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Printje vr 20 jan 2012 - 21:19

Ons zoontje ging ook rond de 14 weken voor het eerstnaar de opvang. Ging helaas niet anders. In de vakantie gaat hij ongevee de helft vd tijd wel en de rest niet. Ik werk in het onderwijs en bijv. in de zomervakantie gaat hij 2 weken helemaal niet, wanneer mijn man ook vrij is en de andere weken maar 1 dag.



Tegenwoordig moet je goed rekening houden met het aantal uren dat je werkt, wanneer je kind meer dan 140% van je uren naar de opvang gaat krijg je geen toeslag meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Lejow vr 20 jan 2012 - 21:48

Printje schreef:Ons zoontje ging ook rond de 14 weken voor het eerstnaar de opvang. Ging helaas niet anders. In de vakantie gaat hij ongevee de helft vd tijd wel en de rest niet. Ik werk in het onderwijs en bijv. in de zomervakantie gaat hij 2 weken helemaal niet, wanneer mijn man ook vrij is en de andere weken maar 1 dag.



Tegenwoordig moet je goed rekening houden met het aantal uren dat je werkt, wanneer je kind meer dan 140% van je uren naar de opvang gaat krijg je geen toeslag meer.

Hoe zit dat precies bij ons dan? Als je in het onderwijs werkt?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Printje vr 20 jan 2012 - 21:51

Geen idee Lejow. Volgens mij gewoon hetzelfde als normaal, de vakanties tellen denk ik hierin gewoon mee. Je krijgt toch ook gewoon betaald enzo.


Iets heel anders, hebben jullie al getoetst? En gebruiken jullie ook de nieuwe toetsen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  blondje1313 vr 20 jan 2012 - 22:22

Ik vind het ook lastig hoor Lejow, hoe moet je een fulltime baan in het onderwijs zien, als 36 uur per week, of 38, of 40?
Ze hadden wel iets duidelijker mogen zijn met de regeling.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Snoopy vr 20 jan 2012 - 22:42

En als je man nou eerst 2 dagen verlof neemt, op het moment dat jij met stage begint en pas na 2-4 weken naar 1 dag verlof gaat en 1 dag kdv? Dan ga je toch dagen besparen van je man, maar gaat je kindje net iets later naar kdv?

Ik vind 6 weken wel lang om in de zomer niet naar het kdv te doen, dan moet ze weer opnieuw wennen. Ik zou het gewoon door laten gaan, zodat jij tijd hebt voor je studie en hooguit 2 weken thuis houden als je wat vakantie met z'n drieetjes wil.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Earane za 21 jan 2012 - 22:58

Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat we eruit zijn. Mijn stage is erg flexibel en ik bedacht me dat ik ook een halve dag minder kan stage lopen, zodat de kleine een halve dag naar de opvang gaat. Alleen we moeten minimaal 2 dagdelen afnemen, dus we zitten eraan te denken dat ze dan 2 ochtenden per week naar de opvang gaat. Ik loop normaal gesproken hele dagen stage op di, wo en do, maar op woensdag ga ik vaak al eerder naar huis om thuis aan mijn stageverslag te werken. Dan zou ik haar kunnen ophalen van kdv. Als ik dan nog een halve dag minder stage loop, gaat ze in totaal 10 uur per week naar kdv en hoeft mijn vriendin niet op te passen. Wel moet ik dan na de zomervakantie extra dagen stage lopen, maar dat ga ik dan combineren met mijn afstudeeronderzoek, aangezien ik dat gelukkig op mijn stageplek kan doen.

Weet even niet meer wie het zei, maar het is ook wel een idee inderdaad dat mijn man de eerste weken na mijn verlof 2 dagen thuisblijft en daarna 1 dag. Dan is de kleine toch een paar weken ouder voor ze naar het kdv gaat.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  studiebol zo 22 jan 2012 - 0:33

Lejow schreef:
Printje schreef:Ons zoontje ging ook rond de 14 weken voor het eerstnaar de opvang. Ging helaas niet anders. In de vakantie gaat hij ongevee de helft vd tijd wel en de rest niet. Ik werk in het onderwijs en bijv. in de zomervakantie gaat hij 2 weken helemaal niet, wanneer mijn man ook vrij is en de andere weken maar 1 dag.



Tegenwoordig moet je goed rekening houden met het aantal uren dat je werkt, wanneer je kind meer dan 140% van je uren naar de opvang gaat krijg je geen toeslag meer.

Hoe zit dat precies bij ons dan? Als je in het onderwijs werkt?

Hoe werkt die berekening dan? (sorry hoor ben altijd erg slecht in die dingen.)
Als je 24 uur werkt dus drie dagen dan gaat je kind ook 3 dagen naar het kdv. Maar die rekenen 10 uur per dag dus in totaal 30 uur. Dan gaat je kind dus 6 uur meer dan jij werkt. En met die 6 uur moet je dan dus oppassen? Als ik het tenminste goed begrijp?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Printje zo 22 jan 2012 - 2:02

studiebol schreef:
Lejow schreef:
Printje schreef:Ons zoontje ging ook rond de 14 weken voor het eerstnaar de opvang. Ging helaas niet anders. In de vakantie gaat hij ongevee de helft vd tijd wel en de rest niet. Ik werk in het onderwijs en bijv. in de zomervakantie gaat hij 2 weken helemaal niet, wanneer mijn man ook vrij is en de andere weken maar 1 dag.



Tegenwoordig moet je goed rekening houden met het aantal uren dat je werkt, wanneer je kind meer dan 140% van je uren naar de opvang gaat krijg je geen toeslag meer.

Hoe zit dat precies bij ons dan? Als je in het onderwijs werkt?

Hoe werkt die berekening dan? (sorry hoor ben altijd erg slecht in die dingen.)
Als je 24 uur werkt dus drie dagen dan gaat je kind ook 3 dagen naar het kdv. Maar die rekenen 10 uur per dag dus in totaal 30 uur. Dan gaat je kind dus 6 uur meer dan jij werkt. En met die 6 uur moet je dan dus oppassen? Als ik het tenminste goed begrijp?

Ik weet het ook niet precies. Idd die 24 uur is dan denk ik jou 100% zeg maar, ze mogen dus niet meer dan 140% van die tijd naar de opvang gaan. Ik denk idd dat ze 10 uur per dag rekenen. Idd die uren die ze dan teveel gaan moet je zelf volledig betalen en daar krijg je geen toeslag meer over.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 2:07

Studie, jouw kindjes mogen max 32 uur (140%) naar de opvang, over de uren daarna krijg je geen toeslag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Lejow zo 22 jan 2012 - 2:17

Bij ons is er dan toch sowieso geen probleem?
Ik ga 3 dagen werken en ons meisje gaat 2 dagen naar het KDV, de derde dag is mijn vriend vrij.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang Empty Re: Kinderopvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum