Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

+25
chipa
Sanne
Arwyn
Tania
juffie001
Happydobby
TukTuk
Lejow
_Lana_
LMCurious
Susan
meisjesmama
Liadan
Isa
ekjir@M
blondje1313
bolus26
Bluestar
Coco
Stuiterbal
Aagje!
Ayla
Darius
SarahKey
studiebol
29 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Susan di 29 mei 2012 - 20:47

Liadan schreef:Er zijn ook genoeg mensen die hard gestudeerd hebben, die niet zoveel verdienen. En er zijn ook genoeg mensen die wat minder goed kunnen leren maar wel altijd hard gewerkt hebben. Ik vind dat erg krom klinken.
Er moet nu eenmaal bezuinigd worden, het is echt niet zo dat er altijd gekort wordt bij mensen met hogere inkomens.

Eens, en mensen die lang hebben gestudeerd haalden daar vaak ook voldoening uit. Ik snap best dat dit soort maatregelen oneerlijk voelen voor mensen met een hoger inkomen, maar ik erger me er soms wel aan dat er net wordt gedaan alsof een lange studie zo'n opoffering is. Veel mensen die gestudeerd hebben, hadden er niet aan moeten denken om meteen na de middelbare school te gaan werken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  meisjesmama di 29 mei 2012 - 20:54

Susan schreef:
Liadan schreef:Er zijn ook genoeg mensen die hard gestudeerd hebben, die niet zoveel verdienen. En er zijn ook genoeg mensen die wat minder goed kunnen leren maar wel altijd hard gewerkt hebben. Ik vind dat erg krom klinken.
Er moet nu eenmaal bezuinigd worden, het is echt niet zo dat er altijd gekort wordt bij mensen met hogere inkomens.

Eens, en mensen die lang hebben gestudeerd haalden daar vaak ook voldoening uit. Ik snap best dat dit soort maatregelen oneerlijk voelen voor mensen met een hoger inkomen, maar ik erger me er soms wel aan dat er net wordt gedaan alsof een lange studie zo'n opoffering is. Veel mensen die gestudeerd hebben, hadden er niet aan moeten denken om meteen na de middelbare school te gaan werken.

De studie opzich is geen opoffering maar wel het feit dat bij ons het geval was dat hij er niets bij kon doen en dus niets verdiende maar goed dat blijft een gedachten van een ieder.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  LMCurious di 29 mei 2012 - 20:57

Susan schreef:
Liadan schreef:Er zijn ook genoeg mensen die hard gestudeerd hebben, die niet zoveel verdienen. En er zijn ook genoeg mensen die wat minder goed kunnen leren maar wel altijd hard gewerkt hebben. Ik vind dat erg krom klinken.
Er moet nu eenmaal bezuinigd worden, het is echt niet zo dat er altijd gekort wordt bij mensen met hogere inkomens.

Eens, en mensen die lang hebben gestudeerd haalden daar vaak ook voldoening uit. Ik snap best dat dit soort maatregelen oneerlijk voelen voor mensen met een hoger inkomen, maar ik erger me er soms wel aan dat er net wordt gedaan alsof een lange studie zo'n opoffering is. Veel mensen die gestudeerd hebben, hadden er niet aan moeten denken om meteen na de middelbare school te gaan werken.

Eens, en ik denk dat er procentueel gezien nog heel wat meer te halen is bij de hogere inkomens. Tuurlijk is het veel geld, maar als je kijkt hoeveel procent van een inkomen de lagere inkomens moeten inleveren (hebben ingeleverd afgelopen jaren!) dan denk ik toch wel dat de hogere inkomens erg gespaard zijn gebleven. En ja ze hebben duurdere levensstijl, maar ook dat in perspectief gezien worden.

Over Darius en haar man. Ja het is lekker makkelijk om zo geld te verdienen. maar zij hebben die regels niet bedacht! Als ik naar onszelf kijk zitten wij ook in een situatie waardoor we veel toeslagen krijgen momenteel. We hebben beide een eigen bedrijf en hebben hierdoor veel aftrekposten. Dus laag inkomen op papier, terwijl we gewoon elke maand een leuk salaris hebben. Dan ga ik niet zeggen die en die toeslag wil ik niet want dat vind ik niet recht. Als er gestemd moet worden stem ik elke keer weer op partijen die het anders willen doen, maar niet genoeg mensen zijn het met mij eens, dus nu profiteer ik er wel van ja. En ik hoop echt dat ik over een paar jaar kan zeggen dat de hoogste belastingschaal omhoog gaat, en dat dat natuurlijk balen is, maar wel terecht! Ik hoop van harte dat we over een paar jaar in die belastingschaal terecht gekomen zijn! Dus het is ook wel lekker makkelijk om te zeggen dat Darius + man eigenlijk meer moeten gaan werken. Nee, dan moeten we ervoor zorgen dat de regels aangepast worden. Ik vind het anders als er misbruik gemaakt word van een situatie. Dus toeslagen claimen waar je geen recht op hebt, foutieve cijfers doorgeven zodat je meer toeslagen krijgt enzo. Maar als je je aan de regels houd, prima! Ik zeg, Darius geniet er nog lekker van zolang het sabbatical nog duurt!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  _Lana_ di 29 mei 2012 - 21:01

Nois schreef:
blondje1313 schreef:Ik heb liever afbouwen vanaf 80000 dan een kostenverhoging voor iedereen moet ik eerlijk zeggen. Als je 2,5 keer modaal verdient kun je toch ook wel wat meer missen dan iemand die een modaal salaris heeft.

Nou, dat gaat ook niet altijd op. Mensen met een hoog inkomen hebben vaak ook hoge vaste lasten qua hypotheek, dure tweede auto, wellicht nog een huis in het buitenland. Als je dan opeens honderden euro's meer aan vaste lasten krijgt, of zelfs duizend plus dan is dat ook veel. En met 80.000 bruto gaat er natuurlijk ook een groot gedeelte 52% belasting af van het bruto loon.
Uiteraard kan er dan een auto weggedaan worden voor een goedkopere, maar je huis ben je niet ineens kwijt. Het is niet dat je met 80000 bruto opeens duizenden euro's overhoud per maand.

Helemaal mee eens. Hoe hoger het inkomen, hoe hoger de vaste lasten vaak zijn.
Dus dan moet er net zo goed ingeleverd worden.

Eerst vrouwen stimuleren om meer te gaan werken en dan korten op de kinderopvang Rolling Eyes , heel apart.
Gelukkig hebben wij maar 1 dag kinderopvang nodig, maar het is evengoed belachelijk veel geld, vind ik.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Darius di 29 mei 2012 - 21:02

Thanks voor je support LMC!Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 561177 Ik heb alleen niet de indruk dat hier mensen echt over vallen, of heb ik het nu verkeerd?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Liadan di 29 mei 2012 - 21:03

Ik ben het helemaal eens met LMC.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Darius di 29 mei 2012 - 21:06

anyway, om nu even af te sluiten over die hogere inkomens, ik ben het gewoon eens met Nois. Als jij 82.000 euro verdiend per jaar, dan heb je ook een hogere belastingschaal en vaak een duurder huis met hogere hypotheekkosten en waarschijnlijk ook een hogere levensverzekering. Daarbij zijn vaak ook de stookkosten hoger voor een groter huis. Al met al, als je de vaste lasten aftrekt van je inkomen, hou je misschien wel net zoveel over om van te leven als van iemand met een modaal inkomen. En dan vind ik het ook niet eerlijk dat alleen hogere inkomens getroffen worden.

Gewoon, het hele verzamelinkomen waarop alles gebaseerd wordt, klopt dus niet. Net hetzelfde met huur of koopwoningen.

Goed, en nu ga ik werken. Ik doe nog wel eens wat voor de kost hoor.Wink
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  LMCurious di 29 mei 2012 - 21:08

Darius schreef:Thanks voor je support LMC!Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 561177 Ik heb alleen niet de indruk dat hier mensen echt over vallen, of heb ik het nu verkeerd?

Nee die indruk had ook niet, zag het ergens kort voorbij komen, maar ik weet wel dat dat dingen zijn die mensen veel denken. Maar ik heb altijd de indruk dat de mensen die het hardste zeuren over hoe het gaat er het minste echt last van hebben. En daar kan ik vrij slecht tegen. Maar je hebt wel ook toevallig een mooi voorbeeld, haha!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Lejow di 29 mei 2012 - 21:11

Ik vind dat als je meer dan 80.000 per jaar verdient, dat je ook die paar honderd euro voor de kinderopvang wel kunt missen.
Al het gelul over extra huizen, hogere lasten, 2 auto's, wekelijks uit eten en weet ik veel wat nog meer, vind ik echt luxe problemen!
Ja wellicht hou je dan wel net zoveel over als iemand met een normaal inkomen, maar wel met alle eerder genoemde dingen onder je hol!

En kom niet aan met 'mensen met hoge inkomens werken er hard genoeg voor, hebben er lang genoeg voor gestudeerd blabla' Want dat vind ik helemaal dikke lul, 3 bier. Ik werk ook hard en heb er ook 7 jaar overgedaan om bij de eindstreep te komen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Susan di 29 mei 2012 - 21:11

_Lana_ schreef:

Helemaal mee eens. Hoe hoger het inkomen, hoe hoger de vaste lasten vaak zijn.
Dus dan moet er net zo goed ingeleverd worden.

Eerst vrouwen stimuleren om meer te gaan werken en dan korten op de kinderopvang Rolling Eyes , heel apart.
Gelukkig hebben wij maar 1 dag kinderopvang nodig, maar het is evengoed belachelijk veel geld, vind ik.

Maar bij een aantal van die vaste lasten is dat toch ook je eigen keuze? Oké, je betaalt meer belasting, overigens niet over je gehele inkomen, maar alleen over het gedeelte dat in de bovenste belastingsschijf valt, maar bijvoorbeeld woonlasten, dat is je eigen keuze. Niemand dwingt je om in een vrijstaand huis te gaan wonen. Ik snap wel heel goed dat je het doet als je het je kunt veroorloven, ik zou het ook doen, maar dan is de consequentie dus wel dat je lasten omhoog gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Lejow di 29 mei 2012 - 21:16

Susan schreef:
_Lana_ schreef:

Helemaal mee eens. Hoe hoger het inkomen, hoe hoger de vaste lasten vaak zijn.
Dus dan moet er net zo goed ingeleverd worden.

Eerst vrouwen stimuleren om meer te gaan werken en dan korten op de kinderopvang Rolling Eyes , heel apart.
Gelukkig hebben wij maar 1 dag kinderopvang nodig, maar het is evengoed belachelijk veel geld, vind ik.

Maar bij een aantal van die vaste lasten is dat toch ook je eigen keuze? Oké, je betaalt meer belasting, overigens niet over je gehele inkomen, maar alleen over het gedeelte dat in de bovenste belastingsschijf valt, maar bijvoorbeeld woonlasten, dat is je eigen keuze. Niemand dwingt je om in een vrijstaand huis te gaan wonen. Ik snap wel heel goed dat je het doet als je het je kunt veroorloven, ik zou het ook doen, maar dan is de consequentie dus wel dat je lasten omhoog gaan.

Hier ben ik het mee eens, alleen verwoord jij het (zoals gewoonlijk) weer eens beter dan ikkie Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  TukTuk di 29 mei 2012 - 21:23

Darius schreef:anyway, om nu even af te sluiten over die hogere inkomens, ik ben het gewoon eens met Nois. Als jij 82.000 euro verdiend per jaar, dan heb je ook een hogere belastingschaal en vaak een duurder huis met hogere hypotheekkosten en waarschijnlijk ook een hogere levensverzekering. Daarbij zijn vaak ook de stookkosten hoger voor een groter huis. Al met al, als je de vaste lasten aftrekt van je inkomen, hou je misschien wel net zoveel over om van te leven als van iemand met een modaal inkomen. En dan vind ik het ook niet eerlijk dat alleen hogere inkomens getroffen worden.

Gewoon, het hele verzamelinkomen waarop alles gebaseerd wordt, klopt dus niet. Net hetzelfde met huur of koopwoningen.

Goed, en nu ga ik werken. Ik doe nog wel eens wat voor de kost hoor.Wink

Maar daar kies je zelf voor, om een duur huis te kopen, om een dure auto, of 2 te rijden etc.. Dus gewoon echt een luxe probleem, en als je te kort komt iedere maand, heb je in ieder geval genoeg opties om te besparen.. Mensen met een laag inkomen moeten vaak keihard knokken om nog iets over te houden aan het einde van de maand.. Dus doen er vaak al alles aan om te besparen en zitten al aan die grens..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Lejow di 29 mei 2012 - 21:28

Juist AN, dat dus.
Je houdt net zoveel over, maar je hebt wel al die luxe dingen onder je hol.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Susan di 29 mei 2012 - 21:31

Ik denk eerlijk gezegd dat je ook wel meer overhoudt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  TukTuk di 29 mei 2012 - 21:31

Vind overigs de grens van 82000 euro nog behoorlijk hoog! Dan verdien je bijna 7000 euro bruto per maand gezamenlijk :O
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Lejow di 29 mei 2012 - 21:36

AngelNyn schreef:Vind overigs de grens van 82000 euro nog behoorlijk hoog! Dan verdien je bijna 7000 euro bruto per maand gezamenlijk :O

Als wij dat ooit verdienen gaat de vlag hier uit haha Very Happy

*edit* dat je dat verdient samen als je een jaar of 50 ben kan ik me nog voorstellen, maar dan heb je geen KOT meer nodig.
Als je dit verdient met een jaar of 25/30.. heb je het aardig voor elkaar haha!


Laatst aangepast door Lejow op di 29 mei 2012 - 21:37; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  LMCurious di 29 mei 2012 - 21:36

AngelNyn schreef:Vind overigs de grens van 82000 euro nog behoorlijk hoog! Dan verdien je bijna 7000 euro bruto per maand gezamenlijk :O

* droomt nog even verder over wat ik allemaal wel niet kan doen met dat geld elke maand, haha. Zelfs nadat de helft naar de bd is gegaan!* Wink
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Lejow di 29 mei 2012 - 21:37

LMCurious schreef:
AngelNyn schreef:Vind overigs de grens van 82000 euro nog behoorlijk hoog! Dan verdien je bijna 7000 euro bruto per maand gezamenlijk :O

* droomt nog even verder over wat ik allemaal wel niet kan doen met dat geld elke maand, haha. Zelfs nadat de helft naar de bd is gegaan!* Wink

Ja, whaha, ohh dat zou lekker zijn zeg, gewoon de dingen die je wilt doen ook daadwerkelijk doen. Zonder bij iedere euro te denken, als ik nu dit koop, kan ik dat niet meer kopen en even denken hoe dat dan precies volgende maand zit..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Coco di 29 mei 2012 - 21:40

[quote=[email=ekjir@M]ekjir@M[/email]]
Dat kan best zo zijn maar ik vind het wel een luxe probleem eerlijk gezegd[/quote]

Op zich is het ook best een luxe probleem weliicht, maar goed. Moeten die huizen dan allemaal te koop gezet worden? Lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling. Het is gewoon onzin om te zeggen of denken dat hogere inkomens meer kunnen missen als je de vaste lasten niet kent. De kinderopvang is vrij prijzig en het gaat daarbij niet om maar 200 euro wat je dan wellicht niet voelt.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Liadan di 29 mei 2012 - 21:42

Ik kan me niet voorstellen dat mensen hun huis moeten verkopen omdat ze de kinderopvang niet meer kunnen betalen door deze maatregel.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Susan di 29 mei 2012 - 21:43

Nee, die huizen hoeven zeker niet te koop worden gezet, zoals ik al zei, als ik rijk was zou ik ook lekker in een villa gaan wonen, ik geef mensen die dat doen groot gelijk. Het feit blijft wel staan dat dat de aankoop van zo'n huis wel je eigen keuze is en dat die hoge woonlasten daar de consequentie van zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Coco di 29 mei 2012 - 21:44

Lejow schreef:
LMCurious schreef:
AngelNyn schreef:Vind overigs de grens van 82000 euro nog behoorlijk hoog! Dan verdien je bijna 7000 euro bruto per maand gezamenlijk :O

* droomt nog even verder over wat ik allemaal wel niet kan doen met dat geld elke maand, haha. Zelfs nadat de helft naar de bd is gegaan!* Wink

Ja, whaha, ohh dat zou lekker zijn zeg, gewoon de dingen die je wilt doen ook daadwerkelijk doen. Zonder bij iedere euro te denken, als ik nu dit koop, kan ik dat niet meer kopen en even denken hoe dat dan precies volgende maand zit..

Jullie romantiseren echt teveel. Denk je dat als je zo'n 1000 naar de kinderopvang brengt, nog eens 2500 aan vaste lasten hebt zonder je boodschappen, je dan nog niet hoeft na te denken over je uitgave bij een inkomen van 82000? Come on.
Of gaan we alle dure huizen leeg laten staan? Dat zal wat worden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  TukTuk di 29 mei 2012 - 21:45

Lejow schreef:
AngelNyn schreef:Vind overigs de grens van 82000 euro nog behoorlijk hoog! Dan verdien je bijna 7000 euro bruto per maand gezamenlijk :O

Als wij dat ooit verdienen gaat de vlag hier uit haha Very Happy

*edit* dat je dat verdient samen als je een jaar of 50 ben kan ik me nog voorstellen, maar dan heb je geen KOT meer nodig.
Als je dit verdient met een jaar of 25/30.. heb je het aardig voor elkaar haha!

+1!

Vind het ook een beetje de omgekeerde wereld "Boehoe, we houden aan het einde van de maand net zoveel over hoor, het is niet eerlijk! Weet je wel wat het kost om een groot huis te verwarmen, of wat die 2 auto's per maand kosten?"
Er is niemand die je dwingt in een groot huis te wonen of 2 auto's per maand te rijden.. Natuurlijk is het lekker als je het kan, maar ga dan niet zielig doen als je uiteindelijk wat moet inleveren omdat je geen toeslagen meer krijgt.. Er zijn gezinnen die alles op een fiets moeten doen, waar kinderen bij elkaar op een kamer moeten slapen vanwege ruimte gebrek etc..
Die krijgen in verhouding echt niet zoveel toeslagen dat ze bij hetzelfde bedrag komen als wat een ander verdiend, die boven die toeslaggrens komt..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  TukTuk di 29 mei 2012 - 21:46

Nois schreef:[quote=[email=ekjir@M]ekjir@M[/email]]
Dat kan best zo zijn maar ik vind het wel een luxe probleem eerlijk gezegd

Op zich is het ook best een luxe probleem weliicht, maar goed. Moeten die huizen dan allemaal te koop gezet worden? Lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling. Het is gewoon onzin om te zeggen of denken dat hogere inkomens meer kunnen missen als je de vaste lasten niet kent. De kinderopvang is vrij prijzig en het gaat daarbij niet om maar 200 euro wat je dan wellicht niet voelt.[/quote]

Maar het die vaste lasten zijn voor het grote deel wel luxe lasten.. In tegenstelling tot gezinnen die van een minimum inkomen moeten leven..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Lejow di 29 mei 2012 - 21:46

AngelNyn schreef:
Lejow schreef:
AngelNyn schreef:Vind overigs de grens van 82000 euro nog behoorlijk hoog! Dan verdien je bijna 7000 euro bruto per maand gezamenlijk :O

Als wij dat ooit verdienen gaat de vlag hier uit haha Very Happy

*edit* dat je dat verdient samen als je een jaar of 50 ben kan ik me nog voorstellen, maar dan heb je geen KOT meer nodig.
Als je dit verdient met een jaar of 25/30.. heb je het aardig voor elkaar haha!

+1!

Vind het ook een beetje de omgekeerde wereld "Boehoe, we houden aan het einde van de maand net zoveel over hoor, het is niet eerlijk! Weet je wel wat het kost om een groot huis te verwarmen, of wat die 2 auto's per maand kosten?"
Er is niemand die je dwingt in een groot huis te wonen of 2 auto's per maand te rijden.. Natuurlijk is het lekker als je het kan, maar ga dan niet zielig doen als je uiteindelijk wat moet inleveren omdat je geen toeslagen meer krijgt.. Er zijn gezinnen die alles op een fiets moeten doen, waar kinderen bij elkaar op een kamer moeten slapen vanwege ruimte gebrek etc..
Die krijgen in verhouding echt niet zoveel toeslagen dat ze bij hetzelfde bedrag komen als wat een ander verdiend, die boven die toeslaggrens komt..

Compleet en totaal + 10000!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Nog meer bezuinigingen in de kinderopvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum