Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je kind alleen thuis laten

+25
Fiwen
Monnie
Tazz
Filoria
Annemie
Mamsie
maiadebij
Thunder
Gizmo
Tania
pindaatje
Flip Fluitketel
Happydobby
Barbabella
Coco
Susan
meisjesmama
Smaragdje
Fearie
PapillonRose
Parisienne
blondje1313
Kayleigh
Dani
Julia
29 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Je kind alleen thuis laten

Bericht  Julia ma 12 sep 2011 - 21:38

N.a.v. een topic op het viva forum ben ik wel benieuwd of jullie je kind wel eens alleen thuis laten om bv je andere kind naar school te brengen of snel een boodschap te gaan doen.
Ik zelf zal het nooit doen.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 21:40

Ja, als het niet anders kan laat ik inderdaad de jongste op bed als ik de oudste uit school ga halen. Het is niet anders, de school is hier aan het einde van de straat. Binnen 3 minuten ben ik op en neer gelopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Dani ma 12 sep 2011 - 21:54

Nee, nooit. Ik ben hoogstens in de tuin bezig en gooi wel eens een afvalzak weg (container staat op ongeveer 20 meter afstand). Verder dan dat zal ik niet gaan. Ben veels te bang dat er wat gebeurt.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 21:58

Ja.

Ik durfde het niet, maar ik kan niet 2 maxicosi's tillen, en dan nog ons zoontje meenemen, en de oudste afleveren.
Heb het gisteren geprobeerd, maar heb nu spierpijn.
Andere manier om er te komen dan met de auto heb ik niet, dus ik moet wel wat.

Ik ben sneller als ik ze lekker in bed laat liggen dan wanneer ik ze meeneem, ben ik zo een half uur verder.

Ik hoef haar gelukkig alleen 2x per dag te brengen, de buurvrouw haalt ze 2x per dag (kindje zit bij haar in de klas)
Als ik weg ben, is dat hooguit 10 minuten, mijn buren weten er af, de buurvrouw dus, mijn vader, mijn man uiteraard, en ik heb een briefje mee. Prettig is anders, maar er is gewoon geen andere mogelijkheid.

Ik zorg wel dat alles uitstaat, dus als ik net met de was bezig ben, gaat die sowieso uit.

Geen garantie, dat weet ik, maar soms heb je helaas geen andere keus.
Ik ben er altijd nog binnen 10 minuten weer geweest.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op ma 12 sep 2011 - 22:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 21:58

Om dan maar gelijk de discussie te beginnen waar het toch op uit gaat draaien. Waar zijn jullie zo bang voor ? Wat kan er nu gebeuren als je even naar het einde van de straat loopt en terug ? Ik lees hier dat degene hier boven mij alleen het vuilnis in de tuin gaat weggooien, en dat zelfs al te ver weg vind. Waarom ? Als je beneden in huis bezig bent, of even naar de buurvrouw loopt, een brief in de brievenbus stopt, of even naar school loopt om de hoek, dan heb je net zoveel kans op brand/je kind niet horen huilen etc. Of zitten jullie dat de hele tijd om de bank gekluisterd als jullie kind slaapt ? Hoe moet ik dat voor me zien ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Kayleigh ma 12 sep 2011 - 22:01

ik ga niet weg als mijn kinderen in bed liggen, hooguit bij iemand in de straat iets in de brievenbus gooien ofzo, maar de winkel en alles liggen hier niet bepaald in de buurt dus zo'n dingen doe ik allemaal niet

Kayleigh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  blondje1313 ma 12 sep 2011 - 22:16

Ik denk straks wel ons meisje alleen te laten als ik even de honden uit ga laten. Het lijkt me wel erg veel gedoe om twee honden (die niet heel erg goed luisteren ondanks cursussen...) en de kinderwagen mee te moeten nemen voor een wandeling van nog geen 10 minuten.
Maar hoe het straks echt gaat merk ik wel!
(Ik ben nu ook niet snel ergens bang van, laat de deuren open als ik boven ben of de hond uitlaten, dat zal ik misschien straks niet zo snel doen).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 22:22

Ik denk dat ik er van de winter ook weleens aan zal moeten geloven om ze alleen te laten als een paar minuten weg moet.
Iedere keer die 2 mee naar beneden zeulen is nu nog wel te doen, maar ze worden zwaarder en van de winter met de kou...

Gelukkig is het nog niet zo ver, weggaan terwijl mijn man gewoon thuis is heb ik nu al moeite mee. Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Parisienne ma 12 sep 2011 - 22:22

Verder dan de brievenbus (200 meter) of de container (10 meter) ben ik nog niet geweest. Als N. straks naar school gaat kan ik denk ik een eventueel volgend kindje niet alleen laten, daar is de school naar mijn mening net te ver voor (10 minuten lopen heen, daarna dus weer 10 minuten terug). Ik zou niet echt bang zijn dat er iets gebeurt.. inderdaad, wat kan er gebeuren? Dat een kindje eventueel wakker wordt en een paar minuutjes huilt vind ik niet zo heel erg, maar langer dan een paar minuten zou dat niet moeten duren vind ik. Zou het erg sneu vinden als een kindje bijvoorbeeld ergens van wakker schrikt en helemaal overstuur raakt omdat mama/papa niet binnen enkele minuten bij kan zijn om te troosten.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  PapillonRose ma 12 sep 2011 - 22:30

Ik laat haar nooit alleen thuis. Moet er niet aan denken dat er dan wat gebeurt.. Ik ga hooguit 's avonds even wat in de berging leggen, als ze al op bed ligt. En dan gaat de babyfoon met me mee.

Ik weet dat de meeste dingen ook kunnen gebeuren wanneer je gewoon thuis bent. Maar toch hoop ik het dan sneller door te kunnen hebben. En als dat niet zo mocht zijn, dan zit ik in elk geval niet met het gevoel van 'wat als ik thuis was geweest, dan had ik het misschien kunnen voorkomen of sneller in kunnen grijpen'.

Verder veroordeel ik niemand hoor, maar zelf kan ik haar gewoon niet alleen laten. Dat wil ik niet. Maar mama's die het wel doen snap ik best. Zoals MamaRosa bijvoorbeeld, ik kan me voorstellen dat het teveel gedoe wordt om steeds alle kids mee te nemen naar school. Ik denk dat ik in zo'n situatie denk ik ook wel wat 'makkelijker' zou worden. Nu heb ik gewoon de mazzel dat ik haar niet alleen hoef te laten, dus doe ik het ook niet. Maar zou ik bijvoorbeeld een hond hebben en A. zou slapen, dan zou ik denk ik best even snel de hond uit gaan laten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Fearie ma 12 sep 2011 - 22:31

Ik ga alleen de honden wel eens uitlaten als D.ean in bed ligt, zorg wel dat hij dan slaapt en niet net in bed ligt (mocht ie dan huilen dan is het niet lang). Ben hooguit 10 min weg en laat de honden 100 m verderop uit. T kan niet anders, want ben overdag alleen thuis en hem uit bed halen is teveel gedoe.
Heb geen winkels ofzo in de buurt zitten, dus dan gaat hij gewoon mee. Ik zou hem niet alleen laten als ik dus echt met de auto na het dorp moet smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Parisienne ma 12 sep 2011 - 22:33

En hoe denken jullie over bijvoorbeeld even naar de buren gaan met een babyfoon?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Julia ma 12 sep 2011 - 22:34

Mama_van2: Voor Mara's gezondheid is het toch ook beter om haar niet wakker te maken tijdens het slapen? Dan kan ik het me wel voorstellen hoor.
En om je vraag te beantwoorden, er kan van alles gebeuren terwijl je de deur uit bent. Als je bv zo'n chaoot bent als ik, kan het nog wel eens gebeuren dat de deur dichtvalt en ik geen sleutels bij me heb, of de verkeerde. En dat kan ik dus niet hebben als mijn dochter nog binnen ligt. Verder brand door kortsluiting of iets dergelijks en ga maar door. Het geeft mij iig geen goed geval.
Mama Rosa: Ik kan me goed voorstellen dat het erg lastig is met zoveel kinderen. Is het geen idee dat je dan bv de buurvrouw de babyfoon geeft? Heb je toch iets meer toezicht. Moet je zelf weten hoor! Maar zoiets zou ik doen.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Julia ma 12 sep 2011 - 22:35

Parisienne schreef:En hoe denken jullie over bijvoorbeeld even naar de buren gaan met een babyfoon?

Dat vind ik een lastige. Daar ben ik nog niet over uit.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  PapillonRose ma 12 sep 2011 - 22:38

Ik zou denk ik best even naar de buren gaan, al komt het nu niet voor. Heb een babyfoon met camera, en een sensormatje onder het matras. Ik ga nu ook weleens naar de berging met de babyfoon bij me, als ik naar de buren zou gaan is dat hetzelfde idee.. Hoewel ik dan toch liever zou hebben dat de buren bij mij langs zouden komen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:03

Nee, nooit. Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten, maar dit is 1 van de dingen die ik zelf nooit zou doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:25

Ik zal altijd proberen om het te voorkomen dat ik ze alleen moet laten, maar als het niet anders kan zou ik het wel doen voor een paar minuten, langer echt niet.

Ik vind het wel eng om ze alleen te laten, ben heel blij met mijn camera babyfoon, al slapen ze overdag beneden in de box.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:26

Mama_van2 schreef:Ja, als het niet anders kan laat ik inderdaad de jongste op bed als ik de oudste uit school ga halen. Het is niet anders, de school is hier aan het einde van de straat. Binnen 3 minuten ben ik op en neer gelopen.
Hier hetzelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Smaragdje ma 12 sep 2011 - 23:27

Nee, zou ik nooit doen. Ik ga wel rustig in de tuin werken of iets uit de auto pakken zonder hem, maar verder weg zou ik niet gaan. Ook niet naar de winkels, al zijn ze nog geen twee minuten lopen van ons vandaag.

Was pasgeleden al blij dat ik hem mee naar buiten had genomen, toen mijn autoalarm afging, aangezien ik mijn sleutel vergeten was en de deur was dichtgewaaid angel Sinds dien leg ik altijd standaard iets tussen de deur, als ik even iets moet pakken of moet weggooien.

Er kan ook iets gebeuren als je thuis bent, maar ik vind het zelf een fijner idee dat ik dan gelijk iets kan doen. Als ik in de tuin ben hoor ik hem als er iets is, want dan zal ik altijd mijn deuren open houden.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  meisjesmama ma 12 sep 2011 - 23:33

Al het zo uitkomt dan zal ik de jongste ook laten liggen en de oudste van school halen.
Nou heeft de buurvrouw al aangeboden om de babyfoon er heen te brengen dat is nog iets beter.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Susan ma 12 sep 2011 - 23:38

Storm schreef:Nee, nooit. Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten, maar dit is 1 van de dingen die ik zelf nooit zou doen.

+1

En wij wonen sowieso niet zo dicht bij een school. Ezra's school is 2,5 kilometer weg. Maar ik zou ook niet naar de winkel op de hoek gaan, die boodschap wacht dan maar even.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:49

Zowieso laat ik hem nu niet alleen als hij wakker is en in de kamer speelt bijvoorbeeld. Wel ga ik ooit eens de post halen 2 verdiepingen lager als hij slaapt. Maar verder dan dat ga ik niet. Dan wacht ik wel tot dat hij wakker is maar ik zal nooit even langs de supermarkt gaan oid

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:52

Naar een winkel of iets anders doe ik trouwens ook niet. Het is hier alleen het brengen naar school. Dat doe ik dan al met veel moeite, maar goed.
Ik kijk trouwens wel altijd of ze slapen, zo niet, dan gaan ze mee, zoals gistermorgen dus. Toen waren ze aan het huilen, en heb ik ze snel meegenomen. Maar prettig is anders, ik heb er echt hele zere armen van. Dat is niet het ergste, dat weet ik ook wel, maar het is gewoon niet te doen.

En voor mij scheelt het ook wel dat ze samen liggen. Geeft me toch een prettiger gevoel dat ze dan niet echt alleen zijn, ookal slaat dat nergens op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:55

Het is in een noodgeval wel eens voorgekomen (bijvoorbeeld toen ik medicijnen voor haar moest halen toen ze ziek was), maar ik doe het eigenlijk liever niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 0:00

Ik laat de hond wel uit als hij in bed ligt.. Maar dan ben ik zo weer terug..
Bij de buren op visite doen we wel over en weer.. We hebben zicht op ons huis en de babyfoon gaat mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum