Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het alleen laten van een kind.

+20
Filoria
xxjojootjexx
Bolleke
MissBlunt
Tania
SuperGrover
Flemy
shadow
Jeanette
Sweety
loura
Julia
Arwyn
Snoopy
Susan
Mamsie
TukTuk
RYW
girli
SleepingBeauty
24 plaatsers

Pagina 10 van 15 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15  Volgende

Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 3:39

Maple schreef:
AngelNyn schreef:
Darcy schreef:Als je gewoon zou zeggen: "oh ja inderdaad, in het geval van mamavan2 is het anders, dan kan ik begrijpen dat je je kind alleen thuis laat omdat het risico dat er dan iets naars met haar gebeurd kleiner is als ze in haar bed blijft liggen" dan zou er niemand meer zeuren.

Ok..voor de 10de keer.. Ik snap waarom ze het doet, en dat ze daarvoor kiest en dat moet ze ook zelf weten. Ik snap dat de keuze niet makkelijk is en weloverwogen. Alleen ik ZELF zou het op een andere manier oplossen, door bijvoorbeeld mijn oudste kind met een vriendinnetje mee te laten gaan of eventueel met een oppas oid. Dat is toch mijn goed recht?
Of mag dat zelfs niet gezegd worden?
Jawel, maar op de opmerking dat 't welzijn van je oudste je dan blijkbaar geen zier interesseert, ga je voor het gemak maar even niet in. Je hebt twee kinderen, en het welzijn van beiden is even belangrijk. Je jongste heeft epilepsie en wil je daarin niet tekort doen, maar voor de oudste wil je dat het leven ook zo normaal mogelijk verloopt. En dat betekent in mijn ogen dus ook dat mama aan het schoolhek staat aan het eind van de ochtend. En niet de mama van een vriendinnetje of een oppas. Je weet blijkbaar niet half hoe belamgrijk en fijn het misschien is voor S.enna om haar eigen mama aan het eind van de dag aan het schoolhek te zien. S.enna hoeft niet te lijden onder de epilepsie van haar zusje.

Waar staat die opmerking dan? Want die heb ik iig niet bewust genegeerd ofzo.
Ik neem aan dat de slaapjes niet áltijd samen vallen met de schooltijden? Dus dan zou het niet altijd zijn?
En ik zou dan ten compensatie gewoon aparte dingen met mijn oudste kindje gaan doen.. Nogmaals, het is verre van ideaal.. Maar ik zou mijn kindje gewoon nooit alleen durven laten..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 3:41

Maple schreef:
AngelNyn schreef:
June schreef:Het is hartstikke.


Verder eens met Maple. Ik val over je reacties doordat ze zo'n gebrek aan inleving uitstralen.

Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik snap dat zij er voor kiest? Dat ik persoonlijk het niet zou doen heeft niks te maken met gebrek aan inlevingsvermogen..? Want ik kan me dus goed voorstellen dat zij graag ook haar oudste kindje naar school brengt, en het voor Mara niet goed is om wakker gemaakt te worden. Dat heb ik al meerdere keren gezegd.. Wat is dan nog het probleem?
Het feit dat jij niet in wilt zien dat het soms geen oplossing is om het anders te doen, en jij er wél continu even in wilt rijven dat jij het wel even anders zou doen.

Ik ben er van overtuigd dat 9 van de 10x er wel een andere oplossing is.. (En al helemaal als het gaat om een hondje uitlaten bijvoorbeeld..). Maar nogmaals, dat is hoe ik het zou doen, ik veroordeel verder niemand die wel zijn kind alleen laat.


Laatst aangepast door AngelNyn op ma 17 jan 2011 - 3:47; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Susan ma 17 jan 2011 - 3:43

AngelNyn schreef:

Ik ben er van overtuigd dat 9 van de 10x er wel een andere oplossing is.. (En al helemaal als het gaat om een hondje uitlaten bijvoorbeeld..), het zal alleen misschien wat meer moeite kosten.. Maar nogmaals, dat is hoe ik het zou doen, ik veroordeel verder niemand die wel zijn kind alleen laat.

Dit is nou precies zo'n steekje onder water waar mensen zo over vallen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 3:46

Susan schreef:
AngelNyn schreef:

Ik ben er van overtuigd dat 9 van de 10x er wel een andere oplossing is.. (En al helemaal als het gaat om een hondje uitlaten bijvoorbeeld..), het zal alleen misschien wat meer moeite kosten.. Maar nogmaals, dat is hoe ik het zou doen, ik veroordeel verder niemand die wel zijn kind alleen laat.

Dit is nou precies zo'n steekje onder water waar mensen zo over vallen.
Nou zo is dat toch echt niet bedoelt :S Bedoel gewoon meer dat het soms idd even makkelijker is om je kindje een paar minuten te laten liggen, want bijvoorbeeld een oppas regelen, is niet altijd zo makkelijk geregeld.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 3:48

AngelNyn schreef:
Susan schreef:
AngelNyn schreef:

Ik ben er van overtuigd dat 9 van de 10x er wel een andere oplossing is.. (En al helemaal als het gaat om een hondje uitlaten bijvoorbeeld..), het zal alleen misschien wat meer moeite kosten.. Maar nogmaals, dat is hoe ik het zou doen, ik veroordeel verder niemand die wel zijn kind alleen laat.

Dit is nou precies zo'n steekje onder water waar mensen zo over vallen.
Nou zo is dat toch echt niet bedoelt :S Bedoel gewoon meer dat het soms idd even makkelijker is om je kindje een paar minuten te laten liggen, want bijvoorbeeld een oppas regelen, is niet altijd zo makkelijk geregeld.

Voor 3 minuten? Niemand wil dan oppassen hoor. En daarbij, ik zou echt niet weten wat ik voor Mara kan doen als ze een insult krijgt, jij? Dat weten haar ouders toch het best?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Susan ma 17 jan 2011 - 3:49

Het is niet zo bedoeld, maar het komt gewoon niet fijn over, snap je, want haar hele leven staat op dit moment in het teken van Mara, ze probeert het zo goed en zo kwaad als ze kan op rolletjes te laten lopen en als iemand van buitenaf dan aan haar met veel wikken en wegen en overleg zorgvuldig gecreëerde constructie gaat staan rammelen en gaat beweren dat het met een beetje meer moeite allemaal een stuk beter kan dan doet dat gewoon zeer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 3:50

CKC schreef:
AngelNyn schreef:
Susan schreef:
AngelNyn schreef:

Ik ben er van overtuigd dat 9 van de 10x er wel een andere oplossing is.. (En al helemaal als het gaat om een hondje uitlaten bijvoorbeeld..), het zal alleen misschien wat meer moeite kosten.. Maar nogmaals, dat is hoe ik het zou doen, ik veroordeel verder niemand die wel zijn kind alleen laat.

Dit is nou precies zo'n steekje onder water waar mensen zo over vallen.
Nou zo is dat toch echt niet bedoelt :S Bedoel gewoon meer dat het soms idd even makkelijker is om je kindje een paar minuten te laten liggen, want bijvoorbeeld een oppas regelen, is niet altijd zo makkelijk geregeld.

Voor 3 minuten? Niemand wil dan oppassen hoor. En daarbij, ik zou echt niet weten wat ik voor Mara kan doen als ze een insult krijgt, jij? Dat weten haar ouders toch het best?

Een buurvrouw misschien wel? Ik probeer alleen maar aan te geven dat ik het op die manier zou proberen op te lossen.
En idd, haar ouders weten het beter wat ze moeten doen bij een insult, maar in die 3 minuten is er anders helemaal níemand, dus ook de ouders niet?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 3:52

Meer moeite doen? Die is grof!

Ow en maple, het is idd hartstikke zoals june geloof ik al zei. Van vroegah.. Door het hart steken/hart doosteken/hartsteken, vandaag de dag hartstikke. Oftewel dan was je heel erg dood Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 3:53

Susan schreef:Het is niet zo bedoeld, maar het komt gewoon niet fijn over, snap je, want haar hele leven staat op dit moment in het teken van Mara, ze probeert het zo goed en zo kwaad als ze kan op rolletjes te laten lopen en als iemand van buitenaf dan aan haar met veel wikken en wegen en overleg zorgvuldig gecreëerde constructie gaat staan rammelen en gaat beweren dat het met een beetje meer moeite allemaal een stuk beter kan dan doet dat gewoon zeer.

Over dat met moeite er voor moeten doen, daarmee doel ik dus niet op hun situatie.. Maar op mensen die even hun hond gaan uitlaten.. (Zoals ook door meer mensen hier al gezegd is.. daar kan je best een andere oplossing voor vinden)

Dus ik denk dat er dingen gewoon door elkaar gehaald worden smile Ik zeg nergens dat ze maar lui is met haar oplossing oid.. Ik zou het gewoon zelf niet kunnen op die manier, en snap dat ze het wel overwogen heeft.

Want het is zeker niet mijn bedoeling om haar af te kraken of wat dan ook.


Laatst aangepast door AngelNyn op ma 17 jan 2011 - 3:56; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 3:54

Reva schreef:Meer moeite doen? Die is grof!

Ow en maple, het is idd hartstikke zoals june geloof ik al zei. Van vroegah.. Door het hart steken/hart doosteken/hartsteken, vandaag de dag hartstikke. Oftewel dan was je heel erg dood Wink

Als je goed gelezen heb zie je dat ik mijn post aangepast heb omdat het blijkbaar verkeerd over komt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 3:54

Meer moeite doen? Die is grof!

Ow en maple, het is idd hartstikke zoals june geloof ik al zei. Van vroegah.. Door het hart steken/hart doosteken/hartsteken, vandaag de dag hartstikke. Oftewel dan was je heel erg dood Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 3:58

Toen ik mijn reactie schreef stond dat van jou er nog, anders had ik het niet kunnen weten. Maar ja, via telefoon forummen, aan het werk etc. Maar gewoon goed nadenken over je formulering, dan hoef je daarna niet onterecht tegen iemand te zeggen dat ze goed moet lezen. Want ik las wat er stond, dus dat is goed lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 3:59

Reva schreef:Toen ik mijn reactie schreef stond dat van jou er nog, anders had ik het niet kunnen weten. Maar ja, via telefoon forummen, aan het werk etc. Maar gewoon goed nadenken over je formulering, dan hoef je daarna niet onterecht tegen iemand te zeggen dat ze goed moet lezen. Want ik las wat er stond, dus dat is goed lezen.

Ja maar misschien lees je alleen wat je wilt lezen.. Want ik had het duidelijk over mensen die bijvoorbeeld even snel de hond uit laten.. smile

Maar ik hou er mee op.. Hopelijk is het duidelijk dat ik niemand wilde kwetsen, misschien zijn mijn reacties wat te snel getypt en daarom niet zo goed ingepakt en geformuleerd. Ben ondertussen ook met andere dingen bezig smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 4:01

AngelNyn schreef:
Susan schreef:Het is niet zo bedoeld, maar het komt gewoon niet fijn over, snap je, want haar hele leven staat op dit moment in het teken van Mara, ze probeert het zo goed en zo kwaad als ze kan op rolletjes te laten lopen en als iemand van buitenaf dan aan haar met veel wikken en wegen en overleg zorgvuldig gecreëerde constructie gaat staan rammelen en gaat beweren dat het met een beetje meer moeite allemaal een stuk beter kan dan doet dat gewoon zeer.

Over dat met moeite er voor moeten doen, daarmee doel ik dus niet op hun situatie.. Maar op mensen die even hun hond gaan uitlaten.. (Zoals ook door meer mensen hier al gezegd is.. daar kan je best een andere oplossing voor vinden)

Dus ik denk dat er dingen gewoon door elkaar gehaald worden smile Ik zeg nergens dat ze maar lui is met haar oplossing oid.. Ik zou het gewoon zelf niet kunnen op die manier, en snap dat ze het wel overwogen heeft.

Want het is zeker niet mijn bedoeling om haar af te kraken of wat dan ook.

Maar meid, het IS niet per se nodig om er meer moeite voor te doen. Dat jij je kind nooit alleen zou laten wil niet zeggen dat dat dan sowieso gevaarlijk is ofzo. Ik vind dit een prima oplossing, ik WIL er helemaal geen andere oplossing voor vinden. Die is er wel, ik kan haar best mee nemen als ik zou willen, maar daar doe ik haar geen plezier mee en mezelf ook niet. Ook dit is een weloverwogen keuze.

Je woordkeuze is niet al te fijn, het voelt aanvallend voor de mensen die het dan in jouw ogen verkeerd doen, terwijl dat misschien helemaal niet verkeerd is en daarom valt iedereen over je posts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Mamsie ma 17 jan 2011 - 4:04

Andere dingen doen met je oudste? Hoe? Wanneer?

Zelf vind ik in de wagenbak ( wanneer het nog past) ook niks. Dan moet je een kind zn jas etc al aandoen, wat veel te warm is, dan naar buiten voor 3 min en dan weer met muts en jas verder slapen in de gang?
Bij een kindje wat niks heeft kun je dan voorzichtig de jas open doen en de muts af trekken. Maar echt niet bij een kind wat je niet wakker mag maken.

Ik denk dat je de ernst van de situatie gewoon niet inziet.

Dan een andere, is het wel verantwoord om haar dochter straks alleen naar school te laten lopen en terug?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 4:13

Dromertje schreef:
AngelNyn schreef:
Susan schreef:Het is niet zo bedoeld, maar het komt gewoon niet fijn over, snap je, want haar hele leven staat op dit moment in het teken van Mara, ze probeert het zo goed en zo kwaad als ze kan op rolletjes te laten lopen en als iemand van buitenaf dan aan haar met veel wikken en wegen en overleg zorgvuldig gecreëerde constructie gaat staan rammelen en gaat beweren dat het met een beetje meer moeite allemaal een stuk beter kan dan doet dat gewoon zeer.

Over dat met moeite er voor moeten doen, daarmee doel ik dus niet op hun situatie.. Maar op mensen die even hun hond gaan uitlaten.. (Zoals ook door meer mensen hier al gezegd is.. daar kan je best een andere oplossing voor vinden)

Dus ik denk dat er dingen gewoon door elkaar gehaald worden smile Ik zeg nergens dat ze maar lui is met haar oplossing oid.. Ik zou het gewoon zelf niet kunnen op die manier, en snap dat ze het wel overwogen heeft.

Want het is zeker niet mijn bedoeling om haar af te kraken of wat dan ook.

Maar meid, het IS niet per se nodig om er meer moeite voor te doen. Dat jij je kind nooit alleen zou laten wil niet zeggen dat dat dan sowieso gevaarlijk is ofzo. Ik vind dit een prima oplossing, ik WIL er helemaal geen andere oplossing voor vinden. Die is er wel, ik kan haar best mee nemen als ik zou willen, maar daar doe ik haar geen plezier mee en mezelf ook niet. Ook dit is een weloverwogen keuze.

Je woordkeuze is niet al te fijn, het voelt aanvallend voor de mensen die het dan in jouw ogen verkeerd doen, terwijl dat misschien helemaal niet verkeerd is en daarom valt iedereen over je posts.

Nogmaals, als jij dat op die manier wilt doen, prima, als jij er voor kiest je kindje alleen te laten zal je daar je redenen wel voor hebben en is je goed recht. Ik probeerde alleen maar aan te geven dat ik van mening ben dat het niet nodig hoeft te zijn om je kindje alleen te laten, er is altijd wel een oplossing. Dat staat los van wat je wel of niet moet doen. Het is meer dat sommige mensen het doen overkomen alsof ze niet anders kunnen, terwijl in geval van een hond uit laten, het vaak wel even anders kan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 4:19

Ik vind het ook onverantwoord om je kind alleen te laten op zo'n jonge leeftijd. Ook al is het maar voor 2 minuten. Ik vind het ook onverantwoord om bij de buren te gaan zitten met een babyfoon. Wat als er brand uit breekt? Of er ingebroken wordt? Dat hoor je allemaal niet direct.
Huilen, ja dat hoor je. Maar verder niet, niet direct in ieder geval.
Ik ga ook nooit douchen als mijn man niet thuis is. Dan hoor ik ze niet. Ik ga douchen voor hij weg gaat of als hij terug is. De deur ga ik ook niet uit voor de post of iets.

En een pannetje melk opzetten als je weg gaat vind ik al helemaal dom. Ze kán het vergeten zijn, maar dan ben je wel echt een zeef want die stond nog geen uren op neem ik aan en daarnaast, als je dan een kind alleen laat, lijkt het mij dat je alles maar dan ook echt alles eerst checkt.

De situatie van Mamavan2 is natuurlijk een andere situatie, al zou ik proberen of iemand (een buurvrouw bijv.) ondertussen eventjes bij mijn kinderen zou willen blijven, daar moet je ook maar net iemand voor zien te vinden. Denk dat het wel heel belangrijk is dat ze zelf S naar school brengt omdat voor haar al genoeg veranderingen/aanpassingen zijn, dus dan moet je soms een beslissing maken die je liever niet maakt als er niks anders op zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 4:23

Coco schreef:Ik vind het ook onverantwoord om je kind alleen te laten op zo'n jonge leeftijd. Ook al is het maar voor 2 minuten. Ik vind het ook onverantwoord om bij de buren te gaan zitten met een babyfoon. Wat als er brand uit breekt? Of er ingebroken wordt? Dat hoor je allemaal niet direct.
Huilen, ja dat hoor je. Maar verder niet, niet direct in ieder geval.
Ik ga ook nooit douchen als mijn man niet thuis is. Dan hoor ik ze niet. Ik ga douchen voor hij weg gaat of als hij terug is. De deur ga ik ook niet uit voor de post of iets.

En een pannetje melk opzetten als je weg gaat vind ik al helemaal dom. Ze kán het vergeten zijn, maar dan ben je wel echt een zeef want die stond nog geen uren op neem ik aan en daarnaast, als je dan een kind alleen laat, lijkt het mij dat je alles maar dan ook echt alles eerst checkt.

De situatie van Mamavan2 is natuurlijk een andere situatie, al zou ik proberen of iemand (een buurvrouw bijv.) ondertussen eventjes bij mijn kinderen zou willen blijven, daar moet je ook maar net iemand voor zien te vinden. Denk dat het wel heel belangrijk is dat ze zelf S naar school brengt omdat voor haar al genoeg veranderingen/aanpassingen zijn, dus dan moet je soms een beslissing maken die je liever niet maakt als er niks anders op zit.

+1 smile Precies ook wat ik bedoel, alleen misschien iets beter verwoord Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  shadow ma 17 jan 2011 - 4:45

Darcy schreef:
shadow schreef:ik zou zelf mijn kind ook niet alleen thuis laten, maar ik bof dan ook met een kind dat overal verder slaapt.
Echter ik kan best begrijpen waarom sommige mensen dit wel even doen.

Wat me wel opvalt is dat veel mensen hard over de mw oordelen terwijl niemand de ware toedracht kent.
Dat ze melk op het vuur had laten staan zeker dom. Maar vergeten jullie nooit iets? (als iedereen niets van de verzekering terug zou krijgen omdat hij zelf de brand schuld is, of bijv bij waterschade enz, denk ik dat de verzekeringern een stuk goedkoper uit waren). Wie weet had haar kindje ook de rust nodig, (wellicht ook een ziekte) en was de supermarkt tegenover haar?

Ik vind dat er erg hard geoordeeld wordt, er had ook gewoon brand kunnen ontstaan.
Verder kan er als het kind in bed ligt genoeg gebeuren zonder dat je het hoort. Niet alle insulten zijn via de babyfoon te horen, een kind kan zomaar stoppen met ademen. Je kunt ook als je thuis bent genoeg dingen missen, waardoor het goed mis kan gaan.

Maar als er brand ontstaat door kortsluiting, dan is dat niet jouw schuld. Als er brand ontstaat door een pannetje melk op het vuur wel, want dat had je niet moeten vergeten. En bovendien is dat laatste natuurlijk een non-argument. Er kan ook ineens een plank instorten, of het plafond, of er kan een komeet op het huis storten of je kindje kan inderdaad stoppen met ademen zonder dat je het hoort. Maar al die gevallen maken het vergeten van dat pannetje melk niet minder erg. Ieder mens vergeet weleens wat, maar dit kan fatale gevolgen hebben.

Apparaten standby laten staan wordt afgeraden, maar veel mensen vergeten ze uit te zetten. (is dit dan minder erg dan het pannetje)
Zeker kan het pannetje melk fatale gevolgen hebben, maar dat kan ook als je in de auto een zebrapad over het hoofd ziet. Moet die dan ook maar meteen de cel in?!

Ik blijf erbij dat ondanks dat het heel dom is om dit te vergeten er erg hard geoordeeld wordt (aannemend dat ze het niet expres heeft gedaan). Dit terwijl er wel begrip is voor mama van 2. (terecht ook, voor er misverstanden komen)
Misschien was dit voor deze vrouw bijna dezelfde afweging?


Laatst aangepast door shadow op ma 17 jan 2011 - 7:36; in totaal 1 keer bewerkt

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 4:48

shadow schreef:
Darcy schreef:
shadow schreef:ik zou zelf mijn kind ook niet alleen thuis laten, maar ik bof dan ook met een kind dat overal verder slaapt.
Echter ik kan best begrijpen waarom sommige mensen dit wel even doen.

Wat me wel opvalt is dat veel mensen hard over de mw oordelen terwijl niemand de ware toedracht kent.
Dat ze melk op het vuur had laten staan zeker dom. Maar vergeten jullie nooit iets? (als iedereen niets van de verzekering terug zou krijgen omdat hij zelf de brand schuld is, of bijv bij waterschade enz, denk ik dat de verzekeringern een stuk goedkoper uit waren). Wie weet had haar kindje ook de rust nodig, (wellicht ook een ziekte) en was de supermarkt tegenover haar?

Ik vind dat er erg hard geoordeeld wordt, er had ook gewoon brand kunnen ontstaan.
Verder kan er als het kind in bed ligt genoeg gebeuren zonder dat je het hoort. Niet alle insulten zijn via de babyfoon te horen, een kind kan zomaar stoppen met ademen. Je kunt ook als je thuis bent genoeg dingen missen, waardoor het goed mis kan gaan.

Maar als er brand ontstaat door kortsluiting, dan is dat niet jouw schuld. Als er brand ontstaat door een pannetje melk op het vuur wel, want dat had je niet moeten vergeten. En bovendien is dat laatste natuurlijk een non-argument. Er kan ook ineens een plank instorten, of het plafond, of er kan een komeet op het huis storten of je kindje kan inderdaad stoppen met ademen zonder dat je het hoort. Maar al die gevallen maken het vergeten van dat pannetje melk niet minder erg. Ieder mens vergeet weleens wat, maar dit kan fatale gevolgen hebben.

Apparaten standby laten staan wordt afgeraden, maar veel mensen vergeten ze uit te zetten.
Zeker kan het pannetje melk fatale gevolgen hebben, maar dat kan ook als je in de auto een zebrapad over het hoofd ziet. Moet die dan ook maar meteen de cel in?!

Ik blijf erbij dat ondanks dat het dom is om dit te vergeten er erg hard geoordeeld wordt. Dit terwijl er wel begrip is voor mamsie.
Misschien was dit voor deze vrouw bijna dezelfde afweging?

Volgens mij bedoel je mij ? Ik kan je verzekeren dat ik absoluut niets op het vuur heb staan als ik even weg ben, de stekkers gaan er hier ook altijd uit etc. Voor de rest, ik ga even bijlezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 5:00

Wat een lange discussie is dit geworden zeg. Bedankt voor alle lieve woorden en steun ik jullie reactie's hug

Eigenlijk heb ik verder niet zoveel meer te zeggen, heb er ook de energie niet meer voor om erover na te denken. Ik blijf erbij dat het voor mij kwetsend is hoe Angelyn zich verwoord in haar reactie's. Je hebt werkelijk geen idee hoe het is om in deze situatie te leven, eigenlijk zou je eens een weekje mee moeten draaien in ons gezin dan zou je misschien wel begrijpen waarom wij deze keuze maken. Je hebt het over een buurvrouw die wel even op wil passen ? Denk je nu echt dat iedere willekeurige buurvrouw 4 keer per dag 5 dagen in de week wel even op mijn kind wil passen wat op dat moment slaapt ?! Natuurlijk niet, probeer je dat nu eens serieus voor te stellen hoe dat in de praktijk in zijn werk zal gaan. Daarnaast zou ik graag van je willen weten wat ik in jou ogen moet doen als Mara een insult heeft ? Wat is het verschil in situatie als ik in de nacht slaap en M.ara krijgt een insult of ik ben 3 minuten naar school en ze krijgt een insult ? Wat is volgens jou dan anders ? Wat kan ik dan anders doen ? Daar zou ik graag antwoord op krijgen.

Daarnaast geef je aan dat ik op andere tijden meer tijd moet vrij maken voor de oudste. Wat denk je dat ik/wij doen ? We doen niet anders dan dat, als M.ara op bed ligt geef ik alle aandacht aan S.enna. Als M.ara slaapt en we zijn beide thuis dan gaat 1 van ons iets leuks doen met S.enna (knutselen, even wandelen, naar de speeltuin, naar de kinderboederij etc. ) ook laten we S.enna gewoon spelen uit school en spelen er ook vriendinnen hier etc. we zijn met haar naar K3 geweest, naar het circus en we gaan geregeld naar de kinderboederij. Alles staat op dit moment in het teken van M.ara en S.enna, er is nu even geen 'ons' meer, er is bijna geen intimiteit meer in onze relatie, we doen geen leuke dingen meer samen, helemaal niets, alles draait op dit moment om de kinderen om voor beide het beste uit het leven te halen. Dat is een keuze die we voor nu hebben gemaakt, na verloop van tijd vinden we hier wel een weg in, dat hebben we naar elkaar beloofd. De kinderen gaan nu voorop en daarna komen wij, dit omdat we niet willen dat S.enna teveel gaat lijden onder deze situatie.

Er zijn nog veel meer dingen waarop ik in zou kunnen gaan maar ik laat het hier nu even bij.


Laatst aangepast door Mama_van2 op ma 17 jan 2011 - 5:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 5:03

Mama_van2 schreef:Wat een lange discussie is dit geworden zeg. Bedankt voor alle lieve woorden en steun ik jullie reactie's hug

Eigenlijk heb ik verder niet zoveel meer te zeggen, heb er ook de energie niet meer voor om erover na te denken. Ik blijf erbij dat het voor mij kwetsend is hoe Angelyn zich verwoord in haar reactie's. Je hebt werkelijk geen idee hoe het is om in deze situatie te leven, eigenlijk zou je eens een weekje mee moeten draaien in ons gezin dan zou je misschien wel begrijpen waarom wij deze keuze maken. Je hebt het over een buurvrouw die wel even op wil passen ? Denk je nu echt dat iedere willekeurige buurvrouw 4 keer per dag 5 dagen in de week wel even op mijn kind wil passen wat op dat moment slaapt ?! Natuurlijk niet, probeer je dat nu eens serieus voor te stellen hoe dat in de praktijk in zijn werk zal gaan. Daarnaast zou ik graag van je willen weten wat ik in jou ogen moet doen als Mara een insult heeft ? Wat is het verschil in situatie als ik in de nacht slaap en M.ara krijgt een insult of ik ben 3 minuten naar school en ze krijgt een insult ? Wat is volgens jou dan anders ? Wat kan ik dan anders doen ? Daar zou ik graag antwoord op krijgen.

Daarnaast geef je aan dat ik op andere tijden meer tijd moet vrij maken voor de oudste. Wat denk je dat ik/wij doen ? We doen niet anders dan dat, als M.ara op bed ligt geef ik alle aandacht aan S.enna. Als M.ara slaapt en we zijn beide thuis dan gaat 1 van ons iets leuks doen met S.enna (knutselen, even wandelen, naar de speeltuin, naar de kinderboederij etc. ) ook laten we S.enna gewoon spelen uit school en spelen er ook vriendinnen hier etc. we zijn met haar naar K3 geweest, naar het circus en we gaan geregeld naar de kinderboederij. Alles staat op dit moment in het teken van M.ara en S.enna, er is nu even geen 'ons' meer, er is bijna geen intimiteit meer in onze relatie, we doen geen leuke dingen meer samen, helemaal niets, alles draait op dit moment om de kinderen om voor beide het beste uit het leven te halen. Dat is een keuze die we voor nu hebben gemaakt, na verloop van tijd vinden we hier wel een weg in, dat hebben we naar elkaar beloofd. De kinderen gaan nu voorop en daarna komen wij, dit omdat we niet willen dat S.enna teveel gaat lijden onder deze situatie.

Er zijn nog veel meer dingen waarop ik in zou kunnen gaan maar ik laat het hier nu even bij.

Euhmm dat heb ik nergens gezegd? Ik zeg dat als ik er voor zou kiezen om de oudste door iemand anders naar school zou brengen, die aandacht uiteraard wel zou compenseren op andere manieren?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Flemy ma 17 jan 2011 - 5:04

Mamavan2, ik vind echt niet dat jij je hoeft te verdedigen. Ik snap dat je het wel doet, maar zoals je in je eerste zin al aangeeft, heb je er eigenlijk de energie al niet eens voor. hug
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 5:05

Coco schreef:Ik vind het ook onverantwoord om je kind alleen te laten op zo'n jonge leeftijd. Ook al is het maar voor 2 minuten. Ik vind het ook onverantwoord om bij de buren te gaan zitten met een babyfoon. Wat als er brand uit breekt? Of er ingebroken wordt? Dat hoor je allemaal niet direct.
Huilen, ja dat hoor je. Maar verder niet, niet direct in ieder geval.
Ik ga ook nooit douchen als mijn man niet thuis is. Dan hoor ik ze niet. Ik ga douchen voor hij weg gaat of als hij terug is. De deur ga ik ook niet uit voor de post of iets.
.
Je zal wel op mij doelen wat betreft het naar de buren gaan. Wellicht merk ik het iets minder snel als er iets aan de hand is, maar zoveel zou dat ook niet schelen. Als ik thuis ben kan ik ook onder de douche staan of op het dakterras zitten terwijl hij boven slaapt. We slapen sowieso ook niet op dezelfde verdieping. Ik begrijp wel dat in sommige situaties 5 min bijv het verschil kan maken, maar deze situaties zijn zeldzaam.
Gelukkig douche ik wel als er geen man thuis is, anders zou ik wel stinken na 3,5 jaar Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Flemy ma 17 jan 2011 - 5:06

AngelNyn schreef:
Mama_van2 schreef:Wat een lange discussie is dit geworden zeg. Bedankt voor alle lieve woorden en steun ik jullie reactie's hug

Eigenlijk heb ik verder niet zoveel meer te zeggen, heb er ook de energie niet meer voor om erover na te denken. Ik blijf erbij dat het voor mij kwetsend is hoe Angelyn zich verwoord in haar reactie's. Je hebt werkelijk geen idee hoe het is om in deze situatie te leven, eigenlijk zou je eens een weekje mee moeten draaien in ons gezin dan zou je misschien wel begrijpen waarom wij deze keuze maken. Je hebt het over een buurvrouw die wel even op wil passen ? Denk je nu echt dat iedere willekeurige buurvrouw 4 keer per dag 5 dagen in de week wel even op mijn kind wil passen wat op dat moment slaapt ?! Natuurlijk niet, probeer je dat nu eens serieus voor te stellen hoe dat in de praktijk in zijn werk zal gaan. Daarnaast zou ik graag van je willen weten wat ik in jou ogen moet doen als Mara een insult heeft ? Wat is het verschil in situatie als ik in de nacht slaap en M.ara krijgt een insult of ik ben 3 minuten naar school en ze krijgt een insult ? Wat is volgens jou dan anders ? Wat kan ik dan anders doen ? Daar zou ik graag antwoord op krijgen.

Daarnaast geef je aan dat ik op andere tijden meer tijd moet vrij maken voor de oudste. Wat denk je dat ik/wij doen ? We doen niet anders dan dat, als M.ara op bed ligt geef ik alle aandacht aan S.enna. Als M.ara slaapt en we zijn beide thuis dan gaat 1 van ons iets leuks doen met S.enna (knutselen, even wandelen, naar de speeltuin, naar de kinderboederij etc. ) ook laten we S.enna gewoon spelen uit school en spelen er ook vriendinnen hier etc. we zijn met haar naar K3 geweest, naar het circus en we gaan geregeld naar de kinderboederij. Alles staat op dit moment in het teken van M.ara en S.enna, er is nu even geen 'ons' meer, er is bijna geen intimiteit meer in onze relatie, we doen geen leuke dingen meer samen, helemaal niets, alles draait op dit moment om de kinderen om voor beide het beste uit het leven te halen. Dat is een keuze die we voor nu hebben gemaakt, na verloop van tijd vinden we hier wel een weg in, dat hebben we naar elkaar beloofd. De kinderen gaan nu voorop en daarna komen wij, dit omdat we niet willen dat S.enna teveel gaat lijden onder deze situatie.

Er zijn nog veel meer dingen waarop ik in zou kunnen gaan maar ik laat het hier nu even bij.

Euhmm dat heb ik nergens gezegd? Ik zeg dat als ik er voor zou kiezen om de oudste door iemand anders naar school zou brengen, die aandacht uiteraard wel zou compenseren op andere manieren?

Denk je niet dat er in hun gezin al tijd tekort is? Naar school brengen en halen wordt in hun geval toch wel iets heel waardevols.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 10 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 10 van 15 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum