Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bezuinigingen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Bezuinigingen Empty Bezuinigingen

Bericht  Zininzon ma 29 nov 2010 - 9:07

Hallo,

Bij mij op het werk moet worden bezuinigd, er moet een aantal FTE uit. Deels was dit al opgelost door het vertrek van enkele mensen en het niet verlengen van enkele opgepluste contracten.
Vandaag hadden we een bijeenkomst met alle mensen die een tijdelijk contract hebben en zouden we horen wat er zou gebeuren (mogelijkheden waren: verlenging met tijdelijk contract, 3 maand+1dag eruit en dan weer een tijdelijk contract, definitief er uit).
Vanmiddag tijdens de bijeenkomst kregen we te horen dat er nog steeds geen duidelijkheid was, omdat de raad van toezicht nog geen beslissing had willen nemen. Kortom: we weten nog niks!!!
Er ligt vanuit het management een plan, maar dat moet nog worden goedgekeurd. Het plan is vandaag wel medegedeeld (in het plan zou ik weer een tijdelijk contract krijgen), maar het is dus onzeker of dat doorgaat. Het kan alleen nog maar slechter worden. Volgende vergadering van de RvT is pas eind december. Bah, nu moet ik weer een maand wachten, terwijl mijn contract 1 februari afloopt.

Hebben jullie tips? Zouden jullie vragen om een spoedvergadering van de RvT?

Groetjes Zininzon
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigingen Empty Re: Bezuinigingen

Bericht  Petteflet ma 29 nov 2010 - 9:44

Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik denk ik inderdaad vragen om een spoedvergadering van RvT. 1 Februari is natuurlijk al heeeel snel, helemaal nu met de feestdagen voor de deur. Weet alleen niet of ze dat doen natuurlijk...

Zelf loopt mijn contract 1 januari af en heb ik in september al gevraagd of mijn contract wordt verlengd. Zij konden mij toen nog geen duidelijk antwoord geven, dus ben door blijven "zeuren". Uiteindelijk heb ik te horen gekregen dat mijn contract wordt verlengd.

Ik wil altijd liever duidelijk hebben dat mijn contract bijv. niet verlengd wordt, dan in onzekerheid blijven zitten tot eind december. Nu ligt je lot in de handen van je werkgever en ik heb altijd liever lot in eigen handen.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zininzon ma 29 nov 2010 - 9:49

Ja het punt is dat mijn lot in de handen van een onbekende RvT ligt! In het plan van de directeur en managers blijf ik gewoon... Maar dan moet de Rvt wel akkoord gaan om eigen geld te investeren. Er zijn er ook wat die vandaag hebben gehoord dat ze er 3maand+1dag uit moeten, die vrezen dat ze er misschien helemaal uit moeten..

Het voelt echt alsof we nu 4 weken 'op de plank' worden gelegd. Ik ga het er morgen even met een paar collega's over hebben of we gaan/kunnen eisen dat we het eerder horen. Ik zit er ook aan te denken om dat eventueel via de OR te doen.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 2:11

Zininzon schreef:Ja het punt is dat mijn lot in de handen van een onbekende RvT ligt! In het plan van de directeur en managers blijf ik gewoon... Maar dan moet de Rvt wel akkoord gaan om eigen geld te investeren. Er zijn er ook wat die vandaag hebben gehoord dat ze er 3maand+1dag uit moeten, die vrezen dat ze er misschien helemaal uit moeten..

Het voelt echt alsof we nu 4 weken 'op de plank' worden gelegd. Ik ga het er morgen even met een paar collega's over hebben of we gaan/kunnen eisen dat we het eerder horen. Ik zit er ook aan te denken om dat eventueel via de OR te doen.

Wat een vervelende situatie zeg! Zo heb je niet echt duidelijkheid. Je zou er om kunnen vragen, maar ik denk niet dat ze voor jou een uitzondering maken en dus sneller gaan beslissen. Misschien wel verstandig om alvast om je heen te kijken voor een andere baan.

Wat betreft die mensen die er voor 3 maanden en 1 dat uit moeten: je mag een werknemer 3 contracten voor bepaalde tijd geven, daarna moet je, als je nog een contract aanbiedt (het 4e contract dus), een contract voor onbepaalde tijd geven. Als er 3 maanden en 1 dag tussen zit dan begint deze regeling opnieuw. Waarschijnlijk heeft het bedrijf niet de zekerheid dat ze mensen met een vast contract kunnen handhaven. Dus lossen ze het zo op. Natuurlijk is het dan alsnog de vraag of zij deze mensen terug nemen.

Heb je ondertussen al actie ondernomen, of heb je al wat meer informatie gehad?

Gast
Gast

Bericht  Zininzon di 7 dec 2010 - 10:15

Ja, ik weet hoe de regeling in elkaar steekt met de tijdelijke en vaste contracten. Ik zit zelf ook al in mijn 3e tijdelijke contract. Omdat er een nieuwe regel is (om de jeugdwerkloosheid te bestrijden), mag ik nog een 4e tijdelijke contract krijgen. Daarna moet ik uiteraard wel een vaste (maar ik denk dat ik die niet ga krijgen, wegens nog ergere bezuinigingen).

Ik heb iemand van de OR gebeld en zij vertelde mij dat de directeur het plan vermoedelijk te laat bij de raad heeft aangekondigd, vandaar dat zij er nog niet over wilden beslissen. Eind december volgt er pas meer nieuws.

Niet alleen bij ons, overal in de regio is het slecht. Ik heb dus niet de illusie dat gauw weer een baan vind in mijn functie. Zo lang ik mijn hypotheek maar kan betalen, pak ik elke baan aan die op mijn pad komt. Maar eerst afwachten of ik niet toch nog blijven kan smile
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud