Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het alleen laten van een kind.

+20
Filoria
xxjojootjexx
Bolleke
MissBlunt
Tania
SuperGrover
Flemy
shadow
Jeanette
Sweety
loura
Julia
Arwyn
Snoopy
Susan
Mamsie
TukTuk
RYW
girli
SleepingBeauty
24 plaatsers

Pagina 6 van 15 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 15  Volgende

Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  RYW ma 17 jan 2011 - 0:23

Dromertje schreef:Lilith, wie zegt dat het kind op de derde plaats komt, zo beredeneer jij dan weer. Ik neem haar niet mee omdat ik dat juist het beste voor haar vind. En ontzettend handig dat jij vanaf daar kunt zien hoe lang ik erover doe om mijn hond even uit te laten, kun je dan ook even vertellen hoe laat mijn kind wakker wordt? Dan kan ik misschien nog wel vlug even naar de supermarkt.

Ik vind jou grappig vandaag smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 0:24

Twixx schreef:AngelNyn, jij kent haar situatie niet of nauwelijks. Ik ook niet trouwens, en je kan je mening erover geven maar het komt echt over alsof je het hartstikke slecht vindt wat zij doet. Dat is gewoon niet eerlijk. Ik denk dat juist iemand met een ziek kind meer over zulke dingen nadenkt.

Ben ik er verbaasd over? Zeker!
Zou ik het zelf nooit zo doen? Zeker!

Noem ik haar een slechte moeder? NEE! Ik zeg in mijn 2de post ook dat ze het zelf moet weten, maar dat ik er wel verbaasd over ben, en misschien is het het beste in hun situatie, maar ik zou het toch echt gewoon zelf niet doen.

Ik zal mijn post zometeen even aanpassen want het is echt niet zo bedoelt. Sorry dus!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:25

Om eerlijk te zijn voel ik mezelf in zekere zin wel degelijk gekwets door de intonatie van je eerste post. Het zal er vast ook mee te maken hebben dat we deze week 2 belangrijke onderzoeken hebben (MRI, en rontgen op verdenking van een onderliggend open ruggetje) en ik op dit moment mezelf vrij labiel en gespannen voel.

Hoezo is het onzin dat ik de vergelijking maak met naar de wc gaan ? Dan ben ik toch ook een paar minuten van haar zijde. Je geeft aan dat je in shock bent omdat ik een kind met epilepsie alleen laat maar ik vraag me af wat jij denkt wat er gebeurd als M.ara een insult krijgt ? Wat kan ik voor haar betekenen als ik wel thuis ben ? Helemaal niets. M.ara krijgt soms 20 insulten per dag en ik kan niets anders doen dan toekijken en wachten totdat ze weer bij komt, dit gebeurd ook weleens in haar slaap dus ook in de nacht, ben je dan ook in shock om het feit dat ik 's nachts wel gewoon slaap ? Natuurlijk ga ik soms wel 2 keer per dag kijken of ze nog leeft maar ook dit ga ik proberen af te bouwen want het breekt me echt op.

En laten slapen in de kinderwagen bak ? M.ara is bijna 10 maanden die past natuurlijk niet meer in de kinderwagen bak en in het wandelwagen gedeelte slaapt ze niet. In bed in een donkere kamer met speciaal licht daar krijgen haar hersenen pas echt volledige rust.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Susan ma 17 jan 2011 - 0:25

Oké AngelNyn, hoe zou jij het dan oplossen? Als jij het nooit zo zou doen heb je vast wel een idee hoe je het dan wel zou doen. De wagenbak valt alvast af, daar passen kinderen nou eenmaal niet eeuwig in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:26

Maar je weet toch dat je een hond hebt en dat het beest er af en toe uit moet? Je weet toch dat je kind naar school moet? Hoe kan het dan altijd gebeuren dat de ander dan nét slaapt? Dat snap ik gewoon niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:27

Susan schreef:Oké AngelNyn, hoe zou jij het dan oplossen? Als jij het nooit zo zou doen heb je vast wel een idee hoe je het dan wel zou doen. De wagenbak valt alvast af, daar passen kinderen nou eenmaal niet eeuwig in.
'
Kom nou, een gewone buggy kan toch ook? Daar slapen de meeste kinderen ook wel in hoor. Of ze slapen even 10 minuten later. Of je verschuift de slaapjes een beetje, of een draagdoek, of je vraagt een buurvrouw om je kind mee te nemen, of je laat de hond uit voordat je kind naar bed gaat, of je laat de hond even de tuin in,

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  RYW ma 17 jan 2011 - 0:28

Susan schreef:Oké AngelNyn, hoe zou jij het dan oplossen? Als jij het nooit zo zou doen heb je vast wel een idee hoe je het dan wel zou doen. De wagenbak valt alvast af, daar passen kinderen nou eenmaal niet eeuwig in.

Daar ben ik ook benieuwd naar. Even aangenomen dat Mamavan2 haar dochter behandelt zoals haar is aangeraden door de artsen, vertel eens wat jij dan anders zou doen?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:28

Ik vraag me echt af hoe jij dit dan zou oplossen ?? Jij kiest er liever voor om je kind 4 keer per dag uit bed te plukken, insult te laten krijgen en vervolgens na 3 minuten weer thuis te zijn met een overstuur kind met meerdere insulten en die je daarna niet meer naar bed krijgt omdat ze overprikkeld is met als gevolg van de overprikkeling nog meer insulten ---> geen slaap ----> hersenen geen rust -----> nog meer insulten met als gevolg weer een opname op de intensive care en dan maar afvragen of ze daaruit gaan komen en vooral hoe ... ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:28

Lilith schreef:Maar je weet toch dat je een hond hebt en dat het beest er af en toe uit moet? Je weet toch dat je kind naar school moet? Hoe kan het dan altijd gebeuren dat de ander dan nét slaapt? Dat snap ik gewoon niet.
Jouw kinderen houden zich dus keurig aan jouw schema en jouw tijdsplanning? Geef mij later zo'n set kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:28

En voor de meiden met een hond, hadden jullie deze al voordat je een kind kreeg? Want ik vind dat uitlaat probleem wel iets om van te voren over na te denken dan. Ik zou nu geen tijd hebben voor een hond, maar dat buiten beschouwing gelaten, zou ik het misschien wel willen maar gewoon niet doen omdat ik een uitlaatplek niet haal binnen het bereik van de babyfoon.
Dit is overigens gewoon nieuwsgierigheid hoor. Ik vind namelijk echt dat we wel iets aardiger tegen elkaar mogen zijn. Ik ga er toch gewoon vanuit dat iedereen het beste met zijn kind voor heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:29

Overigens doel ik met mijn posts niet op mamavan2, hoe het zit met epilepsie enzo, daar weet ik niets vanaf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  RYW ma 17 jan 2011 - 0:30

Lilith schreef:Overigens doel ik met mijn posts niet op mamavan2, hoe het zit met epilepsie enzo, daar weet ik niets vanaf.

Daar ging de post en de vraag van Susan wel over, als ik het goed begrepen heb.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:30

Maple schreef:
Lilith schreef:Maar je weet toch dat je een hond hebt en dat het beest er af en toe uit moet? Je weet toch dat je kind naar school moet? Hoe kan het dan altijd gebeuren dat de ander dan nét slaapt? Dat snap ik gewoon niet.
Jouw kinderen houden zich dus keurig aan jouw schema en jouw tijdsplanning? Geef mij later zo'n set kinderen.
Ze zullen wel moeten, want als er naar school gegaan moet worden dan gaan we naar school, moe of niet. Ik zit vaak genoeg met een slapend kind voorop de fiets, omdat hij zo moe is. Tja, jammer dan. Maar hij blijft niet thuis omdat dat zo makkelijk is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:31

RYW schreef:
Lilith schreef:Overigens doel ik met mijn posts niet op mamavan2, hoe het zit met epilepsie enzo, daar weet ik niets vanaf.

Daar ging de post en de vraag van Susan wel over, als ik het goed begrepen heb.

Inderdaad, ik was al een beetje verbaads omdat ik had verwacht dat jij wel beter wist mede gezien je vak en je opleiding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:32

En ik woon ook vlakbij een supermarkt, en het is voor mij ook weleens lastig om dan bijv. boodschappen te doen, als het de hele dag zeikt van de regen, er 1 ziek is en het brood is op bijvoorbeeld. Maar de optie om dan maar gewoon te gaan is gewoon nog nooit in me opgekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:33

Mama_van2 schreef:
RYW schreef:
Lilith schreef:Overigens doel ik met mijn posts niet op mamavan2, hoe het zit met epilepsie enzo, daar weet ik niets vanaf.

Daar ging de post en de vraag van Susan wel over, als ik het goed begrepen heb.

Inderdaad, ik was al een beetje verbaads omdat ik had verwacht dat jij wel beter wist mede gezien je vak en je opleiding.
Ik had het dus ook niet over jou. Maar jij bent wel een grote uitzondering. De rest van de baby's wordt hoogstens een beetje knorrig als ze hun slaapje moeten uitstellen of als ze wakker moeten worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Julia ma 17 jan 2011 - 0:36

Ik snap wel dat de reacties wat feller zijn...sommige moeders hier zullen het gevoel hebben dat hun "moederschap" wordt aangevallen. Ik zou daar ook wat feller door gaan reageren denk ik, niet dat dat nodig is, maar ik snap het wel.
Lilith, ik snap je punt wel en ik zou, als ik een hond zou hebben, mijn dochter ook niet snel alleen laten. Heb dat overigens ook haast nog nooit gedaan, alleen een x om mijn pakketje van beneden op te halen. De postbode weigerde naar boven te komen. Maar dat voelde al vervelend. Maar ik kan mijn dochter ook niet sturen in wanneer ze wel of niet gaat slapen. Al ze echt moe is, kan ik haar niet wakker houden, dan raakt ze compleet overprikkelt en overstuur. Maar boodschappen...sja die kunnen ook wel een andere keer gedaan worden hoor, dan maar een keer patat of weet ik het.


Laatst aangepast door Julia op ma 17 jan 2011 - 0:38; in totaal 1 keer bewerkt
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:36

Lilith, vooropgesteld, het is niet dat ik hier een welles-nietes-discussie van wil maken. Ik heb geen idee wat ik later zou doen, voor nu neig ik ook naar het niet alleen laten van mijn kinderen in de toekomst. Maar ik kan maar al te goed begrijpen dat er ouders zijn die hier wel voor kiezen, en wie ben ik dan om daar een mening over te hebben?
Het zou jou ook niet misstaan, een beetje begrip opbrengen voor mensen die een andere mening hebben dan jij, mensen die het anders doen dan jij. Ieder z'n eigen keuzes, maar die keuzes zullen heus niet minder overwogen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:37

Twixx schreef:En voor de meiden met een hond, hadden jullie deze al voordat je een kind kreeg? Want ik vind dat uitlaat probleem wel iets om van te voren over na te denken dan. Ik zou nu geen tijd hebben voor een hond, maar dat buiten beschouwing gelaten, zou ik het misschien wel willen maar gewoon niet doen omdat ik een uitlaatplek niet haal binnen het bereik van de babyfoon.
Dit is overigens gewoon nieuwsgierigheid hoor. Ik vind namelijk echt dat we wel iets aardiger tegen elkaar mogen zijn. Ik ga er toch gewoon vanuit dat iedereen het beste met zijn kind voor heeft.

Wij hadden die hond al voordat mijn dochter er was. Ik heb altijd al gevonden dat je de hond prima even kunt laten plassen als je kind in bed lag. Ik zie niet in waarom dat onverantwoordelijker is dan gaan douchen als je alleen thuis bent met je kind.

Haar even thuis laten in die minuut dat ik heen en weer loop doe ik liever en is prettiger voor haar dan dat zij de jas aan moet, in de koude wandelwagen waar ze niet in wil, rondje lopen met een hond die zich 6 keer bijna ophangt omdat zijn riem blijft haken aan één van de wielen, een krijsend kind dat het koud heeft, genoeg heeft van het tegen de wandelwagenkap aankijken, weer thuis komen, jasje weer uitfrummelen, een kind dat overstuur is en je nog 45 minuten bezig bent om alles weer rustig te krijgen..

Mwoah, ik denk dat het voor Y. prettiger is om even in bed te blijven liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:37

Maple schreef:Lilith, vooropgesteld, het is niet dat ik hier een welles-nietes-discussie van wil maken. Ik heb geen idee wat ik later zou doen, voor nu neig ik ook naar het niet alleen laten van mijn kinderen in de toekomst. Maar ik kan maar al te goed begrijpen dat er ouders zijn die hier wel voor kiezen, en wie ben ik dan om daar een mening over te hebben?
Het zou jou ook niet misstaan, een beetje begrip opbrengen voor mensen die een andere mening hebben dan jij, mensen die het anders doen dan jij. Ieder z'n eigen keuzes, maar die keuzes zullen heus niet minder overwogen zijn.
Sorry, ik denk dat een boel keuzes wél minder overwogen zijn. En ik heb daar een mening over. Het blijkt zelfs strafbaar te zijn smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  loura ma 17 jan 2011 - 0:38

Ik controleer altijd het hele huis voor ik de deur uit ga.. En dat heb ik niet eens een kind maar alleen een kat. Ik ben heel erg bang dat er brand uit breekt. Misschien ben ik wel een beetje te panisch. Maar ik snap echt niet dat je de deur uit kan gaan als er melk op staat. Je let toch extra op juist als je je kind achter laat??
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  RYW ma 17 jan 2011 - 0:41

Lilith schreef:
Maple schreef:Lilith, vooropgesteld, het is niet dat ik hier een welles-nietes-discussie van wil maken. Ik heb geen idee wat ik later zou doen, voor nu neig ik ook naar het niet alleen laten van mijn kinderen in de toekomst. Maar ik kan maar al te goed begrijpen dat er ouders zijn die hier wel voor kiezen, en wie ben ik dan om daar een mening over te hebben?
Het zou jou ook niet misstaan, een beetje begrip opbrengen voor mensen die een andere mening hebben dan jij, mensen die het anders doen dan jij. Ieder z'n eigen keuzes, maar die keuzes zullen heus niet minder overwogen zijn.
Sorry, ik denk dat een boel keuzes wél minder overwogen zijn. En ik heb daar een mening over. Het blijkt zelfs strafbaar te zijn smile

Oke, Weet je wat? Dan krijg jij de Nobelprijs voor het verantwoordelijk moederschap, en dan gaan wij, het plebs, wel even lekker massaal wél het positieve in andermans opvoeding zien. Oke?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:44

RYW schreef:
Lilith schreef:
Maple schreef:Lilith, vooropgesteld, het is niet dat ik hier een welles-nietes-discussie van wil maken. Ik heb geen idee wat ik later zou doen, voor nu neig ik ook naar het niet alleen laten van mijn kinderen in de toekomst. Maar ik kan maar al te goed begrijpen dat er ouders zijn die hier wel voor kiezen, en wie ben ik dan om daar een mening over te hebben?
Het zou jou ook niet misstaan, een beetje begrip opbrengen voor mensen die een andere mening hebben dan jij, mensen die het anders doen dan jij. Ieder z'n eigen keuzes, maar die keuzes zullen heus niet minder overwogen zijn.
Sorry, ik denk dat een boel keuzes wél minder overwogen zijn. En ik heb daar een mening over. Het blijkt zelfs strafbaar te zijn smile

Oke, Weet je wat? Dan krijg jij de Nobelprijs voor het verantwoordelijk moederschap, en dan gaan wij, het plebs, wel even lekker massaal wél het positieve in andermans opvoeding zien. Oke?
Prima dat je het niet met me eens bent, maar ik kan daar niets positiefs in zien. Iedereen heeft zo wel z'n dingen die verkeerd gaan, ik ook, maar dat wil niet zeggen dat ik hier niet iets van mag vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:44

Lilith schreef:
Maple schreef:Lilith, vooropgesteld, het is niet dat ik hier een welles-nietes-discussie van wil maken. Ik heb geen idee wat ik later zou doen, voor nu neig ik ook naar het niet alleen laten van mijn kinderen in de toekomst. Maar ik kan maar al te goed begrijpen dat er ouders zijn die hier wel voor kiezen, en wie ben ik dan om daar een mening over te hebben?
Het zou jou ook niet misstaan, een beetje begrip opbrengen voor mensen die een andere mening hebben dan jij, mensen die het anders doen dan jij. Ieder z'n eigen keuzes, maar die keuzes zullen heus niet minder overwogen zijn.
Sorry, ik denk dat een boel keuzes wél minder overwogen zijn. En ik heb daar een mening over. Het blijkt zelfs strafbaar te zijn smile
Waarom neem ik eigenlijk toch de moeite... Die plaat voor je hoofd en die oogkleppen zullen toch wel blijven. Volgens mij zitten die gewoon vastgelast en gesoldeerd aan je hoofd met nog tien tubes secondelijm erbij, just in case.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:45

Tja, sarcasme is altijd een goed middel als je jezelf laat opnaaien en je er met normale argumenten niet meer uit komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 6 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 15 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 15  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum