Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 8:33

Ik ben heel erg benieuwd of er al meer (concreet) bekend is over hoe het gaat met de kinderopvang en de toeslag? Want op de site van ons kdv kwam ik tegen dat er 83% ofzo vergoed wordt in 2012 voor ons gez. inkomen, maar op een andere site van de 2de kamer ofzo kwam ik tegen dat er nog maar 43% vergoed wordt! Dat ligt dus NOGAL uiteen ..

Kan me voorstellen dat er nog niks concreet is hoor, maar misschien had iemand van jullie het al wel gevonden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 8:35

Nee volgens mij las ik van de week ergens dat daar in september over besloten gaat worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  Annie24 do 4 aug 2011 - 8:37

Na prinsjesdag Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 8:37

Annie24 schreef:Na prinsjesdag Laughing

Logisch :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 8:38

Oh ok!
Ik ben gewoon best benieuwd of het echt zo erg wordt wat iedereen zegt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  duckie do 4 aug 2011 - 8:38

wow vind het nog al een verschil van 83 naar 43 zeg...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 8:47

Ik schrok er ook heel erg van!
Het is dus even wachten na Prinsjesdag, en dan hebben we hopelijk meer duidelijkheid!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  JD do 4 aug 2011 - 8:55

Poeh ik hoop toch at het 83 blijft...of iets in die richting...anders ben ik bang dat het flink bezuinigen wordt bij ons op het werk!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  Michje1985 do 4 aug 2011 - 8:59

Hier ook al uitgerekend dat wanneer dat idd zo aangepast gaat worden dat ik gewoon 95% van mijn loon kwijt ben aan de opvang( ik werk maar 12 uur) dus dan is het risico dat ik zou moeten stoppen en dat wil ik niet maar werken moet wel nog wat opleveren.

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 8:59

*Marietje* schreef:Poeh ik hoop toch at het 83 blijft...of iets in die richting...anders ben ik bang dat het flink bezuinigen wordt bij ons op het werk!

Wachtlijsten voor met name BSO maar ook kdv's beginnen ook al aardig terug te lopen hoorde ik op het nieuws.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  Flower_L do 4 aug 2011 - 9:01

Ik hoop het natuurlijk ook, maar wij maken ons er eerlijk gezegd niet druk om.
Wij hebben bij de koop van ons huis al rekening gehouden met dit soort uitgaven.

Weet eigenlijk niet hoeveel wij aan een evt. 2de kindje kwijt zullen zijn. Na september eens uitrekenen.

Ben wel heel benieuwd.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 9:01

Wat ik er tot nu toe van begrepen heb is dat er een max komt aan het aantal vergoede uren kinderopvang. Neem de minst werkende partner (bijvoorbeeld 30 uur in de week), trek dat af van een full-timedienstverband, 40-30=10, die 10 gaat maal 140%, is dus 14 uur. Die 14 uur zal op dezelfde manier vergoed worden als nu het geval is. Voor het 15e uur moeten ouders dan het volle pond betalen.

Edit: het klopt geloof ik niet wat ik hier zeg, want dat zou betekenen dat je bij minder werken meer vergoed zou krijgen. Dan zal het wel het aantal gewerkte uren van de minst werkende partner maal 140% zijn.


Laatst aangepast door Twellie op do 4 aug 2011 - 9:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  Flower_L do 4 aug 2011 - 9:03

Twellie schreef:Wat ik er tot nu toe van begrepen heb is dat er een max komt aan het aantal vergoede uren kinderopvang. Neem de minst werkende partner (bijvoorbeeld 30 uur in de week), trek dat af van een full-timedienstverband, 40-30=10, die 10 gaat maal 140%, is dus 14 uur. Die 14 uur zal op dezelfde manier vergoed worden als nu het geval is. Voor het 15e uur moeten ouders dan het volle pond betalen.

wat is dan die 140%?

edit...snap het. Het gaat dan om 14u per dag. Toch?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  JD do 4 aug 2011 - 9:05

Arden schreef:
*Marietje* schreef:Poeh ik hoop toch at het 83 blijft...of iets in die richting...anders ben ik bang dat het flink bezuinigen wordt bij ons op het werk!

Wachtlijsten voor met name BSO maar ook kdv's beginnen ook al aardig terug te lopen hoorde ik op het nieuws.

dat geloof ik ja...
waar ik nu zit (duurste gemeente van Nederland) heb ik er geen last van, daar heeft iedereen bakken met geld, maar per december ga ik naar een nieuwe vestiging in een andere plaats.....hopelijk komt het daar goed met de wachtlijsten
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 9:07

Flower_L schreef:
Twellie schreef:Wat ik er tot nu toe van begrepen heb is dat er een max komt aan het aantal vergoede uren kinderopvang. Neem de minst werkende partner (bijvoorbeeld 30 uur in de week), trek dat af van een full-timedienstverband, 40-30=10, die 10 gaat maal 140%, is dus 14 uur. Die 14 uur zal op dezelfde manier vergoed worden als nu het geval is. Voor het 15e uur moeten ouders dan het volle pond betalen.

wat is dan die 140%?

edit...snap het. Het gaat dan om 14u per dag. Toch?

Die 40% bovenop de 100% is dan een vergoeding voor de reistijd die ouders hebben en dus ook een goede reden is om een kind naar de creche te brengen. Wat ik ervan begreep wordt het alleen ongunstiger voor ouders die hun kind veel meer naar de creche brengen dan nodig is puur voor werk. Ik zou bijvoorbeeld mijn dochter wel een dagdeel extra naar de creche willen brengen om meer studietijd te hebben, maar dat wordt dus heel duur vanaf volgend jaar (als de plannen doorgaan).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 9:09

Ik ben sowieso erg benieuwd hoe ze het met studerende ouders gaan doen... ik werk 0 uur op papier maar als we dat (niet) vergoed zouden krijgen kan ik wel inpakken. Ik studeer wel bijna 40 uur per week maar dat heb je toch niet op papier? Ben dus benieuwd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012? Empty Re: Is er al meer bekend over kinderopvang(toeslag) 2012?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum