Biechttopic 4
+106
Polly
Bazinga
Thunder
Theeleut
Bacio
Lousanne
Océane
kippiee
Benthe
Antibes
Toet
Lady1984
Jerry
Lady4
Aardbei
Tazz
Darius
Liz
blondje1313
Sylvana
Phileine
Lenthe
Alex
nina
Pussycat
_Nina
Sterre
ellibre
Discordia
Rumble
Rose
PrimaBella
SparklingEyes
Paper Crown
June
Pompoen
MAS
Tiana
Steep
Happinaz
Rovine
Gympie
Atelier Madame
Angela_1986
Lavendel
Rush
Makamba
Novalee
Carra
Jasmine
frolic
Arwyn
studiebol
Oasis
Inge
Travelgurly
Esperanza
Curious
Rebecca
woezel
Tania
loesje
May
Bolleke
Marin
Parisienne
Blond
Sugarfall
Caro
Caresses
Snoes
Kerel
Pien
Winegum
Leine
juffie001
Viva
mzcharlotte
Ayla
CCC
Takkie
Lejow
Filoria
Mamsie
RYW
Ibbeltje
Zwerver
Krullebol
SuperGrover
bolus26
Supertalentje
Kaboutertje
Ella
Cheesegirl
Zora
Minx
Stuiterbal
Muis
Siem
SoGood
Poubelle
slaatje
Twellie
Susan
MADDIE
Sweety
110 plaatsers
Pagina 37 van 40
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Re: Biechttopic 4
Susan schreef:Daar hoef je jezelf echt geen egoïst om te voelen, hoor.
Het is gewoon moeilijk om geconfronteerd te worden met dat wat je zo graag voor jezelf wil. Ik heb dat als ik gezinnen zie waar alles 'normaal' verloopt, soms kan ik dat niet uitstaan, heel soms háát ik die ouders gewoon omdat het zoveel pijn doet. Zeker als ik het gevoel heb dat zij het allemaal maar als vanzelfsprekend zien. Ik voel me daar geen egoïst om, het is allemaal al pijnlijk genoeg zonder dat ik mezelf ook nog eens ga veroordelen. En dat geldt ook voor jou. Je mag je verdriet voelen, je mag boosheid voelen, je mag het jezelf meer gunnen dan haar en je hoeft echt niet onverdeeld blij te zijn, echt niet. Dus ga dat ook niet eisen van jezelf, want het is zo al zwaar genoeg.
Ik vind het zo heel mooi verwoord.
Ik vind het ook altijd mooi om te zien hoe eerlijk jij daar over bent Susan. (Niet mooi dat jij in die situatie zit natuurlijk..)
Gast- Gast
Powerbabe schreef:Susan schreef:Daar hoef je jezelf echt geen egoïst om te voelen, hoor.
Het is gewoon moeilijk om geconfronteerd te worden met dat wat je zo graag voor jezelf wil. Ik heb dat als ik gezinnen zie waar alles 'normaal' verloopt, soms kan ik dat niet uitstaan, heel soms háát ik die ouders gewoon omdat het zoveel pijn doet. Zeker als ik het gevoel heb dat zij het allemaal maar als vanzelfsprekend zien. Ik voel me daar geen egoïst om, het is allemaal al pijnlijk genoeg zonder dat ik mezelf ook nog eens ga veroordelen. En dat geldt ook voor jou. Je mag je verdriet voelen, je mag boosheid voelen, je mag het jezelf meer gunnen dan haar en je hoeft echt niet onverdeeld blij te zijn, echt niet. Dus ga dat ook niet eisen van jezelf, want het is zo al zwaar genoeg.
Ik vind het zo heel mooi verwoord.
Ik vind het ook altijd mooi om te zien hoe eerlijk jij daar over bent Susan. (Niet mooi dat jij in die situatie zit natuurlijk..)
Ik vind dat heel lief en eerlijk van jou. Ik heb die gevoelens zo ver weg gestopt dat ik helemaal niets meer voel op babyborrels, kraamvisities, buikfoto's op facebook en kinderverjaardagen. Soms denk ik dat, dat ook niet goed is. Ik zou wel willen dat ik de gevoelens die je beschrijft zou durven voelen, zonder me schuldig te voelen. Nu laat ik ze niet toe en voel ik niets.
Gast- Gast
Wat een lieve reacties en ze doen me echt even goed, dank jullie wel!
Susan; je hebt gelijk. Die negatieve gevoelens, ik eis vaak van mezelf dat ik die niet laat zien omdat ik anderen geen pijn wil doen. Mijn eerste gedachte (en die van partner) toen we het nieuws hoorden was 'dat hadden wij moeten zijn!' en dat vond ik zo'n rotgedachte van mezelf! Ik voelde me schuldig om de afgunst die daarin naar voren kwam, terwijl ik heel goed besef dat het daar helemaal niet om ging. Ik herken wat jij zegt over mensen bij wie alles 'normaal' gaat en dat vanzelfsprekend lijkt te zijn. Zo kan ik, door onze eigen omstandigheden, heel slecht tegen het cliché 'als het maar gezond is!'. Naar voor jou dat jij soortgelijke gevoelens kunt voelen bij het zien van andere gezinnen, hoe ga jij daar mee om naar anderen toe?
Ecrits; jouw reactie doet me beseffen dat wat ik vraag van mezelf, alles wegstoppen, uiteindelijk nog wel eens moeilijker zou kunnen voor mijzelf. Ik ken een beetje je verhaal, maar niet helemaal. Hoe moeilijk ik deze gevoelens en soms die hele kinderwens ook vind, ik denk dat het ook een belangrijk deel laat zien van wie ik ben en wat ik belangrijk vind in het leven.
Susan; je hebt gelijk. Die negatieve gevoelens, ik eis vaak van mezelf dat ik die niet laat zien omdat ik anderen geen pijn wil doen. Mijn eerste gedachte (en die van partner) toen we het nieuws hoorden was 'dat hadden wij moeten zijn!' en dat vond ik zo'n rotgedachte van mezelf! Ik voelde me schuldig om de afgunst die daarin naar voren kwam, terwijl ik heel goed besef dat het daar helemaal niet om ging. Ik herken wat jij zegt over mensen bij wie alles 'normaal' gaat en dat vanzelfsprekend lijkt te zijn. Zo kan ik, door onze eigen omstandigheden, heel slecht tegen het cliché 'als het maar gezond is!'. Naar voor jou dat jij soortgelijke gevoelens kunt voelen bij het zien van andere gezinnen, hoe ga jij daar mee om naar anderen toe?
Ecrits; jouw reactie doet me beseffen dat wat ik vraag van mezelf, alles wegstoppen, uiteindelijk nog wel eens moeilijker zou kunnen voor mijzelf. Ik ken een beetje je verhaal, maar niet helemaal. Hoe moeilijk ik deze gevoelens en soms die hele kinderwens ook vind, ik denk dat het ook een belangrijk deel laat zien van wie ik ben en wat ik belangrijk vind in het leven.
Gast- Gast
Naar anderen toe blijf ik altijd correct en laat ik dus niet zien hoe ik me soms voel. Ik denk ook niet dat mijn gevoel erdoor zou veranderen als ik er wel iets over zou zeggen. Ja, ik heb wel eens tegen mijn schoonmoeder gezegd hoe moeilijk ik soms die opschepperige verhalen van andere ouders over hun kinderen vind en toen kwam ze meteen aan met twee of drie voorbeelden van kinderen uit haar omgeving die bovengemiddeld presteren, het kwam erop neer dat ze vond dat ik daar maar mee moest dealen. Verder heb ik het er niet heel veel over omdat ik merk dat veel mensen toch niet snappen wat voor impact het heeft en wat het allemaal inhoudt.
Maar de gedachte dat jij dat had moeten zijn is in mijn ogen heel normaal.
Maar de gedachte dat jij dat had moeten zijn is in mijn ogen heel normaal.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Hoe kun je nu dealen met het opschepperige gevoel van andere ouders over hoe goed kun kinderen zijn terwijl jij met je zoon in een lastig pakket zit. Sorry maar dan zou jij dat wel allemaal moeten accepteren terwijl die moeders zich misschien niet in jou kunnen verplaatsen? Beetje een vreemde gedachtengang, deal with it! Zoiets is qua gevoel toch ontzettend lastig om van je af te zetten, pijnlijk zelfs. Ik vind het erg knap hoe je daar mee omgaat Susan want ook al heb je het allebeste voor met je kleine man, kan me voorstellen dat de tranen soms overheersend zijn. Het gevoel van machteloosheid kan je niet zomaar uitschakelen. Soms lijkt het wel of autisme voor veel mensen niet te begrijpen is.
Gast- Gast
Ja, ik moest er ook maar begrip voor hebben dat die mensen hun trots wilden uiten, zoiets was het. Nou, dat heb ik ook heus wel, alleen zit ik niet altijd op die verhalen te wachten, zeker niet als het gaat om dingen waar hier juist veel zorgen over zijn. Dan zie ik niet in waarom ik dat leuk moet vinden om naar te luisteren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik word serieus echt gek van het egoisme wat sommige mensen hebben! Hier maar ook in real life. Waarom toch altijd alles op jezelf betrekken?
Gast- Gast
Iets op jezelf betrekken is toch geen teken van egoïsme?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Hier op 't forum denk ik dat dat komt omdat mensen hier komen om hun verhaal te delen en ze iets van zichzelf herkennen in de verhalen van een ander en er daardoor op reageren door hun eigen ervaring te delen
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Hee, SG, is het eigenlijk nog gelukt met je verslag inleveren na dat debakel?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ja is gelukt, en we waren zelfs genomineerd voor de prijs voor de beste groep. Niet gewonnen, maar het wordt vast dus wel een goed cijfer
SuperGrover- Ratel
Ah super! Fijn dat het toch goed gekomen is.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Oke, zal het wel niet begrijpen maat wat heeft die laatste zin ermee te maken? Wat heeft iets betrekken op jezelf met egoisme te maken? Dan denk ik eerder aan het niet om kunnen gaan met kritiek waardoor je een bepaald onderwerp op jezelf betrekt.Biechtje01 schreef:Ik word serieus echt gek van het egoisme wat sommige mensen hebben! Hier maar ook in real life. Waarom toch altijd alles op jezelf betrekken?
Gast- Gast
misschien bedoelt ze ermee dat als iemand iets vertelt, iemand anders met een eigen ervaring komt?
(moet zeggen dat ik een collega heb die dat doet, als iemand iets heeft, heeft zij, haar kind of een ander familielid het altijd nét iets erger, gruwelijk irritant)
Jerry- Ratel
Jerry schreef:misschien bedoelt ze ermee dat als iemand iets vertelt, iemand anders met een eigen ervaring komt?(moet zeggen dat ik een collega heb die dat doet, als iemand iets heeft, heeft zij, haar kind of een ander familielid het altijd nét iets erger, gruwelijk irritant)
Haha! Dat is een heel treffend voorbeeld. Mensen luisteren zelden naar elkaar, ze gebruiken echter vaak iemands verhaal om over hun eigen sores te gaan praten.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
SuperGrover schreef:Ja is gelukt, en we waren zelfs genomineerd voor de prijs voor de beste groep. Niet gewonnen, maar het wordt vast dus wel een goed cijfer
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik had het heel anders opgevat. Ik dacht in de zin van: "Nou er is hier ook iemand op het forum, dat is zo'n takkewijf, zij praat steeds over mensen die egoïstisch zijn enzo." Dat je dan denkt, goh, dit gaat over mij
SuperGrover- Ratel
Discordia schreef:Jerry schreef:misschien bedoelt ze ermee dat als iemand iets vertelt, iemand anders met een eigen ervaring komt?(moet zeggen dat ik een collega heb die dat doet, als iemand iets heeft, heeft zij, haar kind of een ander familielid het altijd nét iets erger, gruwelijk irritant)
Haha! Dat is een heel treffend voorbeeld. Mensen luisteren zelden naar elkaar, ze gebruiken echter vaak iemands verhaal om over hun eigen sores te gaan praten.
Ik ben altijd bang dat mensen vinden dat ik dat doe. Ik hoop altijd dat mensen het niet zo opvatten, maar ik vertel dan vaak een eigen ervaring om aan te geven hoe ik het aangepakt/ervaren heb (wel na goed geluisterd te hebben en te reageren op het verhaal van diegene). En nou doe ik het weer :p.
Gast- Gast
Da's toch egocentrisch? Alles-draait-om-mij-mentaliteit..
Edit; wacht, ik doel nu niet op iemand in bijzonder, ik bedoel die houding, dat 't egocentrisch is en niet egoistisch.
Edit; wacht, ik doel nu niet op iemand in bijzonder, ik bedoel die houding, dat 't egocentrisch is en niet egoistisch.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Haha ik doe precies hetzelfde als Powerbabe, ik hoop ook niet dat mensen dit zo ervaren, door dit topic zat ik daar ineens aan te denken.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Sugarfall schreef:Haha ik doe precies hetzelfde als Powerbabe, ik hoop ook niet dat mensen dit zo ervaren, door dit topic zat ik daar ineens aan te denken.
Maar hoe voer je anders een gesprek, als je niet een reactie geeft zonder ervaring? :/ "Ahw echt? heb je dat gedaan? Okay.. Cool.." .. .. .. "En wat heb je toen nog meer gedaan?" .. .. Dan wordt die andere in een egocentrische rol geduwd toch?
Bazinga- Ratel
Ik ken helaas een paar mensen die dat doen, als je wat vertelt gaan ze er overheen lullen met hun eigen verhaal.Tris schreef:Da's toch egocentrisch? Alles-draait-om-mij-mentaliteit..
Oh wacht, nu doe ik het zelf
Gast- Gast
Mermaid Forest schreef:Ik ken helaas een paar mensen die dat doen, als je wat vertelt gaan ze er overheen lullen met hun eigen verhaal.Tris schreef:Da's toch egocentrisch? Alles-draait-om-mij-mentaliteit..
Oh wacht, nu doe ik het zelf
Egoist..
Weet je wat ik een kee... Nee flauwe grap. 't Is inderdaad vervelend als dat gebeurt.
Bazinga- Ratel
Ik vind het 'stiekem' altijd irritant als jij met een verhaal komt en andere mensen gaan dan hun eigen verhaal vertellen!
Gast- Gast
Discordia schreef:Jerry schreef:misschien bedoelt ze ermee dat als iemand iets vertelt, iemand anders met een eigen ervaring komt?(moet zeggen dat ik een collega heb die dat doet, als iemand iets heeft, heeft zij, haar kind of een ander familielid het altijd nét iets erger, gruwelijk irritant)
Daarom de _______________________ door de tekst
Jerry- Ratel
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Pagina 37 van 40
Permissies van dit forum: