Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

alleen laten in de supermarkt?

+6
Susan
Flower_L
Liadan
PapillonRose
sheila123
Darius
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Darius vr 21 okt 2011 - 7:07

Bij ons in de AH staat bij de kassa's een televisie. Laurens rent bij binnenkomst al direct naar de televisie, en dan moet ik hem weer meenemen de winkel in....zucht. Vandaag had ik maar een boodschappenlijstje voor hem gemaakt. Ik had de plaatjes uitgeknipt en hij vond het helemaal geweldig! Very Happy

Maar ik vroeg me gewoon af: vanaf welke leeftijd zouden jullie je kindje televisie laten kijken en zelf de boodschappen gaan doen?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  sheila123 vr 21 okt 2011 - 7:10

Pfff..nog lang niet haha! Ik durf het bij mijn dochter pas aan als ze 4 is of zo :P want dat is echt een wegloper...Ze loopt nu ook nog niet los in de supermarkt,zit nog lekker met haar zus in de duo Very Happy Maar nog even zo houden zolang ze er niet om vraagt. Ik vind jou zoon overigens nog best jong om alleen te laten...


Laatst aangepast door sheila123 op vr 21 okt 2011 - 7:11; in totaal 1 keer bewerkt
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  PapillonRose vr 21 okt 2011 - 7:11

Dat vind ik een lastige! Kan me voorstellen dat kindjes zo'n tv ontzettend leuk vinden, en natuurlijk veel leuker dan boodschappen doen. Ik ben bang dat ik het zelf nooit goed zou vinden zoals ik er nu over denk Embarassed Maar dat zal de tijd wel leren.

Trouwens wel heel leuk en origineel, dat boodschappenlijstje met plaatjes voor L. smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Liadan vr 21 okt 2011 - 7:12

Hier is het kinderhoekje gelukkig in het midden van de AH op een punt waar alle gangen uitkomen. Als Yara daar gaat zitten dan kan ik haar meestal vrij goed in de gaten houden, als ik verder weg loop dan moet ze met me mee. Maar ik wil haar wel kunnen blijven zien, ik vind haar nu nog te klein om daar alleen te laten. Ik weet eigenlijk niet wanneer ik haar oud genoeg vind om alleen te laten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Flower_L vr 21 okt 2011 - 7:13

ik hoop dat dat nog héél lang duurt. Denk dat ik maar een manier ga verzinnen om boodschappen doen leuk te maken. Inderdaad met helpen, eigen briefje etc.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Darius vr 21 okt 2011 - 7:15

[quote="sheila123"]Pfff..nog lang niet haha! Ik durf het bij mijn dochter pas aan als ze 4 is of zo :P want dat is echt een wegloper...Ze loopt nu ook nog niet los in de supermarkt,zit nog lekker met haar zus in de duo Very Happy Maar nog even zo houden zolang ze er niet om vraagt. Ik vind jou zoon overigens nog best jong om alleen te laten...[/quote]

Ik heb hem ook niet alleen gelaten hoor. Maar ik was benieuwd vanaf welke leeftijd dit kon? 3 of 3,5 schat ik zo, maar dat is denk ik wat optimistisch.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  sheila123 vr 21 okt 2011 - 7:19

[quote="Darius"]
sheila123 schreef:Pfff..nog lang niet haha! Ik durf het bij mijn dochter pas aan als ze 4 is of zo :P want dat is echt een wegloper...Ze loopt nu ook nog niet los in de supermarkt,zit nog lekker met haar zus in de duo Very Happy Maar nog even zo houden zolang ze er niet om vraagt. Ik vind jou zoon overigens nog best jong om alleen te laten...[/quote]

Ik heb hem ook niet alleen gelaten hoor. Maar ik was benieuwd vanaf welke leeftijd dit kon? 3 of 3,5 schat ik zo, maar dat is denk ik wat optimistisch.
Oh maar dat bedoelde ik ook niet hoor maar bedoelde meer de leeftijd van je zoontje. Op die leeftijd zou ik het nog niet aandurven. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het per kind heel verschillend is wanneer het kan.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 7:19

Als ik zaterdag de boodschappen voor de hele week haal, neem ik altijd 1 van de kinderen mee. Thije zit natuurlijk gewoon in de kar, Fenne loopt mee. Maar ze vindt het ook leuk om zelf rond te lopen of bij de kinderhoek te kijken. Sinds een paar maanden mag ze dat ook alleen van mij. Eigenlijk sinds het moment dat ik afspraken met haar kan maken. Zo mag ze rond lopen, maar geen spullen pakken. Ze mag wel naar de kinderhoek, maar niet de winkel uit. Ze weet heel goed dat wanneer ze dit toch zou doen, ze deze vrijheid niet meer krijgt. Dus dat gaat prima zo.

Ik denk dat het heel erg van het kind afhangt of ik dit wel of niet zo zou doen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Darius vr 21 okt 2011 - 7:36

@Minneke: hoe is F nu?

En nog even wat anders: hoe bevalt je werk??
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 7:49


Fenne is ontzettend lief! Ik geloof dat we het peuterpuberen zo goed als achter ons hebben liggen (afkloppen!). Ze is ook een stuk minder jaloers naar Thije toe, dat is ook fijn. Ze zijn super gek op elkaar, wat het voor mij ook makkelijker maakt. Ze kunnen heel leuk samen spelen, waardoor ik weer aan het huishouden toekom op mijn vrije dag. Ik heb zelfs laatst een tijdschrift zitten lezen op de bank, terwijl zij lekker aan het spelen waren met hun keukentje. Dat vond ik zo'n heerlijk moment haha. Maar ik geloof echt dat drie een prettigere leeftijd is dan twee. Bovendien kan ze natuurlijk steeds beter praten, dus begrijpen we het beter als er iets is. Maar eigenlijk hebben we momenteel de twee makkelijkste kinderen die je je zou kunnen wensen. Ik ben echt zo super trots op ze I love you

Het werken bevalt ook nog steeds heel goed. Er valt nog heel veel te leren, maar dat is ook wat ik er zo leuk aan vind. Ik heb leuke collega's en het is qua organisatie ook een heel bijzonder bedrijf. Zo gaan we twee keer per week tijdens werktijd hardlopen (onder begeleiding van een fysio!) en krijgen we veel vrijheid. Ik heb wat dat betreft super veel geluk gehad dat ik hier binnengekomen ben. Daar ben ik me ook wel bewust van trouwens. Dus ik geniet er volop van.

Vanaf januari gaat mijn man ook 36 uur werken ipv 40. Dan gaan we om beurten vier en vijf dagen werken, zodat we allebei eens in de twee weken een papa- of mamadag hebben, en ik geen dagen meer hoef te maken van 9 uur. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn.

En hoe is het met jou?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Susan vr 21 okt 2011 - 7:52

Nog lang niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Darius vr 21 okt 2011 - 7:54

Minneke: werk jij nu ook 36 uur? Ik dacht dat je die 32 uur er wel doorgekregen had. Heerlijk he, twee kindjes die zo lief aan het spelen zijn! Laurens is ook helemaal lief voor Pepijn, al is dat nog geen samen spelen. Alhoewel Laurens wel de hele tijd zegt tegen Pepijn: 'samen spelen, samen delen'. Maar dat gebruikt hij gewoon om een Vtech speeltje van Pepijn te kunnen bemachtigen! Verder gaat het hier helemaal prima!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Darius vr 21 okt 2011 - 7:55

Susan schreef:Nog lang niet.

Sorry. Het zal denk ik even een 'dit hakt erin' moment zijn. hug
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Filoria vr 21 okt 2011 - 7:59

Darius: zit je zoon dan los op een stoeltje, of vast in een buggy? Dat laatste zou ik namelijk wel aandurven met Tomas, dat eerste niet. Dan kan hij weglopen en je weet nooit of hij dat doet.

Ik heb trouwens een tijdje bij AH gewerkt. Daar was de kindertelevisie naast de klantenservice. Er kwam wel eens een moeder vragen of we een schuin oogje op haar kind konden houden. Ik zei dan dat ik geen garanties kon geven en dat ik weleens weg moest lopen, maar dat ik best een beetje op wilde letten.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 8:00

Darius schreef:Minneke: werk jij nu ook 36 uur? Ik dacht dat je die 32 uur er wel doorgekregen had. Heerlijk he, twee kindjes die zo lief aan het spelen zijn! Laurens is ook helemaal lief voor Pepijn, al is dat nog geen samen spelen. Alhoewel Laurens wel de hele tijd zegt tegen Pepijn: 'samen spelen, samen delen'. Maar dat gebruikt hij gewoon om een Vtech speeltje van Pepijn te kunnen bemachtigen! Verder gaat het hier helemaal prima!

Haha, dat 'samen spelen, samen delen' is zó herkenbaar laughcry

Ze wilden eigenlijk iemand hebben die 40 uur zou werken. Ik heb toen aangegeven dat ik 32 uur wilde werken, maar 36 uur ook wilde proberen als ik het over 4 dagen mocht verdelen. Ik ben toen aangenomen voor 36 uur, waarbij ik ook wat uren thuis mocht werken. Maar in de praktijk vind ik thuis werken niet fijn, dus maak ik zoveel mogelijk uren op kantoor. Maar dat betekent dat mijn dagen wel erg lang zijn. Vandaar de nieuwe verdeling vanaf januari.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Darius vr 21 okt 2011 - 8:04

Minneke: wel fijn dat jullie samen tot een compromis zijn gekomen. Ik vind thuis werken wel erg prettig, savonds werk ik meestal nog een uurtje, even wat mails wegwerken. Dan heb ik zo alweer vier uur per week te pakken. Lange dagen zijn ook wel wat minder, maar aan de andere kant, het levert je dus wel weer een vrije dag op. Ik ben benieuwd hoe het je vanaf januari gaat bevallen.

En dat hardlopen is ook erg leuk zeg!!!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 8:10

Ja, je hebt wel een punt hoor, met die vrije dag. Maar ik heb ook nog flink wat reistijd (20 kilometer fietsen in totaal, dus heen en terug bij elkaar) en als ik dan thuis ben, moeten we snel koken, eten en de kinderen naar bed brengen. Dan heb ik echt geen energie meer om nog even te werken. Dan wil ik lekker relaxen Wink. En ik vind het ook wel goed als mijn man een vaste dag met de kinderen heeft. Onze kinderen zijn behoorlijke mama's-kindjes... het zou voor iedereen fijn zijn als dat wat meer in evenwicht is, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Darius vr 21 okt 2011 - 8:40

Reistijd is inderdaad wel een nadeel. Petje af hoor!! 20 km fietsen. Dat is wel meteen sporten en heel goed voor je conditie!

Mis je je oude vakgebied nog niet?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 8:44

Darius schreef:Reistijd is inderdaad wel een nadeel. Petje af hoor!! 20 km fietsen. Dat is wel meteen sporten en heel goed voor je conditie!

Mis je je oude vakgebied nog niet?

Ja dat fietsen en hardlopen werkt als een tierelier. Ik ben de eerste maand vijf kilo afgevallen Very Happy en ik krijg zowaar weer vormen (billen worden weer rond ipv vierkant etc).

Ik mis het absoluut niet. Het leuke is wel dat ik er nog zijdelings mee te maken heb. We leveren software voor zorginstellingen en het is de bedoeling dat ik die wereld een beetje ga verkennen tzt. Dus een beetje de sales kant op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 8:47

Hier zit de tv meteen bij de uitgang van de AH en daar laat ik Q. echt niet alleen. Meer omdat de AH ook zo enorm is en ik niet ff snel kan checken of hij er nog wel is.

Bij de Plus laat ik hem wel bij de tv maar dat is ook meer een buurtsuper en kun je hem bijna vanuit elk gangpad zien.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Darius vr 21 okt 2011 - 8:48

Minneke schreef:
Darius schreef:Reistijd is inderdaad wel een nadeel. Petje af hoor!! 20 km fietsen. Dat is wel meteen sporten en heel goed voor je conditie!

Mis je je oude vakgebied nog niet?

Ja dat fietsen en hardlopen werkt als een tierelier. Ik ben de eerste maand vijf kilo afgevallen Very Happy en ik krijg zowaar weer vormen (billen worden weer rond ipv vierkant etc).

Ik mis het absoluut niet. Het leuke is wel dat ik er nog zijdelings mee te maken heb. We leveren software voor zorginstellingen en het is de bedoeling dat ik die wereld een beetje ga verkennen tzt. Dus een beetje de sales kant op.

Wauw! Mijn baas is niet blij als ik ga fietsen, dan maak ik ongeveer 200 km per dag! Very Happy

Ik hoop dat je het naar je zin zult blijven houden! Kan ik je op hyves ergens vinden?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 8:54

Darius schreef:
Minneke schreef:
Darius schreef:Reistijd is inderdaad wel een nadeel. Petje af hoor!! 20 km fietsen. Dat is wel meteen sporten en heel goed voor je conditie!

Mis je je oude vakgebied nog niet?

Ja dat fietsen en hardlopen werkt als een tierelier. Ik ben de eerste maand vijf kilo afgevallen Very Happy en ik krijg zowaar weer vormen (billen worden weer rond ipv vierkant etc).

Ik mis het absoluut niet. Het leuke is wel dat ik er nog zijdelings mee te maken heb. We leveren software voor zorginstellingen en het is de bedoeling dat ik die wereld een beetje ga verkennen tzt. Dus een beetje de sales kant op.

Wauw! Mijn baas is niet blij als ik ga fietsen, dan maak ik ongeveer 200 km per dag! Very Happy

Ik hoop dat je het naar je zin zult blijven houden! Kan ik je op hyves ergens vinden?

Hyves ben ik niet echt meer actief, Facebook wel, heb je dat?

200 km fietsen is een flinke uitdaging Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 9:12

Ik kan me momenteel niet voorstellen wanneer ik dat zou aandurven, zelfs op latere leeftijd zou ik denk ik liever hebben dat ze bij me bleef. Er lopen hier in de buurt zulke rare figuren rond, ik zou haar de eerste jaren echt nog niet alleen durven laten in een winkel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Summerlovin vr 21 okt 2011 - 9:19

Ik was vandaag aan het werk (werk bij de ah) en kreeg een vrouw aan de kassa die haar dochtertje (klein meisje, denk dat ze net lopen kon) even in het dozenhok stopte zodat ze rustig haar boodschappen in kon pakken, haar dochter was namelijk aan het huilen en weglopen. dat meisje vond het geweldig en stopte meteen met huilen. Zag er erg leuk uit Laughing Verder hebben wij in de winkel ook een speelhoekje de kinderen die ik daar vaak alleen zie zitten zijn toch vaak wel een jaar of 4.


Laatst aangepast door Summerlovin op vr 21 okt 2011 - 9:22; in totaal 1 keer bewerkt
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  meisjesmama vr 21 okt 2011 - 9:21

E. is 4 en bij haar hangt het er vanaf waar het staat en of ze me in de gaten kan houden. Anders loopt ze net zo lief met mij mee..
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen laten in de supermarkt? Empty Re: alleen laten in de supermarkt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum