M'n man drinkt teveel (vind ik).
+17
luisa
litllejoy
redd
Angela_1986
Lejow
Kerel
Susan
marjoleinnn
tweeling
RYW
slaatje
Lenthe
LDJ
Siem
Ibbeltje
Monte
Caribbeanlover
21 plaatsers
Pagina 3 van 7
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: M'n man drinkt teveel (vind ik).
Ibbeltje schreef:Jolee schreef:Caribbeanlover schreef:Slaatje, eerst zeg je een relatie te hebben gehad met een alcoholverslaafde en daarna heb je het over een cocaineverslaafde. Heb je het over dezelfde persoon?
Maar is dit nou je enige antwoord op alle goedbedoelde adviezen die zijn gegeven? Het hoeft niet hoor, maar er zijn wel mensen die hier tijd voor je insteken en je leest heel selectief. Of sla je het allemaal wel op in je hoofd? Serieuze vraag hoor.
Zo gaat het vaak bij CBL...men geeft advies maar er wordt overheen gepraat of genegeerd of zo.
+1
Kerel- Kletskop
- Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
slaatje schreef:Caribbeanlover schreef:Slaatje, eerst zeg je een relatie te hebben gehad met een alcoholverslaafde en daarna heb je het over een cocaineverslaafde. Heb je het over dezelfde persoon?
Sterker nog, over twee verschillende personen. Ik heb een jaar samengewoond met een alcoholverslaafde. Deze relatie verbroken en bij mijn vader ga wonen die hetzelfde probleem had. Een jaar of drie later een jaar een relatie gehad met een cokeverslaafde.
Nou vat ik het. Wat lijkt me dat moeilijk zeg, de ene relatie is uit en dan maak je bij de 2e net zoiets mee.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Kerel schreef:Ibbeltje schreef:Jolee schreef:Caribbeanlover schreef:Slaatje, eerst zeg je een relatie te hebben gehad met een alcoholverslaafde en daarna heb je het over een cocaineverslaafde. Heb je het over dezelfde persoon?
Maar is dit nou je enige antwoord op alle goedbedoelde adviezen die zijn gegeven? Het hoeft niet hoor, maar er zijn wel mensen die hier tijd voor je insteken en je leest heel selectief. Of sla je het allemaal wel op in je hoofd? Serieuze vraag hoor.
Zo gaat het vaak bij CBL...men geeft advies maar er wordt overheen gepraat of genegeerd of zo.
+1
Wat nou ''+ 1'' je komt hier net kijken man!
Caribbeanlover- Ratel
Vind ik het leuk dat hij zoveel drinkt? Nee. Toch vind ik het wel met elkaar te maken hebben met het feit ivm pasen. Hij wil niet stoppen, maar ik moet wel altijd mee. Het is geven en nemen hoor, kom op zeg!
Dus als ik mee zou geen heeft hij 2x zijn zin, drinken en dat ik mee ga. Het gaat niet altijd zoals hij dat wilt.
Dus als ik mee zou geen heeft hij 2x zijn zin, drinken en dat ik mee ga. Het gaat niet altijd zoals hij dat wilt.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:slaatje schreef:Caribbeanlover schreef:Slaatje, eerst zeg je een relatie te hebben gehad met een alcoholverslaafde en daarna heb je het over een cocaineverslaafde. Heb je het over dezelfde persoon?
Sterker nog, over twee verschillende personen. Ik heb een jaar samengewoond met een alcoholverslaafde. Deze relatie verbroken en bij mijn vader ga wonen die hetzelfde probleem had. Een jaar of drie later een jaar een relatie gehad met een cokeverslaafde.
Nou vat ik het. Wat lijkt me dat moeilijk zeg, de ene relatie is uit en dan maak je bij de 2e net zoiets mee.
Gelukkig was 1 van de twee maar zo erg dat ie het ook nodig vond om te gaan stalken en dreigen.
Maar goed, ik denk nogmaals dat je geven en nemen in dit geval los van elkaar moet zien. Het alcohol probleem is erger en groter dan het feit dat jij niet mee wilt naar een familieuitje. Hoe lang drinkt hij al op deze manier, zijn het periode's voor bepaalde feestdagen, of doet hij het als jullie een discussie of ruzie hebben (niet rot bedoeld, gewoon een geinteresseerde vraag) speelt er meer mee? Want dit kan namelijk allemaal invloed hebben. Het komt op mij nu een beetje over alsof je het erger vind dat jij mee moet met je schoonfamilie dan dat hij (overmatig) drinkt. Terwijl ik toch mag aannemen dat dat de eigenlijke reden is van het openen van je topic.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Caribbeanlover schreef:Kerel schreef:Ibbeltje schreef:Jolee schreef:Caribbeanlover schreef:Slaatje, eerst zeg je een relatie te hebben gehad met een alcoholverslaafde en daarna heb je het over een cocaineverslaafde. Heb je het over dezelfde persoon?
+1
Hij kan toch ook al langer meelezen CBL?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
slaatje schreef:Caribbeanlover schreef:slaatje schreef:Caribbeanlover schreef:Slaatje, eerst zeg je een relatie te hebben gehad met een alcoholverslaafde en daarna heb je het over een cocaineverslaafde. Heb je het over dezelfde persoon?
Gelukkig was 1 van de twee maar zo erg dat ie het ook nodig vond om te gaan stalken en dreigen.
Maar goed, ik denk nogmaals dat je geven en nemen in dit geval los van elkaar moet zien. Het alcohol probleem is erger en groter dan het feit dat jij niet mee wilt naar een familieuitje. Hoe lang drinkt hij al op deze manier, zijn het periode's voor bepaalde feestdagen, of doet hij het als jullie een discussie of ruzie hebben (niet rot bedoeld, gewoon een geinteresseerde vraag) speelt er meer mee? Want dit kan namelijk allemaal invloed hebben. Het komt op mij nu een beetje over alsof je het erger vind dat jij mee moet met je schoonfamilie dan dat hij (overmatig) drinkt. Terwijl ik toch mag aannemen dat dat de eigenlijke reden is van het openen van je topic.
Hij drinkt al zolang sinds we samenwonen. Beide vind ik even erg eigenlijk. Vind het gewoon niet fair dat hij zich niet wilt inzetten om te minderen,maar verwacht wel dat ik altijd mee ga. Da's toch raar?! Zeg nou zelf.
Caribbeanlover- Ratel
Dan doe je het niet? Je hoeft niks CBL, je bent er zelf bij en maakt zelf je keuzes, moet zelf je keuzes maken. Net als hij de keuze maakt om totaal niet naar jou te luisteren wat betreft het teveel drinken.
Gast- Gast
Nee want als je eenmaal verslaafd bent aan drank is minderen niet zo gemakkelijk. En jij kan er wel makkelijker voor kiezen om wel of niet te gaan.
Als hij nu zou stoppen met drinken, zou je dan voor de rest van je leven zonder klagen meegaan naar je schoonfamilie? Bezoekjes, feestdagen, vakantie?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
RYW schreef:Als hij nu zou stoppen met drinken, zou je dan voor de rest van je leven zonder klagen meegaan naar je schoonfamilie? Bezoekjes, feestdagen, vakantie?
Nee, maar ook hier gaat ze weer niet op reageren dat is immers nl ook al een paar keer eerder gezegd. Ze wil gewoon allebei dat hij stopt met drinken en dat zij niet meer mee hoeft..
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Ibbeltje schreef:Nee want als je eenmaal verslaafd bent aan drank is minderen niet zo gemakkelijk. En jij kan er wel makkelijker voor kiezen om wel of niet te gaan.
Nou is dat dan een goed excuus voor hem, nee toch.
Caribbeanlover- Ratel
Uitgaande van wat ik heb meegemaakt met mijn vader, en mijn twee verslaafde exen, zou ik er liever voor kiezen ongewild met een familieuitje mee te gaan.
Niet dat ik daarom je punt niet snap, wat blijkbaar kan jij jouw schoonfamilie missen als kiespijn en kots jij ze uit, en moet je daarbij ook nog een het drankgedrag van je man aanvaarden, inclusief de manier waarop hij je behandeld. Mijn punt is echter dat dit het eerste, grootste en belangrijkste punt is dat je aan moet pakken. Het alcoholisme is een zieke, en hij heeft daar klaarblijkelijk hulp bij nodig. Dit kan hij niet alleen, hij blijft ontkennen en hij luistert niet naar de liefde van zijn leven. Lijkt mij toch best een hekel punt.
Niet dat ik daarom je punt niet snap, wat blijkbaar kan jij jouw schoonfamilie missen als kiespijn en kots jij ze uit, en moet je daarbij ook nog een het drankgedrag van je man aanvaarden, inclusief de manier waarop hij je behandeld. Mijn punt is echter dat dit het eerste, grootste en belangrijkste punt is dat je aan moet pakken. Het alcoholisme is een zieke, en hij heeft daar klaarblijkelijk hulp bij nodig. Dit kan hij niet alleen, hij blijft ontkennen en hij luistert niet naar de liefde van zijn leven. Lijkt mij toch best een hekel punt.
slaatje- Kletskop
Bloempie schreef:RYW schreef:Als hij nu zou stoppen met drinken, zou je dan voor de rest van je leven zonder klagen meegaan naar je schoonfamilie? Bezoekjes, feestdagen, vakantie?
Nee, maar ook hier gaat ze weer niet op reageren dat is immers nl ook al een paar keer eerder gezegd. Ze wil gewoon allebei dat hij stopt met drinken en dat zij niet meer mee hoeft..
Jawel hoor, ik reageer wel, maar blijkbaar verwachten velen dat ala minute.
Weet wel zeker dat ik hetzelfde blijf denken erover. Ben je blij dat je een antwoord hebt?
Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 1 apr 2012 - 3:13; in totaal 1 keer bewerkt
Caribbeanlover- Ratel
Ibbeltje schreef:Caribbeanlover schreef:Kerel schreef:Ibbeltje schreef:Jolee schreef:Caribbeanlover schreef:Slaatje, eerst zeg je een relatie te hebben gehad met een alcoholverslaafde en daarna heb je het over een cocaineverslaafde. Heb je het over dezelfde persoon?
+1
Ach elke letter gelezen. En ja, dat drankprobleem is 'n serieus probleem. De rest staat er echt los van. Maar goed.. 'k zal e er maar niet mee bemoeien
Kerel- Kletskop
- Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
haha Kerel soms is het ook verspilde moeite om maar enig advies of reactie te geven
Kerel schreef:Ibbeltje schreef:Caribbeanlover schreef:Kerel schreef:Ibbeltje schreef:Jolee schreef:Caribbeanlover schreef:Slaatje, eerst zeg je een relatie te hebben gehad met een alcoholverslaafde en daarna heb je het over een cocaineverslaafde. Heb je het over dezelfde persoon?
+1
Ach elke letter gelezen. En ja, dat drankprobleem is 'n serieus probleem. De rest staat er echt los van. Maar goed.. 'k zal e er maar niet mee bemoeien
slaatje- Kletskop
Caribbeanlover schreef:Bloempie schreef:RYW schreef:Als hij nu zou stoppen met drinken, zou je dan voor de rest van je leven zonder klagen meegaan naar je schoonfamilie? Bezoekjes, feestdagen, vakantie?
Weet wel zeker dat ik hetzelfde blijf denken erover. Ben je blij dat je een antwoord hebt?
Nee dat doe je niet, je hebt op allerlei futiele dingen gereageerd maar echt inhoudelijk wordt het niet. Je wilt nl alleen maar klagen over je schoonfamilie, maar goed ik had me bij mijn eerdere opmerking moeten houden dat ik niet meer ga reageren.
Kerel heeft het goed gezien, niet mee bemoeien
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Caribbeanlover schreef:Bloempie schreef:RYW schreef:Als hij nu zou stoppen met drinken, zou je dan voor de rest van je leven zonder klagen meegaan naar je schoonfamilie? Bezoekjes, feestdagen, vakantie?
Mij is je antwoord niet duidelijk. Zou je dan wel of niet meegaan naar zijn familie?
RYW- Ratel
Susan schreef:Overigens kan ik best begrijpen dat als je partner alcoholist is, je op een gegeven moment voor jezelf kiest en wel weggaat. Die keuze is uiteraard aan haar, maar ik vind het nogal wat om te stellen dat als je echt van iemand houdt, je niet zomaar weggaat. Het zal in geen geval zomaar zijn en het zal altijd veel verdriet geven, maar ik vind niet dat als je echt van iemand houdt, je altijd tot de laatste snik moet blijven als je zelf ook wordt meegesleurd in de ellende.
Tja Susan ik kan me er wel in vinden, zou het ook nooit zover laten komen hoeveel ik ook van mijn partner hou. Mijn moeder heeft helaas 'de verkeerde' keuze gemaakt, maar mijn moeder is iemand die ondanks de drank en woedeuitbarstingen van mijn vader toch nog de goede kant van mijn vader zag en ik denk dat ze daarom gebleven is. Tja ik zeg op mijn beurt, hoe hard het ook klinkt was ze maar weggegaan met ons dan had het serieus een hoop elende gescheeld.
Gast- Gast
RYW schreef:Caribbeanlover schreef:Bloempie schreef:RYW schreef:Als hij nu zou stoppen met drinken, zou je dan voor de rest van je leven zonder klagen meegaan naar je schoonfamilie? Bezoekjes, feestdagen, vakantie?
Mij is je antwoord niet duidelijk. Zou je dan wel of niet meegaan naar zijn familie?
Het zou hetzelfde als nu zijn, ik ga altijd wel mee, maar het gedoe erom heen zal blijven.
Caribbeanlover- Ratel
Ok, dus als hij stopt met drinken mag hij daar ook continu gedoe over maken en er ruzie over zoeken? Want dat is dan wel zo eerlijk, natuurlijk...
RYW- Ratel
slaatje schreef:Cimic schreef:slaatje schreef:Caribbeanlover schreef:slaatje schreef:Een alcoholist ben je als je je elke dag de behoefte voelt alcohol te drinken, en dit niet kunt laten staan. De hoeveelheid heeft daar nog niet eens iets mee te maken, maar van jouw verhaal uitgaande, heeft jouw man ook nog eens een kwade dronk als hij meer en meer drinkt.
Alcoholisme is een ziekte. Dit kun je niet aanpakken door opmerkingen te plaatsen over jouw schoonfamilie en het feit dat je niet mee wilt. Dat is een geheel ander probleem. Ik zou een rustig moment kiezen, met name een moment waarop hij nog geen alcohol heeft gedronken, en op een normale manier aan hem uitleggen dat het je dwars zit dat hij veel drinkt, dat je het niet fijn vindt hoe hij reageert na het nuttigen van zoveel acohol en hem proberen uit te leggen wat dit met jou doet. Vervolgens afspraken maken met hem wat hij hier aan kan en wil doen. Als hij ontkent dat hij een probleem heeft, niet gelijk opgeven, want dat doen alcoholisten altijd. Probeer er wel op een rustige manier over te praten en geen verwijten te maken, daar kom je niet verder mee.
Succes!
Dit alles heb ik al tig keer gedaan, gevraagd of hij wil minderen. Voordat we gingen trouwen heeft hij amper wat gedronken, dus hij kan het wel. Hij merkte dat ook in zijn gewicht van afnam. Heb zo vaak gezegd dat hij me ermee kwetst ed, maar het helpt niks en hij gaat gewoon ermee door.
In dit geval zou ik hem dan een ultimatum stellen. Of je stopt met drinken, of ik ga bij je weg. Zeg dan niet dat je ook per direct bij hem weg moet gaan, maar wel laten weten dat je het nu zat bent..
Slaatje, de zin van je stopt nu of ik ben bij je weg dat helpt niet altijd, sorry! Als CBL echt van haar man houdt gaat ze niet zomaar weg. Bovendien vind ik dreigen waardeloos want daar los je het probleem niet mee op. Mijn vader was alcoholist en heeft veel dingen gedaan die echt niet konden. Mijn moeder wilde vaak weg gaan maar de liefde voor mijn vader heeft haar besloten om te blijven, CBL heeft geen kinderen maar ik kan me voorstellen dat als je ook nog kinderen hebt dat de keus niet makkelijk is. Je kan de kinderen niet van hun vader afnemen. Alcoholist of niet. Daarvoor zeg ik stoppen of ik ga bij je weg is zo veel makkelijker gezegt dan gedaan.
cimic Mijn vader ook, alleen werd dit pas erger toen mijn ouders al uit elkaar waren, waardoor ik het op mijn schouders kreeg. Heb echter wel samengewoond met een alcohol verslaafde. Hem voor hetzelfde ultimatum gesteld. Ben weggegaan...Moet er wel bij zeggen dat mijn liefde voor hem al zo ongeveer weggevaagd was. Kan me voorstellen dat de stap veel moeilijker is als je nog heel veel van iemand houd. Ik zou dan, zoals Jolee voorsteld, naar de h.a gaan, want er moet toch iets gebeuren.
Je wilt niet weten hoe vaak we dit al geprobeerd hebben, boos worden, wanhopig zijn, mijn vader zag het niet in, waarom? Geen idee? Ik denk dat zijn angst en schuldgevoel zo groot waren dat hij zichzelf niet meer kon vergeven. Ik ben ook lang boos gebleven op mijn vader want ik heb net zoals jou geen fijne jeugd gehad ben daarom ook onder behandeling van psycholoog, maar ik heb wel geleerd om niet alleen de nare kant te bekijken maar ook een andere kant.
Gast- Gast
Cimic schreef:slaatje schreef:Cimic schreef:slaatje schreef:Caribbeanlover schreef:slaatje schreef:Een alcoholist ben je als je je elke dag de behoefte voelt alcohol te drinken, en dit niet kunt laten staan. De hoeveelheid heeft daar nog niet eens iets mee te maken, maar van jouw verhaal uitgaande, heeft jouw man ook nog eens een kwade dronk als hij meer en meer drinkt.
Alcoholisme is een ziekte. Dit kun je niet aanpakken door opmerkingen te plaatsen over jouw schoonfamilie en het feit dat je niet mee wilt. Dat is een geheel ander probleem. Ik zou een rustig moment kiezen, met name een moment waarop hij nog geen alcohol heeft gedronken, en op een normale manier aan hem uitleggen dat het je dwars zit dat hij veel drinkt, dat je het niet fijn vindt hoe hij reageert na het nuttigen van zoveel acohol en hem proberen uit te leggen wat dit met jou doet. Vervolgens afspraken maken met hem wat hij hier aan kan en wil doen. Als hij ontkent dat hij een probleem heeft, niet gelijk opgeven, want dat doen alcoholisten altijd. Probeer er wel op een rustige manier over te praten en geen verwijten te maken, daar kom je niet verder mee.
Succes!
Dit alles heb ik al tig keer gedaan, gevraagd of hij wil minderen. Voordat we gingen trouwen heeft hij amper wat gedronken, dus hij kan het wel. Hij merkte dat ook in zijn gewicht van afnam. Heb zo vaak gezegd dat hij me ermee kwetst ed, maar het helpt niks en hij gaat gewoon ermee door.
In dit geval zou ik hem dan een ultimatum stellen. Of je stopt met drinken, of ik ga bij je weg. Zeg dan niet dat je ook per direct bij hem weg moet gaan, maar wel laten weten dat je het nu zat bent..
Slaatje, de zin van je stopt nu of ik ben bij je weg dat helpt niet altijd, sorry! Als CBL echt van haar man houdt gaat ze niet zomaar weg. Bovendien vind ik dreigen waardeloos want daar los je het probleem niet mee op. Mijn vader was alcoholist en heeft veel dingen gedaan die echt niet konden. Mijn moeder wilde vaak weg gaan maar de liefde voor mijn vader heeft haar besloten om te blijven, CBL heeft geen kinderen maar ik kan me voorstellen dat als je ook nog kinderen hebt dat de keus niet makkelijk is. Je kan de kinderen niet van hun vader afnemen. Alcoholist of niet. Daarvoor zeg ik stoppen of ik ga bij je weg is zo veel makkelijker gezegt dan gedaan.
cimic Mijn vader ook, alleen werd dit pas erger toen mijn ouders al uit elkaar waren, waardoor ik het op mijn schouders kreeg. Heb echter wel samengewoond met een alcohol verslaafde. Hem voor hetzelfde ultimatum gesteld. Ben weggegaan...Moet er wel bij zeggen dat mijn liefde voor hem al zo ongeveer weggevaagd was. Kan me voorstellen dat de stap veel moeilijker is als je nog heel veel van iemand houd. Ik zou dan, zoals Jolee voorsteld, naar de h.a gaan, want er moet toch iets gebeuren.
Je wilt niet weten hoe vaak we dit al geprobeerd hebben, boos worden, wanhopig zijn, mijn vader zag het niet in, waarom? Geen idee? Ik denk dat zijn angst en schuldgevoel zo groot waren dat hij zichzelf niet meer kon vergeven. Ik ben ook lang boos gebleven op mijn vader want ik heb net zoals jou geen fijne jeugd gehad ben daarom ook onder behandeling van psycholoog, maar ik heb wel geleerd om niet alleen de nare kant te bekijken maar ook een andere kant.
Juist omdat verslaving een ziekte is denk ik. En ondanks dat ze wel willen stoppen, toch de kracht niet kunnen vinden. Daarodoor weer boos worden op zichzelf en dat excuus aangrijpen met een borrel. Het doet ze van binnen pijn naar hun gezin toe, maar ze kunnen het niet verklaren omdat ze het zelf niet snappen. Mijn vader heeft op een gegeven moment in de Detox gezeten. Ik heb hem daar achtergelaten, ik was in tranen. Een week later weer thuis. Toen overleed zijn zwager, en begon hij weer. Hij kon de gevoelens niet handelen. Zelfs nu drinkt hij af en toe nog, terwijl hij in 2006 een zwaar herseninfarct heeft gehad. En dat stukje egoisme dat er uit voort komt, is ook moeilijk mee om te gaan. Vandaag ook weer tegenaan gelopen. Hoe gaat het inmiddels met jouw vader? En helpen de gesrpekken bij de psych voor jou?
slaatje- Kletskop
Weg
Laatst aangepast door Cimic op zo 1 apr 2012 - 20:46; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Tarwegrasshot, wie drinkt het?
» Is het teveel?