Het alleen laten van een kind.
+20
Filoria
xxjojootjexx
Bolleke
MissBlunt
Tania
SuperGrover
Flemy
shadow
Jeanette
Sweety
loura
Julia
Arwyn
Snoopy
Susan
Mamsie
TukTuk
RYW
girli
SleepingBeauty
24 plaatsers
Pagina 9 van 15
Pagina 9 van 15 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15
Re: Het alleen laten van een kind.
Mamsie schreef:
?
Ja omdat ik nooit mijn kind alleen zou laten, in wat voor situatie dan ook, heb ik idd een bord voor mijn kop.
Nu tevreden?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Isabella schreef:AngelNyn schreef:June schreef:In dit geval wel Ja. S.enna heeft hierdoor automatisch al een ander leven maar juist door dit soort dingen weten haar ouders het voor haar nog leuk en normaal te houden. Ik kan daar niets anders dan heel veel respect voor hebben.
Uiteraard, en ik snap ook wel dat ze het op die manier doen. Maar IK ZELF zou dan nooit dat risico nemen.. Dat is wat ik bedoelde met kiezen uit 2 kwaden.. Het is beide verre van ideaal, en ik zou het gewoon nooit op die manier doen.
Waarom zitten mensen hier te zeuren dat je mensen in hun waarde moet laten, terwijl ze andersom ook mensen met een andere mening afkraken?
Misschien moet je je eigen reacties even teruglezen en kijken hoe het overkomt. Fijn dat je er anders over denkt, maar je hoeft het niet uit te melken in die situatie en alleen maar te benoemen dat het slecht is, het lijkt me voor haar al moeilijk genoeg.
Ik ben niet diegene die er over door blijft gaan, jullie blijven telkens mij maar quoten en zeuren over dingen die ik zeg? Ik heb 4 pagina's terug al gezegd dat iedereen het zelf moet weten, maar dat ik het persoonlijk nooit zou doen.
Waarom er dan zo over door gaan? Ik herhaal gewoon puur wat ik al gezegd heb, omdat jullie door blijven zeuren er over:)
TukTuk- Ratel
Nee, je hebt een bord voor je kop omdat je niet inziet hoe je opmerkingen overkomen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Nee, je hebt een bord voor je kop omdat je niet inziet hoe je opmerkingen overkomen.
Lees even paar pagina's terug
TukTuk- Ratel
Ik heb de hele discussie gelezen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Nee, je hebt een bord voor je kop omdat je niet inziet hoe je opmerkingen overkomen.
idd.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ook en ik deel de mening van Susan.Susan schreef:Ik heb de hele discussie gelezen.
Gast- Gast
Als je gewoon zou zeggen: "oh ja inderdaad, in het geval van mamavan2 is het anders, dan kan ik begrijpen dat je je kind alleen thuis laat omdat het risico dat er dan iets naars met haar gebeurd kleiner is als ze in haar bed blijft liggen" dan zou er niemand meer zeuren.
Gast- Gast
Ik ben het wel met Mama_van_2 eens dat je dan ook nooit meer kan slapen 's nachts of zelfs inderdaad nooit meer naar de wc kan gaan. Want eerlijk is eelrijk, ik zie het verschil niet. Een epileptische aanval gaat niet gepaard met een hoop herrie. In de tijd dat jij als moeder je grote boodschap op de wc zit te doen en je je van niets bewust bent, kan je kindje misschien inmiddels al middenin een zware aanval zitten.AngelNyn schreef:June schreef:In dit geval wel Ja. S.enna heeft hierdoor automatisch al een ander leven maar juist door dit soort dingen weten haar ouders het voor haar nog leuk en normaal te houden. Ik kan daar niets anders dan heel veel respect voor hebben.
Uiteraard, en ik snap ook wel dat ze het op die manier doen. Maar IK ZELF zou dan nooit dat risico nemen.. Dat is wat ik bedoelde met kiezen uit 2 kwaden.. Het is beide verre van ideaal, en ik zou het gewoon nooit op die manier doen.
Waarom zitten mensen hier te zeuren dat je mensen in hun waarde moet laten, terwijl ze andersom ook mensen met een andere mening afkraken?
De kunst is om die angst los te kunnen laten. Het gebeurt, het is héél naar, zo'n aanval, maar als je je bij elke stap die je zet zorgen maakt om een aanval, dan heb je zelf geen leven meer en ben je binnen een paar maanden hartstikke/hardstikke depressief.
Of je je kindje nu wel of niet alleen thuislaat in deze situatie, is iets wat momenteel alleen Mama_van_2 kan beoordelen. Jij kunt er je mening over hebben, AngelNyn, en dat is helemaal prima. Maar je kent de situatie niet, en misschien zou jouw mening wel heel anders zijn als jij in de schoenen stond van een moeder met kindje met epilepsie. Ookal beweer jij nu knetterhard van niet. Je weet het niet, je weet niet waar je het over hebt. Net zo min als ik dat weet. Probeer dat wel in je achterhoofd te houden als je zo stellig je mening verkondigt.
Gooi ik er meteen even een andere discussie tegenaan: is het nu hardstikke, of hartstikke? Ik schrijf altijd hardstikke maar volgens mijn collega's is dat dus fout....
Gast- Gast
ik zou zelf mijn kind ook niet alleen thuis laten, maar ik bof dan ook met een kind dat overal verder slaapt.
Echter ik kan best begrijpen waarom sommige mensen dit wel even doen.
Wat me wel opvalt is dat veel mensen hard over de mw oordelen terwijl niemand de ware toedracht kent.
Dat ze melk op het vuur had laten staan zeker dom. Maar vergeten jullie nooit iets? (als iedereen niets van de verzekering terug zou krijgen omdat hij zelf de brand schuld is, of bijv bij waterschade enz, denk ik dat de verzekeringern een stuk goedkoper uit waren). Wie weet had haar kindje ook de rust nodig, (wellicht ook een ziekte) en was de supermarkt tegenover haar?
Ik vind dat er erg hard geoordeeld wordt, er had ook gewoon brand kunnen ontstaan.
Verder kan er als het kind in bed ligt genoeg gebeuren zonder dat je het hoort. Niet alle insulten zijn via de babyfoon te horen, een kind kan zomaar stoppen met ademen. Je kunt ook als je thuis bent genoeg dingen missen, waardoor het goed mis kan gaan.
Wat me wel opvalt is dat veel mensen hard over de mw oordelen terwijl niemand de ware toedracht kent.
Dat ze melk op het vuur had laten staan zeker dom. Maar vergeten jullie nooit iets? (als iedereen niets van de verzekering terug zou krijgen omdat hij zelf de brand schuld is, of bijv bij waterschade enz, denk ik dat de verzekeringern een stuk goedkoper uit waren). Wie weet had haar kindje ook de rust nodig, (wellicht ook een ziekte) en was de supermarkt tegenover haar?
Ik vind dat er erg hard geoordeeld wordt, er had ook gewoon brand kunnen ontstaan.
Verder kan er als het kind in bed ligt genoeg gebeuren zonder dat je het hoort. Niet alle insulten zijn via de babyfoon te horen, een kind kan zomaar stoppen met ademen. Je kunt ook als je thuis bent genoeg dingen missen, waardoor het goed mis kan gaan.
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
shadow schreef:ik zou zelf mijn kind ook niet alleen thuis laten, maar ik bof dan ook met een kind dat overal verder slaapt.
Maar als er brand ontstaat door kortsluiting, dan is dat niet jouw schuld. Als er brand ontstaat door een pannetje melk op het vuur wel, want dat had je niet moeten vergeten. En bovendien is dat laatste natuurlijk een non-argument. Er kan ook ineens een plank instorten, of het plafond, of er kan een komeet op het huis storten of je kindje kan inderdaad stoppen met ademen zonder dat je het hoort. Maar al die gevallen maken het vergeten van dat pannetje melk niet minder erg. Ieder mens vergeet weleens wat, maar dit kan fatale gevolgen hebben.
Laatst aangepast door Darcy op ma 17 jan 2011 - 3:30; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Darcy schreef:Als je gewoon zou zeggen: "oh ja inderdaad, in het geval van mamavan2 is het anders, dan kan ik begrijpen dat je je kind alleen thuis laat omdat het risico dat er dan iets naars met haar gebeurd kleiner is als ze in haar bed blijft liggen" dan zou er niemand meer zeuren.
Ok..voor de 10de keer.. Ik snap waarom ze het doet, en dat ze daarvoor kiest en dat moet ze ook zelf weten. Ik snap dat de keuze niet makkelijk is en weloverwogen. Alleen ik ZELF zou het op een andere manier oplossen, door bijvoorbeeld mijn oudste kind met een vriendinnetje mee te laten gaan of eventueel met een oppas oid. Dat is toch mijn goed recht?
Of mag dat zelfs niet gezegd worden?
Ik heb paar pagina's terug al gezegd dat het me spijt dat het zo over kwam dat ik haar de les las want dat was mijn bedoeling niet, en ik heb mijn reactie verwijderd. Wat willen jullie nou nog meer?
Jullie lopen alleen maar met modder te gooien?
TukTuk- Ratel
Het is hartstikke.
Verder eens met Maple. Ik val over je reacties doordat ze zo'n gebrek aan inleving uitstralen.
Verder eens met Maple. Ik val over je reacties doordat ze zo'n gebrek aan inleving uitstralen.
Gast- Gast
Wat ik me afvraag; toen wij nou klein waren zaten wij soms om 07:00 uur al beneden tv te kijken terwijl onze ouders nog op bed lagen... Ook dan kunnen er dingen gebeuren en als er dan iets gebeurd zou zijn waren onze ouders zeker niet op tijd beneden...
Vinden jullie dat ook niet kunnen dan?
Gast- Gast
AngelNyn schreef:Darcy schreef:Als je gewoon zou zeggen: "oh ja inderdaad, in het geval van mamavan2 is het anders, dan kan ik begrijpen dat je je kind alleen thuis laat omdat het risico dat er dan iets naars met haar gebeurd kleiner is als ze in haar bed blijft liggen" dan zou er niemand meer zeuren.
Ok..voor de 10de keer.. Ik snap waarom ze het doet, en dat ze daarvoor kiest en dat moet ze ook zelf weten. Ik snap dat de keuze niet makkelijk is en weloverwogen. Alleen ik ZELF zou het op een andere manier oplossen, door bijvoorbeeld mijn oudste kind met een vriendinnetje mee te laten gaan of eventueel met een oppas oid. Dat is toch mijn goed recht?
Ik heb paar pagina's terug al gezegd dat het me spijt dat het zo over kwam dat ik haar de les las want dat was mijn bedoeling niet, en ik heb mijn reactie verwijderd. Wat willen jullie nou nog meer?
Ik leg alleen maar uit wanneer niemand meer zou zeuren
Gast- Gast
Purple schreef:Wat ik me afvraag; toen wij nou klein waren zaten wij soms om 07:00 uur al beneden tv te kijken terwijl onze ouders nog op bed lagen... Ook dan kunnen er dingen gebeuren en als er dan iets gebeurd zou zijn waren onze ouders zeker niet op tijd beneden...
Dan neem ik aan dat je het wel over oudere kinderen hebt? Want een kind die in de middag slaapt is max. 3 jaar meestal, die zouden van mij echt niet zomaar beneden televisie zitten kijken alleen.
Gast- Gast
June schreef:Het is hartstikke.
Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik snap dat zij er voor kiest? Dat ik persoonlijk het niet zou doen heeft niks te maken met gebrek aan inlevingsvermogen..? Want ik kan me dus goed voorstellen dat zij graag ook haar oudste kindje naar school brengt, en het voor Mara niet goed is om wakker gemaakt te worden. Dat heb ik al meerdere keren gezegd.. Wat is dan nog het probleem?
TukTuk- Ratel
Jawel, maar op de opmerking dat 't welzijn van je oudste je dan blijkbaar geen zier interesseert, ga je voor het gemak maar even niet in. Je hebt twee kinderen, en het welzijn van beiden is even belangrijk. Je jongste heeft epilepsie en wil je daarin niet tekort doen, maar voor de oudste wil je dat het leven ook zo normaal mogelijk verloopt. En dat betekent in mijn ogen dus ook dat mama aan het schoolhek staat aan het eind van de ochtend. En niet de mama van een vriendinnetje of een oppas. Je weet blijkbaar niet half hoe belamgrijk en fijn het misschien is voor S.enna om haar eigen mama aan het eind van de dag aan het schoolhek te zien. S.enna hoeft niet te lijden onder de epilepsie van haar zusje.AngelNyn schreef:Darcy schreef:Als je gewoon zou zeggen: "oh ja inderdaad, in het geval van mamavan2 is het anders, dan kan ik begrijpen dat je je kind alleen thuis laat omdat het risico dat er dan iets naars met haar gebeurd kleiner is als ze in haar bed blijft liggen" dan zou er niemand meer zeuren.
Gast- Gast
Het feit dat jij niet in wilt zien dat het soms geen oplossing is om het anders te doen, en jij er wél continu even in wilt rijven dat jij het wel even anders zou doen.AngelNyn schreef:June schreef:Het is hartstikke.
Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik snap dat zij er voor kiest? Dat ik persoonlijk het niet zou doen heeft niks te maken met gebrek aan inlevingsvermogen..? Want ik kan me dus goed voorstellen dat zij graag ook haar oudste kindje naar school brengt, en het voor Mara niet goed is om wakker gemaakt te worden. Dat heb ik al meerdere keren gezegd.. Wat is dan nog het probleem?
Gast- Gast
AngelNyn schreef:June schreef:Het is hartstikke.
Dat ik reageer vanaf mijn telefoon en je reactie op darcy dus pas later las, . Sorry.
Gast- Gast
Darcy schreef:AngelNyn schreef:Darcy schreef:Als je gewoon zou zeggen: "oh ja inderdaad, in het geval van mamavan2 is het anders, dan kan ik begrijpen dat je je kind alleen thuis laat omdat het risico dat er dan iets naars met haar gebeurd kleiner is als ze in haar bed blijft liggen" dan zou er niemand meer zeuren.
Ik leg alleen maar uit wanneer niemand meer zou zeuren
Maar ik heb dat dus al meerdere keren gezegd Alleen in andere woorden..
Maar nogmaals, sorry dus als er dingen verkeerd over komen.. Het was totaal mijn bedoeling niet om mensen af te kraken, maar ik vind wel dat je gewoon een mening over dingen moet kunnen hebben.. Nu valt iedereen over mij heen, terwijl we gewoon een meningsverschil hebben, en jullie veroordelen mij, terwijl jullie precies hetzelfde gedrag hebben..
TukTuk- Ratel
Maple schreef:Het feit dat jij niet in wilt zien dat het soms geen oplossing is om het anders te doen, en jij er wél continu even in wilt rijven dat jij het wel even anders zou doen.AngelNyn schreef:June schreef:Het is hartstikke.
Jaa dat laatste is het!
Gast- Gast
June schreef:AngelNyn schreef:June schreef:Het is hartstikke.
Dat ik reageer vanaf mijn telefoon en je reactie op darcy dus pas later las, . Sorry.
Ok no problem
TukTuk- Ratel
Het is ook niet erg om je eigen mening te hebben maar je brengt het rot.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 9 van 15 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15
Soortgelijke onderwerpen
» Je kind alleen thuis laten
» alleen laten in de supermarkt?
» Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten.
» Kinderen.. je kunt ze ook geen twee tellen alleen laten!
» kind in de auto laten
» alleen laten in de supermarkt?
» Een hond nemen... Vraagje + advies - alleen laten.
» Kinderen.. je kunt ze ook geen twee tellen alleen laten!
» kind in de auto laten
Pagina 9 van 15
Permissies van dit forum: