Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

+25
chipa
Sanne
Arwyn
Tania
juffie001
Happydobby
TukTuk
Lejow
_Lana_
LMCurious
Susan
meisjesmama
Liadan
Isa
ekjir@M
blondje1313
bolus26
Bluestar
Coco
Stuiterbal
Aagje!
Ayla
Darius
SarahKey
studiebol
29 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  studiebol di 29 mei 2012 - 19:21

Kinderopvang wordt fors duurder voor de hogere inkomens. De toeslag voor het eerste kind in de kinderopvang wordt afgebouwd vanaf een gezamenlijk inkomen van 82.000 euro, 2,5 keer modaal.

Wie samen meer dan 118.000 euro verdient krijgt voor het eerste kind helemaal geen vergoeding meer en kan beter op zoek naar alternatieven zoals een au-pair.

Tegemoetkoming wordt afgebouwd


De partijen achter het Kunduz-akkoord gaan bezuinigen op de kinderopvangtoeslag voor de hogere inkomens. Ouders krijgen voor het eerste kind op de crèche nu nog een tegemoetkoming van 33 procent van de kosten, maar dat wordt vanaf een gezamenlijk inkomen van 82.000 euro inkomensafhankelijk.

Daarboven wordt de vergoeding langzaam afgebouwd, vanaf een inkomen van 118.000 euro krijgen ouders helemaal niets meer voor het eerste kind in de opvang.

<p>

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Inkomenstabel-kinderopvang

Ik hoor net het journaal het bovenstaande.Ik vind dat ze behoorlijk bezuinigen op de opvang hoor, het is al niet goedkoop maar op deze manier wordt het alleen maar minder aantrekkelijk. Vind het erg lastig in te schatten welke gevolgen dit voor ons kan hebben. Ik vind dat we nu al zo'n hoog bedrag betalen, maar als we nog minder terug krijgen is het helemaal niet meer aantrekkelijk om de kinderen nog naar de opvang te laten gaan, terwijl ik het wel heel goed voor ze vind, en het ook noodzakelijk is omdat ik werk.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  SarahKey di 29 mei 2012 - 19:23

Ben ik niet blij mee want ik werk in de kinderopvang.

Nu komen wij lang niet aan die 118.000 euro inkomen dus op dat gebied hoef ik me geen zorgen te maken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 19:26

Een paar jaar geleden werd de kinderopvang in het leven geroepen omdat de overheid wilde dat meer vrouwen/moeders aan het werk gingen.
Nu zijn er veel moeders aan het werk gegaan, kunnen ze weer stoppen omdat het dadelijk niet meer rendabel is!

Ik ben blij dat mijn man nu overdag thuis is.
Vind het echt zo zonde om meer dan de helft van mijn loon af te kunnen dragen aan opvang....

@ SK: Op dat gebied niet... Maar er zullen straks ook vast minder kinderen naar de opvang komen.
Of zal dat wel meevallen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Darius di 29 mei 2012 - 19:31

Als mijn man en ik allebei vier dagen in loondienst zouden werken, zouden we ook wel aan die 82.000 per jaar komen. Kinderen zouden dan drie dagen naar de opvang moeten. In dit opzicht vind ik het eigenlijk weggegooid geld. Je moet gewoon zo goed gaan puzzelen om te kijken hoeveel werkdagen/werkuren en salaris nog rendabel is.

Momenteel heeft mijn man een sabbatical van een jaar (hij krijgt nog 30% salaris doorbetaald) en ik werk 50% (deze drukke maanden voor de zomervakantie tijdelijk 65%) Zo komen we samen dus eigenlijk net niet aan 1 fulltime baan, maar zo hebben we wel weer recht op meer kot, en ook hebben we recht op zorgtoeslag en kindgebonden budget. Al met al komen we dus wel aan het salaris van 1 fulltime baan, maar we werken er niet voor. Eigenlijk is dit ook krom.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Ayla di 29 mei 2012 - 19:34

Ik begrijp nu vanaf het nieuws dat ze sowiezo gaan afbouwen, ongeacht hoeveel je verdiend... Ik weet alleen niet precies wat wij samen verdienen. Maargoed, misschien is het dan wel rendabeler om alleen 's avonds te werken in ons geval.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Aagje! di 29 mei 2012 - 19:35

Wij komen net aan de helft van die 80000, dus ik hoef me nog niet druk te maken!
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 19:38

Maar 2.5x modaal. Dan hebben ouders volgens mij wel 2 aardige banen.

Ik denk dat het gedeelte ouders wat de kinderopvangtoeslag echt hard nodig heeft niet (hard) getroffen wordt door deze maatregel.


@ Darius, buren van vrienden van ons maken ook echt 'overal' gebruik van. Zij leven een biologische lifestyle (o.i.d.) en de ouders werken dus beide niet Neutral . Hij staat de hele dag in zijn eigen moestuin te composteren en die vrouw zit de hele dag onder een dekentje op een stoel. Ze gebruiken ook een houtkachel om de hut op de warmen en verder zo min mogelijk electriciteit. Die kinders lopen erbij in oude votten en zitten natuurlijk op de vrije school.

Nouja, uiteindelijk komen zij voor alle toeslagen zo ongeveer in aanmerking. Lekker makkelijk. Ga gewoon werken om je kinderen te kunnen onderhouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Stuiterbal di 29 mei 2012 - 19:38

Ik als medewerker in de kinderopvang ben echt blij dat ik wat anders ga doen want anders had ik dit jaar nog ontslag gekregen.

Het gaat ook echt niet goed met de kinderopvang en dan zijn wij nog een hele grote stichting ik wil niet weten hoe particulieren het hoofd boven water moeten houden op deze manier.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Coco di 29 mei 2012 - 19:40

Darius schreef:

Momenteel heeft mijn man een sabbatical van een jaar (hij krijgt nog 30% salaris doorbetaald) en ik werk 50% (deze drukke maanden voor de zomervakantie tijdelijk 65%) Zo komen we samen dus eigenlijk net niet aan 1 fulltime baan, maar zo hebben we wel weer recht op meer kot, en ook hebben we recht op zorgtoeslag en kindgebonden budget. Al met al komen we dus wel aan het salaris van 1 fulltime baan, maar we werken er niet voor. Eigenlijk is dit ook krom.

Dat is eigenlijk ook gewoon heel krom. Om die reden denkt mijn man er ook steeds vaker over om gewoon terug te gaan in functie en dan parttime te werken als de kinderen naar school zijn. Uiteindelijk zal hij het niet doen, maar de verleiding is er zo wel.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Bluestar di 29 mei 2012 - 19:44

Dit soort berichten wil ik helemaal niet horen:-(. Waar gaat dit naar toe. Idd ze willen moeders aan het werk hebben, en nu gaan ze overal op bezuinigen en stort alles straks weer in.
Ik maak me ook zorgen. Ik werk in de kinderopvang, en heb nog geen vast contract...
En onze kleine moet straks ook 2 dagen naar de opvang.. Al zijn we flink aan het rekenen of 1 van ons niet minder kan werken, krijgen we nog meer toeslagen ook.....

Misschien een thuisstudie volgen in mijn verlof???
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 19:46

TBIB schreef:Een paar jaar geleden werd de kinderopvang in het leven geroepen omdat de overheid wilde dat meer vrouwen/moeders aan het werk gingen.
Nu zijn er veel moeders aan het werk gegaan, kunnen ze weer stoppen omdat het dadelijk niet meer rendabel is!

+1!!

Ik ben heel lang heel positief gebleven in die stomme crisis, maar ze gaan steeds harder hakken in de gezinsinkomens dat ik me toch wel zorgen begin te maken, hoewel wij financieel echt niet te klagen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  bolus26 di 29 mei 2012 - 19:51

Ze gaan alleen afbouwen vanaf 80 000 was net op t nieuws.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 20:03

Om de toeslag hoef ik me geen zorgen te maken, maar ik zal toch echt verder moeten gaan kijken merk ik dan de kinderopvang. Gelukkig heb ik nog een hbo diploma achter de hand maar voor veel spw ers is dit een bittere pil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  blondje1313 di 29 mei 2012 - 20:06

Ik heb liever afbouwen vanaf 80000 dan een kostenverhoging voor iedereen moet ik eerlijk zeggen. Als je 2,5 keer modaal verdient kun je toch ook wel wat meer missen dan iemand die een modaal salaris heeft.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Coco di 29 mei 2012 - 20:16

blondje1313 schreef:Ik heb liever afbouwen vanaf 80000 dan een kostenverhoging voor iedereen moet ik eerlijk zeggen. Als je 2,5 keer modaal verdient kun je toch ook wel wat meer missen dan iemand die een modaal salaris heeft.

Nou, dat gaat ook niet altijd op. Mensen met een hoog inkomen hebben vaak ook hoge vaste lasten qua hypotheek, dure tweede auto, wellicht nog een huis in het buitenland. Als je dan opeens honderden euro's meer aan vaste lasten krijgt, of zelfs duizend plus dan is dat ook veel. En met 80.000 bruto gaat er natuurlijk ook een groot gedeelte 52% belasting af van het bruto loon.
Uiteraard kan er dan een auto weggedaan worden voor een goedkopere, maar je huis ben je niet ineens kwijt. Het is niet dat je met 80000 bruto opeens duizenden euro's overhoud per maand.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  ekjir@M di 29 mei 2012 - 20:16

XXAnnieXX schreef:Wij komen net aan de helft van die 80000, dus ik hoef me nog niet druk te maken!

+1 Daarnaast vind ik het ook wel terrecht dat er eens gekeken wordt naar de subsidies voor mensen met een hoog inkomen in plaats van over de hele lijn te korten. Of je nou van 82.000 rond moet komen of van 36.000 zit wel even een verschil in en van 36.000 kan je ook leven en lekue dingen doen alleen in andere mate...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Darius di 29 mei 2012 - 20:18

Nois schreef:
blondje1313 schreef:Ik heb liever afbouwen vanaf 80000 dan een kostenverhoging voor iedereen moet ik eerlijk zeggen. Als je 2,5 keer modaal verdient kun je toch ook wel wat meer missen dan iemand die een modaal salaris heeft.

Nou, dat gaat ook niet altijd op. Mensen met een hoog inkomen hebben vaak ook hoge vaste lasten qua hypotheek, dure tweede auto, wellicht nog een huis in het buitenland. Als je dan opeens honderden euro's meer aan vaste lasten krijgt, of zelfs duizend plus dan is dat ook veel. En met 80.000 bruto gaat er natuurlijk ook een groot gedeelte 52% belasting af van het bruto loon.
Uiteraard kan er dan een auto weggedaan worden voor een goedkopere, maar je huis ben je niet ineens kwijt. Het is niet dat je met 80000 bruto opeens duizenden euro's overhoud per maand.

Helemaal met Nois eens.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Darius di 29 mei 2012 - 20:19

Ik vind het trouwens ook echt heel krom dat je meer KOT krijgt als je een koopwoning hebt. (je verzamelinkomen is dan lager, oa door hypotheekrenteaftrek)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Isa di 29 mei 2012 - 20:20

Dit was verleden jaar al bekend dat de kinderopvangtoeslag voor de hogere inkomens weg zou gaan. Alleen is het bedrag dat je mag verdienen iets verlaagd, eerst zou je met €130.000 niks meer ontvangen voor je eerste kind. Dit maakt het niet minder vervelend alleen wordt er nu weer zo'n grote ophef in de media over gemaakt terwijl het al een jaar bekend is dat het gaat gebeuren. Doordat er in de media weer zo'n grote ophef over wordt gemaakt gaan ook de mensen waar deze bezuiniging niet voor geldt ook weer bezuinigen.... Zo blijven we bezig
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Darius di 29 mei 2012 - 20:22

Nois schreef:
Darius schreef:

Momenteel heeft mijn man een sabbatical van een jaar (hij krijgt nog 30% salaris doorbetaald) en ik werk 50% (deze drukke maanden voor de zomervakantie tijdelijk 65%) Zo komen we samen dus eigenlijk net niet aan 1 fulltime baan, maar zo hebben we wel weer recht op meer kot, en ook hebben we recht op zorgtoeslag en kindgebonden budget. Al met al komen we dus wel aan het salaris van 1 fulltime baan, maar we werken er niet voor. Eigenlijk is dit ook krom.

Dat is eigenlijk ook gewoon heel krom. Om die reden denkt mijn man er ook steeds vaker over om gewoon terug te gaan in functie en dan parttime te werken als de kinderen naar school zijn. Uiteindelijk zal hij het niet doen, maar de verleiding is er zo wel.

Het is hier eigenlijk onbewust zo gegaan. Wij werkten allebei eerst 80%. Vervolgens heb ik een baan hier in het noorden kunnen vinden, maar deze was 50%, dus dat was even een flinke terugval, maar we konden het prima redden. Tot mijn man 1,5 jaar later het sabbatical aanbod kreeg van zijn werk, zijn we even flink gaan rekenen en kwamen we er dus achter dat minder werken veel meer loont.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  ekjir@M di 29 mei 2012 - 20:22

Nois schreef:
blondje1313 schreef:Ik heb liever afbouwen vanaf 80000 dan een kostenverhoging voor iedereen moet ik eerlijk zeggen. Als je 2,5 keer modaal verdient kun je toch ook wel wat meer missen dan iemand die een modaal salaris heeft.

Nou, dat gaat ook niet altijd op. Mensen met een hoog inkomen hebben vaak ook hoge vaste lasten qua hypotheek, dure tweede auto, wellicht nog een huis in het buitenland. Als je dan opeens honderden euro's meer aan vaste lasten krijgt, of zelfs duizend plus dan is dat ook veel. En met 80.000 bruto gaat er natuurlijk ook een groot gedeelte 52% belasting af van het bruto loon.
Uiteraard kan er dan een auto weggedaan worden voor een goedkopere, maar je huis ben je niet ineens kwijt. Het is niet dat je met 80000 bruto opeens duizenden euro's overhoud per maand.

Dat kan best zo zijn maar ik vind het wel een luxe probleem eerlijk gezegd

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Liadan di 29 mei 2012 - 20:25

blondje1313 schreef:Ik heb liever afbouwen vanaf 80000 dan een kostenverhoging voor iedereen moet ik eerlijk zeggen. Als je 2,5 keer modaal verdient kun je toch ook wel wat meer missen dan iemand die een modaal salaris heeft.
Hier ben ik het wel mee eens. Natuurlijk hebben de meeste mensen meteen hoger inkomen ook hogere vaste lasten, maar ze houden meestal natuurlijk ook meer over.
En daarbij is de kinderopvangtoeslag afbouwen bij mensen met een modaal of onder modaal inkomen naar mijn mening niet meer reeel.
En je gaat er over het algemeen echt geen duizenden euro's op achteruit in de maand, ja misschien als je een paar kinderen op de kinderopvang hebt die er allemaal 5 dagen naartoe gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  meisjesmama di 29 mei 2012 - 20:26

Wel ja en de opvang word nog duurder....
Ik snap wel dat mensen zeggen dat als je veel verdient je meer kan betalen. Maar aan de andere kant bent ik van mening dat die mensen er lang voor gestudeerd hebben heel lang laat zijn gaan werken. En dan nu ook nog worden gekort omdat ze meer verdienen.
Mensen die dat verdienen krijgen ook geen extra toeslagen wat ik prima vind hoor maar het blijft geen feest.


Laatst aangepast door meisjesmama op di 29 mei 2012 - 20:34; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Liadan di 29 mei 2012 - 20:30

Er zijn ook genoeg mensen die hard gestudeerd hebben, die niet zoveel verdienen. En er zijn ook genoeg mensen die wat minder goed kunnen leren maar wel altijd hard gewerkt hebben. Ik vind dat erg krom klinken.
Er moet nu eenmaal bezuinigd worden, het is echt niet zo dat er altijd gekort wordt bij mensen met hogere inkomens.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  meisjesmama di 29 mei 2012 - 20:42

@liadan ik bedoelde lang ipv hard. want wat je zegt klopt ik heb ook heel hard gestudeerd maar naar mijn spw (waar ik niks meer mee doe) was ik tot echt wel klaar op mijn 19de. Mijn heeft tot zijn 27ste gestudeerd.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum